Komentáře - Březen 2022

Stránky: 

Není lepšího času na lásku (než karanténa)

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Všechny oblíbené ingredience tohohle shipu, zejména intenzivní přátelství, vzájemná starostlivost a břitké dialogy, v jedné dlouhé povídce (protože jim taky jednou trochu trvá, než se to vyvine v něco více). Finále je ten pravý mix fluffíku a erotiky. =)”

Usmívej se

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Vím, že to bylo účelové, ale tady už byl na mě Harry opravdu příliš natvrdlý trouba a celou dobu jsem si říkala, že mít takhle zkaženou svatbu - jak jeden, tak druhý... A při tom Rána jsou zde stejná mám moc ráda.”

Za poskytnuté služby

Autor: Quill Lumos      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“No... Asi tak. Není to můj šálek čaje. Ale četla jsem to 3x :D Vždy jsem si chtěla přečíst jen nějakou pasáž, která mi utkvěla (obvykle beztak nějaká sexuální) a nakonec jsem se tak začetla, že jsem to přečetla prakticky celé. Je to hodně AU a Harry jako Farid mi úplně nesedí. Každopádně je to alespoň celkem uvěřitelné. Vyloženě mi vadily Severusovi projevy lásky dávané najevo i veřejně a to, že myslel jenom pérem, pouto nepouto, přesto, že se to autorka snažila poměrně dobře osvětlit a vyřešit. Nejhorší ovšem bylo to, jak se kvůli tomu pokaždé složil a plakal a prosil o odpuštění a sliboval si, že už to nikdy neudělá. A taky ultra mocný Potter není to, co vyhledávám. Pěkně vykreslené povahy Brumbála, Blacka a Lupina a postoj Harryho/Farida vůči nim. Průměr to rozhodně není (kurňa, ten slovní dovětek při hodnocení je občas zavádějicí), zjevně se k tomu dá vracet, ale musím dát známku 3.”

Vnímavá zahrada

Autor: RaeWhit      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Toto je krásná záležitost, kde jsou postavy sice úplně OOC, ale vůbec to nevadí, jelikož se jedná o poválečnou povídku. Několik prvních kapitol je moc milých, něžných, intimních, poté se atmosféra příběhu poněkud mění, je smutná, depresivní, zoufalá, ale neubírá jí to na čtivosti a rozhodně stojí za to ji dočíst do konce. Harry je přesně podle mého gusta. Za mlada zbrklý, drzý, odvážný, trochu spratek - prostě tak, jak ho známe z kánonu. O deset let později více umírněný, zodpovědný, přemýšlivý - prostě vyspěl a přesně takového ho mám ráda. Severus se po válce stáhnul do své vlastní laboratoře a zahrady a žije si relativně klidným životem. Jejich společná květinová hra je kouzelná, stejná jako jejich malá dohazovačka Winnie. A jejich postupně se rozvíjející vztah, do kterého se vrhnout poměrně dospěle, je úžasný. Dále se zde objevuje snad jediná OC postava, kterou si ze všech FF vybavím a která mě opravdu okouzlila díky jejímu vztahu s Harrym, o kterém bych se klidně ráda dozvěděla něco víc, stejně jako o Grahamově životě a jeho rodině. Mrzí mě, že mi úplně nesedí závěr s Harryho plánovaným odchodem, jelikož za celou dobu nebylo řečeno, že by tak Harry chtěl ukončit vztah se Severusem a pokud by nechtěl, proč je to takový problém, když se mohou přemisťovat. Celkově velmi kvalitní záležitost.”

Imago

Autor: RosiePaw      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Skvělé doplnění Unnatural Selection. Pohlazení po duši, okořeněné nefalšovaným alien sexem, pokud se vám ze Stargate vesmíru, jak ho vymyslela auburn, ještě nechce odejít. Nádherně vykreslená dynamika vztahu John-Rodney-(Todd) a pokračující třenice mezi lidským a wraithským já v křížencích.”

Striving to Become

Autor: Tina Price      Jazyk: AJ

Lanevra:

“....”

Unnatural Selection

Autor: auburn      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Masterpiece v rámci SGA fandomu. Co je lidskost a jaká je její cena? Fúze SGA a SGU (šmrncnutá SG1), známé scény, známé postavy, známé kulisy… ale všechno je jinak. Slabina i kouzlo je v tom, že je to jako Star Wars IV-VI bez prequelové trilogie – strašně moc se toho stalo pře tím a my to postupně vyčítáme ze vzpomínek a letmých zmínek postav. Worldbuilding a propracovanost charakterů jsou neuvěřitelné, je to originální canon-divergence vesmír s vlastními dějinami a zákonitostmi. Pořádně žhavý sex je tam asi ve dvou kapitolách, ale je skvělý – a alien sex je skutečně alien, Wraithové nemají binární pohlaví, mají vlastní sady pronouns a velmi zajímavou biologii. Poslední kapitoly jsem probulela.”

Rodina

Autor: Eillen      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dojemné. Ale podle mě totálně AU.”

Mise

Autor: Hippopotamie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vtipné. :D”

Jsem tvůj kovboj v bílém plášti

Autor: Kleio      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Směle si může přečíst i někdo jako já, kdo z House viděl jen pár dílů před patnácti lety. Čtyři na dřeň osekané, působicé scény, přetože se na první pohled tváří málem jen jako obyčejný vánoční fluff.”

Odvolaj to

Autor: Tesska      Jazyk: SJ

bedrníka:

“No nevím, možná je to tím, že mě tenhle pár neoslovuje, ale přijde mi to příliš zkratkovité a o ničem.”

První jarní den

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Takový pozitivní začátek s výletem do přírody, který může být romantický, i když si lidi nic neříkají, a pak se to poněkud zvrtne. Na dobrou noc nedoporučuju.”

Tender Care

Autor: AnnaOnTheMoon      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Fluffíkový smut na dobrou noc, nic světoborného.”

Bred in Captivity

Autor: Jadzialove      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Taková pohodová povídka, hezky napsaná, odsýpá to, žádné ňahňání se v pocitech. Hezké vedlejší role Rona a Hermiony (Harryho opatrné svěřování se, že je gay, je rozkošně podané). Snape je ze začátku uspokojivě depresivní, ale vzpamatuje se off-screen, což je trochu škoda. Sex v závěru ani být nemusel, takový přívažek navíc, když je to ten slash, že jo. Fanoušci snarry budou jistě o řád nadšenější.”

Nám zbývá naděje, my byli jsme a budem

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi IC dialogy (plné vzájemné starostlivosti a péče, ale taky frustrace a hněvu a obav, moc dobré), uvěřitelný Vítkův POV. A dojde i na polštářek se Zelenským. :D”

Mistakes

Autor: ExuberantOcean      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Začátek, v němž se Charles svěřuje se svým traumatem z války je pěkný, je i pěkně popsaný sex v druhé půlce, ale mezitím chybí aspoň pár vět, které by vysvětlovaly, jak to tak zčistajasna přišlo, že se na sebe vrhli. Zvláštně neuspořádaná povídka.”

A mluvčí tehdy ztratil řeč

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Spíš preslash, než slash, nebo prostě jen přirozený obdiv mluvčího k šéfovi, který mu imponuje. Hezké a citlivé.”

Všechno nejlepší

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Klasický pečující fluffík. :3”

Modré botičky

Autor: Abigail Snape      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Silní téma, velmi pěkně zpracované. Krátký prostor osekaný na to nejpodstatnější tomu svědčí, netřeba rozsáhle pitvat.”

Napsat si minulost

Autor: avioleta      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mám pár výhrad (třeba si nemyslím, že by Snape měl tušení o existenci viteálů), ale líbí se mi moc dopisování si s Princem, líbí se mi, že si pak nepadnou do náruče, protože pro Harryho to bylo včera, ale pro Snapea před dvaceti lety a vlastně ani nevěděl, že ten Harry je Harry Potter. Zkrátka jedno z mála snarry, kde tomu vztahu, jak je předestřený věřím.”

Cruel Adoration

Autor: tiredvampire      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Loyalty kink dobrý, napsané hezky, i bych akceptovala, že si Sauron vyčaroval nějakou ucházející podobu pro uspokojení téhle potřeby, ALE aby disponoval ložnicí a služebnictvem, když v skutečnosti existuje ve formě stále bdícího oka, to mi přijde už moc přitažené za vlasy. (Mohlo to být spíš než do ložnice zasazené třeba do Sammath Nauru, plameny by při souloži šlehaly kolem atd., síra by tam čpěla taky a bylo by to působivější.)”

Upsat duši ďáblu

Autor: Frox      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Podle mě je tohle na Snapea hrozně OOC poloha, nebo by to muselo být mnohem obsáhlejší, abych mu to uvěřila.”

Rush

Autor: Pilar and Ana      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Prostě PWP na tyhle dva chlapce. Nic filosofického necekejte, ale postavy jsou zvládnuté dobře.”

prebúdzať sa s tebou

Autor: kve8      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Konečně taky něco v první osobě! Já teda bych na roli zamilovaného truhlíha šacovala spíše Vítka, ale v zásadě to není špatné počtení. (A ta slovenština to zkrátka ozvláštňuje, mezinárodně proslulý pairing je to. :DDD )”

Medvídek

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nádherně popsané fantazírování. (Ale medvídek na pyžámku je tam trochu nadbytečný, snad ho Naerikil pořádně využije jinde.)”

Stránky: