Komentáře - Leden 2024

Stránky: 

A Moment of Truth

Autor: SlightlyPsycho      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light je sice Kira, ale nepamatuje si to. Příběhově se povídka dá vsunout do období vyšetřování Yotsuby. Kromě toho, že L Lighta uvězní v poutech, dá mu také na druhé zápěstí detektor lži. Ten sice neprokáže, jestli je hoch masový vrah, ale naznačí, že i když ho detektiv štve, ve své podstatě ho má rád. Pěkný kraťas.”

Light Follows After

Autor: frozenpixie      Jazyk: AJ

jajafilm:

“I když je Higuchi mrtvý a Light nemá vzpomínky, L ho stále podezírá, ale případ uzavře. Domluví se, že Light bude L stále nablízku, jako jeho partner a zároveň pod dohledem, kdyby se síly Kira zase přesunuli do něj. Spolu řeší případ vraždy udělaných na základě detektivního románu jedné slavné spisovatelky. Light se také setkává s nástupci. Ti tu nejsou nijak otravní, ale celkem fajn. Nakonec si Light vzpomene, že je Kira, nicméně znovu nechce být vrahem a navíc slavného detektiva teď miluje. Lova reakce, je tak trochu nijaká. Už dávno se tak nějak smířil s tím že Light vlastně jeden čas Kirou byl a už jí není. Proč teď, když má jeho partner zpět vzpomínky, ale přitom se znovu nestal Kirou, by se jejich situace měla vlastně změnit? A tak dál spolu hádám, žijí a řeší případy. Celkem fajn povídka, jen z toho konfliktu „Light byl Kira, ale už není, ale také si to již pamatuje“ by se dalo vytřískat více.”

Back Again

Autor: Brenna1918      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light poté, co zemře se stane Shinigamim Chronosem. Žije svůj život jako Bůh smrti a znovu zemře pro Neara. Poté je vrácen v čase do doby, kdy našel zápisník, ale vzpomíná si na své dva předešlé životy, zápisník smrti je jeho vlastní a sám má shinigamské oči. Nedokáže se vzdát myšlenky, že by zapisováním do zápisníku a trestáním zločinců nezachraňoval nevinné, ale zároveň už nemá tak černobílí idealistický pohled na svět. Není ochoten zabíjet policisty a jiné lidi, kteří nemají stejný názor jako on. Je tu líčen jako "laskavý a moudřejší", přesto sériový vrah. Chce opravit vztahy, které dříve s ostatními měl. Miluje L, podporuje Matsudu, ochraňuje svoji rodinu, s Naomi se stanou přátelé a Neara respektuje i brání - protože, je to ještě dítě. Král Shinigami si Chronose oblíbil, chce aby se stal jeho nástupcem. Ten kdo jako první odhalí Lightu identitu je Touta, ale tak trochu neví, co s tím a stránku ze zápisníku skartuje. Dobrá povídka, jediná skvrna na kráse je to, že to zatím není dokončené.”

The Decisions We Make

Autor: VictoriousVictoria      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light si nepamatuje, že byl Kira, ale řekne L, že má asi pravdu, že před Kirou z Youtsuby asi byl první Kirou. Požádá ho, aby zabránil v tom, aby se mu navrátily vzpomínky a ta děsivá vražedná moc. Zamilovaný detektiv souhlasí, bohužel se mu to nepovede a Lightovi se znovu do rukou vrátí zápisník. Zvládne však udržet si v hlavě to, že to co dělá je špatné a přizná se ke svým zločinům. Jako trest dostává doživotní dozor od L a spolupráci na jeho případech. Dobrá povídka skoro na pomezí i 5 bodů. Má to i pokračování s názvem "Living With the Consequences".”

The horse

Autor: Elsa      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Chvilami je to pomale a nudnejsie, inokedy Vas to chyti a neviete sa odtrhnut. Dobra ucebnica ku konom :D (nic o nich neviem, tak neviem ake je to presne).”

Invenio Veritas

Autor: penpunk      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Trojku dostalo za jedno pozitivum, inak slabe. Pravdepodobne prilis mlady autor.”

Big D

Autor: artsyspikedhair      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Stručná, výstižná character study. Velmi uvěřitelná.”

Prasklinka v čase

Autor: Tira Nog      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Moje asi nejoblíbenější povídka od Tiry.”

Big D

Autor: artsyspikedhair      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Proč na Dudleyho měli mozkomorové takový účinek? Tohle je docela dobré vysvětlení, i když hodně temné... Dudley je obtěžován svým kamarádem z dětství. Je nešťastný. Přejídá se a tloustne v naději, že přestane pro svého násilníka být přitažlivý. Ve své podstatě nikdy nechápal, proč jeho rodiče Harryho zneužívají, ale přijal to jako fakt a sám se na tom podílí, protože se příliš bojí, že když tak neučiní, budou se k němu chovat stejně.”

Old Soul Reborn

Autor: Glaux_Bryonia      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Harry je reinkarnací Ukitakeho. Bohužel nedokončené.”

Will You Love Me Even If I Lose?

Autor: lawtism (minki)      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light je Kira, ale také gey. Pomocí toho, že svede L, chce slavného detektiva zničit, ale city jsou dvojsečnou zbraní. Navíc při chytání Kiry z Yotsuby na svoji pravou identitu zapomene a o to se vztah s Ryuzakim zdá skutečnější. Celkem fajn povídka, bohužel zatím nedokončená.”

Encounters

Autor: ryulabird      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Je třeba číst i poznámky autora, ve kterých jsou popsány chybějící nedopsané části zamýšleného příběhu. Kdyby FF byla dokončená, dala bych tomu možná i 4 body. Harry se po porážce Voldemorta a dokončení bystrozorského výcviku necítí dobře. Protože dělá to, co všichni od něho očekávají, ale ne to, co sám chce. Rozhodne se všeho nechat a žít chvíli v mudlovském Londýně, kde potká L a Watariho, neví však, že se jedná o slavného detektiva. Williamovi, jak si L říká, se Harry zdá podezřelý a tak si ho proklepne. Na základě prázdných míst v jeho životopise usoudí, že byl součástí nějaké tajné zločinecké organizace, nebo kultu a pokusí se Harryho od jeho ostatních přátel odříznout, pro jeho dobro. Zajde to dokonce tak daleko, že ho unese.”

Had mistra lektvarů

Autor: Winds of Water      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Mno. Pro milovníky romantického ploužení se atmosférou rozhodně must read. Mně tahle podoba Severuse Snapea úplně nesedla. Povídka je na můj vkus docela slaďárna a překlad trochu drhne (že ona to byla Patoložčina překladatelská prvotina?). Ale čtivé to celkem bylo a příběh sice nebyl akční, zato působil koherentně. Takže dávám za tři.”

The Polyjuice Party

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Byla jsem příjemně překvapená.”

One More Dirty Job

Autor: Coriaria      Jazyk: AJ

finde:

“spokojenost”

Všechno zlé

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Potěšil mě vyspělý jazyk, občas velmi vtipný, škoda jen častých překlepů. Možná takhle vypadá červená knihovna, moc ji neznám. Ale Severus a Harry dodávají této povídce šmrnc, jejich vzájemná interakce, jak se jejich vztah vyvíjí, je plná hašteřivosti a přitom přátelsky laskavá. Sympatické jsou i další postavy, které zrovna nepatří do kánonu. Nenudil mě ani soudní proces, dokonce ani Severusovy námluvy. Při čtení jsem měla dobrý pocit relaxace, což se mi u příběhů ze světa Harryho Pottera často nestává. Povídce by ovšem pomohla pořádná korektura.”

Just another AU story

Autor: melissen      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light není Kira. Light pozná Ryuzakiho, ale myslí si, že je to jen spolupracovník slavného detektiva. Spolu řeší případ Kira a Light Ryuzakiho svádí, aby se dostal k L... pak si však uvědomí, že mu na slavném detektivovi tolik nezáleží a miluje svého kolegu.”

Cold Hearts

Autor: reaperlight      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light má zde trochu roli Misi. Je před svou smrtí zachráněn shinigamim a dostane Death Note a Rem, což mu pomůže s vyšetřováním záhadného vraha Kiri. Nicméně se také stává Lovým hlavním podezřelým. Detektiv ho uvězní, nechá hladovět a zdroguje, než mu dojde, že je nevinný. Poté se i přesto L s Lightem dají dohromady jako milenci. Není to špatná povídka, ale už jsem narazila na lepší. Hlavní problém je, že Light vlastně ihned L jeho zacházení odpustí a zamiluje se do detektiva. Nemá k němu za jeho chování žádnou zášť, což je divné a nelogické. Argumentuje se tím, že by sám sebe také podezíral, že je Kirou, že odpovídá profilu a není divu, že se L spletl. Problémem je, že to, co detektiv udělal, bylo tak jako tak dost nemorální a i když Ryuzaki za to pociťuje, že má černé svědomí a Rem ho obviňuje a vyhrožuje mu smrtí, není za to od samotného Lighta, od jeho rodiny a vyšetřovací skupiny potrestán. Není divu, že si někteří z policistů myslí, že se jedná o vztah založený na Stockholmském syndromu, ale to by se měli kluci po čase rozejít, což se nestane. Na závěr dodám, že důvodem, proč to vyznívá tak, jak píši, je vlastně to, že povídka rychle ubíhá a dostatečně prostě neprozkoumává jednání postav a jejich důsledky. Což je tvrdá kritika pro povídku, která mě vlastně docela bavila.”

After School Enigma

Autor: orphan_account      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Další téma Light není Kira. Tentokrát bez Zápisníku smrti, řeší se uplně jiný případ. Někdo vraždí studenty a L, aby případ vyřešil, zapíše se na školu, kde se to děje. Podezírá Lighta, protože je to geniální student, již nechce být detektivem a protože má tajné informace FBI a o samotném L. Celkem fajn, bohužel to není zatím dokončené.”

I and Who Are You?

Autor: orphan_account      Jazyk: AJ

jajafilm:

“L si myslí, že Light je Kira. Slavný detektiv je ochoten udělat vše, aby dostal přiznání, traumatizovat svého podezřelého předstíranou popravou, svázat ho k sobě, ilegálně ho sledovat a omámit i zneužít jeho city. Dojde to tak daleko, že hoch spáchá skoro sebevraždu. Poté Lovi dojde, že to přepísk a že vlastně Lighta miluje, ale už je dost pozdě, nebo není? Po letech se spolu setkávají, detektiva užírá vina a Near, Matt a Mello mu chtějí pomoci, ale je obtížné znovu opravit vztah, který je takto hrozně rozbitý. Jedna z nejlepších FF na téma Light není Kira. Dost citová vydíračka a drsné, ale je tam všechno, co by člověk od toho tématu čekal. Líbí se mi zde nástupci L, které jinak moc nemusím.”

A Light That's Always Burning Bright

Autor: Anonymous      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Light není Kira, ale našel zápisník. Pokusil se ho zničit a i když ho vyhodil a polil inkoustem, stále je s existencí zápisníku a shinigami obeznamen. Ryuk ho všude doprovází. Misa je zde hlavní záporná psychopatická osoba. Fajn povídka. Celkem se mi líbí, že tady je ten záporák Misa, to je celkem neobvyklé. Škoda, že to není dokončené.”

The Number 8

Autor: majorprocrastinator_mkh      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light není Kira, ale má oči shinigami a je Lův hlavní podezřelý. Zajímavý začátek, ale na nějaký lepší soud, to chce více kapitol.”

Of Narcolepsy and Insomnia

Autor: NocturneProductions      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light není Kira, ale trpí narcolepsií. Což je nemoc, která zapříčiňuje to, že neustále nekontrolovatelně usíná (má narušený cyklus spánku). Jeho otec ho však za to odsuzuje a trpí, že je líný. L Lighta nejdříve podezírá, že je vrah, když však hocha pozná, dojde mu, že dospívající nejen, že je nevinný, ale také potřebuje pomoci a to jak se sebevědomím, vztahem s otcem, tak nemocí. Docela dobré, bohužel zase nedokončené. Nejvíc mě asi zaujala ta jeho nemoc.”

For Our Mutual Friend

Autor: whataprettyflower      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Cha Dushik a major Kang Hamchan spolu pijí v baru. Zjistí tak, že mají společného přítele - Ijina.”

Range

Autor: Truck_Fuck      Jazyk: AJ

jajafilm:

“SW mají cvičení na střelnici. Ijin ačkoliv se snaží nevynikat, nedokáže své schopnosti skrýt. Naopak problém má Seokju. Ne, že by střílet neuměl, ale těžko se vyrovnává s tím, že už někoho v minulosti postřelil. Ijin se ho pak snaží uklidnit, ale co bývalý žoldák s krví na rukou může vlastně chlapci říct? Pěkná Gen povídka orientovaná na přátelskou podporu a PTSD.”

Stránky: