Komentáře - Červen 2022

Stránky: 

Warrantable

Autor: bagheerita      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Druhý příběh ze série hart. PTSD po prožitém traumatu a Johnova snaha se se vším popasovat... při čtení je vám ho fakt strašně líto. :_( John je celkově pěkně v hajzlu, nejen, co se psychiky týče, ale naštěstí je tu "perhaps a little too perfect" Todd (jak napsala sama autorka) - ale v téhle povídce to je sakra třeba.”

Beast of Venery

Autor: bagheerita      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“První příběh ze série hart. Chudák John dostane jako runner co proto. Smut v každé kapitole, ale je to těžký noncon. A ten wraithský velitel je pěkná sadistická *****.”

Distant Stars

Autor: TrekCat (Rachel500)      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Propracované Canon Divergence Soulmates AU s božími „spirit animals“ na rare pár i mezi rare páry (ale upřímně, kdyby exterminátor Sumner v seriálu vydržel déle než jednu epizodu, byla by na tyhle dva povídek hromada). No smut. Hodně se mi líbí, že se autor*ka podíval*a na Johna z trochu jiné stránky – je sice voják, ale taky konstruktér a letecký inženýr – protože lidé mají tendenci zapomínat, jak moc chytrý ve skutečnosti je. Zápletka je propracovaná, máte před sebou víc jak 50k slov, než se ti dva dostanou k sobě, protože se řeší celkem závažné a zajímavé věci. Celá ta soulmate věc působí přirozeně a nenásilně, zápletka je navíc docela chytrá, připomnělo mi to seriál JAG - ale v dobrém. :D”

Na skleničku

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Taková kraťounká fiktivní politická věc na pozvednutí nálady. :D”

The Maker's Path

Autor: captainkilly      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Velmi pěkné propojení knižního a filmového kánonu; působivě popsaná nevyhnutelnost Muad'Dibem nastolené cesty.”

Držet pevně

Autor: Melarissa      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkné, silné, žádné přehánění, jen nepříjemná realita.”

Two Months, Three Days, Ten Seconds

Autor: Sweety_Mutant      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Láskyplný vztah mezi Doylem a Bodiem, plný mlčenlivého porozumění a vzájemné péče, je popsaný moc hezky (skvělý postelový fluffík), Bodieho toužení po Cowleym taky, ale zápletka, která je "svede" dohromady, je přitažená za vlasy, taková uspěchaná (což i autorka přiznává).”

Good morning on galleon - fanart

Autor: Aivelin      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Sluší jim to spolu, eufemisticky řečeno. :D”

Decade of Decay

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Na těch průserech STANu je pozitivní, že inspirují takovéhle povídky. Až si člověk říká, ať klidně ještě neco zmrví, aspoň bude Archea mít důvod napsat další dokonale něhyplný hurt/comfort (s kajícným Vítkem, to je poloha, která mu dosti sluší a zatím není dostatečně ve ff prozkoumaná). :D”

Natural Reaction

Autor: auburn      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Doplnění k Unnatural Selection od původní autorky. Milý příběh plný šťavnatého alien slashe, typických McShep interakcí a Rodneyho kňourání... jen mě mrzelo, že Todd se tam jen letmo zmínil, ale do děje přímo nezasáhl. Zato ale potěšila větší "přítomnost" Radka.”

Salve regina

Autor: Sarah T      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Na poměrně krátkém prostoru je vcelku zajímavě popsáno, jak se John, ale i Teyla museli popasovat s vývojem událostí (a jednou dost troufalou žádostí o "laskavost"), který se výrazně liší od kánonu a jak moc to proměnilo jejich vztah. Za mě to má takový lehce Unnatural Selection feeling, i když to oproti US není tak detailně a znepokojivě podáno a je to het. :D Michael je již tradičně na ranu, ale není se mu co divit.”

I Saw Daddy

Autor: Rice-Ball247      Jazyk: AJ

finde:

“Harry nic nevydrží, pustit nákupy přemístit se a vylískat zprava zleva”

Zdroj této péče musí zůstat anonymní

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Takový něžný fluff o pozorné, i když nevyžádané (a samosebou oceňované) péči. Taky je tam pěkná kosa, takže je to v dnešních vedrech ekvivalent vyprávění si na severním pólu o požáru Národního. :D”

Until We Meet Again

Autor: Historic_Silhouette      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Smutné a pěkné.”

the way you look at me

Autor: overhillanddale      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Velmi dobře napsané, rozkošně sebestředný Macronův POV, který citelně bledne v kontrastu s neoblomným Zelenským.”

Co se ti líbí, máš mít v užívání

Autor: Deeble      Jazyk: ČJ

Seyonne:

“Vynikající!!!”

Dny havrana

Autor: Slytherene      Jazyk: ČJ

Seyonne:

“https://www.fanfiktion.de/s/436ba48500001ea2067007d0/24/Die-Tage-des-Raben pro zvědavé masochisty, kteří se spokojí i s překladem od Googlu, jen aby se dozvěděli konec:))”

Portrét pro Bradavice

Autor: evi      Jazyk: ČJ

Seyonne:

“S”

What could have been

Autor: Vanityfair      Jazyk: ČJ

Seyonne:

“S”

Jediná správná reakce

Autor: Keneu      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Další izzybeard lahůdka z dílny Keneu. Dokonalé.”

My Thoughts Were All of Desolation

Autor: speccygeekgrrl      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Cosi mezi "character study" a "study of masturbation". Pěkné.”

The Best Revenge

Autor: Arsinoe de Blassenville      Jazyk: AJ

bedrníka:

“První kapitolu jsem si užila, adresy dětiček jsou vtipné, špičkování Minervy se Severusem velmi IC a líbí se mi, jak Severus dojde k závěru, že je skvělý nápad pomstít se Jamesovi tím, že to bude on, kdo jeho syna vezme na nákup na Příčnou. V podobném, čtivém duchu se nese i zbytek povídky, Harry v Mrzimoru je moje oblíbená verze, ALE třeba takový Stargazer má mnohem více IC Snapea (tady je vlastně takový docela milý chlapík, jen trochu odtažitý, dokonce až tak milý, že dává body Nebelvíru!!! a že si ho nabrnkne Charity Burbageová) i Harryho, který v téhle verzi mluvý spíš jako osmiletý než jedenáctiletý kluk. Autorka ovšem svoje AU, ve kterém se čtveřice ředitelů kolejí rozhodně ochránit Kámen mudrců nad rámec Brumbálových požadavků, pojímá hlavně jako komentář ke všem těm nehezkým věcem v kouzelnickém světě, které tam nikdo neřeší: škodlivě hypetrofovaná kolejní rivalita, pohrdání mudly (Dracova vývojová linka je docela pěkná), absence výchovného poradce v Bradavicích atd. Kromě velmi AU chápavého a vyzráleho Snapea mi vadilo pár dalších věcí, třeba to, že mu velmi rychle došlo, že je Harry viteál, ale je to vyváženo pěknými originálními nápady jako runová magie nebo způsob, jakým se jim podaří zbavit se Voldemorta a zachránit Quirrela a vůbec celý ten Klub pro poznávání kouzelnických obyčejů je výborný nápad. Rozhodně kvalitní, čtivá genfikce, s nápady a zajímavým alternativním řešením různých kanonických problémů. P.S.: Mám ji staženou jako jeden soubor ve wordu, kdyby si ji někdo další chtěl přečíst pohodlněji než na ff.netu.”

Hon na lišku

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“O tomhle je funkční vztah, že na vás někdo do dvou do rána čeká, aby vás mohl utěšovat. Velmi zdrařilá reakce na aktuální dění.”

The Morning After

Autor: TheRosetteThief      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Milá povídka, přestože je ho Izzyho POV. "Izzy feels lost now without Stede here, and isn't that a fucking interesting and annoying turn of events?" Well, isn't it? (Bodík navíc za to, jak si Stede po ránu čte knížku, aww.)”

Ve vlčím stínu

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zajímavá, čtivá povídka o tom, jak se Lupin přidá v první válce na stranu vlkodlaků, kterým se ji podaří vyhrát a podmanit si svět.”

Stránky: