Komentáře - Duben 2022

Stránky: 

the influence of thy wings upon my eyes

Autor: middlemarch      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zejména první, dialogová část je moc pěkná: Jessičina proktorkami nabuzená očekávání, která Leto naprosto nenaplňuje.”

Those in My Way

Autor: EidolonLathi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Výjimečný úhel pohledu: nikdy bych si nemyslela, že budu soucítit se Scytalem. Pomalá proměna vztahu s Duncanem skrze sdílení existenciální úzkosti, kterou zažívají jen gholové, je naprosto přirozená a uvěřitelná. Velmi pěkné doplnění kánonu. Poslední díl Duny už pro mě nikdy nebude stejný.”

V nemoci i ve zdraví

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Příjemná kombinace zábavných dialogů (a gestikulace), péče o nemocného, který o sebe moc nechce nechat pečovat, ale nakonec mu nezbývá, než podlehnout, když to dostane příkazem od předsedy vlády, a uvědomování si hloubky vztahu.”

Dobře odvedená práce

Autor: purplefluffycat      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Paní Norissová je skvělá, chová se jako pravá kočka - sice má ráda svého páníčka a chce pro něj štěstí, ale stejně nejvíce myslí na sebe a svůj vlastní klid :D Jinak deník parádně vtipný, Snapeovo zaujetí a pobavení milé a v závěru je to vastně de facto dojemné.”

Co kniha, to drabble

Autor: Severed Lies      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Jsem vděčná za každý snilch, ale toto mě prostě neoslovilo.”

Bůh přeje vojákům

Autor: skree_ratling      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“AU z čistě mudlovského prostředí. Připomnělo mi to staré dobré časy, kdy jsem četla úplně jiný fandom, a přistihla jsem se, že jsem si tam dokonce představovala úplně jiné postavy, a to už je co říct, jelikož Severus i Lupin jsou zde poměrně IC! Udělalo mi to radost.”

Boží mlýny

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Jedna z těch temnějších od Mandragory. Postavu Siriuse Black moc nemusím, a jediný ship, který s ním snesu, je právě ten s Lupinem. Boží mlýny mi navíc přijdou celkem zdařilé. Líbí se mi zasazení čistě do Azkabanu a vykreslování tamních poměrů. Zde je ovšem za mě i největší problém. Azkaban totiž působí spíše jako klasická mudlovská věznice než nejobávanější kouzelnické vězení plné mozkomorů, kteří připravují člověka o rozum. Rovněž ten náhlý časový posun mě zarazil. Ovšem vztah těch dvou je fajn, líbilo se mi, že Remus mu hned nepadl kolem krku, a Siriusovo vystupování v roli anděla strážného. Našla bych nějaké výhrady k úplnému závěru, ale to je jen detail.”

Havran

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Líbí se mi negativní vykreslení společnosti a to, že ani po válce není vše najednou růžové a problémy v kouzelnické společnosti jsou hlubší, než se mohlo zdát. Ale i tato stránka by potřebovala mnohem více prostoru, natožpak vykreslení postav a jejich vývoj. A to zejména Severus. Co se mi opravdu líbilo, bylo Harryho prozření a změna názoru, jak si zařídit svůj život. Celkově to mělo mnohem větší potenciál.”

Ani za zlámaný svrček!

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Takové typické mandragorovské, jedná-li se o oddechovou povídku :-) Není to úplně můj šálek čaje, ale je to milé, beru to s nadhledem a pobavilo mě to, zejména čekání, až pominou účinky lektvaru.”

Nejsilnější cit

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Říká se, že mezi nenávistí a láskou je tenká hranice. Toto rozhodně není na zasmání a podle mě vlastně ani depresivní. Jsou to prostě jen zoufalé myšlenky zničeného a rozervaného člověka, přesně takové, jaké si dovedu představit, že by Severus Snape skutečně mohl mít.”

Plná pusa

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“No popravdě jsem si až do konce nebyla úplně jistá, co se z toho nakonec vyvrbí, ale u Mandragory přece člověk musí čekat nějakou tu vygradovanou pointu.”

PWP for Blanch

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Normálně se u humorných záležitostí snažím povznést nad nějakou logiku a nehledat za tím nic moc víc. u této záležitosti mi to ale jaksi nejde. Za prvé ta stěžejní věta v dialogu "bože, ty jsi tak úzky", ať pročítám jak pročítám, vychází na to, že ji řekl Severus a ne Harry. Za druhé, co by asi řekl Severus, až by uviděl výsledek?”

Smích

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Poetické, smutné... jen kdyby bylo jinak popsané, jak se to celé vlastně seběhlo. Ginny jednou není milující a chápající duše, což je příjemné osvěžení. Snad se jednou dočkají svého šťastného konce.”

Strom poznání

Autor: Philo      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Mám dost smíšené pocity. Harry jako ultra mocný mág mi nevadil; že učil třídu pro nápravu magie se mi líbilo dokonce moc. Ale z druhé strany mě pak strašně rozčilovala ta předlouhá část, kde Harry nemá magii vůbec a léčí se na mudlovské vojenské základně. Navíc je celá povídka dost OOC - u Harryho, který se chová jako mnohem starší, než ve skutečnosti je, mě to moc netrápí, ale Snape je tu opravdu divný. Chvíli se chová jako ukňouraná kvočna, pak je zase na Harryho nepříjemný (ovšem ve chvílích, kdy to nedává smysl) nebo ho úplně ignoruje... Zkrátka a dobře, chyběl mi tu ten konstantně sarkastický, nepříjemný a latentně ochranitelský Snape. Taky musím vytknout ne moc povedené a dost odbyté explicitní scény. Několikrát je zmíněno, že se Harry se Snapem doopravdy nevyspí, dokud Snape neví, s kým je, pak zase dojde k Harryho poranění a má dlouho blok... ale když konečně dojde na něco víc než orální sex, je to zmíněno vlastně jen mezi řečí, že k tomu došlo, takže to důležitost celého aktu dost shodí. Plus se můžu podepsat pod komentář od l.enik.c, s většinou věcí se naprosto ztotožňuju... Sečteno podtrženo, nebylo to špatné, ale četla jsem už příliš mnoho lepších povídek, než abych tomu mohla dát vyšší hodnocení.”

Chtít a mít

Autor: GatewayGirl      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Oh, no... člověk se stále poznává, jelikož toto je po dlouhé době povídka, která mi opravdu přišla vzrušující. Ta chemie mezi nimi je opravdu dokonalá! Oba dva jsou úžasně IC. A onen pissing, který může mnohé pohoršovat, neprobíhá do úst, takže nic hrozného. Ta rovina uťáplného Severuse, který je pod nadvládou Cosmuse se mi moc líbí a to ze dvou důvodů. Předně je to dobře vysvětlené a uvěřitelné. Člověk, který v životě přišel o všechno a půlku života riskoval krk pro ostatní může podlehnout tomu, že se někdo konečně "stará" o něj, zvláště když se k tomu přidá trocha psychologického nátlaku ve chvíli, kdy je člověk nejzranitelnější. A svým způsobem se i v této chvíli Severus choval Snapeovsky, kdy se z dané situace a vztahu snažil vytěžit maximum. Za druhé o to více vynikne vztah Severuse a Remuse. Je krásně vidět. jak se Severus cítí v jeho přítomnosti přirozeně a svůj. Zároveň je ale stále zranitelný, když si myslí, že ho chce jen kvůli společné sexuální slabosti,, i ve chvíli, kdy využije jeho nabídky ke změně života, a to se mi na něm moc líbí. Skvělá scéna mezi nimi na bystrozorské slavnosti. No a jako taková třesnička na dortu je Harry, který je tu přesně podle mého gusta.”

Za sluncem a za měsícem

Autor: Senjy      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Přiznám se,že jsem to spíš jen tak prolítla a přečetla si ty nejdůležitější pasáže. Přišlo mi, že je tam na mě moc vlkodlačí politiky, moc Voldemorta a plánování bojů, což mě už nebaví a raději vyhledávám povídky poválečné, případně primárně zaměřené jiným směrem. Ale je to snupin a myslím si, že se k tomu tedy jednou vrátím. Přesto si dovolím hodnotit pár věcí už teď. Severus je tu opravdu velký intrikář a IC, ale když přijde na věc, umí být krásně submisivní a tyto jeho dvě střídající se stránky se mi líbí. A u Remuse je to vlastně to samé, jen naopak. Závěr je na jedničku. Pojetí Draca mi v tomto pojetí moc nesedí, ale přiznám se, že pasáže s ním jsem dost vynechávala. Celkově je to zase něco jiného a nápad zasadit děj čistě mezi smečku vlkodlaků a navíc takhle kvalitně zpracovaný opravdu skvělý a podle všeho dobře zvládnutý.”

Bestiální něžnost

Autor: Frox      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“PWP bloodplay obsah luxusní (až do takových detailů, jako jsou vlasové kořínky!), povedené dialogy (zejména pasáž s lubrikantem), ovšem Snape promyšleně pečující o svůj vzhled je velmi bizarní představa.”

Za zrcadlem

Autor: pixychelle      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Sex na 31 způsobů... A kupodivu se v každém z nich najde nějaká inovace a ne špatně zpracovaná. Musím však říct, že ke konci už mě ta fúra sexu začínala i nudit. Avšak klobouk dolů autorce za odvahu se do toho pustit a navíc spojení s nejrůznějšími díly, jak klasickými, tak kouzelnickými, je opravdu ultra zajímavé a zdařilé. Chápu, že pro některé fanoušky použitých klasik může být náročné některé věci překousnout, ale neoznačila bych tuto FF za blbost. Zahanbeně přiznávám, že některá díla jsem neznala, ty která ano, jsem si užila přirozeně více. Něco je šílené, např. mrkev s lilkem, nebo Vrba mlátička s olihní, Kocour v botách, případně Alenka v říši divů, paradoxně mě dost bavila broskev. Mrzelo mě, že si Severus více neužil v kůži šerifa z Nottinghamu, když Alan Rickman tuto roli ve skutečnosti ztvárnil v roce 1991. Potěšila mě zmínka o Jidášovu evangeliu. Postupný vývoj vztahu mezi těma dvěma je milý, snupin prostě začíná být moje slabost. Líbilo se mi, že ač to bylo de facto primárně o sexu, na druhou stranu to bylo takové poetické. Zároveň však oba dva byli IC. Možná právě proto mě poslední dvě kapitoly, kdy mělo dojít k vyvrcholení děje + bonusová kapitola, zklamaly. Něco tomu závěru prostě chybělo a přišlo mi to takové na sílu přeromantizované. Z toho důvodu dávám 4, ale byla bych ochotná zvážit i 5.”

Earth Final Conflict: Da'an and Lili

Autor: CadenceBlue      Jazyk: fanvid

Lanevra:

“...”

Linseed and Leather

Autor: anonymní      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Filchův POV je docela povedený, pěkná angličtina, má tu situaci hezky v rukách, což není úplně typická dynamika, nicméně k časovému období počátků Snapeovy profesury se to hodí. Trans téma mi přijde uchopené pěkně, i když asi Snapeův POV mohl dostat větší prostor.”

Cimrmanovy revolucionářské tendence: Nový nález coby vysvětlení dosavadních nejasností

Autor: Carmen      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pointa je tip top, přesně tohle by se stalo. V každé vísce se u nás najde někdo, kdo mocipánům touží vlézt do prdele.”

(Ne)šťastné pondělí předsedy STANu

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

ArcheaMajuar:

“Další masterpiece od nefalsovana_kocka. Na povídky o established relationship jsem nikdy nebyla, ale mezi Ivanem a Vítkem to má tak obrovský potenciál, že hltám každý řádek a užívám si to. Není to zrovna čtení na dobrou noc, ale od přeslazených fluffíků tady jsou jiní... ehm... autoři, že :D”

Soubojnický klub

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zábavný, velmi IC ficlet, skvěle vygradovaný, womiska si tu dobírá Snapea i Lockharta a projednou se sem ty její přehšle přechodníků hodí, dodávají tomu správný ironický šmrnc.”

(Ne)šťastné pondělí předsedy STANu

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nosit si práci domů, když oba děláte totéž, je nevyhnutelné, ale moc to vztahu neprospívá. Pěkná, realistická krizička, a navíc moc povedené zasedání vlády, s bohužel zatím fiktivním oznámením, že Rusko si na Letné definitivně balí kufry. Doporučuju.”

Stránky: