Komentáře - Leden 2023

Daddy

Autor: yaoiyuri      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Todd je prý nevinná čistá duše. :DDD Ani ne tři sta slov, ale stoprocentně vykouzlí úsměv na tváři.”

Nemocnej

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Něžný, tulivý, láskyplný fluffík.”

Já, ty, Ron...

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Já ráda čtu delší ale taky dobré”

Som do teba blázon

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

l.enik.c:

“Není to žádný originální námět, nicméně to ze začátku vypadalo celkem slibně. ALE! Proč proboha to zase musí být o tom, že se vlastně vždycky milovali a je to láska až za hrob. Kde se to vzalo? Opravdu by se vzájemná náklonost nemohla vyvinout až postupně z nastálé situace? Rozhodně by to šlo zaonačit mnohem lépe. Takhle je z toho spíše neuvěřitelná romantická záležitost s hodně rychlým spádem a vlastně docela dost nelogickým jednáním. Korunu tomu nasazuje hysterická Hermiona. A ještě bych to celé překousla, kdyby tam nezazněla věta z úst Severuse Snapea: "Zamiloval som sa do teba na prvý pohľad, ale nemohol som ti svoju lásku prejaviť ani dať ..." Opravdu? Na první pohled do jedenáctiletého kluka? Harryho pocity zoufalství byly popsány celkem hezky, až mě to skoro dojalo, ale to závěrečné vyznání mi celkově dojem prostě úplně pokazilo. Nicméně jsem to přečetla na jeden zátah a číst mě to bavilo. Bohužel však v porovnání s jinými FF, kterým jsem dala 3, musím dát hodnocení nižší.”

Příště se aspoň obleč, než mi vyznáš lásku!

Autor: vettany2      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Ohohohohou. No. Mám pocit, že už mě jen tak něco nenažhavý, ale představa Dvořáka v červených tangách a nažhavenýho Trojana. který se mu horko těžko snaží odolat... To už je vysoký kalibr a jsem moc ráda, že se najde autor, který se nebojí napsat na tento pár i něco žhavějšího než je polibek (i když na samotný sex bohužel nedojde). Za mě velká spokojenost.”

V údolí dračích ruží

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

l.enik.c:

“Nemůžu si pomoct, ale toto už je za mě AU. Jedná se sice o poválečnou fanfikci vycházející z událostí HP, ale je to už tak moc jiné prostředí, včetně povah postav, až to člověku skoro připadá, jako by to s HP nemělo nic společného. Dokonce když se tam objeví nějaké to kouzlo, připadá mi to až nepatřičné. Každopádně by mi to nevadilo, je to celkem osvěžující. Co už mi ale vadí, je postava Severuse, který je kompletně OOC, ze starého dobrého Snapea tam není prakticky vůbec nic. Když se obleče do kovbojského oblečení a jde se prohánět na koni, to už je úplně šílený. Jak tedy takovou věc hodnotit? Těžko. Po prvním přečtení mi to utkvělo v hlavě na tolik, že jsem si to po pár měsících přečetla znovu. Co mi utkvělo nejvíc a líbilo se mi i na podruhé je, že Harry a Severus kolem sebe nekroužili příliš dlouho a rovnou si vyjasnili, jak to mezi nimi bude. Teď už to zase nějaký ten pátek je a pořád si to dobře pamatuji, ale během čtení to místy působí příliš amatérsky je to taková romantika, že i pro milovníka sladkého jako jsem já, to bylo přeslazené až až. Dám tedy spíše 3. Možná se k tomu někdy zase vrátím a hodnocení zvednu.”

Víc než výzva

Autor: Pajka      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Milá a celkem i zábavná jednohubka, přestože Harry jako sígr mi nesedí. Hermiona to vymyslela hezky, a Snape si Harryho vychutnal do poslední chvíle.”

Zpropadené jasnovidectví

Autor: Falkira      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Působí to na mě celkově dosti amatérským způsobem. Nepříliš prokreslené, povrchní, neuvěřitelné jednání postav a hrr závěr, kdy se jde rovnou na věc to za mě zabil kompletně. Možná nebýt těch vnitřních monologů, působilo by to na mě lépe. Každopádně scéna, kdy se Snape snaží Harryho odehnat a jeho následné "zhroucení", se mi opravdu líbila.”

Déšť ti, hochu, smáčel vlasy

Autor: imjustconfused      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Chápu zasazení do dnešní doby, kdyby se to drželo časového zasazení kánonu, asi těžko by byli všichni tak v pohodě s gay kamarády, pokud by o této problematice vůbec byli informování. Ale trochu škoda, byla by to výzva a bezpochyby zajímavějsí, pokud by se téma dobře zpracovala. Nicméně toto je prostě oddechová milá povídečka, která nikoho neurazí a odpustím jí i ten strohý závěr :-)”

Nocturne

Autor: Tira Nog      Jazyk: SJ

l.enik.c:

“Oproti jiným autorčiným povídkám zde není kladen až tak velký důraz na Harryho neuvěřitelnou moc, což vidím jako plus. Severus je tu opět v té submisivnější pozici, ale nevadí mi to (nejlepší sexuální scéna je ovšem stejně ta, kdy si prohodí role, byť v extrémní situaci). Je to zvláštní, ale na jednu stranu mi tu Snape v některých chvílích připadá opravdu Snapeovský a ne tak OOC jako v jiných Tiřiných povídkách, resp. možná dokážu lépe přijmout jeho "pohnutky", kdy tu není za až tak velkého chudáčka, kterému v životě jen všichni ubližovali a ubližují, ale má jen jeden takový "drobný" problém. Hodně dlouho jsem se povídce vyhýbala kvůli námětu Severuse jako upíra, ale už jsem se k ní vrátila dvakrát a mám ji ráda. Líbí se mi, že je i relativně poklidná, žádný velký zvrat jako např. v Until Proven. Hlédání léku na vampirismus a celkem originální léčba, které předcházela solidní hádka dvou hlavních hrdinů, se mi líbilo. Nemám žádných větších výhrad.”

Father to the Man

Autor: Delphi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Tuhle povídku mám ráda už jedenáct let a čas od času se k ní vracím. Severus je na svoje dětské já velmi autenticky hnusný a nemá s ním ani špetku trpělivosti, čímž se krásně ukazuje, k čemu výchova, kterou si prošel vede. Naopak Filch je tu kouzelný. A MyWitch k ní letos nakreslila moc hezkou "obálku": https://archiveofourown.org/works/43360545/chapters/110313384”

olive garden a sunflower field

Autor: _moonchild_25 (Tessa)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Krátká dvoudílná povídka, hezky napsaná, přiměřeně bolavá vzhledem k tématu.”

Sodomita

Autor: medúsa neplave      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Takže jsem nepochybně pozitivně zaujatá, poněvadž mám Medúsu skutečně ráda. Nicméně pro mě je to mezi petriáš fanfikcemi ta, kterou si nejvíc umím představit v kanonickém světě. Navíc jsem teda (po vzoru Medúsy, která to prý u téže skladby psala), poslouchala při čtení Adeste Fidelis, což se nepochybně podepsalo na tom, jak moc jsem byla dojatá u scény (POZOR SPOILER!) - "Ten Matla by na zemi nepřežil ani týden“ A myslel tím: Miluje tebe, Pane a miluje být tvým andělem, nemohl bych jej o to připravit. (KONEC SPOILERU) - Zkrátka, za ta léta vím, jak FFdeník funguje, a vím, že on už se najde někdo, kdo to mé pozitivní zaujetí zas jednou srovná směrem dolů, ale já si dovolím dát za pět. :)”

Zrzavá poletucha

Autor: Elluška      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ginnin POV je báječný, je zažraná do famfpálu, nebojí se pátrat s pomocí své zmijozelské spolužačky, když jí bratr ani Hermiona nejsou moc nápomocní, ale nechce se jí věřit Lence, že to je přece jasná láska. Snape je příšerně filmový (vlastně je tam víc filmových věcí, třeba Pobertův plánek se stopama místo puntíků), ale dá se to snést, protože jen vedlejší postava a celá romantická zápletka s ním je lehce absurdní. K tomu se filmová karikatura Severuse Snapea asi i hodí.”

Oběť

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zajímavé, netradiční téma, dobře zpracované (i když to ani nutně nemusí být vnímané jako femslash, ten ani v textu není naznačený, jen vyplývá z tagů.)”

Me, Myself, and I

Autor: TwoTales      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Příjemně žhavý smut s Rodneym, McKayem a Rodem. :D”

Osamění

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi povedený snack drabblík. Sirius je přesně taková urážka podrážka.”

Surrender

Autor: torino10154      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Milý ficletík.”

Dopis Santovi

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilý a vtipný.”

Dopis Santovi

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Nejsem na drarry, takže si myslím, že ten kraťas nepřibarvuji k lepšímu. Tohle byl za mě velmi příjemný fluffíkovitý crack, na fanfikční poměry s nezvykle IC Dracem. Dva palce nahoru za Draca. Taky je to velmi příjemná vánoční povídka. Mohu jen doporučit těm, co budou hledat něco pro zpříjemnění vánočních zimních večerů.”

Dopis Santovi

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

yaoiyuri:

“Taková milá a roztomilá ptákovinka... aneb co dokáže jeden dopis Santovi. :D”

Vánoční zázrak Arguse Filche

Autor: MadameOliva      Jazyk: ČJ

yaoiyuri:

“Lol. :D Ten Snape mě bude strašit.”

Dopis Santovi

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Sandorel:

“Krátká milá humorná povídka(možná až crack) ve formě dopisu, který píše Draco Malfoy Santovi, aby si postěžoval. I když je velmi stará, pořád vykouzlí na tváři úsměv a přes svátky vážně bodne. A Draco je neuvěřitelně roztomilý.”