Komentáře - Říjen 2022

Stránky: 

Člověk míní, život mění

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Ujde :)”

Pigeons

Autor: TwoTales      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Sem si zas jednou nepřečetla tagy. Smutné, ale tak krásně smutné.”

Zodpovědnost nade vše

Autor: Dyce      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Zajímavý námět na povídku, poměrně uvěřitelné charaktery, ráda se k povídce jednou vrátím :)”

Keep Watch

Autor: AlmostG      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkný Gurneyho POV; tenhle pohled třetí strany na vztah se moc nepíše, ale obvykle bývá zajímavý.”

Desiderium Intimum

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“V první řadě, chápu všechny výtky proti této povídce. Samozřejmě začátek je dosti neuvěřitelný, protože ani Snape by nemohl nutit studenty testovat na sobě lektvary, už vůbec ne nepovedené, aniž by se na to přišlo a byl z toho nějaký postih. Pokud se však přes tento drobný fakt přenesete, dáte šanci více než prvním třem kapitolám, máte rádi dominantního Snape a hodně sexu, bude to stát za to. No... Snape je tu sice dominantní, dalo by se říct až šílený a krutý, a spousta lidí ho tak vnímá jako OOC, ale já ne. Mně se popis tohoto Snapea líbí a je uvěřitelný. Je prolezlý temnotou, ale ve chvíli, kdy ho Harry pomaličku přiměje poodhalit svoji masku, umí být i soucitný, vnímavý, možná až citlivý. Ale zase ne moc. Harry je možná trochu velký cíťa, ale kdo by nebyl vedle někoho takového jako je Snape. A přesto se nevzdá, přesto se vždy po každém kopnutí sebere a zkusí to znovu a znovu. A to se mi na něm líbí. Na druhou stranu s tímto souvisí stinná stránka příběhu, která mě trochu iritovala. Celý děj je totiž vystaven na schématu "Harry se vznáší v oblacích a nikdy nebyl šťastnější, bác, Snape udělal něco špatného, Harry je na dně, nikdy se necítil hůř " a furt a furt dokola a to velmi často. Asi by to ani nevadilo tolik, pokud by veškeré emoce, prožitky a myšlenky nebyly tak do detailu vykreslené a zveličené. Tak tomu je bohužel i u sexuálních scén. Ty jsou celkem různorodé a pestré, ale když Harry takový dotyk (pocit, orgasmus, pohled), při kterém se mu zastaví dech, že se sotva může nadechnout a ještě nikdy něco takového nezačil a opakuje se to už po třicáté, tak to začně nudit, respektive v mém případě dost štvát. No uznávám, když jsem povídku četla před pár lety, v době, kdy jsem se snarry začínala, byla jsem uchvácená, nyní mi to spíš přišlo až úsměvné, přehnané a nelogické. Bacha SPOILER: Další malá drobnost, která mi trochu neseděla, bylo, že Snape byl v jedné chvíli odhodlaný Harryho obětovat, ale o pár dní později by vyhladil klidně polovinu kouzelnického světa, jen aby Harryho našel, zachránil a klidně pro něj umřel. Vyhovuje mi však, že Snape šel klidně přes mrtvoly, což Harry dokonale trefně vysvětluje tak, že "Severus je na jeho straně" a nic jiného ho nezajímá. Závěrečný dopis Luně vlastně balancuje mezi happy endem a zoufalou parodií na vztah dvou totálně rozervaných a nevyrovnaných lidí, který prostě nemůže mít žádnou kloudnou budoucnost. Suma sumárum však Desiderium Intimum patří mezi mé top povídky a musím ho hodnotit nejvyšší možnou známkou. Jen příště budu při čtení přeskakovat sexuální scény, a to už je co říct :D”

Pod trojí vlajkou z jednoho důvodu

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Výborný dialog k aktuální situaci. Putinovu hlavu na kopí bych taky chtěla vidět.”

Honba za sluncem

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Krásná povídka, na rozdíl od mnoha dalších s tímto párem opravdu nepostrádala děj. Jen na můj vkus možná až příliš dlouhá. A s mnoha sexuálními scénami, které byly ale časem skoro jedna jako druhá. Nemůžu se tu ubránit srovnání s jinou povídkou od stejné autorky - Post Tenebras, Lux - kde jsou oba dva charaktery mnohem mnohem uvěřitelnější.”

Jediná

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Bez hlubšího děje, ale rozhodně neurazí :)”

Budoucnost začíná dnes, ne zítra

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

SSnape:

“Za mě povedená povídka s dojemným koncem - vážně jsem u ničeho neřvala tak jako u téhle povídky...”

I Thought That Blood Could Make Me Beautiful

Autor: LordJixis      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Vynikající Izzyho POV: "Here’s the thing: he thought they’d be each other’s forever. Edward said once that he could be nothing else, so Izzy formed himself around him, got rid of the parts that didn’t fit, molded his entire being to the immutable form of Blackbeard, and he’d thought -"”

three swords plunged deep

Autor: griefarchives      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Alia dumá a je neposkojená.”

Společné cestování

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nebudu sem zapisovat všechny drabbly ze zasančina flufftoberu, které se mi líbí (bylo by jich moc...), ale tenhle je speciální umístěním do kupé vlaku. Asi mám na to prostředí kink, nebo co. :D Čili druhá vlaková bartošan povídečka, totálně sladká.”

The Syntax of Things

Autor: Arrisha      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Tematická Snarry klasika. Harry musí strávit se Snapem léto aby se naučil nitrobranu. Po vzájemném soužití se do svého profesora zamiluje a Snape ho odmítá. Jenže Severus je také osamělý muž, který sotva zažil laskavost, takže nakonec Harryho kouzlu neodolá. Povídka je moc hezky napsaná, nechybí tu ani ta dějová linka, že Severus zabije Brumbála na jeho rozkaz a jeho milenec si pak myslí, že Snape zradil Řád a celou dobu to byl jen proradný Smrtijed, který ho využil. Líbí se mi také tragický konec, kdy tak jako tak Snape zemře pokousán Naginim a Harry, který celou tu dobu tajil jejich vztah, je z toho zničen. Tato FF je také doprovázená pěknými ilustracemi.”

Když je cíl na dosah

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dva Martinové a jeden Jeníček. =) Taková milá, po jazykové stránce velmi vymazlená povídka. Příjmení Martinů nepadne ani jednou, a přesto je naprosto jasné, který je který. :)”

Rodinný portrét

Autor: Michael_McGruder      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Je to dobrý příběh, dobře využitý alternativní vesmír, byť odvaprávěný poněkud tezovitě. "Lvice" Yvonne je moc fajn postava a líbí se mi hodně taky to, že tahle verze Rimmera se vykašlala na kariéru u Vesmírných sborů a přesto dál kamarádí s Listerem. Takováhle nápaditá coby kdyby mám ráda, včetně toho, že ženské postavy dostanou taky nějakou významnější roli. :-)”

Líné ráno / Lazy morning - fanart

Autor: yaoiyuri      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Ty vroubky! A to prý tam ještě mohly být nějaké třásničky... rozhodně zajímavý úhel pohledu.”

Lady Loki - fanart

Autor: KartStudioDigi      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Právě jsem zjistila, že existuje Lady Loki, a tohle je pěkná, nefilmová i nekomiksová verze.”

Something in the Water

Autor: Milien_the_Gremlin      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Izzyho stupňující se hrůza je moc pěkně popsaná, ten studený a temný a mořských vln plný začátek stojí za to. A pochopitelně: "All he needs to do is worship his new god and everything will be alright. Always."”

The Tale of the Renaissance Beast

Autor: Ad_Absurdum      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Vtipné, absurdní a kouzelné. Renesance jako antropomorfní nestvůra, která nuní lidi skládat hudbu, malovat obrazy a věnovat se humanismu (a muže připravuje o mužnost), je rozkošná. Úplně to vidím jako nějaký skeč Monty Pythonů.”

Nervy na pochodu

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mně v téhle sérii baví, hlavně když tam taky vystupují Vítek nebo Ivan, takže tohle beru jako překlenovací díl. (Fanouškům Fialy by se to mohlo líbit více, jelikož jim Václavův nekritický POV bude jistě konvenovat...) :D”

Motýlí efekt

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nastuzení nejlépe léčit s čajíkem a u krbu, do kterého Vítek právě před vašima očima naštípal hromadu dřeva. Melancholická podzimní povídka; Nefalšovaná kočka má na vykouzlení té pravé sychravé (a i jiné) atmosféry talent.”

Na vteřinu se volně nadechnout

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi zručně nakombinované střídání POV po kapitolách. Tag "soft Vítek" tam není pro nic za nic - a je to ideální poskytovatel onoho "comfortu".”

Nenávisti se neustupuje

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Další z těch mnoha bartošan povídek reagujících na současné události, protože vypsat se z té frustrace a smutku a bezmoci může být dobrá terapie. A funguje to i na čtenáře, trochu. Pěkná, citlivá, podvečerní podvečerní povídka.”

Když lvice bojuje

Autor: kayly silverstorm      Jazyk: ČJ

KaraskovaKari:

“Prosím, kde bych našla celý překlad. Stále mě to odkazuje na stránku, která byla zrušena.”

Know Your Enemy

Autor: memequeen1127      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Příjemný smutty smut, se špetkou drsnosti. Přesně to rozvádí nápady, které jsem při sledování oné epizody měla, protože způsob, jakým Aemond koukal na Daemona při tom incidentu v trůnním sále (a u večeře), prostě nebyl normální. :D”

Stránky: