Komentáře - Leden 2022

Stránky: 

On the Temperance of Nature

Autor: Anchoreta      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkný Laurencův POV. Autorka ještě nemá dočtenou sérii, takže neví, jakým směrem se ten vztah postupně vyvinul, a její Tharkay zůstává tajuplnou, přitažlivou záhadou.”

Tu noc nakonec odešli spolu

Autor: Zdalia      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Milá povídka. Crowleyho přesvědčení, že Aziho není hoden, je hezky podané.”

Something Permanent

Autor: onekisstotakewithme      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Totální romantika, ale takovým nepřeslazeným způsobem. :-) Hezké cameo má dopisující sestra Honorie a sympatizující B.J.”

Symptoms

Autor: NemiMontoy      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Moc pěkně popsané Charlesovo zamilovávání se: "Charles really doesn’t need to be a genius - though he is one - to form a diagnosis: he’s infatuated."”

Upřímné přiznání (spasí duši, ale zkazí pověst)

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Přemýšlím, jak k téhle povídce přistupovat... Pokud by to bylo míněno jako crack, tak asi dobré. Ale mám obavu, že je to myšleno vlastně docela vážně, a v tom případě mi to připadalo až moc ujeté na to, abych si tenhle ficlet dokázala užít. Se snarry to má vlastně pramálo společného, je to spíš taková přehlídka fakt hodně divných NOTP shipů. Korunu tomu dodává už jenom Brumbálovo "eeee...?!" Ale líbila se mi alespoň jeho narážka na orientaci Hoochové, za to bod plus :)”

Letters and Journals

Autor: NemiMontoya      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Líbí se mi tu vedlejší postavy, B.J. je podle mě moc dobře napsaný a roztomile chlapcům pomáhá udělat si chvilku pro sebe. Povedená povídka, dokonce s trochou té zápletky.”

I'm Begging

Autor: peaceloveandjocularity      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Velmi pěkná erotika, zvláště to innuendo na začátku je dobré (byť, pravda, trochu zčistajasna). Obešla bych se bez té americké angličtiny ovšem.”

Skinned

Autor: workingslacker      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Příjemně erotické, Farad'n je moje oblíbená postava a tady je hezky napsaný.”

Leto II/Duncan Fic

Autor: bithysith      Jazyk: AJ

bedrníka:

“V zásadě to není špatné, až na to, že vzhledem k informací z Božského Imperátora je tot totálně AU, ba Duncan je přímo OOC.”

Best Possible Treatment

Autor: luluxa      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Masáž, aww. Není to komplikované, a proto uvěřitelné.”

A Winter Night

Autor: Summertime_Poet      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Přijde mi to trochu uspěchané, anebo se mělo víc věnovat Charlesovým citům...”

A Different Kind of a Trophy

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Hawkeyho toužení je úplně hmatatelné, Charlesova nedůvěřivá rezervovanost (a jeho povýšené kecy) velmi IC. Ta pravá dávka napětí a následného uvolnění. Also: “Have you remembered to bring something that would smooth up the intercourse?””

Manorští bílí pávi

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Výborný nápad, Luciusovy trapně stereotypní výmluvy, Narcisina pomsta na "krocanech", i Luciusův mnoholičný lektvar (jistě úslužně vylepšený čerstvým Smrtijedem Severusem) z téhle povídky dělají něco víc než jen pouhý zoofilní crackfic: dělají z ní celkem uvěřitelné vysvětlení, proč je Draco jedináček. :-D”

Frustrations

Autor: AnnaOnTheMoon      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Cha cha, zrovna jsem sepisovala různý fánon spojený s Remusem a tohle by mohla být ukázková povídka, kde je skoro všechno: chaloupka, jizvy, čaj, bezradnost tváří v tvář zájmu Tonksové. Severusova partie je velmi, velmi AU. Napsané nic moc, přímá řeč občas nenavazuje.”

Neodejdu

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jak se tam v závěru drží za ruce, je roztomilé, ale to literární provedení mi zážitek kazí. Marně se snažím zjistit, jak se tady té, pro fanfikce tolik typické, "overuse of epithets" říká česky. Otravné je to hrozně. :-/ (Jako fakt, co by autorka dělala, kdyby byli stejně staří a stejně vysocí, přestala by konečně s těmi "vyššími" a "menšími" muži a začala používat vlastní jména a zájmena?)”

The Unfinished Universe

Autor: foxflowering      Jazyk: AJ

bedrníka:

“K některým pasážím, především ke čtvrté kapitole z Jessičina pohledu (kde dojemně vzpomíná na svého Leta), se budu vracet. Zato jiné pasáže jsem přeskakovala, protože Duncan/Paul opravdu není můj oblíbený pár. Jinak je tu ovšem Duncan velmi prima (a velmi filmový), autorka píše velmi čtivě, používá nápaditá přirovnání a sice mám výhrady (Paul by Jessicu měl oslovovat matko, ne mami, slepá fremenka je nesmysl), ale celkově se mi to jako AU, kde Duncan a Liet přežijí a džihád nenastane, líbilo.”

Slippage

Autor: Lollipop_swirls      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Znásilňovací klasika. Ty pasáže s otcem tam asi ani nemusely být, ale když oni si autoři asi nemůžou pomoct neudělat Snapeovi ten život tak posraný, jak to jen jde...”

Žádná bouřka věčně netrvá

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi klišovité, ale ona ta klišé fungují, že? :-D Ovšem "mladší muž" a "starší muž" atd. mi drásají oči (přijde mi, že se tu vyskytují ještě četněji než v předchozí Radunině povídce), ještě že nejsou stejně staří, to by asi došlo i na "hnědovláska" a "plavovláska". Ale halt čerstvý bartošan content je čerstvý bartošan content...”

Dar z nebes

Autor: Veronika      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jako obžaloba homofobní kouzelnické společnosti se mi to líbí a vzhledem k tomu, co je to za páry, mi nevadí ani zevrubná stručnost vyprávění. Vlastně to není povídka pro příznivce drarry, to párování samo o sobě v ní není podstatné. Jde o to ukázat, jak obtížně se s queer orientací žije v homofobní společnosti, a to se Veronice povedlo.”

Bůh měl ten den jiné plány

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Svižné tempo, něžně zamilovaný Ivča a rezignovaně zamilovaný Vítek, který je docela rozkoukaný, co se gay seznamek a diskrétních schůzek týče. :-D”

Cti otce svého

Autor: starcrossed      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Je pravda, že NoG jsem četla už před nějakou dobou, takže se možná pletu, ale několik věcí mi v této povídce přišlo v rozporu s dílem, které doplňuje. 1) Lucius by si nemyslel, že sex s Potterem udělá z Draca muže, 2) Harry ani Snape by s tím nebyli tak smíření, 3) Harry by dobrovolně nenabízel orální sex. Pokud se však od tohoto oprostím, je Harryho ovládnutí situace vlastně úplně skvělé a závěrečný rozhovor tomu nasadil třešničku.”

The Meeting

Autor: Alohaemora      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Myslím, že řada indicií v kánonu poměrně jasně naznačuje, že Snape začal učit, ještě než Lily zemřela, čili v tomhle smyslu je povídka dost AU a nelogická. Ale ten dialog samotný není špatný.”

Coffee

Autor: midnightviolet      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Bylo to krátké a byla jsem zvědavá. Ehm. Coffee shop AU evidentně není můj šálek čehokoliv. Vždyť mají s předlohou společná jen jména... když už, tak ten zamilovávající se milovník kávy měl být Paul a připravovat mu ji měla Chani, jak se to přesně děje ve Spasiteli Duny, kde je jejich postelový rozhovor nad koflíky melanžové kávy jedna z mých nejoblíbenějších scén - je erotická, něžná a současně hutná předzvěstí tragického konce.”

Dobrá koupě

Autor: Minx      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Líbí se mi, že nejde o AU povídku a otroctví je v ní konstituováno spíš v přeneseném slova smyslu. Jen je to celé trochu uspěchané a "prostorově úsporné", skoro až zkratkovité - člověk se kolikrát ztrácí v tom, kdo co říkal a proč, jako kdyby v textu chyběly celé odstavce textu. Vývoj je podivně rychlý a Snape podivně milý. S Harrym celý otrocký týden promarní tím, že vůbec nic otrockého nedělají, a pak po sobě najednou skočí - navíc z Harryho iniciativy, po jediném rozhovoru s Hermionou. A Harry už rovnou plánuje společnou budoucnost na desetiletí, pokud je v příštích pěti minutách neoddělá Voldemort... Budiž jim to domácí štěstí přáno, ale tahle OOC povídka asi není nic pro mě.”

upon a golden throne

Autor: sourswords      Jazyk: AJ

bedrníka:

“"Maybe she liked the way it hurt, just a little" je myslím docela přesná charakteristika. (Irulán a Farad'n, takové dva zvláštně podobné a zvláštně odlišné osudy.)”

Stránky: