Komentáře k povídkám autora/autorky: Julie

Tabula Rosa

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Nevím, já prostě opravdu nevím, jak bych tuhle fanfiction vnímala nevidět nikdy SGA episodu "Svatyně". Je v podstatě nemožné se od ní odmyslet. Velkou část čtení jsem trpěla silným pocitem deja vu, který mi znejasňoval, zda jsem právě tohle skutečně viděla už v kánonu. Julie by měla dostat speciální cenu za předvídavost. A dám-li ji teď čtyři hvězdy za příběh, tak ta pátá je za věštecké umění. Neplatí to ovšem jen o samotném námětu, založeném na principu, vezměte nejoblíbenější postavě seriálu to, co ona sama považuje na sobě za nejcharakterističtější a nejhodnotněší. Julie získala něco, co se každé fanfikční autorce nepodaří, potvrzení od samotných tvůrců o "kanoničnosti" svého příběhu. Julie v mnoha ohledech přesně předvídala reakce jednotlivých postav na takovou situaci. A právě tahle paralelní blízkost byla tím, co mi tak komplikovalo čtení. V jistém smyslu největší vadou této povídky je právě její kanoničnost, protože si kladete otázku, co nového jste nad to, co jste už viděli v seriálu, ještě dostanete. Zajímavé třeba je, že Julie dokonce ve shodě se seriálem nechala McKaye vést si deník. Hádám, že Julie tu rozhodně nebyla jediná, kdo byl při psaní zásadním způsobem ovliněn geniální povídkou Daniela Keyese. Ten hlavní rozdíl ironicky vidím v tom, že její McKay zůstává více sám sebou než ten seriálový. Ještě stále dokáže být malicherně ješitný na své úspěchy, třebaže již dávno není budoucím kandidátem na přístí Nobelovu cenu. / Ač jsem v tém směru nikdy nevyvinula žádnou aktivitu, považuji McShep za jeden ze svých oblíbených párů. A tak třebaže vím, že tato povídka není slashová, dovolila jsem ji zařadit do své slashové čítanky. Z malou trochou snahy tam totiž ty preslahové náznaky vidím, ostatně stejně jako v kánonu :) A hlavně je mi jasné, že na lepší českou fanfikční z fandomu SGA minimálně v přístím desetiletí nenarazím. Takže autorce mohu říct jen: Sorry, že nerespektuji zařazení. / To vše naznačuje to, co na závěr řeknu ještě jednou naplno. tahle povídka je výborná. Četla jsem před časem v souvislosti s FF "Srdce v okovech", že jde o srdcervoucí příběh. Myslím, že tohle je pro mě ta srdcervoucí fanfiction. / Ach jo, to jsem to zas přehnala.”

Tabula Rosa

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Trochu jsem se bála, co z toho může vylézt, protože ať to převracím, jak chci, tak Sheppard a McKay mi k sobě prostě nepasujou. Ono obecně mi Sheppard přijde takový neslashovatelný... Ještě tak s Toddem... ;) Nakonec se ukázalo, že to slash vlastně není, což bylo jenom dobře. A ještě k té inspiraci Algernon - ke konci jsem v jednu chvíli myslela, že nepůjde jen o ty deníkové zápisky.”