Komentáře - Leden 2022

Stránky: 

Dlaň milosrdenství

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Dokonalá povídka pro všechny, co nemají rádi Brumbála (já mezi ně nepatřim), ať už byl zde jeho motiv jakýkoliv. Mě to nenadchlo.”

Velmi nebezpečné hry

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Jupí, Juxian taky umí napsat něco oddechovějšího, co mě dokonce pobavilo a představa Severuse, jak si pomalu vytváří svůj soukromý harém... Nemá to nic co dočinění s kanonem, ale líbilo se mi to.”

Jidáš

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Proč ta holka musí mít všechno tak depresivní. Je úžasná spisovatelka, že si nemůžu pomoct ji nečíst, ale rozhodně to není milé čtení. A hlavně, co člověk může čekat od povídky s tímto názvem. Průměr to není, ale znovu už to asi číst nechci.”

Jahodové karamelky

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Ne, toto prostě ne, to už je moc i na mě. Pohřbívání za živa mě vzdy děsilo a vždy bude. A vlastně jsem to asi ani pořádně nepochopila.”

Ambivalence

Autor: Tofiam      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“No tak mně se tu paradoxně Potter líbil ze všech nejvíc. Severus tu byl dobrý a i ty slzy bych zvládla, ale Draco na mě byl až příliš ukňouraný, nemohu si pomoct. Bylo v tom hodně psychologie, tu já ráda, některé myšlenky opravdu k zamyšlení, ale... Já vlastně nevím, jaké to má ale, prostě to ve mně správně nezarezonovalo. Každopádně forma výslechu byla skvělá.”

Složité soužití

Autor: Kartist      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Příjemná vánoční oddechovka. Harryho trochu zlobí, že se Severus poslední dobou vrtá víc v lektvarech než v něm, a Severus se ho trochu nešikovně (ale vlastně vskutku geniálně) snaží u(s)pokojit.”

Světlo a tma

Autor: Tofiam      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Bylo to pěkné, bylo to hluboké... Ale nic to ve mně nezanechalo.”

The night is dark and the rain is falling

Autor: Comedia      Jazyk: AJ

bedrníka:

“První kapitola z Gurneyho pohledu se mi líbí, rozhovor s rozrušeným Paulem, který by v něm rád měl víc než jen otcova loajálního zbrojíře, je povedený. Paulův POV ve druhé kapitole (kde taky je jemný náznak milostných citů) mě ale moc neoslovil.”

bloody instructions

Autor: elumish      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Noo, nevím, Duncan je charakterizován pěkně, ale Paul reaguje zvláštně. A nepřijde mi realistické, že by kdokoliv z vévodových nepřátel naplánoval takhle drastický pokus o vraždu, zejména ne baron Harkonnen.”

No Pond Without Drowners

Autor: taekaneru      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Skvělé zpracování obou charakterů. Oba dva jsou v určitých chvílích nesnesitelní, což sedí a což mega cením. Fakt jsem měla pocit, že čtu právě o Geraltovi, který se snaží pomoci Rochemu s jeho... ehm... problémem.”

Unspoken Desire

Autor: shenko464      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Fajnové. Oba se dostanou do takové situace, kdy vyjádření vzájemné touhy i citů působí docela věrohodně. Jedna z nejlepších fikcí, co na tenhle pairing vůbec existuje.”

I know not what to do, my mind is divided

Autor: middlemarch      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to vůbec špatná povídka, ale je znát že postavy jsou hodně inspirované filmem, takže třeba Thufir je celkem OOC, jelikož ve filmu skoro nevystupuje. Že Bene Gesserit Jessicu Letovi de facto vnutil, je dobrý rozjezd, Jessičino sžívání se s Letovým dvorem je fajn, i to, jak jí Leto postupně začne věřit. Zajímavá je také nechuť Jessiky počít nařízenou dceru, protože nechce, aby ji potkal stejný osud jako ji - další z bodů, v nichž se povídka velmi rozchází s knižní charakterizací postav.”

Srdce na dlani

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Smutné, a přesto optimisticky laděné. Přestože jsem se s tímto párem nesetkala poprvé, a dokážu si představit, že by Severus mohl Albuse milovat romantickým způsobem, stejně to není můj šálek čaje. Baví mě ale představa, že Snape nakonec najde štěstí v profesoru Potterovi.”

Baterky

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Něžňoučký genfic, aww.”

wet gray gold-lit street

Autor: basketofnovas (slashmarks)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Báječná, báječná povídka. A to v ní nepadne slovo o Snapeovi. Skvěle vykreslená osobnost Fleur, která má skutečné motivace, kouzelně popsané její zamilovávání se do Tonksové. A dokonce to má napínavou zápletku! Nádhera.”

Царь подземелий (Král sklepení) - fanart

Autor: cloud_merchant      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Jsem sice toho názoru, že Filch kouká hlavně po Snapeovi, ale tohle má taky něco do sebe.”

Reawakening-A Christmas Tale

Autor: rayvyn2k      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Totálně pozitivní fluffík (Filch Severusovi přinese jako dárek zabavené "Denní snění" z produkce dvojčat a paní Norrisovo, aby mu hřála nohy, aww.)”

Zeď mezi srdci

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mně se na tomhle pairingu líbí, jak se autoři vzájemně inspirují k pokračováním. :-) Sasanka tu krásně doplňuje scény z první kapitoly Před volbami o Vítkův POV a končí přesně ve chvíli, kdy končí první kapitola, takže ta druhá, kterou Naerikil napsala až posléze, klidně může navazovat na obě povídky.”

Ve svitu pouliční lampy

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Už ji čtu asi popáté. Sasanka na moji povídku navázala s ambicí nějak ten její hořký závěr napravit, ale pánové se i jí usilovně brání a nechtějí mít jednoduchý vztah. EDIT: druhá kapitola to konečně doopravdy zachraňuje, hurá. Krásně se to čte.”

Společný trest

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Tenhle pár si o pirátské AU říká a sasanka se ho chopila s citem pro věc: vyhmátla přesně tu správnou dávku hurt/comfortu říznutou špetkou angstu, aby každá kapitola měla vlastní dávku napětí a silných emocí. A jak se na politické RPF sluší, samotný závěr se hlásí k politické satiřě. Po všech stránkách velmi uspokojivé počtení.”

Until Proven

Autor: Tira Nog      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Díky Merlinovi za to, že už čtrnáct dní FF Deník nefunguje, protože jsem mezitím stihla trochu vychladnout a nehodnotím Until Proven bezprostředně, protože to by bylo něco... V první řadě musím pochválit nesmírně zajímavou zápletku - sexuální obtěžování na škole mi přišlo jako něco, co by se dalo snadno zkazit banálním přístupem, který by z toho udělal brazilskou telenovelu. Ale nestalo se. Vůbec celá "detektivní" linie týkající se Burka byla fenomenální - a pro jednou jsem si skoro přála, aby tohle nebylo snarry. Minimálně ne takovéhle. Ačkoli bottom!Snapea nemám ráda a nevyhledávám, jsem schopná ho v krajních případech přežít. Ale za krajní případ zkrátka nemůžu považovat Snapea, který tři čtvrtiny (vskutku rozsáhlé) knihy brečí, jak není Harryho hoden, a dělá vůbec spoustu kravin, které se na člověka patří naposledy v době, kdy je mu tak třináct. Jsem ochotná připustit, že Snape může být uvnitř zlomený člověk, byť preferuju jeho ztvárnění např. z Desideria Intima nebo Nocí v zahradě Getsemanské, ale nemůžu Tiře uvěřit ufňukaný styl, jakým to podává. Téhle povídce vlastně paradoxně nejvíc ubližuje její délka. Po celou dobu jsem měla pocit, že bych nejraději vzala do ruku červenou propisku a proškrtala všechny dialogy, které vypadají následujícím způsobem: S: Najdeš si někoho mladšího. H: Ne, já chci tebe. S: To přejde a pak si najdeš někoho mladšího. H: Ale já opravdu chci být s tebou. S: O tom dost pochybuji, někdo mladší by - H: ALE JÁ TĚ ZATRACENĚ MILUJU! S: No, když myslíš, ale stejně, to přejde a pak si najdeš někoho mladšího... A tak pořád dokola. Pořád ty samé repliky, které ve mě při miliontém opakování vyvolávaly už opravdu velkou frustraci. Z toho důvodu mi tu bohužel chybí nějaké nuancovanější hodnocení. Gen zápletka - za plný počet bodů. Překlad - ne perfektní, ale velmi solidní. Moaning!Snape? Přetrpěn s nejvyšším sebezapřením.”

that men must needs abide

Autor: elumish      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Loyalty kink jen jemný, ale příjemný.”

Stránky: