Komentáře k povídkám autora/autorky: Julie

Stránky: 

Důvodná pochybnost

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Vau to byla sila velmi zvláštní podání zlého brumbala”

Hra na schovávanou

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Chantal:

“Přečetla jsem si ji dvakrát a určitě se k ní ještě vrátím. Ta lehce mrazivá atmosféra se mi moc líbí.”

Kavárna na konci cesty

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

ave:

“Zajímavá a dobře napsaná inspirace Dickensem.”

Náhražka

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Má to své kouzlo a velmi oceňuji, že navzdory nedějovému obsahu se to celé povedlo správně uzavřít. :-)”

Náhražka

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Danae:

“Kurnik, ta se povedla. Severusi, ty blbče, takhle bys mohl dopadnout, mít trochu kliku.”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Takovéhle stručné, a přitom obsažné povídky mám moc ráda. Zárodek románu, který si můžu v duchu představovat.”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

neviathiel:

“Krutě reálná příběh o vyhasínajícím přátelství, které se začíná měnít ve vzájemnou nechuť. Vyžaduje ale tolerantní čtenáře, protože Minerva ani Sibyla (myslím) nejsou tak docela kanonické.”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Istar Halabába:

“když se něco neděje jinak, tak to dopadne třeba tak”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Anne:

“Reálné, pro tuhle povídku neznamená nic hezkého. To je život.”

O učiteli a posunu paradigmatu krásy

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

ave:

“Lehce šílené AU se spoustou vtipných a potěšujících malých okamžiků.”

O učiteli a posunu paradigmatu krásy

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Pohádka pěkná a uhozeně vtipná. A hlavně hezké, a pokud je mi známo, v českém prostředí originální AU, které velmi oceňuji.”

Osika

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Remus cestuje do "minulosti", aby některé věci změnil a jak jinak, změní ty věci, které si měnit vůbec nepřál. Objevuje sám sebe jako temné stvoření ... . Doznávám, že zdroj Remusovi temnoty v tomto příběhu mi připadá nejasný. Já ho i tady vidím stále jako toho starého Remuse. :) / Osika se jeví jako krásný příklad slashovové fanfikce, jež ambiciózností záměrů přerůstá samotnou autorku. Nutno při tom ovšem mít na zřeteli, že Julie není žádná naivní teenegerka, Julie za svým příběh ze všech sil klopýtá. Číst Osiku není žádná lehká zábava (nic vhodného na zaplácnutí času stráveného čekáním na dopravní spojení), ale spíše těžká práce, do níž jsem se občas musela nutit. Střídá se tu několik realit a několik časových rovin, svět živých a mrtvých a zároveň se tu zjevují vzpomínky a sny. Mimo Poberty, Lily, Severuse, Voldemorta ... tu vystupují Juliinou fantazií k životu vyvolané mýtické bytosti - Královna vlků, Pištec z bran západu, Legie hadů nebo Vlaštovka. A aby toho všeho nebylo málo, vpíše do děje autorka i sebe samu. Nejde o to, že by celý příběh nakonec nedával smysl, ale dobrat se k tomu smyslu je vážně těžké a bojím se, že Julie trochu přeceňuje své čtenáře, když věří, že se jich najde větší množství, které to bude chtít podstoupit. Ale dost možná o čtenáře Julii vůbec nešlo, po pravdě na motivaci k psaní Osiky bych ráda měla příležitost se Julie zeptat. (Její slova na blogu možná leccos napovídají.) Nakonec nemám ani velký problém s hodnocením, protože za průměrné dílo Osiku vážně nepovažuji, spíš s tím, že nemůžu s klidným svědomím Osiku někomu dalšímu doporučit, poněvadž třebas jsem tu nakonec objevila několik velmi zajímavých a silných scén, nedokázala bych nikomu druhému s přesvědčivostí tvrdit, že mu Osika za tu námahu stojí. Věřím ale, že Osika je jedním z malých kousků historie české slashové scény, pro pár RL/SB nemá dosud mezi českými FF žádnou konkurenci. A jako taková ... je nezapomentulná. /PS: Mimojiné, není tu vůbec žádný, tím méně explicitní popis sexuálního aktu, ale ... ano, předpokládá se, že to postavy někdy dělaly. :)”

Osika

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

kami:

“Z nostalgie dávam 4, keby som to bola dávno hodnotila, dala by som to tej poviedke.”

Osika

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Cora:

“Hodně, hodně zvláštní povídka. A líbila se mi moc.”

Ostuda trampů

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Danae:

“Je to krátké. Je to zvrhle vtipné. Funguje to jako songfiction i jako AU. A dobře to dopadne :)”

Ostuda trampů

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilý! Naprosto chápu, že "v pět ráno nenahradí sprchu ani ta největší láska". :-)”

Poslední z bratří Weasleyů

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“na tohle jsem narazila uplnou nahodou, cekala jsem nic moc povidku... a jake bylo me prekvapeni, ze to bylo fajn :)”

Poslední z bratří Weasleyů

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Správně dojemná, a přitom nekýčovitá atmosféra. Povedené.”

Temný čaj bez cukru

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Pěkně... Tohle bych do Remuse neřekla.”

Tik... tak...

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Kdybych to měla brát realisticky, pak po roce v absolutní samotě by měl každý zešílet, jenže jak posuzovat život za oponou ... ? :) / Nemám sice k této povídce čistě jen pozitivní vztah, ale každopádně třeba ono "tik, tak" jako vyjádření plynoucího času, který uplývá mezi jednoltivými scénami, mi tam ani v nejmenším nevadí. Problém je spíše v tom, že nejsem velký fanda do stylu "Labutí šíje. Ňadra. Buben. Činely.". Před vyjádřením "Ticho. Dlouhé." bych preferovala "Dlouhé ticho." Místo "Strach? Chvění?" bych dala aspoň "Strach a chvění?" a tak dále. Nicméně zas dobře vím, že Julie, pokud chce, tak větu rozvitou napsat umí. :) / Ale minimálně dvě věci mám v této povídce ráda: Za prvé její originalitu - odřádkované krátké dialogy mi připadají překvapivě přirozené. Nu dobrá .. většinou. Nevěřím sice každé větě, ale třeba tu casablankovskou - "Ze všech zkurvených lidí, kteří mohli přijít do týhle zkurvený tmy, zrovna ty ..." - tak tu mám velice ráda. A za druhé mám ráda její atmosféru. Myslím, že jsem se už x-krát přiznala, že mám slabost pro motiv - zavřete je spolu o samotě a oni se sblíží ať chtějí nebo ne. Jen bych jim nejraději to vyhlášení příměří ještě na chvilku komplikovala. Ovšem to dlouhé nikam nesměřující čekání, které tam je - tak to má, pokud jde o mne, něco do sebe. Jsem zkrátka přesvědčená, že tahle povídka je o něco lepší než její hodnocení na FF deníku, takže mi odpusťte tento dlouhý proslov na její obhajobu.”

Tik... tak...

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Arengil:

“Mám ji ráda. I po těch letech. Narozdíl od Osiky, chce se mi říct, ale to Julie ví.”

Tik... tak...

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Memorin:

“tento pár odmítám číst a přesto je z toho nakonec hezká 4”

Tik... tak...

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Líbilo. Věty o jednom slovu i strohé dialogy se k evokování naprosté nicoty, ve které se oba ocitli, velmi hodí. Naprosto věřím, že tak extrémní prostředí by z nepřátel na život a na smrt udělalo milence, co jiného by tam taky sakra mohli dělat.”

Zrcadlo a maska

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Aha_Lucia:

“nie vždy je to, čo si želáme najlepšie.”

Zrcadlo a maska

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“Asi prvá poviedka, kde bol Tobias normálny, ale dobrý človek. Ale v skutočnosti si nie som istá, či som tú časť s maskami pochopila...”

Stránky: