Komentáře k povídkám autora/autorky: Lumos

*Vzpomínky*

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Á - toto je špatný, vážně špatný ... James žije se Sylvií, ale miluje Jane. Jane má snoubence, ale miluje Jamese. Navíc Janinu kamarádku podvádí manžel a ona je v pokušení podvádět ho taky. Když se to rozepíše podrobněji, není to nutně až tolik stupidní jako když to shrnu do dvou vět, v tom problém není. Ten je v tom, že zmíněné postavy mají být totožné s těmi z HP fandomu. Jistě se dá v zásadě odůvodnit, že se lidé z odtupu let chovájí jinak než v kánonu. Taky se dá odůvodnit, že Snape při ztrátě paměti přišel se vzpomínkami také o charakter. (Představa, že jako mizera se chová jen pod vlivem neblahých životních událostí nebo to dokonce jen hraje, je ve fandomu poměrně oblíbená.) Příběh je to v celku pěkný. Na televizi moc nekoukám (pro věčné čtení fanfikcí totiž nemám čas:)), ale mám pocit, že by ho jen s malými úpravami mohla klidně vysílet česká televize jako podvečerní seriál a druhý den by spolupracovnice probíraly, co se v něm zas nového přihodilo a že takhle to v životě chodí. (I když náklonost hlavních postav se objevila trochu rychle a manželské krize mi nepřišly dostatečně odůvodněné. To jsou však jen detaily. Někdo jiný by to dost možná viděl jinak. ) Jenže ... když se postavy nechovají, jako ty, co známe - Snape není sarkastický, Hermiona není pedantická, Harry není naivní dobrák a při tom ... magie s vyjímkou ztráty paměti nehraje v příběhu žádnou zásadní roli, nejsou tu Bradavice, není tu Voldemort ... tak co vlastně pojí tento příběh s HP světem? Možnost vidět souvislost, zůstává čistě na ochotě čtenáře. My čtenáři občas nad takovými věcmi přimhouříme oči a doznávám, že i já jsem tu dala čtyřku kolikrát všelikým ptákovinám. Bylo to proto, že pro mě text měl jakési kouzlo navíc - třeba nadsázku, sebeironii, promýšlení fikčního světa, zajímavé pojetí magie, silnou atmosféru, zajímavé prostředí, šoking-efekt, erotický náboj, citové vytržení (na poctivou romanci tady hlavní postavy nedostanou moc společného prostoru) nebo aspoň můj pár (to jednoho ovlivní, přiznejme si to), tady jsem si nenašla navíc nic. Přenechávám tedy hledání někomu dalšímu, věřím, že někomu se to podařit může. Na mě je to zřejmě moc konzervativní. :( Trojku dávám za schopnost napsat souvislý příběh (což vůbec není samozřejmé), bohužel nikoli fanfikční příběh a asi i proto, že nechci bejt za potvoru.”

*Vzpomínky*

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Vida, dostanu chuť na snamione, a už je tu jedno na ráně... za mě spokojenost. Hodně silná tři. A konec pobavil. ;-)”

*Vzpomínky*

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“...”

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

kami:

“Najviac má oslovilo drabble s názvom "Čekání", pri ňom som sa naozaj zasmiala, ale čo sa týka súhrnom celého toho, existujú podľa mňa aj omnoho lepšie príbehy, ktoré sú poskladané z menších.”

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“na Pohřeb tak skoro nezabudnem..”

100 slov

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

palanda:

“sto slovy to nejde :)))”

Dívám se, dívám

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Líbí se mi ten závěr, ten je opravdu dobrý.”

Milord

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Keiko.kei:

“melancholické, smutné a bolestivé”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“tá zvlášna atmosféra, ktorá vládne celým príbehom, je pre mňa niečo nové. Koniec dosť prekvapujúci, hoci sama som v taký možno aj dúfala, no nejaký hlbší dojem vo mne poviedka asi nezanechá.”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Tato povídka je natolik průměrná ve svém žánru a mezi zápletkami tohoto typu, že bych ji tu klidně někde vystavila jako exemplární příklad hodnocení za 3 body. Je dvanáctá do tuctu. Vše je samozřejmě patřičně dobarveno táhlou temnotou ulic postapokalyptického světa a doplněno textem písně na konci. Je to styl jaký si ve svém psaní jednou střihne každý autor, to že se to snaží někdo osvěžit přítomným časem mi už taky ani moc divné nepřijde. Času stráveného u čtení nelituji, ale ani nebudu povídku nadšeně doporučovat širokému okolí. Pro ty, kteří rádi vidí surovost světa elegantně zabalenou do románově temného obalu na cukrátka, který má tu příznačnou sladkost naděje na konci, je to naprosto ideální povídka. PS: Jak bude povídka probíhat a jak dopadne jsem věděla už jenom ze stručného obsahu. Nebylo by ho radno změnit na něco méně nápovědného? // Měním komentář, protože jsem dospěla k názoru, že až moc spoileruji.”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Tahle povídka byla bezesporu velmi dobře napsaná, měla dobrý děj i popsané to vůbec nebylo špatně (ano, ta poslední kapitola se trochu nepovedla, to už popisovala bell, hlavně Snapeovo zpytování bylo úplně mimo), ale mě to vůbec nevtáhlo do díla, ani jsem to jednomu ani druhému nevěřila. Myslím, že to má i na 4, ale subjektivně se přikláním spíš ke 3.”

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Snape je tady krásně odporný, ale jinak v tom nic extra nenacházím. Atmosféra je neutěšená, za temnou ji nepovažuji. Zbytek vyjádřily ostatní čtenářky. :)”

Nekonečný boj

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Ostravanka:

“q”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Skvělá kombinace délky a tématu, rozepsané bych to číst určitě nechtěla. A chudák holka, teda.”

Pohřeb

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

kami:

“Veľmi vydarené drabble.”

Proč musel zemřít Severus Snape?!

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“---”

Proč musel zemřít Severus Snape?!

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

belldandy:

“No dobře ... milé a vtipné. Proč ne? :) Takový meta-text. Zas ten případ, kde když dávám trojku trpím pocitem provinilosti .. poněvadž nechci tvrdit, že je to průměr. // PS: Ovšem jako slashistka ostře nesouhlasím s prohlášením, že ve slashi je Severus OOC, jakoby v hetu byl snad IC. :D”

Proč musel zemřít Severus Snape?!

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ha, dobře jí tak! :D /// Bell: Souhlas s tvým P.S. :)”

Zvláštní, zcela náhodné setkání

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Mandelinka:

“Nevyužitý potenciál. A že by byl! :-)”