Komentáře - Září 2022

Stránky: 

Potvůrka

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

SSnape:

“...”

Vítězka

Autor: kratula      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Má to velmi pěknou atmosféru i pointu (a bohužel docela dost překlepů... ale i tak se to kupodivu hezky četlo). (Když tak koukám na další povídky s podobným názvem, co tu jsou vložené, tak si říkám, jestli vůbec nějací fanfikční autoři měli někdy chuť téma "vítězství" zpracovat jinak než ironicky. )”

Rezignace

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Krásně dramatická angsty kapitolovka, ve které sasanka rozvíjí svou loňskou vánoční teen-AU povídku a dovádí ji až do současnosti (a budoucnosti, která je velmi happyendová.)”

With Eyes Wide Open - S očima doširoka otevřenýma

Autor: suitesamba      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Povídky na téma nucený sňatek příliš nevyhledávám, ale pro tuto mám slabost. Celková zápletka s Malfoyovými je zajímavá, byla jsem napjatá, jak to vlastně celé je a rozuzlení mě nezklamalo. Moc se mi tu líbí postava Severuse, i když je OOC, což však nevidím jako velký problém v postwar povídkách. Postupné sbližování těch dvou je skvělé. Harryho postupné smiřování se s celou situací, zvykání si na nový život, přehodnocování jeho budoucnosti při obnově labyrintu mě bavilo. Líbil se mi jeho vztah s Andromedou. Moje oblíbená pasáž je ta týkající se tragédie v Bradavicích (Severusova reakce) a scéna s voyerským Malfoyem, která je dost žhavá. Harryho nejistota, jak si vlastně stojí vedle Luciuse i Draca, byla skoro nervy drásající. Povídka není nejkratší, ale pořád je délka snesitelná a aspoň je tak hezky propracovaná.”

Sňatek z rozumu

Autor: Diana Williams      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Na povídku o dohodnutém sňatku to není nejhorší, ale ocenila bych klidně o jednu dvě kapitoly více, ze kterých by bylo jasně zřejmé, proč se ti dva do sebe mohli zamilovat. Hodně mi to připomělo povídku With Eyes Wide Open, která je ovšem o nějaký ten level výš, hlavně uvěřitelnější (což je nejspíš dáno tou délkou). Charaktery postav mě nějak zvlášť neoslnily, pohybují se někde na hranici OOC, a že by zrovna Sirius byl hlavní "dohazovač" moc nevěřím, protože si nejsem vědoma, že by bylo dostatečně popsáno, proč je Snape o tolik přijatelnější než Malfoy. Když tak nad tím přemýšlím, vlastně to u mě zklouzává až k 2, ale to už by asi nebylo spravedlivě v porovnání s jinými povídkami, jelikož to není úplná blbost. A epilog tu byl opravdu spíš ke škodě.”

Post Tenebras, Lux (Po temnotě světlo)

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Jedna z nejkrásnějších povídek, co jsem četla :)”

Until Proven

Autor: Tira Nog      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Until Proven rozhodně není pro ty, kteří nemají rádi bottom Snapea, který se navenek sice tváří jako přísný profesor, ale uvnitř je to rozervaný, zničený muž, který nevěří nikomu a ničemu dobrému a jeho sebevědomí je tak na bodu mrazu. Mně tento Snape až tak nevadí, pokud je dobře popsána příčina, což Tira vskutku umí, jelikož mu naložila do života opravdu nepěkné věci (zůstává jen otázka, zda se necháte přesvědčit, že by se mladý Snape choval tak, jak se choval). Jsem tedy schopná uvěřit jeho vnitřním procesům a ocenit, že dokázal učinit "první krok". Čeho je ovšem moc, toho je příliš a Tira se v tom pitvání pocitů, pochyb a sebetýrání pitvá opravdu tak, až se opakuje. Salomino přirovnání k pejskovi je trefné. Pořád bych to ale byla schopná překousnout. Co už je moc ale i na mě, je završení obavy, kolem které se to vše točí "kdyby věděl všechno, opustí mě a s křikem uteče", aby se pak čtenář dozvěděl, že na smrtijeda neudělal vlastně nic zas tak neočekávaného a hrozného, což mi vadí a nesedí a zklamalo mě to, i když jsem to čekala. Škoda. Jinak celá zápletka kolem Burka mi přijde zajímavá, bavila mě jak část s obviněním ze znásilnění, tak únos a celá Snapeova rekonvalescence. Proč však ten prevít čekal na svou pomstu 30 let?? Baví mě Harry v tomto podání, jen byl na můj vkus až příliš mega silný, ale to mě kupodivu neiritovalo až tak moc, jako je tomu u jiných povídek. Hodně se mi líbí počátek jejich vztahu, ke kterému jsem se v průběhu let vrátila několikrát a dvakrát to dopadlo tak, že jsem povídku znovu přečetla prakticky celou, takže moje hodnocení musí být vysoké, maximální hodnocení tomu ovšem dát nemohu.”

Když hvězdy planou

Autor: Chryse      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“Celkom rozkošná sladkosť”

Ztráta dechu

Autor: Chryse      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“Rýchlo sa dostal do popredia medzi moje najobľúbenejšie. Veľmi rýchlo ma príbeh vtiahol do deje a po dvoch kapitolách som to už nevedela odložiť. Miestami som sa bála, či to Sherlock a John dajú dokopy. Vôbec som nemala problém s tým, že by bola poviedka hneď od začiatku predvídateľná a to je podľa mňa TOP.”

Druhý nejlepší

Autor: Riona      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkná povídka, možná až moc dialogů a málo líčení pocitů, ale venkoncem ty dialogy nejsou špatné.”

Dva večery

Autor: JednoDuše      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Příjemně experimentální provedení textu, pěkně vykreslená atmosféra vztahu i té aktovky, co píšou.”

Nesnadný rozsudek

Autor: Eso Rimmerová      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Málem ani sto kopií nestačilo!!! Báječná humoristická povídka, smála jsem se nahlas. "válečné tažení inkoustu po běloskvoucí papírové planině" :DDD”

Slavnostní menu

Autor: Bella L’Étranger      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Hezká komediální jednohubka. Škoda že ten jídelníček je v tom obrázku napsaný tak maličkými písmeny ve formátu obrázku. Musí to člověk stáhnout, aby to mohl lépe prostudovat.”

Příšera z Tkalcovské ulice

Autor: persepolis130      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Sice si hrají na draky, ale moc dobře vědí, že to žádný drak není. Pěkně zpracované téma, výborný překlad.”

Do posledního dechu

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkný námět, ale (vlivem omezení daného zadáním výzvy) zpracování je velmi stručné, jsou to spíš takové úryvky ze života, které by si zasloužily mnohem podrobnější rozpracování. Pro jednou se taky womiska mohla vyřádit s přechodníky, aniž by působily nepatřičně. :D”

Reincarnation is a Bitch

Autor: Shadow_crawler      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Jedna z těch nemnoha povídek, která se vypořádává s problematikou (ne)smrtelnosti, kterou v dlouhodobém horizontu vztah Johna a Todda nevyhnutelně přináší. Navíc to ukazuje, jak strašně silná osobnost Todd je, protože to dokáže nejen celá staletí snášet, ale časem i cíleně vyhledávat. Hořkosladké, ale svým způsobem to pohladí po duši.”

Šedivá, mokrá, zlatě ozářená ulice

Autor: basketofnovas      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Z téhle povídky jsem byla nadšená už v lednu, protože tak fantasticky vykresluje a rozvíjí postavu Fleur, která v knížkách není moc sympatická, a taky protože je překvapivě napínavá a bavilo mě ji číst, i když v ní není slovo o Snapeovi. Pak přišla válka a najednou je ta povídka jaksi aktuálnější, i když popisuje jiný druh boje.”

Zpátky přes hranice

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkné, detailnější doplnění letošních Owesových drabblů z prostředí Hippokratovy přísahy. Zvlášť povedené je setkání Edwarda s Marií, která vlastně Siriusovi zachránila život, protože si vydupala jeho převoz.”

Jeden hodně špatnej den

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Proč by si člověk předplácel netflix, když může sledovat dramatickou českou politiku. Já ji teda poslední dobou sleduju radši už trochu přefiltrovanou těma povídkama, protože v nich je aspoň nádavkem nějaký ten fluffík. Tahleta je tak trochu i fix-it, si myslím, a moc pěkný, kéž by takhle dospěle a vyrovnaně byli schopni svoje neshody a rozdílné názory řešit všichni.”

Stránky: