Komentáře - Únor 2024

Stránky: 

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Moc jsem se pobavila, škoda, že nebyla delší. :-)”

Neobvyklé okolnosti

Autor: Sansa      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Jak pravila Cora”

Čas na změnu

Autor: Sansa      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Mělo to své silné okamžiky. Ale jsem si jistá, že jsem na stejné téma četla i výrazně lepší díla. Nejvíc mi vadila cukrová vata kolem vztahu Harryho a Severuse v závěru. SPOILER Romantický pubertální Snape? Ok, dejme tomu. Alespoň si to zásadně nechával do soukromí. Flirtující Snape z alternativní časové linie? Pořád to jsem ochotná skousnout. A alespoň se občas bránil. Ale ten závěr? No tak...”

Femslash: Demystifying Fandom’s Gender Disparity

Autor: Lierdumoa      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pá zajímavých myšlenek, ale chybí mi k tomu nějaká obsáhlejší diskuze. "Popular femslash pairings are generally comprised of female characters who defy conventions for what the media defines as “acceptable” female behavior. "”

Introduction to Muggle Studies by Yagami Light

Autor: DarkerThanBluee (DarkkBluee), DarkkBluee      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Ryuk se chce podívat do Bradavic na Turnaj tří kouzelníků a Light nemá jinou možnost, než mu vyhovět, přeci jen, kdyby shinigamiho odmítl, mohl by jeho jméno zanést do svého zápisníku. Naštěstí, jako člověk, jenž má u sebe boha smrti a jeho notes, se Light řadí do magické komunity, takže vyjedná s McGonagallovou, že v roce turnaje bude v Bradavicích vyučovat studium mudlů. Mezitím spunktuje svoji předstíranou smrt. Na L však nemůže zapomenout a uvědomí si po čase, že byl do detektiva zamilovaný. Ryuzaki to cítil podobně takže je vlastně pak rád, že mu Light ze svého záhrobí posílá květiny - přesto ho však chce vystopovat a připoutat si ho, aby už mu nikam neutekl. Docela dost jsem se u toho zasmála. Není to taková komedie, spíš love drama, ale toho černého humoru je tam dost. Líbí se mi vztah Sayu a Lighta. Sayu je zde mladší sestrou, která svého bráchu bezpodmínečně miluje. Není tak chytrá, ale měla v manipulaci s lidmi dobrého učitele. Ví, že brácha žije, že byl Kira i jeho city k L. Snaží se mu v romantických citech radit. Trochu jsem se neuměla rozhodnout, jestli mě více zajímá dění v Bradavicích, nebo to co se děje ve vyšetřování Kiry. Takže hádám, že je to dobře vyvážené.”

Unwell

Autor: SocksForDobby      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Povídce Unwell chybí konec až příliš. A je to zatracená škoda. Je skvěle napsaná, velmi kvalitní z hlediska psychologie postav. Po řádném mučení se čtenář opravdu dočká i řádného traumátka, což je na FF něco úchvatného. Ale taky se vleče a končí možná ve dvou třetinách, čímž ztrácí spoustu ze svého kouzla. Unwell určitě není průměr, přesto nemůžu dát vyšší hodnocení.”

The Shackled Snake

Autor: ChemFreak      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Příjemná povídka, nijak zdlouhavá, soustředěná na charakterizaci Snapea jako nepříjemného mizery (který i několik let po válce Hermioně zazlívá, že mu kdysi podpálila hábit), jenž si po válce chce žít v klídku ve své mudlovské chajdě s laboratoří, ale když má ministr kouzel jistou potíž, kvůli které je třeba uvařit komplikovaný lektvar, nechá se vylákat - a je spravedlivě odměne. Kingsley je celou dobu kompetentní čumáček a velmi cute a sexy. Je to překlad z autorčiny rodné němčiny, takže tu a tam malilinko drhne, ale dá se to.”

sense of comfort

Autor: souji      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Taková milá jednohubka o přátelství a možná i něco víc, mezi šéfem a jeho podřízeným. Shirosaki nechá Momose ať klidně nechá svoji hlavu opřenou o jeho rameno, pokud se tak vyhne špatným vzpomínkám na svého bývalého šéfa.”

Tells of a Different Childhood

Autor: im_not_poetic, Seasilver      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Takový soubor jednohubek, jak se Ijin snaží žít relativně normální život. Nejvíc se mi líbila kapitola 44 Les.”

Wammy University

Autor: SlightlyPsycho      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Další povídka tipu Light není Kira. Tentokrát žádný případ Kira ani neexistuje. Light nastoupí na Wammyho Univerzitu protože tam učí světoznámý detektiv L. Chce na svého profesora udělat dojem a získat u něj zaměstnání. Dojem se mu udělat rozhodně povede, nicméně L mu to vrátí tak trochu nečekaně. Na hodinách se k němu chová jak kokot a tajně zaujme také místo, co by jeho spolubydlící a kamarád. Jako Ryuzaki s Lightem L naváže nejdříve "rozpačité přátelství" a později i intimní vztah. Problém je, že se k němu stále nechová moc hezky. Navíc se do toho zapletou Mikami a Misa, kteří o Lighta také usilují. Mikami se dokonce podaří Lighta zdrogovat. Na závěr je Light kvůli L unesen a mučen i Youtsubou. Temná, ale docela fajn povídka. Jsem ráda, že si Anyonme dala tu práci a přeložila to.”

Revolution

Autor: GreenGecko      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“Ako inak, skvelé. Veľmi reálne, oproti tomu, na čo som zvyknutá... Snape s frajerkou, ktorá je úplne obyčajná sa dennodenne nevidí :P Len Vishnua je škoda.”

And then people need love

Autor: M.R.K.E.V.      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“-”

Big D

Autor: artsyspikedhair      Jazyk: AJ

Haluzka:

“-”

Familiár

Autor: Resonant      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Velice specifická forma vyprávění v útržcích mě vysloveně nadchla. Smekam před autorkou i překladatelkou.”

Hippokratova přísaha II

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Byl to krásný rok s Hippokratovou přísahou, zejména se Siriusem a Severusem, kteří dostávají spoustu prostoru (krásné dovolenkové letní kapitoly) a i když je Voldemort ještě strašidelnější než v prvním díle a chvíli to vypadá, že jsou všichni v pěkném průseru a postupně je odpraví, nakonec to dobře dopadne. Je tam tentokrát méně nemocničních případů a méně Harryho, ale to mně osobně až tak nevadí.”

Hadí příběh

Autor: pluperfectsunrise      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Kratká, rádobykanonická postwar slaďárna. Nic pro mě. :)”

Magie krve

Autor: GatewayGirl      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Čtivý OOC Severitus. Proč ne.”

Pod křídly anděla

Autor: Frox      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Frox dovedla jít postavám pod kůži. Tato povídka na mě zapůsobila velmi depresivně. Vypovídá o pocitech a myšlenkách narkomana, nadmíru inteligentního mladého muže, který se cítí outsiderem ve společnosti a nenalézá žádný smysl života, a i když si někteří myslí, že závěr povídky je sladký, dle mého skončila tragicky. Hlavní hrdina Sorren umírá, o tom žádná. To, že se jednou vyspal s Hermionou a udělal jí dítě, na celkovém vyznění nic nemění. Je to příběh o děsivé samotě člověka, o promarnění šance k nalezení blízkého vztahu, o příliš pozdním procitnutí. Je mi tu nesmírně líto Severuse, ale i Sorrena. Odrážejí všechny tyto pocity snad samotnou osobnost Frox?”

Pelyněk

Autor: Rex Luscus      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Potter je tady přesně tím spratkem, jakým ho Severus vidí. A chudák Severus musel už po tom týdnu značně smrdět. Hlavně, že si hoši užili. I já. :-)”

Skryté cesty

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Souhlasím s Corou a Haluzkou, že zhruba do 25. kapitoly to bylo úchvatné čtení. Zápletkou s cestováním časem si autorka ukousla příliš velké sousto, které ji skoro zadusilo, takže zbývající kapitoly vnímám jako nadbytečné a nehodnotím je. Svět dhampirů a rodinný klan Dravenů, jehož všichni členové bez rozdílu mně byli velmi sympatičtí, byl vylíčen geniálně a naprosto mě uchvátil. Myslím, že by si zasloužili samostatnou povídku, v níž by hráli prim. Zlatá trojka by nemusela vůbec existovat. Spíš bych si představovala spojení Severuse a Lucia Malfoye. Co všechno by spolu dokázali v řadách Smrtijedů! Voldemort ani Brumbál by proti nim neměli jedinou šanci. Severus jako dhampir si mě opravdu podmanil, a tuším, že tu s námi pořád někde je…”

Melt Me Down

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“Myslela som si, že konečne dôjde na sex, ale je to „first time“ s humpingom. Veľmi fajn poviedka, trošku som sa zo dvakrát stratila v akej polohe sa naše hlavné postavy nachádzajú, ale celkovo sa to čítalo lepšie, než predošlé poviedky. Čímsi mi to pripomína poviedku „Věk je jenom číslo“, avšak s tým, že tu je to zas a znova ich first time. Nie žeby som first time poviedky nemala rada, len sú všetky písané na jedno kopyto, vždy máme Ondru s Igorom ktorí sa po predstavení, vždy záhadne na zájazde, stretnú na izbe, nastane nečakaná situácia (v tomto prípade Ondrov seknutý krk/kríže(?)) a bum je tu scéna ako vyšitá. Ocenila by som ak by sa autorka aj AU poviedkam. Celkovo hodnotím 3/5, prežila som to.”

Familiár

Autor: Resonant      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Na fluff mám chuť opravdu málokdy - a dneska bylo málokdy. Familiár má bezvadně zvládnuté charaktery postav, mile vtipné dialogy, Severus je správně severusovatý, Harry část povídky stráví jako žába a část jenom krájí přísdy do lektvarů, takže to Severusovi nestihne zkazit, zkrátka ideál :D Jako bonus je povídka skvěle přeložená - je vidět, že miamam moc dobře ví, co v tomhle směru dělá. Sečteno podtrženo, až zase někdy budu nesnesitelně fluffovitě naladěná, vím, po čem kromě svého oblíbeného Hada mistra lektvarů můžu sáhnout.”

Lechtivý

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“„[Ondřej] Na mazlení nikdy nebyl [...].“ ponúka nám pásmo rozprávača v tejto fanfikcii. Jedna z autorkiných prvotín zo shipu Chmela/Sokol. Je samozrejme ospravedlniteľné, že pri takomto množstve (67 fanfikcií na tento ship od danej autorky na AO3) sa stratíte pri charakteristike daných postáv, niekde to človek urobí naschvál, ale nemyslím si, že Ondřej „na mazlení nikdy nebyl“ po tom, čo som prečítala väčšinu Chmela/Sokol fanfikcií. Celkom fajn neexplictná fanfikcia s prvkami realizmu (ožratý Chmela) nám zas a znova ponúka „first time kissing“. Našťastie nedošlo na sex, ktovie, či by si na túto scénu neskôr Igor alebo Ondřej nespomenuli a nezažalovali toho druhého za sexuálne obťažovanie pod vplyvom omamných látok. Celkovo hodnotím 2/5, je to niečo, čo si z výskumných dôvodov prečítam, prežijem to, ale určite to v budúcnosti nebudem vyhľadávať.”

I Will Follow You Into The Dark

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“PREČO SA ONDŘEJ NEDÁ ZAOČKOVAŤ PROTI CHRÍPKE??? Je to oveľa efektívnejšie ako sa x-krát do roka trápiť s chrípkou a inými virózami (hlavne v zime). Máme tu ďalšie prvé vyznanie lásky Ondřeja s Igorom, (musím sa priznať, že som väčšinu Chmela/Sokol ff prečítala už predtým) mám pocit, že sa stále točíme okolo toho istého, Ondřej je ten slabší, Igor je zamilovaný blázon, nastane nejaká nečakaná situácia, zrazu sa na seba vrhnú a bum, je tu honenie/orál (pretože nemám pocit, že by sme pri „first time“ stretnutí hlavných postáv videli niečo iné), autorka sa (ako je to bežné) jednému v písaní povenuje viac, druhému menej a je koniec. Aj napriek tomu, že má táto poviedka 5,549 slov, musím ju zaradiť k dejovo slabším, začiatok sa „ťahá ako sopeľ z koberca“, je podľa môjho názoru príliš dlhý, skrátiť by sa dal vetou typu „Takto to pokračovalo niekoľko dní...“. Celkovo hodnotím 2/5, slabší kus, ktorý by sa, podľa mňa, dal napísať aj lepšie.”

Night Warming

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“(Ne)čakaný koniec. Poviedku som už predtým čítala, ale vrátila som sa k nej znova. Dvojkapitolové dielo s postupným vyvrcholením diela (a Igora, ktorého erekcia je rozpísaná na viac odsekoch ako tá Ondřejova, akoby Ondřejova erekcia bola menejcenná) prináša čitateľovi pohľad do zákulisia zimných výjazdov Partičky, ktorá dve noci skončí v hoteli bez kúrenia a objatia Igora s Ondřejom tak zahrejú nie len ich dvoch, ale aj nás, čitateľov. V konečnom dôsledku veľmi pekná fanfikcia, hodnotím 3/5.”

Stránky: