Komentáře k povídkám autora/autorky: ArcheaMajuar

Stránky: 

(do)Hra na hrdiny

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ach jé, kdo by to byl řekl, kolik hurt/comfortu ten pirátský debakl inspiruje. :-) Vtipné dialogy, krásně vygradované od obezřetného osahávání terénu až po vzrušující, a přitom něžnou ruční práci na kanapi. Těším se na další vývoj.”

A mluvčí tehdy ztratil řeč

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Spíš preslash, než slash, nebo prostě jen přirozený obdiv mluvčího k šéfovi, který mu imponuje. Hezké a citlivé.”

Aliance pro stabilitu (a hlazení ega)

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Připomínka, že ne všechno české politické RPF musí být cute fluffík nebo angsty romance, že občas se vyskytne i opravdová ironie až satira. I mean, šest týdnů po volbách se hoši pořád ještě nedokázali dohodnout, kdo povede pražský magistrát? C'mon...”

Budíček pro ministra Rakušana

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jak Vítkovi v povídce vyčinit za všechny ty přešlapy, aniž by to byl nucen dělat Ivan, který mu mnohem radši dá sušenky na pocuchané nervy, pochopitelně. =)”

Česká politika, ale je to červená knihovna

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jak moc trojky nemusím, tak tuhle jsem si užila. Pěkné, uvěřitelné zpestření intenzivně prožívaného established relationship.”

Decade of Decay

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Na těch průserech STANu je pozitivní, že inspirují takovéhle povídky. Až si člověk říká, ať klidně ještě neco zmrví, aspoň bude Archea mít důvod napsat další dokonale něhyplný hurt/comfort (s kajícným Vítkem, to je poloha, která mu dosti sluší a zatím není dostatečně ve ff prozkoumaná). :D”

Dopady debaty

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Já ty debaty vůbec nesleduju, jen si pak čtu jejich literární zpracování a jsem silně přesdvěčena, že je to jejich nejsmysluplnější důsledek; jinak je tohle překřikování v televizi úplně k ničemu (navíc před komunálkama, proč jako?) Samotná povídka je pochopitelně něžný cute fluffík, plus pár krásných obrazů, jako navýsost spokojený Vítek po debatě a Ivan v autě ve světle pouličních lamp.”

Glorious You

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nemá to tu syrovost nejstarších povídek, které vznikaly bezprostředně po volbách, protože už víme, jak to nakonec dopadlo, o to lépe si lze tehdejší emocemi nabitou atmosféru vychutnat. Velmi pěkné pojetí.”

Chladné ruce, vroucí srdce

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ivanovy studený ruce se už dají považovat za obecně uznávaný fánon, a není divu, ono je to zahřívání tuze moc cute. Něha a péče by mohlo být druhé jméno tohohle shipu.”

I Will Follow You Into The Dark

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“PREČO SA ONDŘEJ NEDÁ ZAOČKOVAŤ PROTI CHRÍPKE??? Je to oveľa efektívnejšie ako sa x-krát do roka trápiť s chrípkou a inými virózami (hlavne v zime). Máme tu ďalšie prvé vyznanie lásky Ondřeja s Igorom, (musím sa priznať, že som väčšinu Chmela/Sokol ff prečítala už predtým) mám pocit, že sa stále točíme okolo toho istého, Ondřej je ten slabší, Igor je zamilovaný blázon, nastane nejaká nečakaná situácia, zrazu sa na seba vrhnú a bum, je tu honenie/orál (pretože nemám pocit, že by sme pri „first time“ stretnutí hlavných postáv videli niečo iné), autorka sa (ako je to bežné) jednému v písaní povenuje viac, druhému menej a je koniec. Aj napriek tomu, že má táto poviedka 5,549 slov, musím ju zaradiť k dejovo slabším, začiatok sa „ťahá ako sopeľ z koberca“, je podľa môjho názoru príliš dlhý, skrátiť by sa dal vetou typu „Takto to pokračovalo niekoľko dní...“. Celkovo hodnotím 2/5, slabší kus, ktorý by sa, podľa mňa, dal napísať aj lepšie.”

It Is What It Is

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc pěkný pečující fluffík. Ty obstrukce jsou tak nesmyslné, že jsou dobré opravdu jen jako záminka k takovýmhle povídkám.”

Jak chtěl Vítek udělat první krok, ale...

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilý. =)”

Jeden hodně špatnej den

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Proč by si člověk předplácel netflix, když může sledovat dramatickou českou politiku. Já ji teda poslední dobou sleduju radši už trochu přefiltrovanou těma povídkama, protože v nich je aspoň nádavkem nějaký ten fluffík. Tahleta je tak trochu i fix-it, si myslím, a moc pěkný, kéž by takhle dospěle a vyrovnaně byli schopni svoje neshody a rozdílné názory řešit všichni.”

Když je cíl na dosah

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dva Martinové a jeden Jeníček. =) Taková milá, po jazykové stránce velmi vymazlená povídka. Příjmení Martinů nepadne ani jednou, a přesto je naprosto jasné, který je který. :)”

Lechtivý

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“„[Ondřej] Na mazlení nikdy nebyl [...].“ ponúka nám pásmo rozprávača v tejto fanfikcii. Jedna z autorkiných prvotín zo shipu Chmela/Sokol. Je samozrejme ospravedlniteľné, že pri takomto množstve (67 fanfikcií na tento ship od danej autorky na AO3) sa stratíte pri charakteristike daných postáv, niekde to človek urobí naschvál, ale nemyslím si, že Ondřej „na mazlení nikdy nebyl“ po tom, čo som prečítala väčšinu Chmela/Sokol fanfikcií. Celkom fajn neexplictná fanfikcia s prvkami realizmu (ožratý Chmela) nám zas a znova ponúka „first time kissing“. Našťastie nedošlo na sex, ktovie, či by si na túto scénu neskôr Igor alebo Ondřej nespomenuli a nezažalovali toho druhého za sexuálne obťažovanie pod vplyvom omamných látok. Celkovo hodnotím 2/5, je to niečo, čo si z výskumných dôvodov prečítam, prežijem to, ale určite to v budúcnosti nebudem vyhľadávať.”

Melt Me Down

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“Myslela som si, že konečne dôjde na sex, ale je to „first time“ s humpingom. Veľmi fajn poviedka, trošku som sa zo dvakrát stratila v akej polohe sa naše hlavné postavy nachádzajú, ale celkovo sa to čítalo lepšie, než predošlé poviedky. Čímsi mi to pripomína poviedku „Věk je jenom číslo“, avšak s tým, že tu je to zas a znova ich first time. Nie žeby som first time poviedky nemala rada, len sú všetky písané na jedno kopyto, vždy máme Ondru s Igorom ktorí sa po predstavení, vždy záhadne na zájazde, stretnú na izbe, nastane nečakaná situácia (v tomto prípade Ondrov seknutý krk/kríže(?)) a bum je tu scéna ako vyšitá. Ocenila by som ak by sa autorka aj AU poviedkam. Celkovo hodnotím 3/5, prežila som to.”

Minulost, přítomnost i budoucnost

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc pěkný námět, moc pěkně zpracovaný. =)”

Na vteřinu se volně nadechnout

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi zručně nakombinované střídání POV po kapitolách. Tag "soft Vítek" tam není pro nic za nic - a je to ideální poskytovatel onoho "comfortu".”

Naslouchej ozvěnám minulosti

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“nová poviedka nášho (teda minimálne môjho) obľúbeného (jedného z) shipu sokol/chmela je tu. podľa mňa však nie je až taká skvelá ako tie staré. nachádzame v nej dlhé rozhovory medzi postavami, ktoré by, ak by čitateľ autorku nepoznal, čitateľa-začiatočníka odradili. pre autorku sú však tieto dlhé rozhovory špecifické a tak poviedke neuberajú na hodnotení. keď sa človek prehryzie cez slohovú prácu autorky (kde som sa osobne miestami aj strácala), dostane sa k celkom príjemnému slashu. scéna obsahuje autorkin špecifický humor, no explicitne mohla byť lepšie dotiahnutá do konca. celkový dojem z poviedky mám dobrý, čítala som ju dvakrát, no nepatrí medzi poviedky, ktoré by som čítala len tak.”

Návrat premiéra

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Líbilo se mi víc než první díl, poněvadž je tu navíc totálně cute Ivánek. Ten vztah je poměrně zvláštní, a i navzdory tomu, že Fialu nemusím, jsem zvědavá, kam ho Archea dál dotáhne (to, že byl zřejmě Fiala kvůli svému mluvčímu ochoten vyslechnout si od Ivana přednášku, co že je to Warzone, ho teda šlechtí.)”

Návrat za chladného rána

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilé tulení po příjezdu z letiště. =)”

Někdy mám pocit, že se mi zdáš

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Erotický fluffík s pocitama. A humorem. Jelikož Archea nepíše established relationship tak často jako first-time, tak v něm má ještě hodně aspektů toho vztahu k odhalování a prozkoumávání, si myslím - a těším se na další.”

Nemocnej

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Něžný, tulivý, láskyplný fluffík.”

Nenávisti se neustupuje

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Další z těch mnoha bartošan povídek reagujících na současné události, protože vypsat se z té frustrace a smutku a bezmoci může být dobrá terapie. A funguje to i na čtenáře, trochu. Pěkná, citlivá, podvečerní podvečerní povídka.”

Není lepšího času na lásku (než karanténa)

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Všechny oblíbené ingredience tohohle shipu, zejména intenzivní přátelství, vzájemná starostlivost a břitké dialogy, v jedné dlouhé povídce (protože jim taky jednou trochu trvá, než se to vyvine v něco více). Finále je ten pravý mix fluffíku a erotiky. =)”

Stránky: