Komentáře k povídkám autora/autorky: Richenza

Bless The Child

Autor: Richenza      Jazyk: ČJ

kacaba:

“Komplexní příběh o kouzelnickém společenství po druhé válce s Voldemortem, kterému dominuje křehký vývoj vztahu mezi Hermionou Grangerovou a Severusem Snapem, avšak autorka se zaměřuje také na další postavy. Ve středu Evropy navíc roste nové zlo a zdá se, že tím, kdo by mohl znovu povstanuvšího Gellerta Grindelwalda zastavit, je Joshua Granger. Syn Hermiony Grangerové, o němž si mnozí myslí, že je také nemanželským dítětem Harryho Pottera. Proč je chlapec tak podobný nebelvírskému hrdinovi? Odkud má své schopnosti? A využije je nakonec dobře? Nebo ho potká osud Severuse Snapea? Richenzin příběh je poutavý, chytí vás a už nepustí. Přes svoji délku si stále drží vysokou úroveň a dny do nové kapitoly (momentálně vychází každých osm dní) se zdají nekonečné. VAROVÁNÍ: Vysoce návykové.// Máme za sebou tři knihy (ze sedmi), tudíž je na čase editovat komentář. Uctivě se klaním, neboť udržet u sto dvanácti kapitol takovou úroveň, jakou si Richenza drží, je obdivuhodné. Naopak, s každou kapitolou je styl vybroušenější. Děj má spád, povídka nepostrádá napětí. Osobně nejvíc oceňuji úžasné filosofické otázky (a odpovědi), které nenásilně prolínají všemi knihami. Nechci tu spoilovat, ale k ději poslední knihy se vyjádřit musím. Je aktuální vzhledem k současné situaci v Evropě, dokonale ukazuje obnažené lidské charaktery. Novým protivníkem kouzelnické Evropy se stal Gellert Grindelwald, jehož považuji za nejcharismatičtějšího dogmatika literatury...”

Bless The Child

Autor: Richenza      Jazyk: ČJ

Regi:

“Jedna z mnoha věcí, které mne na této fanfikci (nedokážu tomu dílu už říkat povídka, jak je rozsáhlé ) uchvátily, je to, že se propojila i se světem Tolkiena. V Richenzině světě Tolkien nikdy nenapsal Silmarillion. Ten je totiž součástí mytologie kouzelnického světa. Zato Pána Prstenů si hlavní hrdina čte, jako knihu mudlovského spisovatele, ve které se ona mytologie odráží... Opravdu zde všechno souvisí se vším. A souhlasím s tvrzením, že je to velmi návykové čtení. Autorka naštěstí přidává kapitoly poměrně pravidelně, každých osm dní. EDIT: s hodnocením nebudu čekat, až Richenza dílo dokončí. Je to ještě na dlouho... :-)”