Komentáře - Listopad 2022

Stránky: 

A Prequel to Old Friends

Autor: DVS      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Parádně vypointovaná věcička. "You'd want me soft, submissive and bent? And faithful?" Ach, Bodie, Bodie. :DD”

Old Friends

Autor: DVS      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Kdysi dávno jsem ji přeskočila, protože na první pohled vypadá jako povídka o těch dvou klucích, co oba zažili Doylea jako milence a díky tomu se dali dohromady, ale teď když jsem na AO3 narazila na její pokračování, jsem ji teda přečetla a je to povedená povídka - snad i víc funguje, když člověk nejdřív přečte to její vyústění. :)”

He Kept the Handcuffs, You Know

Autor: FelicityMParkinson      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Příjemná povídka s IC dialogem v gaybaru, který není Bodieho oblíbeným místem, kam si zajít na skleničku. Rok vzniku 1994.”

Poradit a poranit

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vítkovy rady a výtky jsou moc pěkně formulované. Škoda, že se panu premiérovi nemůže rozsvítit v hlavě (nebo srdci) doopravdy.”

Krize středního věku

Autor: turtlelizzard      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ivanův commimg-out je pěkný, netradiční prvek, ale celkově je povídka poměrně uspěchaná a klidně mohla být protažená na dvě tři kapitoly, než aby se celé dilema během čtvrt hodiny vyřešilo.”

Co mě to tlačí, Václave? Mobil snad?

Autor: ArcheaMajuar, sasankaao3      Jazyk: ČJ

kve8:

“osobne sa v tom strácam, vadí mi, že je v poviedke len dialóg, nie sú tam vedľajšie vety. čitateľ si nestihne ani vydýchnuť, skladba viet je na fanfikciu pomerne zložitá, prechádza až do rýmu, občas som mala pocit že čítam stredovekú literatúru. je pomerne bizarné ako vo všetkých fanfikciách píšeme “nevládal vysloviť ani hlásku” a tu prežívame sex fiala/smolka, ktorí tvoria pri sexe básnické útvary. ako experiment to však nie je zlé, len by som v budúcnosti očakávala kratšiu poviedku, na 4300 slov je takýto experiment priveľa.”

the power to destroy a thing

Autor: elumish      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkné scény ze vztahu mezi Paulem a jeho matkou. Líbil se mi ten noční tréninkový souboj.”

Co mě to tlačí, Václave? Mobil snad?

Autor: ArcheaMajuar, sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Značně experimentální povídka, vzniklá jako dialog mezi autorkami, nicméně překvapivě čtivá.”

Misery Loves Company and Company Loves More

Autor: ghostli      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Dialog mezi Letem a Duncanem je pěkný, ten samotný akt nic světoborného (málo pocitů při něm).”

Vina a trest: Paní Figgová

Autor: ReleapsePandy      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Lehce kostrbatá povídka, ve které si čtenář musí mnoho zákulisního dění domýšlet (což není na škodu, jen zrovna mě by se líbil větší rozbor vztahu Severuse a Lily). Bude se líbit lidem, co nemají rádi Brumbála. :D Harry působí poměrně OOC, ale jeho scéna je tak krátká, že je to asi jedno. Důležitá je stárnoucí kočička. A Hagrid mě tu výjimečně neiritoval, protože dělal, co umí nejlíp: pečoval o zvíře v nesnázích.”

Před čím vlastně utíkáme

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc pěkně využitý trope misunderstanding, akorát jsou to oba empatický čumáčkové, tak si vydrží nerozumět jen celý jeden den. :D Explicitní pasáže luxusní.”

Novýma očima

Autor: Hanetka      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Taaaaaak slaďoučké a tak OOC, ale na oddych to občas člověku přijde vhod a Severus žárlící na popovou hvězdu byl celkem vtipný.”

Londýnské střípky

Autor: KalamityJane      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Četla jsem to mockrát a baví mě to furt. Originální to asi není, OOC to asi je, ale ne moc, klidně by to takhle mohlo být. Líbí se mi, že na začátku se to nijak neprotahuje, jde se rovnou k věci (ehm, na věc) a pak to tak hezky plyne. Ano, na závěr vše není zalité sluncem, ale nepřišlo mi to ani nijak extra špatné či smutné. Já to považuji za pozitivní povídku, ke které se vracím vždy, když si potřebuji oddechnout.”

Crookshanks and Mrs.Norris

Autor: lost-ophelia      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Taková vytuněná paní Norrisová. Každopádně je to prequel téhle povídečky: https://www.ffdenik.cz/index.php?str=viewstory&tale=7002”

Věk je jenom číslo

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“musím povedať, že táto je jedna z mojich najobľúbenejších poviedok, hoc som ju (podľa údajov z ao3) čítala len trikrát. dokonale vystupňované zúfalstvo ondreja, ktorý má na sebe nohavičky… proste top. toto je podľa môjho názoru niečo, čo bartošanu ešte chýba. explicitnú čerešničku na torte dodáva poviedke humping, samotný sex v diele nenachádzame. celkovo je poviedka veľmi dobrá, typická scéna v aute a hoteli dokazuje, že všetky sokol/chmela poviedky (90% z nich :D) písala jedna autorka.”

Naslouchej ozvěnám minulosti

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

kve8:

“nová poviedka nášho (teda minimálne môjho) obľúbeného (jedného z) shipu sokol/chmela je tu. podľa mňa však nie je až taká skvelá ako tie staré. nachádzame v nej dlhé rozhovory medzi postavami, ktoré by, ak by čitateľ autorku nepoznal, čitateľa-začiatočníka odradili. pre autorku sú však tieto dlhé rozhovory špecifické a tak poviedke neuberajú na hodnotení. keď sa človek prehryzie cez slohovú prácu autorky (kde som sa osobne miestami aj strácala), dostane sa k celkom príjemnému slashu. scéna obsahuje autorkin špecifický humor, no explicitne mohla byť lepšie dotiahnutá do konca. celkový dojem z poviedky mám dobrý, čítala som ju dvakrát, no nepatrí medzi poviedky, ktoré by som čítala len tak.”

A Special Kind of Lesson

Autor: General_Kyla      Jazyk: AJ

kve8:

“poviedka s piss kinkom nevonia každému čitateľovi, avšak je dobre napísaná. osobne by som privítala, ak by autorka (keďže to bol asi jej pôvodný zámer) harryho viac ponížila. bez draca by som sa osobne aj obišla, avšak celej poviedke dodáva iskru voyeurizmu a spoznávame harryho exhibicionistickú stránku.”

Bell Tolls

Autor: esama      Jazyk: AJ

Artie Wiles:

“Fuuuuuuuuuuck. Tak tohle otočení AU Soulmates na hlavu je hustý. A děsivý. Dost mě zajímá, jak by to pokračovalo, protože by to mohlo být peklo na zemi i triumfální výhra, třebaže temná. Líbilo se mi i, že je to psané z pohledu Stevea, který, stejně jako čtenář, neví, že Soulmates vlastně nejsou tak dobrá věc, a čtenář se tak dost přirozeně dozvídá společně s ním, co se děje. A Loki/Toni je dobrý kombo s velkým potenciálem. Bylo by fajn vědět, co se děje na jejich straně, kdyby bylo pokračování, přečetla bych si ho už jen že zvědavosti. I když je asi lepší, že mi zůstává nějaká naděje. Každý, kdo má rád soulmates AU a kdo se nebojí, že to nebude "klasika", by si to měl přečíst.”

První manželské políbení

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

kve8:

“túto poviedku som čítala niekoľkokrát, mám ju dokonca stiahnutú v pdf, ak by bola z ao3 vymazaná. možno v nej nachádzať prvky nespoľahlivého rozprávača, čo je ale zaujímavosťou, rozprávač v tomto prípade nie je priamy ale vševediaci. krátkosť príbehu (len 521 slov) neovplyvňuje stupňovanie deja, naopak, ho posilňuje, čitateľ sa do príbehu začíta a ani sa nenazdá, už je koniec. veľmi pekne napísaná poviedka.”

Svrchovaná

Autor: greenie      Jazyk: ČJ

kve8:

“nemám slov, tento preklad ma doviedol do šialenstva, nikdy som neprežila takéto vlny vzrušenia pri čítaní poviedky, ako práve pri tejto :D. čitateľ sa občas stráca v deji (čo ktorá postava robí, kde sa nachádza) ale nie je to nič, čo by sa nedalo čítať.”

Letters Leading Me Home

Autor: Tahlruil      Jazyk: AJ

Artie Wiles:

“Moc povedeně zpracované dopisování v průběhu let. Krásně se tu podařilo zachytit Peterovo vyrůstání od dětského jazyka po vysokoškoláka a Tonyho snahy používat "child-appropriate language" (ne že by se mu to dařilo a zachované škrtance tomu dávají punc navíc). Emocionální to je dost, odkrývá se hodně psychologie postav, doba během Afganistánu a těsně po byla fakt masakr. Přišlo mi, že ship Peter/Wade tu byl nějak navíc. Jako jo, kdo nemá rád Spideypool, ale tady to už působilo (společně se všemi dalšími Peterovými kamarády ze všech univerz a jejich vztahy) překombinovaně. Zvláštním kontrastem i bylo to, že jak emočně nabité mi přišel začátek a průběh, tak poslední kapitola o pár let později mi přišla lehce "meh" a asi bych se bez ní obešla, na druhou stranu to čtenářům ukazuje, že všechno opravdu dopadlo nejlíp, jak mohlo. Někdy asi velká gesta a velká rozuzlení ubírají na kouzlu malých gest a voleb neovlivněných bezvýchodností. Jasně že to dopadlo tak, jak to dopadlo, ale když je volba hodně daná okolnostmi (i když by se to dalo udělat jinak), tak je to takové... antiklimatické. To, že je to No Powers, jsem přehlédla, přiznávám. Až na zmatení, jak to, že Peter nemluví o svých schopnostech, to nic neovlivnilo. Jo, bylo by zajímavé vidět, jak a jestli by vůbec skrz dopisy řešili boj se zločinem, ale jejich vztah je vykreslen tak dobře, že mi to stačilo i bez toho.”

Too Many Coincidences

Autor: BC      Jazyk: AJ

Artie Wiles:

“Jop, k tomuhle jsem se vrátila už po několikáté. Dobře zpracovaná paralela mezi Harrym a Alexem a jejich náročnými životy. Nejsem si jistá, jak moc realistická jistá část terapie byla, ale zvláštní okolnosti, magie a fanfikce to v mých očích omlouvají. Líbilo se mi, že je to realistické i v jejich charakterových chybách a v tom, jaký to má vliv na děj. I když se jeden chová v očích toho druhého jako idiot, jako čtenář chápu, proč se tak chová a dává to smysl. Vůbec na tom nic neubírá a právě naopak. Konec je fajn, dost otevřený, aby si kdo chtěl, mohl domyslet své vlastní ideální pokračování, ale zároveň dost uzavřené, aby to upokojilo všechny. Oceňuji, že pro jednou, zrovna v tomto crossoveru, Alex není ten příliš silný/mocný a dokonalý. Ale to ani Harry, protože jejich dynamiku vyvažuje psychické zdraví a odlišné fáze terapie, ve kterých se nacházejí. Jedna část lehce bolí, protože kdo by si nepřál, aby to všechno šlo hladce a bez chyb, ale podle mě to dává smysl. Oba si prošli čím si prošli a vzhledem k jejich zkušenostem dává jejich chování smysl. Ale sakra, nejradši bych s nimi v tu chvíli zatřásla. Dalo by se to považovat za pre-slash s dlouhým slowburnem, ale povídka jako taková se tomu nevěnuje.”

Medvídek

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Fakt povedené drabble k letošní vánoční reklamě s medvídkem. Takové empatické.”

Ivánku, kamaráde

Autor: Aileeah      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Móc pěkný případ starostlivé péče. IMO jim ta "mutual unrequitted love" nebude fungovat dlouho. :D”

Notes of a Feather

Autor: halestrom      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Jeden z těch párů, o kterých jsem netušila, že mě můžou bavit. :D Oba chudáci *trpí* na svérázném athosianském festivalu, zatímco všichni kolem si užívají... a pak si konečně začnou užívat taky. Moc příjemné PWP v puddle jumperu.”

Stránky: