Komentáře k povídkám autora/autorky: ArcheaMajuar

I Will Follow You Into The Dark

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“PREČO SA ONDŘEJ NEDÁ ZAOČKOVAŤ PROTI CHRÍPKE??? Je to oveľa efektívnejšie ako sa x-krát do roka trápiť s chrípkou a inými virózami (hlavne v zime). Máme tu ďalšie prvé vyznanie lásky Ondřeja s Igorom, (musím sa priznať, že som väčšinu Chmela/Sokol ff prečítala už predtým) mám pocit, že sa stále točíme okolo toho istého, Ondřej je ten slabší, Igor je zamilovaný blázon, nastane nejaká nečakaná situácia, zrazu sa na seba vrhnú a bum, je tu honenie/orál (pretože nemám pocit, že by sme pri „first time“ stretnutí hlavných postáv videli niečo iné), autorka sa (ako je to bežné) jednému v písaní povenuje viac, druhému menej a je koniec. Aj napriek tomu, že má táto poviedka 5,549 slov, musím ju zaradiť k dejovo slabším, začiatok sa „ťahá ako sopeľ z koberca“, je podľa môjho názoru príliš dlhý, skrátiť by sa dal vetou typu „Takto to pokračovalo niekoľko dní...“. Celkovo hodnotím 2/5, slabší kus, ktorý by sa, podľa mňa, dal napísať aj lepšie.”

Lechtivý

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“„[Ondřej] Na mazlení nikdy nebyl [...].“ ponúka nám pásmo rozprávača v tejto fanfikcii. Jedna z autorkiných prvotín zo shipu Chmela/Sokol. Je samozrejme ospravedlniteľné, že pri takomto množstve (67 fanfikcií na tento ship od danej autorky na AO3) sa stratíte pri charakteristike daných postáv, niekde to človek urobí naschvál, ale nemyslím si, že Ondřej „na mazlení nikdy nebyl“ po tom, čo som prečítala väčšinu Chmela/Sokol fanfikcií. Celkom fajn neexplictná fanfikcia s prvkami realizmu (ožratý Chmela) nám zas a znova ponúka „first time kissing“. Našťastie nedošlo na sex, ktovie, či by si na túto scénu neskôr Igor alebo Ondřej nespomenuli a nezažalovali toho druhého za sexuálne obťažovanie pod vplyvom omamných látok. Celkovo hodnotím 2/5, je to niečo, čo si z výskumných dôvodov prečítam, prežijem to, ale určite to v budúcnosti nebudem vyhľadávať.”

Naslouchej ozvěnám minulosti

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“nová poviedka nášho (teda minimálne môjho) obľúbeného (jedného z) shipu sokol/chmela je tu. podľa mňa však nie je až taká skvelá ako tie staré. nachádzame v nej dlhé rozhovory medzi postavami, ktoré by, ak by čitateľ autorku nepoznal, čitateľa-začiatočníka odradili. pre autorku sú však tieto dlhé rozhovory špecifické a tak poviedke neuberajú na hodnotení. keď sa človek prehryzie cez slohovú prácu autorky (kde som sa osobne miestami aj strácala), dostane sa k celkom príjemnému slashu. scéna obsahuje autorkin špecifický humor, no explicitne mohla byť lepšie dotiahnutá do konca. celkový dojem z poviedky mám dobrý, čítala som ju dvakrát, no nepatrí medzi poviedky, ktoré by som čítala len tak.”

Nervy na pochodu

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mně v téhle sérii baví, hlavně když tam taky vystupují Vítek nebo Ivan, takže tohle beru jako překlenovací díl. (Fanouškům Fialy by se to mohlo líbit více, jelikož jim Václavův nekritický POV bude jistě konvenovat...) :D”