Komentáře - Září 2022

Stránky: 

Harry Potter:Guide to SLASH

Autor: LillyKitten      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Joo, takhle přesně, totiž jasně a zřetelně, to shippeři vnímají. :D (Můj fav ship je tu Ron/Hermiona, tak rozkošně se červenají, aww.)”

Chyby zítřka

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Sandorel:

“Jedna z těch novějších Potterovek z Blanchina pera. A i jako čtenář, co úplně neholduje Potterfandomu, jsem jí naprosto podlehl, protože ji čtu pořád dokola a nepřestává mě bavit. Je vtipná, je cynická, je syrová, je naservírovaná po správně ochucených kouscích. Každé slovo má svoje místo a význam. Z pohledu zhrzeného Luciuse Malfoye je to mňamka, kterou opravdu doporučuji všem nadšencům Harrylu. Nejde o to, že by mělo dílo nějaký sofistikovaný a komplikovaný děj, ale má svůj nezaměnitelný punc pro svou podstatu. Je to svižná, humorná, emocionální povídka a zároveň si uchovává charaktery postav. Za celou dobu padnou vlastně asi jen dvě přímé řeči(a dokonale sednou) a přesto si celek udrží čtenářovu pozornost na maximální míru až do konce. Jo a rozhodně je to fanfikce žhavá, i když tam těch popisů vlastně není tolik, kolik jsem u autorky běžně zvyklý. Je opravdu vidět, že to pojala svérázně a jinak. Za mě jedna z nejlepších Harrylu, co jsem kdy četl.”

PRVNÍ SVÉHO JMÉNA

Autor: Pogroma      Jazyk: ČJ

Annannas:

“Pěkný! Jsem zvědavá co bude dál”

(Ne)díky za tu vzpomínku

Autor: Riona      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Myslím, že v téhle povídce se Rioně ještě lépe povedlo vystihnout povahy postav; Rimmer je velmi upjatý a Lister to myslel dobře (což je od něj děsně cute, i když to dopadlo, jak to dopadlo). Moc hezký překlad, opět.”

Věci, na kterých záleží

Autor: Graylady      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Moc pěkná doprovodná povídka o začátcích Harryho Pottera ve Fénixově řádu a jeho útěcích do mudlovského světa, do náruče jeho prvního přítele Richarda, který se jakožto čistě originální postava velmi povedl. Musím říct, že asi lepší je tuto povídku číst až po Odstínech, kdy už člověk ví, co vše bude následovat, a o to víc to na mě působí jaksi surověji a charakter Harryho vystoupí ještě více do popředí. Lze ovšem číst i jako samostatnou povídku.”

Dlouhá cesta, Koridory, Odstíny šedi - trilogie

Autor: GrayLady      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Pojetí této trilogie je rozhodně zajímavé, protože pokud vynecháme viteály a budeme chtít, aby Potter porazil Voldemorta, je jen logické zapokojit ho do dění a naučit pořádně bojovat. Přiznám se že vzhledem k tomu, že povídka není dokončena, jsem první a druhou část spíš jen prolítla a největší pozornost jsem věnovala až samotným Odstínům šedi, kde teda se mi nepovedlo dostat se k několika prvním kapitolám, ale i tak musím říct, že mě hodně mrzí, že se dokončení asi nikdy nedočkáme. S ničím se to příliš nepáře, je to takové správně syrové, drsné, povahy postav mi vyhovují. Škoda. A to už je co říct, když to říkám já, protože už dávno mě nebaví FF věnující se válce s Voldemortem.”

The Nazar in the Hamsa

Autor: Mawlz      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Harah mám s každým přečtěním Duny radši a tohle je její příběh a je krásně zpracovaný (zvlášť vztahy s ostatními ženami v síči, se Stilgarovými manželkami, zrod její lásky k Alii... a samozřejmě její pomalu se rozvíjející vztah se Stilgarem). Plus krásné ilustrace. K téhle povídce se budu vracet. (A Chani s Paulem jsou tam ve vedlejší roli a velmi dojemní, oba).”

Skladiště

Autor: CharisTeapot      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“:D”

Jdu za tebou

Autor: SallyPejr      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“na to nie sú žiadne slová.”

Magický podpis

Autor: Leemony      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Ráda se k ní vrátím :)”

Útočiště

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Hezky napsané, ráda se k ní vrátím :)”

Twelve Dark Moons

Autor: Sophiax      Jazyk: AJ

Watren:

“.”

The Syntax of Things

Autor: Arrisha      Jazyk: AJ

Watren:

“.”

When the Phoenix Cries

Autor: purplewitch156      Jazyk: AJ

Watren:

“.”

Of Your Making

Autor: purplewitch156      Jazyk: AJ

Watren:

“.”

Lately, the idea that slash shippers are straight girls...

Autor: atlanxic      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to dlouhá úvaha, ale je pěkně formulovaná. Vypíchla bych myšlenku, že fanfikce vyrůstá z dialogu se zdrojem, ze kterého vychází, a z kultury, v níž vzniká a je reakcí na ně. Další teze, které atlanxic postuluje, jsou taky známé: slashe je tolik, protože zdrojové "texty" poskytují v první řadě hodnotné vztahy mezi mužskými postavami; mužská zkušenost je obecně víc oceňovaná než ženská atd. Velmi trefné je poukázání na skutečnost, že psaní o ženském prožívání sexu naráží i na málo zažitý vhodný jazyk, kterým ho popsat. (Škoda, že je to publikováno na tumblru, takže podrobnější diskuze moc nepřichází v úvahu...)”

Freewomen of Arrakis

Autor: primeideal      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkný pokus o pokračování AU, v němž Jessica s Alií pod srdcem nepromění vodu pro síčové orgie. Napojení na "zděděné vzpomínky" je tu podáno jako zprostředkované psycoaktivním kořením, což asi dává smysl. Ale přijde mi, že to stěhování síče pěšky není úplně dle knih, myslím, že by použili červy.”

Náměsíčný

Autor: julesmonster      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Když si představím Severuse jak... no konec :D Taková milá blbůstka.”

Dlouhý černý plášť

Autor: Bloodcult of freud      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Temné, velmi temné, ale pěkné”

Život na oplátku

Autor: sedoocka      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Hezké, milé, sladké, méně temný Severus než je obvyklé :)”

Šalamounek II.

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

SSnape:

“:)”

Šalamounek

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

SSnape:

“:)”

Thicker than Water

Autor: primeideal      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkně napsané, vztah mezi Jessikou a Stilgarem je uvěřitelně podaný. Nepředzrozená Alia by mohla být zajímavá.”

Dokonalý obraz

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

SSnape:

“:)”

Potvůrka II.

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

SSnape:

“milé, ale k dalšímu přečtení to není”

Stránky: