Komentáře k povídkám autora/autorky: assez

Dura lex, sed lex

Autor: assez      Jazyk: ČJ

belldandy:

“"Dura lex, sed lex" sice pojednává do značné míry o vztahu Harryho a Severuse (žádný slash), ovšem jaksi mimochodem ... zatímco se dějí jiné věci. Ze zápletky Fénixova řádu je tu převzat jen jeden důležitý motiv - šikanující učitel se zdánlivě neomezenou mocí - toď vše. Na což je Harry sám nebo si to minimálně myslí ... Nu a jak se s tím pere, to už si musí každý přečíst sám.”

Dura lex, sed lex

Autor: assez      Jazyk: ČJ

patolozka:

“Dobrá, velmi dobrá povídka, i když chvílemi jsem si opravdu říkala, jestli mě ta bezmocnost nepoloží spolu s našimi aktéry... Ještě, že byl v závěru pozitivní konec.”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Pri niektorých kapitolách ma zasiahlo toľko pocitov, až sa mi skoro rozletela hlava. Nádherná poviedka.”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

patolozka:

“Zajímavá povídka, vysvětlení, pocity, jen já asi potřebuji ke štěstí jiný konec...”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Já na Assez nejvíc obdivuju to, že si dá tu snahu a rozpracuje psychologii postav.”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Salome:

“Příběh má nesporně hodně originální zápletku, myslím, že jsem se s ničím takovým ještě nesetkala, alespoň pokud jde o "tak trochu mrtvého Snapea a tak trochu šíleného Harryho. Jenže já jsem jí to tak úplně nevěřila – proč by se měli čarodějové hroutit jen proto, že se hroutí Harry? A proč by se měl vůbec hroutit Harry? Protože nedokázal zachránit Snapea, jak se nás snaží přesvědčit autorka? Na povídkách assez je vždy nejzajímavější její orginální a hodně poetický styl, nezklame ani tady. Možná je místy až příliš poetická, hraničí to s umělou divadelností, kašírovaností, někdy to snad to hranici až překračuje, ale jen opravdu někdy. Navíc je tohle hodně subjektivní, já si tu divadelnost docela užívám. A užívám si také formálně správný text s tolerovatelným množstvím pravopisných a stylistických chyb. Kapitoly jsou krátké, ale každá má svou logiku, jednoduše jsem měla pocit, že to tak má být. Postavy jsou opravdu hodně psychologicky propracované, téměř by se dalo říct, že se Assez v psychologii až nimrá, jenže já jim jejich logiku tak docela nevěřím. Vlastně jsem jim ani tak docela nevěřila ten sex - a přestože byl popsaný pěkne, něžně, emocionálně (co jiného očekávat od Snapea než něhu...), tak ani ten jsem jim (tohle tedy spíše Snapeovi, Harry měl neprůstřelné alibi) neuvěřila, a už vůbec ne to, co bylo potom (a to oběma). Přes určité výhrady to ale považuji za nadprůměrné, je zde několik opravdu zajímavých nebo třeba i "jen" pěkných vět: To, co chcete dnes udělat jinak – proč jste nemohl udělat rovnou?“ Třeba jsem zase normální. Třeba proto už nepřišel. Jenže to je pitomost, halucinace sama o sobě nezmizí! NEMŮŽU se jen tak vyléčit. Takže to dělá naschvál. ... bylo by toho samozřejmě víc. Přesto jsem z toho trochu rozpačitá a nadšení mi chybí - mám ráda jazyk assez, MĚLO by se mi to líbit, vlastně jsem si tu poetičnost a práci s jazykem dost hodně užívala, jenže... já jsem jí toho něžného, trpělivého a vstřícného Severuse a pateticky hysterického, příliš rychle a nezrale milujícího a nenávidějícího Harryho jsem jí nevěřila (přestože kanonický Harry samozřejmě lehce hysterický je). Jenže tohle bylo příliš. A nevěřila jsem jí ani důvod "nemoci" ani překotně rychlou úzdravu, a ani racionální (?) rozhodnutí Harryho na konci. Ale berte to tak, že je to jen věc mojí víry, vy to můžete mít jinak. Rozhodně to stojí za přečtení - a rozhodně to není průměr.”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Ten konec... Ale jinak skvělé :)”

Jako...

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Usmevava_Barush:

“...”

Když...

Autor: Assez      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Na Assez oceňuji zejména to, že její texty nejsou nikdy x-tým převyprávěním téhož. U málokoho vidím tolik úsilí přidat do fikce i něco za sebe. Taky si myslím, že se snaží opravdu vystihnout charakter postav. Speciálně u téhle fikce se mi líbí míra, do jaké ctí data kánonu, včetně epilogu (ne, že bych to vyžadovala, ale prostě málokdy se to vidí.). - Když .. se skládá ze dvou (až tří) poměrně odlišných částí. V první jsou jen krátké kapitolky představují si jednotlivá setkání hlavních postav, v druhé jsou kapitoly delší, vyprávění souvislejší - a v ději se Severus a Harry znovu setkávají v Bradavicích. Asi si chovám pochybnost, zda se nebylo možno k cíli dostat rychleji a příměji. Jestli by příběhu neprospělo víc prostých vyprávění, která by čtenáře snadněji uvedli do děje a kdesi cosi. Nu pětku ani odpad, jak si přeje Assez asi nedokážu dát, ale o té čtyřce nemám pochybností, zvlášť když zvážím nízké hodnocení ostatních, které mi (nic naplat) přijde trochu nespravedlivé.”

Když...

Autor: Assez      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Podepsala bych se pod komentář Cory a Kalamity. Az na detaily se mi to líbilo velmi, a co se mi nelíbilo, se mi líbit ani nemělo, protože ty postavy jsou tak strašně tvrdohlavý... 5 si nechavam pro Jako..., které je prostě spadovejsi, udernejsi, jasnější a prostě se mi četlo lip, neboť jsem u něj necítila tolik frustrace.”

Posílám Tě na věčnost

Autor: assez      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Napsání komentáře k této fanfikci jsem velice dlouho odkládala, což zmiňuji proto, že to samo o sobě něco o ní vypovídá. Dokud jsem ji nepřečetla neuměla jsem si nic představit pod zkratkou UST (Unresolved Sexual Tension). No, nyní si pod ní představím právě tuhle povídku. - Koketovala jsem s myšlenkou dát této povídce tři body - to by dobře vyjadřovalo dichotomický vztah, který k ní mám (rozhodně ne to, že je průměrná). Já totiž Assez obdivuji i nesnáším za tu odvahu nedat čténářům to, co si přejí. Koketovala jsem s myšlenkou dát této povídce pět bodů za tu odvahu, kterou jsem dosud u nikoho druhého ve fanfikčním světě (rozhodně ne českém) nenašla. Jenže i já v sobě mám toho naivního čtenáře, který je zklamaný a frustrovaný takovým vývojem. :) - Přiznávám, že mi někdy přijde, že Assez si ukrajuje většího krajíce než může prostý člověk (autor fanfikce) zvládnout. Snad právě tohle odráží ta Zmijina poznámka, že jde o "nudný pokus o zpracování vážného tématu". Assez se zdá trpět takovou tou nectností typickou pro mladý věk - snažit se hledat smysl života a smrti a mít při tom jen minimální množství životních zkušeností. Jenže opět platí, že já tuhle ctižádost na Assez mám stejně tak ráda jako ji zatracuji. Vždyť pořád vzniká tolik jiných fanfikcí, které v sobě onu ctižádost říct něco zajímavého nemají. Assez ji má a zkouší psát povídky způsobem, při kterém se ji daří vyhýbat těm největším klišé, a za to ji z mé strany patří obdiv. - Pomíjím při hodnocení ten detail, co zmínila Adelaine, že zápletka působí příliš vykonstruovaně. Těžko se věří, že by si kouzelnický svět nevěděl s chorobami toho druhu rady (Zvlášť když uvážím jak ve fanfikcích zcela rezignují na jakoukoli ochranu :D ) A hlavně je mi trnem v oku to, jakým způsobem se Harry nakazil - tyhle historky patří do světa městské mytologie. Hodily by se tak do pořadu Černá sanitka. Já prostě nedokážu uvěřit v jejich reálnost. (A koukám, že to už zase zmínila Sectumsempra) Nicméně to se mi zdá pro tuto fanfikci naprosto vedlejší.”