Komentáře k povídkám autora/autorky: Lanevra

Stránky: 

Provázky moci

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

JajinkaJajka:

“Trošku jsem váhala mezi 3-4, není to úplně můj oblíbený příběh a taky mi vadily nějaké chybky, ale celkově se mi to líbilo, hlavně postavy, že nebyly moc mimo charakter.”

Provázky moci

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“Čítala som niekoľko krát a určite sa vrátim znovu :)”

Prvně v životě

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Benny:

“Hihi, jaktože jsem tohle nečetla?Citronové bonbóny jako fenomén?Už mám na Albuse jiný a mnohem perverznější pohled, ale nejsou ty bonbóny jen takový odstrašující pohled na pedofilní chování?Možná.Nebo se snaží být jen milej dědeček:D”

Prvně v životě

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“A já čekala, co za černou magii to bude... :D”

Prvně v životě

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Představuji si, že tento klasický fánon vznikl spojením dvou kanonických faktů (pochutina + příchuť). Má teorie, jak se rozšířil je, že autorky byly jednoduše líné vymýšlet stále nové pamlsky, takže stále častěji citovaly jen ten jeden. Kouzlo bylo i v tom, že je to tak ďábelsky nevinné nebo naopak nevinně ďábelské. Takže se to tak rádo opisovalo a opisovalo. A na konci už je lavinový efekt. A nyní mám občas dojem, že neznalost tohoto fanonického faktu se nachází v očích fandomu na úrovní neznalosti nějakého zásadního faktu kanonického. /// OK. Šlendrián a neznalost předchozí diskutérky (Jejda, jsem to já. :) Ehm...), mně nutí zasáhnout. Zmrzlina je v originále "sherbet" a správně měla být přeložena bonbón. Takže bonbóny jsou, prosím, zcela kánon. Tímto se omlouvám. Co myslíte, omlouvá mě to, že mám doma ještě verzi ze zmrzlinou?”

Přes vánoční prázdniny

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Benny:

“Vzkaz pro Lanevru;nemáš o tom v mailu mluvit;D K povídce;nehrané a realistické znásilnění.”

Přes vánoční prázdniny

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

kami:

“Na počudovanie sa k tej poviedke nevraciam, ale mám ju rada. Je surová a slashová a je taká, aké má krátke PWP (táto poviedka ním je) byť. Je to stará dobrá Lanevra ako si ju pamätám.”

Přes vánoční prázdniny

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Jsem přesvědčená, že větší názorová diverzita chybí FF deníku jako sůl a proto je nutností (třebas někdy nepříjemnou) cizí názory respektovat. Je jasné, že by se cizí názory respektovaly o něco snáze právě tehdy, kdyby ona názorová diverzita už větší byla. Snad ten můj hlas navíc tomu aspoň malinko pomůže. / Tahle MWPP non-con jednorázovka je sice už starší , ale docela klasická Lanevra. Já vždy měla pocit, že Lanevřin styl má blízko k D.J. Orlovskému. Stejně jako u něj mám pocit, že existuje určitý (často ironický) odstup mezi textem a jeho autorem, což může být zrovna tak přednost jako chyba v závislosti na čtenářových preferencích. Ovšem charakter postav jsem vždy řadila k jednoznačným Lanevřiným přednostem. A vidím to tak i zde. Můžeme vést složitou polemiku o tom, co o daných postavách víme, ale pokud jde o mně - tak vzhledově zanedbaný, vztahovačný a díky šikaně také lehce plachý a opatrný mladičký Snape + zakomplexovaný zbabělý Pettigrew, který si dokáže svou méněcennost za tomu nakloněných okolností odreagovat absorudní krutostí a agresivitou - přesně zapadá do obrazu, který o postavách mám. / To, o čem mám v příběhu hlavní pochybnosti, se týká poměru sil. Nezdá se mi, že by Pettigrew, třebaže lehce obezní byl zas o tolik silnější, aby vychrtlý Severus neměl žádnou šanci na odpor, pokud se pro něj rozhodne. Zrovna na osamělého Petra by si Severus fyzicky troufnout mohl. A nezdálo se mi, že vykazuje nějaký markantní syndrom oběti a závislosti na agresorech, pro který by toho nebyl schopen psychicky. / A ještě osobní libůstka - já prostě nemám ráda opisy typu "černovlásek". Tohle je už starší záležitost, nevím, ale mám pocit, že tohle v současnosti Lanevra už nepoužívá. Doufám... :) / Nakonec dodám, že tuhle povídku nepovažuji za PWP slash. Což neříkám, abych ji obhájila. Lanevra píše i PWP, i jiní mí oblíbení autoři píší PWP. Tady mně osobně ale přijde, že sex zabírá příliš malou plochu v textu, abych si řekla, že jde o PWP. :)”

Přes vánoční prázdniny

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Já myslím, že dá se polemizovat u tohohle díla o spoustě věcí, ale zrovna pravděpodobnost postav bych moc nezpochybňovala. Zpochybňovala bych snad jedině slabší Severusův odpor a trošku způsob, jakým se nechal navést do celé situace. I když jeho důvody tam vlastně vůbec nejsou. Nicméně co bych hodně vyzdvihla u Lanevry, je to, že mám pocit, jako by její povídky měly určitý náboj, poselství, pointu. Zanechávají ve mě dojem, že stálo za to si je přečíst, že to ve mě vyvolalo odezvu, že jen nezavřu okno a nebudu to považovat za ztrátu času.”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Musím uznat, že vše, co Lana říkala o této fanfikci, když mě zvala k jejímu přečtení byla pravda. Tohle je rozhodně příběh, který sice pojednává o sňatku Luciuse Malfoye a Harry Pottera, ale úspěšně se vyhýbá těm nejzavedenějším klišé v tomto žánru a působí věrohodněji než to, co jsem na tohle téma dosud četla. Konec je ... no řekněme, že také není vůbec klišovitý. Nevím jestli mě jako průměrného čtenáře zcela uspokojil, ale jsem přesvědčená, že se najdou i tací, co se v něm budou vysloveně rochnit. Něco do sebe vážně měl - byl uvěřitelný a zároveń psaný se sympatickou nadsázkou. :)”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Nade:

“Trochu jiný manželský vztah mezi Harry Potterem a Luciem Malfoyem. Neustálý boj o nadvládu a moc nad tím druhým, který nekončí klasickým happyendem (spíš naopak), ale konec je tak trochu "pootevřený", takže můžete popustit uzdu své fantazii. Rozhodně si to ještě přečtu.”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Benny:

“Konec mě rozsekal, ale takhle je to stokrát lepši než kdyby šli vstřic duze a nad hlavami by jim létali holubice.”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“bylo to velice zajímavé, ale číst už to nikdy nebudu, protože prostě nemám ráda smutné konce...”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Cora:

“Dojem z téhle povídky jsem v sobě musela nechat pár dní doznít. Je to neotřelý, výborně napsaný příběh s řadou originálních pasáží (část, ve které se vysvětluje anatomie víl, například). Harryho jsem tady moc nepoznávala, ale Malfoy starší, ten se mi pod (husí) kůži zažral. Chladný, manipulující a věčně kalkulující parchant, který si prosadí svou i za cenu, kterou by "normální" člověk těžko zaplatil.”

Tvoje blízkost mě snad umučí

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Tvoje blízkost mě snad umučí

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Páči sa mi ako Lana dokáže písať lásku. Je to akási zmes bolesti a nehy. Milujem jej štýl, ale zanecháva vo mne clivotu.”

Tvoje blízkost mě snad umučí

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Začínám Lupina bytostně nesnášet....”

Tvoje blízkost mě snad umučí

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“skvele pokracovani:)... z lupina tady rostu :D”

Tvoje blízkost mě snad umučí

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Benny:

“Lupin je oprvdu blbec(alespoň v Tvém podání)Jsem divná, ale sex v psí /vlkodlačím podání se libil, škoda že nebyl popsán detailněji(i když co na tom popisovat víc, že?)”

Ty říkáš přátelství, nemám se ptát

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

SinamLlumi:

“Říct, že titulní píseň nesnáším, by byl _hodně_ slabý výraz... :p Ale povídka sama je fajn, takže se nedejte odradit tou Vágnerovou zhůvěřilostí a směle se pusťte do čtení. :) Jediné co bych vytkla je to nešťastné “jazykově korektní“ – navíc nejednotné – skloňování. Kdy už se lidi poučí... :( S.L.”

Ty říkáš přátelství, nemám se ptát

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Mě Remus normálně nevadí, ale tady je mi doslova odporný! On to neudělal pro Siriuse, ale pro sebe, aby se zbavil výčitek. Nelituju ho, ani trochu! Jediný, koho je mi opravdu líto, je Sirius.... Tohle si nezasloužil.”

Ty říkáš přátelství, nemám se ptát

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Crystal:

“To bylo hódně zajímavé... Nejpodivnější provedení páru SB/RL, které jsem kdy četla, ale líbilo se mi to :) Slabší čtyři hvězdičky.”

Ty říkáš přátelství, nemám se ptát

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Ty říkáš přátelství, nemám se ptát

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“jak mam normalne remuse rada, tak tady bych mu dala par facek... pisnicka odporna, povidka skvela”

Ty říkáš přátelství, nemám se ptát

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

René.K.:

“Remus je idiot, co víc říct... Jinak zajímavá povídka.”

Stránky: