Komentáře - Duben 2024

Jak se hraje dejarik

Autor: Eso Rimmerová      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ty Hanovy výrazy jsou skvěle vybrané a celé to krásně balancuje na hraně mezi seriózním pokusem o vysvětlení pravidel a humorem. A moc pěkně grafiky provedné.”

Paralela

Autor: Gwendolína      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moooc pěkný závěr. Sirius asi musí být ten iniciativnější. A bez smrti by to nešlo.”

Kdepak je můj generál

Autor: Gwen      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Povedená inspirace Pratchettovou básničkou.”

Evansovy děti

Autor: ???      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Zatraceně. A ještě třikrát zatraceně. ... Už dlouho jsem nečetla nic (FanFiction, beletrii, odbornou literaturu, případovou studii ani pitomý článek v novinách), co by mě tolik zasáhlo. V mnoha a mnoha rovinách. Tenhle komentář se pokusím postavit jen na těch, které jsou validní i pro ostatní čtenáře, ale už teď mám trochu pocit, že se to nejspíš nepovede. ... Jestli jsem někdy někde tvrdila, (a že jsem tvrdila), jak jsou postavy Harryho a Severuse až překvapivě kanonické a realistické, tak jsem se šeredně pletla. Tohle bylo svou realističností až děsivé. Až všem čtenářům, kterým přislo jednání obou až moc vyhrocené, přitažené za vlasy nebo prostě mimo závidím. Vaše hlava (mysl, osobnost, příčetnost... dosaďte si dle libosti) byla zjevně po celou dobu vašeho života vcelku v pohodě, smířená se světem i sebou samou. Mě čtení bolelo. Natolik, že mám asi poprvé v životě opravdu neuvěřitelnou chuť pokecat si s autorem. Nebo psychologem. Vlastně by mě vůbec nepřekvapilo podání dva v jednom. Nebo má autor prostě neuvěřitelný talent na to lézt lidem do hlav. Nebo spoustu blbých zkušeností. Čert ví. ... SPOILER Líbí se mi, jak si ubližují. Oba navzájem, vědomě i nevědomě. Líbí se mi, jak má Snape navrch a nakolik je Harry nezkušené ignorantské sebepopiračské vemeno. A proč? Protože si velmi dobře pamatuji na dobu, kdy mi bylo dvacet. Nakolik jsem si musela nabít, abych se vůbec dokázala někam posunout. Kolik ten posun stál úsilí a malých osobních "prozrení". A kolik toho vůbec nevyřešil a vyřešit ještě pořád musím. Meh. Jsem ráda, že jsem na tohle dílko narazila přesně v té fázi života, kdy tak nějak rozumím oběma dvěma. A to pochopení mě trochu vytáčí. Líbí se mi dokonce, jak zoufalý je Harry tváří tvář Aster. Tedy, nelíbí se mi to chování - chudák děcko. Jenže je to, opět se opakují, tak strašně uvěřitelné... Zatraceně, je to dvacetileté, psychicky nevyrovnané ucho s nulovým (realným) rodinným zázemím. Vzato kol a kolem to zvládá vlastně celkem obdivuhodně. ... Ten trochu kontroverzní sloh miluju. Ne, nečetlo se to lehce. Není to epický, sametově klouzavý styl Elysejského klíče. Je to surová novela, ze které na mě neustále blikají vzpomínky na studentská skripta. A je to skvělé. Tempo. Dikce. Vykání. Nevím, jestli mám víc tleskat autorovi nebo betě. Nejspíš oběma. ... V tuto chvíli prostě nezvládnu hodnotit jinak, než za pět, i když bych hrozně ráda trhala body za všechen ten bolestivě surový realismus. Čiste jen za to, že mě celé dílo DĚSÍ. Jenže to by nebylo ani trochu fér - což svému vnitřnímu mrzimorovi prostě nemůžu udělat. Těším se, až se znovu vrátím ke čtení. A pak ještě jednou. A pak se pokusím znovu, objektivněji zamyslet nad svým hodnocením. P.S.: Ačkoli jsem vlastně ráda, že jsem Evansovy děti četla poprvé až v době, kdy je dokážu ocenit, celkem mě mrzí, že jsem se jim deset let cíleně vyhýbala. Proč? Kvůli názvu a popisu. Nějak mi neseděl. Takže všem váhajícím radím: zkuste to. Že to není čtivo pro vás zjistíte celkem rychle. Slibuji. ;)”

Bodyshot

Autor: fleur_packyt      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Akorát tak správně dráždivých sto slov.”

DMD 2024 - Sestěhování

Autor: Nefalšovaná kočka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Kočka letos píše opět bartošan drabbly na náměty z DMD, některé víc jako politické komentáře, některé víc z romantické, a tenhle je toho romantického druhu a zvlášť povedený - dojemné vyznání ve druhé osobě (druhá osoba má zkrátka něco do sebe).”

Osudová sázka aneb Tvrdohlavá Láska

Autor: POPO      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Lepší trojka. :) Četlo se to dobře, jen mi k těm dvěma sedí méně pohádky.”

Strom poznání

Autor: Philo      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Všechno důležité už bylo řečeno. Začátek skvělý, pak už to jde od pěti ke dvěma. Celkově hodnotím za tři.”

Pokloň se smrti

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Yep.”

Chyby zítřka

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Nenadchne, neurazí. Příběh to nemá, ale na pwp je to na mě málo explicitni. A bez toho láskyplného konce by mi to sedlo víc. Takhle slabší tři.”

Dobrodružství mezi pravdou a textovkami

Autor: fluxweed      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Taková milá blbinka. :)”