Komentáře - Srpen 2022

Stránky: 

Projít údolím stínů

Autor: Martian      Jazyk: ČJ

Hell:

“WooooOOoooOOOoooow! Tak to bylo boží. Perfektně zpracovaná dynamika rodiny Malfoyů. Draco se chová jako sedmnáctiletý traumatizovaný kluk, domácí skřítci jsou úžasně neposlušní, Lucius i Narcissa jsou dobří rodiče, kteří se snaží, co můžou? Navíc je to dobře napsané? A člověk jim vážně věří, že se všichni mají rádi ale že všichni zrovna teď trpí a snaží se s tím nějak vyrovnat po svém i dohromady? Tohle se dostalo na přední příčky mých nejoblíbenějších povídek. Bez debat.”

Odvrácená strana prince - Nerudný důchodce

Autor: LucieBrandon      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Jeden z mála hetů, které považuju za rovnocenné mým oblíbeným slashům. Na PWPčko je to skutečně výtečně napsané :)”

Příběhy z Bradavic, které jste nikdy nechtěli číst

Autor: HERMIHORSE      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Totální úlet. V tomhle souboru se páruje všechno se vším - lidi, zvířata, objekty... A pořád ještě se nemůžu úplně rozhodnout, jestli to autorka psala zcela vážně, nebo jako absolutní crack recesi. Každopádně je to tak špatné, až je to dobré - v tom smyslu, že se nemůžu rozhodnout, jestli tomu dát pět hvězd, nebo "odpad". Takže tak něco mezi tím...”

Nožičky

Autor: anonymní      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jistým způsobem velmi uklidňující modré ťapání.”

Pane Scamandere?

Autor: timur-timothy      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Tohle je jedna z povídek, u kterých mě nejvíc mrzí, že skončily rozepsané... Autor měl opravdu krásný styl psaní, neotřelé slovní obraty a především studnici skvělých nápadů, která ovšem bohužel zůstala nevyčerpaná. Ale pořád ještě se nevzdávám naděje, že se autor k téhle milé, kouzelné povídce o lásce ke zvířatům ještě někdy vrátí.”

Rodney's insomnia or what keeps him awake at night

Autor: E_L_F_113      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Tenhle humor je přesně moje krevní skupina. :D Rodney nemůže spát, protože ho po nocích budí nějaký velmi hlučný (a značně zlomyslný) pár... a nic nepomáhá. :D”

Povědomá tvář

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Jsem ze sebe skoro až zhnusená –⁠ mně se vážně na stará kolena líbil fluff?! Stárnu, měknu, kornatím… Ale tohle bylo dobré, vážně moc dobré. Sice se mi Harry i Severus zdáli místy lehounce OOC, chtělo by to mírný zásah korektora, a u dialogů nebylo vždycky zřejmé, kdo je zrovna u slova, ale jinak to byly právě ony dialogy, díky kterým jsem se kolikrát smála, až mě oči štípaly. Jeden bonmot za všechny: „Čte takové ty těžké ruské romány, kterými by se dal někdo zabít, ale někdy čte i detektivku s lesklou obálkou.“”

Roztříštěný svět

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

Hell:

“Tenhle temný Harry se mi líbil. Vyvíjející vztah s Luciusem dával smysl a byl hezky zachycený. Škoda, že tam nebylo více scén s Morganou. Myslím, že by bylo fajn ukázat, až jak velký vliv na Harryho měla a kolik ho toho naučila. Takhle to působilo, jako by byla v příběhu skoro až zbytečná. Kromě toho se mi ale líbilo propojení HP více s Merlinem, na kterého se tak často odkazuje. I proto je mi líto, že tam Morgany není víc. A Harryho temnota byla parádní. Navíc to bylo moc pěkně napsané.”

Na křídlech Vánoc - Vhodné ambice

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

Hell:

“Rita a Dolores jsou dobrý power couple. Myslím, že mají velký potenciál, i když zrovna v tomhle kousku působí Dolores trochu bláhově. Buď si to představuje příliš jednoduše nebo je mnohem temnější čarodějka, než jsem si myslela, jestli má páky i na čistokrevné smrtijedské rodiny. Jisté vánoční bezčasí v kombinaci s útržky děje mě rušilo, protože jsem si najednou musela děj někam zařadit podle dodaných informací, ale nějak mi to pořád nezapadalo. Je to škoda, protože mě to vytrhlo od toho si pořádně užít ty dvě a jejich řeč těla a interakce, které byly mimochodem hodně povedené. Škoda, že se nepodařilo to líp podchytit. Je asi těžké ukázat, kolik moci a vlivu mohou společně mít na tak krátkém prostoru. Náznakový děj bych ohodnotila za 1, jejich párovou dynamiku za 4. Víc by se mi líbilo, kdyby se od děje v tomhle případě upustilo úplně, nebo se vybrala jen jedna věc, na které by se pořádně ukázalo, jak to s jejich vlivem a taháním za nitky vlastně je. Za naznačení, jak dobré spolu můžou Dolores s Ritou být, ale tahle jednorázovka dostane ještě bonusový bod navíc, takže se to vyšplhá na za 3 :-)”

Glorious You

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nemá to tu syrovost nejstarších povídek, které vznikaly bezprostředně po volbách, protože už víme, jak to nakonec dopadlo, o to lépe si lze tehdejší emocemi nabitou atmosféru vychutnat. Velmi pěkné pojetí.”

Těsný

Autor: starcrossed      Jazyk: ČJ

finde:

“wow”

Atmosféra

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Taková radostná povídečka. (Pan ministr pro místní rozvoj samozřejmě na PP byl i reálně, ministr vnitra halt jen fanfikčně.)”

Snappy - fanart

Autor: MyWitch      Jazyk: fanart

FemmeFragile:

“Totálně roztomilé :D”

Snappy - fanart

Autor: MyWitch      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Fakt dobré.”

Yule Log - fanart

Autor: MyWitch      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Awww. Awww. Jak na sebe koukají, ta paní Norrisová, aww.”

Těsný

Autor: starcrossed      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Já to říkám pořád, že Severusovo mistrovství v lektvarech je škoda nevyužívat k různým zajímavým... věcem. A zfetovaný, zmučený Harry se k podobným smrtijedským experimentům přímo nabízí. Trojky mě obvykle moc nebaví, je v nich nějak moc lidí a přestává fungovat taková ta intimní, napjatá dynamika, ale tahle skutečně měla určité kouzlo…”

Konec dobrý...

Autor: starcrossed      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Pokud mi něco na Nocích v zahradě Getsemanské vadilo, pak to byly pasáže s Ginny. Dokud se to omezovalo jen na sny, byly to vlastně docela vtipné vložky mezi trénováním a sexem se Snapem v prvním díle. Ale Harryho finální setkání s Ginny jsem měla sto chutí přeskočit, stejně jako přeložení tohohle remixu. Jak starcrossed umí napsat geniální slashové scény, tak het je bohužel i v jejím podání docela nuda. A tak nějak nemůžu uvěřit, že by Snape opravdu přistoupil na jakoukoli formu vztahu s Ginny. Ale chápu, že se to jako alternativní konec nabízelo a mezi remixy to má své místo, takže i když určitě nemám v plánu re-read, to jedno přečtení mě taky nezabilo.”

dawn to end all nights

Autor: anaklotho      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkná momentka z bližšího seznámení Alie a Chani. Dvě moudré ženy - tehdy ještě ano. Autorka tomu říká "dune fluff" a je to tak, ale je to hořkosladný fluff, kořeněný nevyhnutelností jejich s melanží svázané budoucnosti.”

Jak chtěl Vítek udělat první krok, ale...

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilý. =)”

Historický moment

Autor: yaoiyuri      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Rozkošný crossover, spousta vtípků a krásná vize budoucnosti. =) Vítek for president, pls.”

Pohádka naruby

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Něco na způsob košilaté balady. :D”

Být jen člověk?

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Napětí by se dalo krájet a ještě se stupňuje. Velmi pěkné. (Vítek jako obvykle nemůže uvěřit svému štěstí, dokud mu to Ivan polopaticky nevysvětlí. :) )”

Ne jen Granger

Autor: FerPotter      Jazyk: ČJ

SSnape:

“...”

Osvobození Sisyfa

Autor: StarCrossed      Jazyk: AJ

l.enik.c:

“Ze všech snarry fanfikní mám nejraději právě ty poválečně a Osvobození Sisyfa obsahuje všechno, co na nich tak miluji. Už se tu pořád dokola neomýlá Voldemort, i když důsledky jeho "hrůzovlády" se táhnout ještě řadu dalších let. Harry vyspěl, zmoudřel, už to není takový zbrklý fracek. Je zde zmíněno, že trvalo dlouhou dobu než se vyrovnal s tím, co se mu stalo a přiznal svoji homosexualitu jako vrozenou záležitost, což je dobře. Přenesl se přes své city a pocity, urovnal si svůj život než se vydal na dobrodružství jménem "musím najít Snapea". Severus je pořád stejný parchant, v jehož nitru se skrývá víc než by kdy dal ve skutečnosti najevo, avšak jednoho dne ten hrnec potlačovaných emocí musí vybuchnout a přetéct. Ujasňují se zde, přiznávají, doplňují, dovysvětlují, odhalují a urovnávají věci minulé. A navíc ještě se začátek odehrává v mém milovaném Řecku, v krásné Kavale. Tento příběh jako by zdánlivě nezapadal k těm dvěma předchozím, protože je až příliš "normální", až poklidný, žádné velké zvraty, akce, nijak epický originální děj, přesto celý ten sáhodlouhý román Nocí jaksi uceluje, doplňuje. Uzavírá...? Osobně se domnívám, že ten největší zvrat měl teprve přijít, avšak autorka jej už nikdy nenapsala. Věřím však, že ti dva měli konečně najít zasloužený klid a trochu toho štěstí.”

The Cat

Autor: Kuna Yashmaa      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Náhodou to někdo doporučil na wraithském discordu... Wraith má vtipné jméno, ale úplně v něm vidím Todda. A omfgkjsjfdjf ten konec mi zlomil srdce.”

Stránky: