Komentáře - Prosinec 2022

Mulligan

Autor: Elpin      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Málo kdy se mi stane že u povídky pláču ale tady mi jely slzy proudem. Nevinně sladký a romantický založený překlad. Tenhle příběh by se dal nazvat jako oddychovka, nejsou zde Žádné velké převraty Ale i tak to stojí za přečtení. Velice zajímavý nápad na příběh a skvostny překlad. Rada si ro někdy zase přečtu.”

Cat Eyes

Autor: DhalaElenaAngel      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Oddychovka na večery”

Láska je sestrou nenávisti

Autor: Jerry_potterhead      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Přečetla jsem to dvakrát a nemůžu si stěžovat. Nic lepšího jsem za tento rok na čtení nenašla. Miluju a maluju”

Pohádka o nedokončeném polibku

Autor: emynn      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Miluji klasické pohádky a jejich trochu upravené moderní podoby snad ještě víc. Tohle je ta nejkrásnější alternativní popelka jakou jsem kdy četla a někdy se do ní také ráda začtu znova.”

Z deníčku fešného jinocha

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Fakt vtipně napsané, outsider POV velmi funguje, pokud čtenář, tak jako já, nezná vůbec ten pořad. Hezky to člověka do situace vpraví.”

Sodomita

Autor: medúsa neplave      Jazyk: ČJ

yaoiyuri:

“Láska má mnoho podob, jak zjistí i Matla aka Petronel. :)”

Nechat tě jít (nebylo v plánu)

Autor: AlfredoRors      Jazyk: ČJ

Hell:

“Nedostatečný vývoj jejich vztahu a náklonosti. Působí to hr hr. V jednu chvíli jsem i doufala, že Severus pošle Hermionu někam a nebude to jen dělání kůžiček. Její argumenty/vyznávání byly opravdu dost... mimo. Ale to se týká všech dialogů, nebo spíš monologů, které jsou dost uměle vznešené. - - - - - - - - Oceňuju Severusovu prudkost a kousavost. Tam jsem opravdu věřila, že je to on a viděla jsem v něm toho jedovatě uštěpačného profesora, který klidně vyhrožuje dítěti, že mu otráví žábu špatně uvařeným lektvarem. Hermiona... fakticky by to odpovídalo. Skřítci sedí. Ale přijde mi tu jako až moc obyčejná holka, která se vyznává učitelovi a nevidím v ní tu ještěrku, co ho bez okolků v jedenácti podpálila. Nebo co měla po ruce záložní plán včetně stanu a náhradního oblečení, kdyby museli narychlo odejít z Doupěte v sedmičce. Je tu pošetile troufalá a celé to působí to velmi jednostranně a slepě. Jo, sedí to na její obsesi se skřítky, a dává smysl, že si našla další projekt. Ale dělá to ze Severuse neobyčejně velkého lůzra, když to na něj funguje. Což zase, na knižní verzi Severuse sedí, ale nemůžu se rozhodnout, jestli to je cíleně. - - - - - - - - Ale ve finále to všechno do sebe zapadá. Severus je tu zoufalý ubožák vděčný za každou kost. Nemůžu říct, že má Hermiona na víc. (Není tu nejbystřejší čarodějka své doby ale aspoň není nejúžasnější superžena.) Téhle její verzi ho spíš přeju. Tak dlouho se hledali, až se našli. Hermiona má konečně další velký projekt a Severus má konečně někoho, kdo mu dobrovolně věnuje pozornost. Je to zvláštní, ale nečekaně mě to bavilo. Dostatečně dlouho jsem si nebyla jistá, jak to dopadne. Konec byl překvapivě perfektní. Bylo to sladký, ale vážně se to všechno sešlo a sedělo to. Nevím, jestli to byly mouchy nebo záměr, ale vyšlo to. - - - - - - - - Jazyk je krkolomější, tak dávám nakonec "dobré". Není to úplně na "moc pěkné, někdy se k tomu s radostí vrátím", protože moje úpění nad postavami, dialogy a občasné zaseknutí nad nějakou frází mi to nedovoluje. - - - - - - - - ("Zaujal jste mě už v prvním ročníku." si opravdu přerušení zaslouží, Hermiono. Tímhle by se nemělo začínat při balení sotva-bývalého učitele! :-D )”

Sodomita

Autor: medúsa neplave      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Chytrá, vtipná a hořkosladká povídka, která tematizuje velice rozdílné představy o tom, co je láska.”

Vzpomínky do sedla zvou

Autor: Keneu      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Je to pěkné, hravé a smutné.”

Nebýt sám

Autor: Wertscha      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Čtivá povídka s Luciusem, který po propuštění z vězení není zdaleka tak na koni, jak býval zvyklý, a proto o vztah se Severusem usiluje velmi polehnounku, aby si náhodou nezadal. Takovýhle Lucius, který si na Severuse ani omylem nevyskakuje, se mi líbí. :D Formát krátkých kapitol na zadané slovo, zveřejňovaných denně během adventu, možná při souvislé četbě bude působit kostrabtě (nejedná se o klasické drabbly s pointou, spíš krátké kousky vyprávění).”

Nejlepší Vánoce Warlocka Dowlinga

Autor: ArtieWiles      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Rozkošně zábavná povídka s poznámkami autora pod čarou, Crowleym, který způsobuje ďábelské dopravní zácpy, Azirafalem, který nevynechá žádnou příležitost ochutnat vánoční pochoutky, a jedním malým klukem, který je navzdory Astoretině péči velmi slušně vychovaný. :D”

Nečekané

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Podle mě se womiska píše s čím dál větší bravurou. Má to spád, pointu, hrozně dobře se to čte, zkrátka báječná jednohubka.”

Vábení moci

Autor: Nade      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Nade zase nezklamala. Opět skvělá práce ráda si přečtu někdy znova.”

10 důkazů, že Draco Malfoy miluje Harryho Pottera

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Hezké. Sladké. Nádherné.”

Prsten s erbem

Autor: Veronika      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Jediné co bych vytekla je její délka. Chtělo by to pokračování protože to bylo vážně skvěle.”

Než zemřeš

Autor: GMTH      Jazyk: ČJ

Badinek:

“...”

Starter

Autor: portlandwithyou      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Carson a emocionálně dojivá chuť domova i v předaleké galaxii (a rozšíření pasivní slovní zásoby o slovo sourdough starter / kvásek).”

il dolce far niente

Autor: griefarchives      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkná náladovka.”

Neuždibuj!

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nejvíc pocukrovaná povídka, co jsem četla. Cukřík úplně všude. =)”

Rizika podzimních radovánek

Autor: Aileeah      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Sportem se rozumí bitka v hromadě shrabaného listí. :D Ale radostná je jen ze začátku...”

you could kill me (and you should)

Autor: ad_castra      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to špatné PWP, ale ani nijak výjimečné.”

The Waiting Game

Autor: FelicityMParkinson      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zdařilý Bodieho POV na jednu z akcí.”

Old Friends #3

Autor: DVS      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Normální člověk přece cizího chlápka neunese... (a beztak si myslím, že Bodie je uvěřitelnější, když se do Doylea samosebou zakoukaný a plně si toho vědomý.)”