Komentáře k povídkám autora/autorky: Lumos

Stránky: 

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Spíš než vypichovat jednotlivé jsem to sem měla dát jako celek. Takhle si na to možná vzpomenu a přečtu si nové drabble pokud vyjde. Autorka má na drabblata talent a to moc oceňuji, protože si nedovedu představit, jak někdo dokáže nacpat ucelenou myšlenku do 100 slov.”

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Kardama:

“Tak to shrnu a zprůměruju”

Bajky barda Beedleho

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Bajky barda Beedleho

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Zuzi:

“Fajn četba”

Dívám se, dívám

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Chavelierka:

“Líbilo se mi to. Hodně smutné, ale přesto takové příjemné pohlazení. Za mě rozhodně palec nahoru.”

Maska

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“Klasická, průměrná romantická povídka. Občas silnější momenty. Dala bych za 3, ale ten epilog byl... něco víc.”

Maska

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Je to moc pěkná love story, která neurazí. Postavy jsou samy sebou, příběh není přeslazený ani ve svých sladkých chvílích, zajímavý prolog dává tušit, že se NĚCO stane, ale už nenapoví, co - to tomu dodává zajímavé napětí i v klidných kapitolách. A přesto dokáže být i vtipná. Povídek o lásce Hermiony a Severuse je dost, ale tahle je dobře napsaná, vyhýbá se klišé v maximální dnes realizovatelné míře a má příběh, který je schopný překvapit.Čte se hezky, nic nedrhne. V příběhu trochu ruší velké časové skoky, na druhou stranu je třeba ocenit, že to není uměle natahované . Takže - příběh by byl průměr, za dobře vykreslené postavy, vtip a šarm jazyka, napětí prologu a skvělý epilog zvedám na 4.”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Hmm....”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“jedna z mala povidek, psanych na pisen, co se mi fakt libi”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“veľmi smutné”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Ale ano... proč ne.”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Škorpion:

“Má to atmosféru a ano, tak nějak to mohlo být.”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

mayla:

“...”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“Uff, tou temnotou jsem se málem zalkla. Ale jo, je to dobré. A i když mám radši delší věci, jsem ráda, že tohle má jen pět kapitol. Kdyby to bylo delší, nestačila by na zahnání depky jedna čokoláda.”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Sympatická temně romantická snamionka s lehkými D/S a (semi) non-con motivy. Ne, opět se nesplnil Lanevřin sen, aby pro jednou držela bičík v ruce Hermiona. I tady je ten dominantní, zlý a situaci zneužívající Snape, zatímco Hermiona má morální převahu. Tak trochu jako ve "Strážci tajemství", ovšem zas ne tak veristicky stroze. Vzhledem k tomu, že mimo "Dlouhý černý plášť" neznám žádnou jinou, tím méně českou, snamionku ze světa vítězného Voldemorta, přišel mi námět poměrně originální. V Lumosině podání tento svět připomíná éru normalizace, vlastně spíš padesátých let - s přídělovým systémem, nucenou prací a politickými vězni. Sumasumárum: Vcelku pěkná atmosférická záležitost pro zaplnění jednoho letního večera. / Velmi se mi líbí dějová sevřenost této fanfikce délkou odpovídající rozměru novelky. Tuto sevřenost ovšem maličko kazí neblahý (a mě nepochopitelný) fanfičkní zvyk dělit text na nesmyslně kratké kapitolky. Připadá mi, že toto dělení nesouvisí s rytmizací samotného textu. (Spíše s rytmem autorčina psaní. Jiné vysvětlení pro tuto zvyklost nemám.) / Osobní libůstka bude zřejmě to, že bych si pro zachování jednotné atmosféry a sevřeného děje odpustila poslední kapitolku. Krutě ironický a trochu otevřený konec čtvrté části mi dokonale sedl. Později nabyl romantický mravní étos prostupující celou tuhle fanfikci už poněkud pateticky navrch. (Minimálně jsem nepobrala, proč měla být popsaná zkušenost tak výjimečná, aby nastartovala Snapeovo náhlé zaujetí Hermionou a zpytování svědomí.)”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Sargo:

“První čtyři kapitoly jsou velmi zdařilé a pátou ignoruji. :-D”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Cora:

“Ano, líbilo se mi to. Snad jednu výhradu si dovolím (i když to tu už několikrát zaznělo) - po všech těch letech temna že by bylo Severusovo svědomí probuzeno k životu tak snadno? Ono by to mělo svým způsobem určité kouzlo, ale na to ta setkání byla tak nějak... málo osudová, nejspíš. 3 - 4.”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“Námět se mi moc líbil, jen kdyby to nebyl drabble, ale autorka to rozepsala...”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Naopak - jako drabble je to perfektní.”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Pěkné.”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Moc pěkné ... a trochu děsivé. A tak to má být. :)”

Proč musel zemřít Severus Snape?!

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“:-D :-D Hodně dobré, takhle bych si to nějak představovala.”

S vůní levandule

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Madam Bookfly:

“Ráda se vracím. Ne ke všemu a ne vždycky, ale při správné náladě nacházím v téhle povídce neodolatelné kouzlo. Dokonalá není, na to hraje autorka příliš na city. Ovšem díky slušně vystavěné zápletce a popisům je to hezká 4.”

S vůní levandule

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Zajímavý příběh, dobrý sloh.”

Stránky: