Komentáře k povídkám autora/autorky: Lumos

*Vzpomínky*

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Velmi kvalitně napsaná povídka. Neotřelý námět, skvěle načrtnuté postavy, skvělý jazyk. Autorka má velmi sevřený styl, kde nic nepřebývá, nemá sklony k zbytečnému natahování - co stačí náznakem, jen naznačí. Zajímavé úvahy o tom, zda máme právo zasahovat druhým do života, a jak. Doporučuji všem, kromě těch, komu zapřisáhlým odpůrcům jakékoli romantiky - jdo o povídku založenou hodně na vztazích. Ale nemyslím, že jde jen o ně. Rozhodně tato povídka má přesah, protože se zabývá až symbolicky vinou a trestem. Ocenila jsem také netradičně méně kladnou Hermionu, která ale nebyla mimo svůj charakter. OOC nebyly ani ostatní postavy ne, samozřejmě až na Snapea, ten samozřejmě OOC je a většinou mi to vadí. Zde to ale beru jako záměr autorky, který vysvětlila a mně to vysvětlení přišlo srozumitelné, a tedy je akceptuji.”

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Souhlas, také obddivuju tyhle minipříběhy, když jsou povedené, a to tyhle jsou.”

Bajky barda Beedleho

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“A tak tomu, milé děti, skutečně bylo. :-D”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“Drásá to a škrábe nezahojená místa v mém srdci... Autorka ukazuje, že takové dobné povídky s jednoduchými nástiny děje zvládá dobře, i když tohle je i pro ni netypické.”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Kingsley's Love:

“Chudák Sevík. Ale jinak skvělé, tenhle styl mi prostě nahání husí kůži.”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Pěkné. Líbila se mi tam, že se podařilo autorce zachytit důstojnost v každém člověku, i v prostitutce.”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Výborné dílko, přes malý rozsah a temnotu, která je skutečně temnou. Ale je to temnota, z které probleskuje naděje, a to nejen na konci, ale celým příběhem. Jen je jí tam těžké najít - ale už je v tom, co H. udělala a proč to udělala, naděje byla. Je to velmi naturalistické, ale ne příliš - tedy tím mylsím, že explicitní scény nejsou samoúčelné, jsou naopak zcela nezbytné pro pochopení postav. Tedy - úžasný, sevřený příběh kontinuálně se zlepšující autorky. Tento příběh je skutečnou literaturou, a to výbornou literaturou. Vřele doporučuji všem, kromě příliš citlivých jedinců a dětí. Rating není zbytečný.”

Nekonečný boj

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“Tak popis povídky teda totálně neodpovídá. Jenže ono se vlastně dost těžko popisuje, o čem to je. Ústřední postavou je asi Ginny, ovšem ne ta milá a hodná, ale pěkně temná. Právě její příběh je tím, za co má ode mě povídka 5 - vztah s Voldemortem, intrikující Draco, mučení a vraždění... Další, kdo dostává dost prostoru, jsou samozřejmě Lumosini (bože, jak se tohle skloňuje?!) oblíbení - Snape a Hermiona. Hlavně Snape je tady naprosto IC. Přes občasnou nelogičnost je to topka i proto, kolika postavám se povídka dostává pod kůži. A taky díky skvělým písničkám u každé kapitoly.”

Nekonečný boj

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Výborná povídka, jedna z nejlepší, ne-li nejlepší, kterou jsem z české fanfiction četla. Originální zápletka, kterou samozřejmě nebudu popisovat, ale doporučuju vřele všem, aby si udělali vlastní názor. Postavy jsou načrtnutné všechny uvěřitelně, přitom ale nejsou ustrnuté - vyvíjejí se dál, vyvíjejí se však logicky, psychologicky uvěřitelně. Uvěřitelné jsou dokonce i neuvěřitelné kotrmelce. Zde více než jinde platí - kdy se vám zdá něco nelogické, znamená to, že máte nedostatek informací. Ale ty dostanete později, nebojte a čtěte.”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Olala, to bylo skvělý!!! Krátký, úderný, smutný... Dobře, že je to drabble. 4/5.”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Istar Halabába:

“Hmm... a je to dobré rozhodnutí nebo není... A zvládne být takový, jaký si teď myslí, že bude? A jestli to zvládne, bude to stát za to? Nebude pak škoda jeho samotného?”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Smutné a výstižné.”

Proč musel zemřít Severus Snape?!

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Chavelierka:

“Jako pravá Snamioňačka můžu jen souhlasit. :-D Prostě jedinečný nápad na zasmání”

S vůní levandule

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Já jsem tuhle povídku ještě nekomentovala? Ale to je chyba, velká chyba... Je výborná a zejména (nejenom) svým koncem se liší od standardních modelových klišé. Oceňuji na ní hlavně velmi dobrý jazyk, autorka má velmi čtivý styl. Jeslti je cituplná... jo, asi je, ale není přeslazená. Vlastně vůbec není sladká, voní jen tak jako ta levandule...”

S vůní levandule

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Ostravanka:

“q”

Zvláštní, zcela náhodné setkání

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Tohle jsem už četla před časem, díky za připomenutí. A i na podruhé se mi to zdá výborné. Tolik myšlenek na tak malém prostoru... Neuvěřitelné. Varování: Není tam žádný sex, a chybí tam jakékoli naznačení vztahu mezi muži. Přes tuto úchylku dávám deset z pěti (jen se to zde nezobrazuje :(”