Komentáře - Srpen 2022

Stránky: 

Jeden dobrý důvod (k přežití)

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

SSnape:

“...”

Srdce bez společníka

Autor: Michmak      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Krásné, smutné a zakončené jediným možným způsobem :)”

The people who lift

Autor: anchy      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nijak složitě napsané, jen taková scéna ze života, ale autorce se na ní hezky povedlo ilustrovat Izzyho trudný život na moři, který je ale ten jediný život, jenž zná - po Edwardově boku pochopitelně. Ne že by to Eda zajímalo, prakticky celé to prospí.”

Někdy mám pocit, že se mi zdáš

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Erotický fluffík s pocitama. A humorem. Jelikož Archea nepíše established relationship tak často jako first-time, tak v něm má ještě hodně aspektů toho vztahu k odhalování a prozkoumávání, si myslím - a těším se na další.”

In whisky veritas

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Krásně vyvíjející se vztah, který sledujeme v řádu několika let. Líbí se mi, že Lucius je tu v závěru ten citlivější, resp. citovější. Jejich soukromý obřad byl nádherný. Dobře vyvážený děj, se sexuálními scénami, jen mě iritovaly některá přídavná jména, která se v těchto scénách často opakovala. Dokonce i BDSM s Voldemortem byla opravdu žhavá. Jediné, co jsem nepochopila a co mi nesedělo, bylo rodinné uspořádání u Malfoyů. To jako byli Lucius s Narcisou svoji, žili ve stejném domě, ale Lucius vesele sdílel každou noc se Severusem? A ještě jsem vyrozuměla, že minimálně prapůvodně bydleli u jeho otce? No nějaké zvláštní, přesto pro mě jedinečné. Má to atmosféru, člověk opravdu prožívá všechny emoce spolu s hrdiny, ať ty kladné či záporné, psychologie postav zvládnutá skvěle. Krásně zasazena postava Reguluse Blacka.”

Jste si jist?

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Harrylu prakticky nečtu a nikdy jsem nepochopila, co na tom kdo má. Do této povídky jsem se však bůhvívlastně proč pustila a hodně mě to chytlo. Začíná to jako celkem fajn pwp, i když mám pocit, že postupně některé sexuální scény byly takové nemastné neslané. Harry je tu až příliš velký idiot, což mě celkem iritovalo a říkala jsem si, proč by s ním měl chtít mít Malfoy co do činění, kromě sexu. Překousla jsem to však a udělala jsem dobře. Pasáž, kde se Harry začíná chovat jako prvotřídní děvka je celkem zajímavě pojatá z pohledu Potterova vnímání. Žádné velké tesknění, vzpomínání, Potter se zdá vlastně celkem spokojený se svým životem. Ani následně se autorka s ničím příliš nepáře, děj odsýpá, nevleče se, je vulgární. Scéna se znovushledáním v Kanadě mi zůstane v hlavě ještě hodně dlouho. Líbila se mi celkem originální forma psaní. Co je na této povídce zajímavé, jsou dva konce - stříbrná a zlatá stezka. Nechci zde spoilerovat, ale autorka sama uvádí, že oba konce jsou šťastné, i když každý jinak. A je opravdu velmi zajímavé sledovat, jak jeden příběh může mít různá rozuzlení a díky každému z nich je celkové vyznění příběhu úplně jiné. Muísm říct, že jedna stezka mi k celkovému dílu seděla víc, i když se jednalo o trochu klišoidní happyendový závěr, mně však v tomto případě plně vyhovoval. Samozřejmě jsem se ale pustila i do druhé stezky, která mě chytla za srdce tak, že ze mě ždímala emoce ve velkém, a i celý následující den po dočtení jsem to nemohla pustit z hlavy - a to se mi nestává tak často.”

Neschopen hadího slova

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Začalo to dobře, líbilo se mi téma, styl vyprávění, i vystihnutí charakterů, přestože mi tam chybělo alespoň nějaké rozumné nastíněni toho, proč se Harry zamiloval. Konec to ale absolutně zabil. Sklouzlo to k naprosto neuvěřitelnému klišé, kdy to mělo rychlý spád a celkový dojem mi to úplně zabilo, zejména pak Severusovo chování. Jinak klobouk dolů před autorkou, že se pustila do tak ožehavého tématu, jako je zoofilie a vlastně i nastíněni pedofilie.”

The matador

Autor: Comedia      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Premisa samotná není špatná, ale dospělý Paul mě hrozně rušil. Je to takové jakési AU bez stěhování na Dunu, i bez jeho náznaků, prostě život na Caladanu, zamilovaný dědic a jeho otec, který v jeho věku prožil svou první, a tragickou, lásku, tak má starost, aby jeho syna nepotkalo totéž.”

Klingon style

Autor: Comediva      Jazyk: fanvid

bedrníka:

“Povedené, mnoho vtipných detailů.”

Chvilka klidu

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Takový cute moment, únava, porozumění atd.”

The Passion of Izzy Hands

Autor: Miss_Von_Cheese      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkné vystřídání POV, pěkně popsané, jak moc Izzy Edovi nerozumí, třebaže do určité míry mu rozumí velmi. Taky tedy má loayalty kink, evidentně. "Izzy was there in an instant, leaning against the door frame to look nonchalant, and not desperately hungry for his attention."”

A Spell To Turn Tigers To Butter

Autor: Amanuensis      Jazyk: AJ

finde:

“...”

Washing Clean

Autor: wishonadarkstar      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to špatná povídka, ale cítila jsem, že bez shlédnutí filmu postrádám dostatečnou znalost okolností a to domýšlení, co scéně předcházelo, mi odvádělo pozornost od samotného obsahu.”

Vláda reaguje na Bartošan

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

yaoiyuri:

“Lol. :D Skvělé a výstižné.”

Vláda reaguje na Bartošan

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Čistokrevná politická satira, stručná a výstižná, které je s tímhle shipem vlastně povážlivě málo, na to že se jedná o ship politický. :D”

Budíček pro ministra Rakušana

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jak Vítkovi v povídce vyčinit za všechny ty přešlapy, aniž by to byl nucen dělat Ivan, který mu mnohem radši dá sušenky na pocuchané nervy, pochopitelně. =)”

Nočním vlakem

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Krásně navozená atmosféra noční jízdy vlakem a k tomu vyloženě něžné innuendo. :D”

paint the roses red

Autor: kazurtk      Jazyk: AJ

tiff7899:

“slay”

Reciprocity

Autor: plorp      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Na SG1 toho moc nečtu, na tyhle dva už vůbec... ale byla to příjemná četba o lingvistice, kulturních rozdílech a moc dobrém sexu. :D”

Čajová sága

Autor: Telanu      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Četla jsem už kdysi a nevím proč, měla jsem to v hlavě zaškatulkováno jako milou oddechovku. Naprostá chyba! Čajová sága je jedno velké drama. Nechci spoilerovat, ale asi se tomu nevyhnu, tak prosím pozor. Vztah Harryho a Snapea můžeme sledovat detailně v poměrně dlouhém časovém úseku. Přesto je pro mě malinko záhadou, jak Harry Severusovi hned ze začátku propadl takovým způsobem, ale to je jen drobnost. Líbí se mi, že je to psáno z pohledu různých postav, zejména tedy v druhé polovině celého rozsáhlého eposu. Draco je zde skutečně záporák. Neville příliš narušený jedinec, kterého chování jednoho profesora dokáze dohnat až na úplnou hranu. Pocity a myšlenky jsou popsány opravdu velmi dobře. Baví mě Severusova žárlivost, až posedlost a sžírající neovladatelná touha, která se projeví naplno o Vánocích. Člověk jen neví, co se ve skutečnosti honí hlavou Brumbálovi. Bylo mi líto Siriuse, a to už je co říct, protože ho nemám jinak ráda. Zde je celá jeho dějová linka opravdu smutná, ze všech pohledů a stran. Těší mě zde dvojčata a Georgova upřímná zpověď během plesu. Dějová linka s fúriemi mě bavila a to je také co říct, protože mě standardně boj proti Voldemortovi nebaví číst. Když si vezmu, o jak dlouhé dílo se jedná, tak to odsýpalo jedna báseň, nestihla jsem se nudit a během chvíle bylo přečteno. Co se týče věrohodnosti postav, patří Čajová sága rozhodně mezi ta lepší díla, což opravdu oceňuji. A musím říct, že jsem i ráda za takový závěr, jaký byl, protože nevím, jestli bych po tak dlouhém čtení snesla "něco horšího".”

Tolik se ti po mně stýská?

Autor: Calligraphy      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Tisíckrát zpracované téma v různých obdobách, ale napsáno takovým způsobem, že člověka dokáže pohltit a nepustit. Člověk může cítit tu tísnivou atmosféru, jako by tam byl uvězněný s těma dvěma. Zároveň ten jejich vztah je tak smutně krásný, protkkaný zoufalstvím i touhou. Jejich dialogy úplně zbožňuji. Snape umí být hezky snapeovský, ale zároveň zcela nasnapeovský, ale vůbec to tu nějak nevadí, ba právě naopak, je popsaný přesně tak, jak má být. Harry je správně potterovský spratek, ale na druhou stranu je v něm něco, co zanechá dojem jisté vyspělosti a dokonale dokáže držet krok se Severusem. A ta scéna, podle které je pojmenovaná celá povídka... prostě libůstka. Forma psaní, kdy se nejedná o souvislý text, jen útržkovité scény je prostě originální a úžasná a dokážu prominout i to, že se člověk občas ztratí v tom, kdo říká co. Jejich závěrečné soužití/nesoužití je tak milé, upřímné, krásné. Úplný závěr možná trochu kýčovitý, ale neubere tomu na celkovém kouzle, zvláště když není přesně časově určený. To se prostě nedá popsat, to se musí číst!”

A Great Consequence

Autor: KhaoticKiwi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Příjemné PWP. Líbí se mi jak si to Izzy sice užívá, ale i tak si dokáže dělat starosti, jestli Edovi nevadí, že ho Stede líbá, nebo jestli ho nebudou bolet kolena, když si před ním kleká. =)”

Seven Years

Autor: somehowunbroken      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Moc hezká povídka o tom, jak těžko se po sedmi letech řeší katastrofálně pojatý rozchod. Vzhledem k páru mě celkem překvapilo, čí to byla tenkrát vina. :D”

Povědomá tvář

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkná povídka, sice trochu klišé, ale hezky se to četlo a zdálo se mi to fajn FF na takový relax.”

Nové Bradavice

Autor: Darkness deStination      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Autorka asi musela mít při psaní depresivní náladu nebo je trochu morbidní, když se na začátku dozvídáme, že zemřela snad pomalu většina kouzelnického světa. Jinak se to však zprvu tváří jako fajn originální oddychovka o novém začátku Bradavic čtyřmi novými základateli. Nějak se to ovšem zvrtne. Další návrat Voldyho po předpokládané porážce Potterem je pro mě celkem novinkou a zajímavou myšlenkou. Bohužel mě právě o tomto už nebaví číst a v závěru jsou zvláštně zvolené postavy, které umřou, úplný závěr pak je pro mě zase smutný, i když vlastně ne špatný. Co se dále děje týče, nedokážu tu překousnout jen jednu věc, a to je naprosto iracionální chování čtyř hlavních hrdinů v otázce vztahů. Čeho je moc, toho je příliš, opravdu, a tady mi pili krev všichni čtyři, zejména pak samozřejmě Harry a Severus. Jinak psáno je to zajímavým způsobem, kdy oceňuji, že není popisována zbytečně každá blbost, která není pro děj nijak podstatná, i když chvíli jsem si na to musela zvykat. Jeden příklad za všechny např. scéna, kdy Harry Hermioně tvrdí, že neví, jestli Severuse miluje, ale hned v polovině příští se Harry ptá hravě Severuse, jestli už mu řekl, že ho miluje a že to bude muset opakovat častěji. Na druhou stranu, některé věci jsem čekala, že ještě budou rozvedeny či dořešeny a nestalo se tak. Např. Severusova minulost u Voldemorta. No a v neposlední řadě oslovení Miona nebo Herm je příšerné, to si autorka mohla odpustit. Rozhodně to není průměr, ale za mě to není žádná velká pecka, proto hodnotím za 3.”

Stránky: