Komentáře - Březen 2023

Stránky: 

To Recollect the Future

Autor: oliver.snape      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“absolutne zasluzena 5, velmi dobre napisane, citit rozdiel oproti priemernym. nie prilis bubbly, ale so specialnymi momentami, ktore zahreju”

Charismaniac

Autor: soul_sick      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Michael je takový nepěkný škraloup v historii Atlantis a přijde mi, že spousta lidí ve fandomu neví, co si s ním počít, tak ho radši ignorují... protože naši "good guys" to s ním totálně podělali. A v téhle povídce je to snad ještě horší, protože nejenže se jim povedlo Michaela přesvědčit tou bullshit story o wraithském únosu... Michael se nám zakoukal do Shepparda a John je tu neskutečně manipulativní zmetek... a surprise, surprise vychází mu to. Navíc to moc dobře podtrhuje změna POV v jednotlivých kapitolách. Autorka do budoucna slibuje víc Kenshepu, tak jsem zvědavá.”

One Thousand and One Days

Autor: tzzzz      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Jedna z "klasik" Joddu, potažmo wraithsky zaměřených povídek celkově. Originální odklon od kánonu sahající až k Raovi, díky čemuž se lidskou historií od starověkého Egypta táhne jako červená nit Todd a jeho Wraithové. Vše okořeněno několika velmi znepokojivými náznaky, co by přítomnost "Immortals" v našem světě udělala s lidskou společností. A do toho je tu samozřejmě hubatý John Sheppard, který to s Toddem umí i v tomhle vesmíru a tajné hnutí odporu.”

Porucznik Kenmore

Autor: euphoria814      Jazyk: PJ

yaoiyuri:

“Ohh, chudák Michael. Jestli je mi z celého Gateverse někoho líto, tak je to on. V Haagu by z Atlantidy neměli radost. :/ Tak moc rareship, že jsem ochotná skousnout i polštinu. :D”

Oil and Water

Autor: PinaNaponi      Jazyk: AJ

Watren:

“:)”

The funny thing about grief and time

Autor: Etalice      Jazyk: AJ

Watren:

“.”

Love, Lily

Autor: sevlily4ever      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“na zaciatku tretej kapitoly som to od nudy vzdala”

It Is What It Is

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc pěkný pečující fluffík. Ty obstrukce jsou tak nesmyslné, že jsou dobré opravdu jen jako záminka k takovýmhle povídkám.”

Hvězdné zatracení

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Myslím, že soulmates AU je na mě příliš blízko dub-conu, podobně jako sexpollen. Ale podnět k experimentu, jak dlouho to bude těm dvěma pitomcům trvat, než na sebe sáhnou, přestože sebou stále navzájem pohrdají, stejně jako před dvaceti lety, je to zajímavý.”

John Sheppard Sucks

Autor: mific      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Anglické "sucks" je tak krásně dvojznačné - a samozřejmě, že John "sucks" z té lepší stránky. :D Kresba je typická mific.”

Falling Apart

Autor: Zain      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Po smrti je Snape poslán zpět do minulosti ke své nejhorší vzpomínce. Na rozdíl od ostatních povídek to zde Severus nechápe jako svoji novou šanci na lepší život, ale jako šanci pro ostatní - pro lepší budoucnost. Automaticky bere na svá bedra porážku Pána zla a spřátelení se s Mary, jedním Mrzimorem a odpoutání Avariho od zhoubného vlivu jeho rodiny, je vlastně jen produktem jeho snah. Stejně jako to, že kamarádství s Lily úplně neuvadlo. Brumbál je taková spíše neutrální až negativní postava. Severus má problémy se zákonem, protože jeho akce se jeví krajně podezřele. Moc pěkná Gen povídka.”

The Secret of Seeing Rightly

Autor: Quill_lumos      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Snape přežije kousnutí Naginiho, ale jet ho stále zužuje. Ačkoliv byl omilostněn, nikdo mu nic nechce prodat, koupit ani ho zaměstnat. Nemá peníze na přísady do lektvaru, který by ho mohl vyléčit. Je však moc hrdý na to aby o pomoc jednoduše požádal a místo toho si vyžádá od Harryho životní dluh. Jeho bývalý student s ním rok musí žít a pomáhat mu. Harry je zprvu z vynucené pomoci naštvaný, ale když vidí, v jakém stavuje je lektvarista, pochopí, že Snape neměl moc na vybranou. Taková pěkná jednohubka. Klasická nemoc/konfort povídka.”

Tempus Fugit Praeterhãc

Autor: Quill_lumos      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Snape a Harry jsou viteálem vtáhnouti do starověkého Říma. Pro své přežití a lepší zapadnutí mezi ostatní obyvatelé předstírají, že Harry se Severusovým otrokem. Snape se k černovlasému chlapci nechová ze začátku dobře… sebere mu hůlku, plášť, peníze i fotoalbum, zanedbává ho a i v posteli je na něj poměrně krutý. Jen aby tu pak byla hezká scéna kdy Snape zpytování svědomí a uvědomí si, co všechno pro něj Harry dělá a jak úžasný je. Na mě hodně temné a drastické, skoro se bojím přiznat, že jsem to četla... :D”

Wartime Comforts

Autor: oliver.snape      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Harry hupsne do jezírka za mečem, Severusovi se zdá, že se topí a tak skočí za ním. Mladšímu muži však nic není ovšem mistr lektvarů si tak zapříčiní téměř smrtelné podchlazení. Je tak nucen vzít za vděk Potterovou pohostinností ve stanu, aby se zahřál. Zaujalo mě na tom to, že běžně ve Snarry je Severus ten, který Harryho zachraňuje z jezírka, když skočí pro meč.”

What if? The Purgatory of Lily

Autor: Escoger      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Lily se po smrti dostane do očistce a zjistí, že její životní volby nebyli tak správné, jak si myslela. Přes zrcadlo se dívá na životy jiných svých já, které si vedli lépe a zjistí o co přišla, když se zřekla svého nejlepšího kamaráda, Severuse. Pěkná povídka, trochu mě však mrzelo, že Lily hlavně neviděla svojí vlastní časovou osu, protože to by se mi zdálo jako nejvíce poučné.”

The Gestaltation of Severus Snape

Autor: The_Gestalt_Prince      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Snape po své smrti je poslán zpět v čase těsně poté, co řekl Lily "mudlovská šmejdko". Chce se usmířit se svoji kamarádkou, ale na talíři toho má mnohem víc. Své tělo sdílí se svým mladším já, jejich spojení nese komplikace. Změna časové linky a osudu znamená, že musí zaujmout Harryho místo coby zachránce kouzelnického světa a Pobertové se domnívají, je upír. Docela se mi to líbilo, obzvlášť koncept propojování jeho staršího a mladšího já mi přijde zajímavý.”

Chalk Outline

Autor: Nygma42 , PRES_CS_HGT      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Snape zemře v Chroptící chýši a probudí se po incidentu, kdy ho Remus jako vlkodlak málem zabil v pátém ročníku. Je odhodlán v tomto nevém životě vše udělat lépe a ochránít ty o kterých ví, že zemřou. S Potterem založí skupinu obrany proti černé magii, začne s Lily chodit a pokusí se uzdravit její matku z rakoviny. Zdá se však, že ať dělá codělá vše stejně jde do kytek. Pěkná povídka, ale také sále nedokončená.”

Mistr a žák

Autor: Rosetta Snape      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Podle mě i PWP musí mít nějakou logiku, nějakou hlavu a patu. A bohužel to není případ tohoto dílka. Nedokázala jsem se do toho dostat. Někdy jsem ani nechápala, jak se stalo zrovna to co se stalo, jak se ocitli v této situaci/pozici, apod., proč se takhle chovají. Bohužel. Navíc si ani nemyslím, že by Harry řekl něco tak otřesného, Ron mluvil mnohem hůř.”

The Curve of His Back

Autor: TheUltimateUndesirable      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Prima popis Severusova užívání si, jak ho Remus šuká. Inspirováno tímhle NSFW fanartem od SafePlaceSnupin: https://archiveofourown.org/works/43972413/chapters/110563758”

Pandořino tajemství

Autor: Nimori      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Miluju to! Fakt, že jo. Je to naprosto uhozený, úplně mimo mísu, ale přesto je Snape pořád Snape a věřím každému písmenku. Jeho postupné objevování virtuálního světa a světa FF, postupné zapojení se do něj, komentáře k FF, samotné psaní a chatování... Mega vipné. Ve chvíli, kdy začínají psát RealSevvie a Goldsnitcher společně povídku, jsem se trochu ztrácela, kdo co vlastně píše a říká/dělá, ale ve svojí podstatě to zase tak moc nevadilo. Opravdu geniální, originální a nápaditý dílo, včetně formy psaní. To, že je to psané "chaoticky" je na tom právě to skvělé. Nic není napsáno přímo, někde není ani přímá návaznost, jen takové střípky, které ukazují přesně tolik, aby si člověk mohl udělat představu, co se asi tak odehrává. O tom, jak proběhlo "seznámení" Severuse a Harryho se dozvídáme až postupně později apod. Skvělé. Vracím se k tomu opakovaně.”

Perfektní plán

Autor: seeker      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Asi jsem od této povídky měla příliš velká očekávání kvůli zdejším pozitivním ohlasům, ale mě to nijak neuchvátilo. Normálně mi kratší jednorázovky nevadí, ale tady bych to vše ke spokojenosti asi potřebovala více rozvinout. Nedokázala jsem se do toho vžít a přišlo mi to dost neuvěřitelné. V závěru jsem celou tu záležitost s imperiem a porážkou Voldemorta pořádně nestihla pobrat a už byl konec, který byl na mě navíc příliš kýovitý, až groteskní. Jinak se mi ale líbil styl psaní, i humorné myšlenkové pochody Snape, včetně jeho ironické situace alá "všechno je v pořádku, jsem šťastný, to znamená, že je něco sakra špatně".”

Drabblata pro Harryho - Fenrir

Autor: Tofiam      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Povedené, akorát že to soustředění na formu ten drastický obsah dost zastiňuje. U srandovního slashe se samými s to fungovalo podle mě lépe.”

Drabblata pro Harryho - Svědomí

Autor: Tofiam      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkný drabble, pěkně využitá du-forma: ve druhé osobě k hrdinovi promlouvá jeho svědomí. :)”

Go with the Tide II: Seeing is Believing

Autor: Tantz Aerine      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“kratsie ale fajn, drzi ton z predoslej (Sev stale nie je cuddly) a je to fajn zaver”

Go with the Tide

Autor: Tantz Aerine      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“prva stvrtina mozno otravnejsia, ale potom sa Potter prestane lutovat a je do prijemne kratke poctenicko.”

Stránky: