Komentáře - Srpen 2021

Stránky: 

SEVERUS SNAPE KNIHY VS FILMY - fanvideo

Autor: Ivoch      Jazyk: fanvid

bedrníka:

“Ivoch má příjemný hlas, anglické titulky jsou zábavné. Pro mě bylo video velmi poučné, kdo viděl filmy (a zná knihy), asi ho až tak Snapeův zpomalený "sametový" přednes a na hlavu padlá nitrobrana nešokuje. :-D”

Pokloň se smrti

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Lyda:

“Snape podle mého gusta. Dokonaná pomsta je stokrát lepší než orgasmus. :D”

Byzantium

Autor: eldritcher      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc se mi líbí ta vodítka, protože to je pravda, a taky Albus klečící před Severusem, i když je to od něj stejně vypočítavé, ať si namlouvá, co chce. Krásný jazyk, který se hodí ke stoletému Brumbálovi, ne už tolik ke Snapeovi, ale řekněme, že se s ním Snape snaží držet krok.”

Hollow Moon

Autor: eldritcher      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Experimentální, ale čtivé. Snové sekvence jsou nejsilnější část. Sirius, který Srabusovi závidí přátele a nenávidí Lily a vlastně všechny... chudák Sirius.”

Mysl a tělo

Autor: Keiko.kei      Jazyk: ČJ

Katekyo:

“.”

Vyměřený čas

Autor: Kartist      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Severus má chuť si odplivnout, jaj! A má noční košili! Vztah je smysluplně naroubovaný na kánon, Severus trucuje jako děcko, což je dosti IC a je škoda, že tuhle jeho polohu obvykle všichni opomíjejí. Brumbál je roztomile ochotný ho uchlácholit, ať to stojí, co to stojí. :-) Kazí to poněkud kostrbatá čeština.”

Bradavice tisíckrát jinak

Autor: Durwen (Krchov)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nevím proč, ale české kouzelnické prostředí mi připadá divné, až někdy i trapné, takže jsem se celou dobu vnitřně trochu ošívala. Jinak jsou tam vtipné nápady, jako třeba džbery na vodu na nožičkách. Taky docela dost překlepů. Někomu, kdo ocení kouzelníky, co se jemnují Jan a Lukáš, se to určitě bude líbit víc.”

Sovogramy

Autor: mouse      Jazyk: ČJ

finde:

“:D”

Sovogramy

Autor: mouse      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Smála jsem se nahlas, překlad je geniální. Velké Ď.”

Mummy, Mama and Me - fanart

Autor: bananagege      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Napadá mě spousta krásných dějových linek, které by k téhle scéně mohly vést. Všichni tři mají boží vlasy (a sladěné obočí, OMG) a je to prostě roztomiloučký a hřejivý.”

Thursday Last

Autor: torino10154      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Roztomilé, úplně vidím, jak Severus s Harrym tráví líbánky v Itálii sbíráním přísad na svazích Etny. :-D Zručně napsané, 600 slov a je tam všechno, svědkové, líbánky, hulák od Lily... :-)”

Na vodítku

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Severus umí šít pelechy! Protože měl jedno léto brigádu u paní Malkinové, pochopitelně. :-) Rozverná povídka, převážně dialogová, jak je Owsovým zvykem. Rozjasní každý pochmurně bouřkový i jiný den. :-) (A jeho Severuse se Siriusem prostě shippuju, nejen v téhle povídce, mají úžasnou chemii. :-P )”

Než zemřeš

Autor: GMTH      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“He he he, dobré PWP, výborný překlad. :-D Závěrečené, ehm, vyvrcholení, jsem nečekala, Luciusovi to přeju. :-P Za řízný začátek a Severuse strašícího v Nebelvírské věži si to zaslouží bodík navíc, i když jsem to první znásilnění trochu přeskočila.”

Škoda slov jež nezazní

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Začátek je poněkud neuvěřitelný, závěr to napravuje. To míjení není špatné téma a vlastně by u delší povídky bylo hodně bolestivé (a že by se to dalo žďímat několik kapitol!), takhle osekané se to dá docela snést.”

Není to láska

Autor: Snegurochka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ach, Snegurochka. Krásný Rozárčin překlad. "Ale kdyby někdo Snapea přinutil vypít veritasérum a pak se ho zeptal, jestli má pro Lupina nějakou slabost, přiznal by, že by se dokázal utopit v Lupinových očích." Líbí se mi to jejich erotické snění, závěrečný sex není špatný, ale vlastně bych se bez něj i obešla. Top!Snape, což u Snegurochky není pravidlo. (A jasně jsou tam ty pitomé knoflíčky a kecy o lásce Snapeovi věřím s hodně přivřenýma očima, ale dejme tomu, že za ně může jeho letité pobláznění Lupinem.)”

Poslední na seznamu

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jestli Severus něco potřebuje, aby mohl po válce normálně žít, tak patnáct let psychoterapie! :-D (A má vousy až pod bradu, šedivějící, jaj!) Jinak je to ovšem vážná povídka o umírání, Harry i Hermiona jsou velice IC, Snape ostatně taky a má moc milou ženu s šedivýma očima, která jezdí na motorce, he he.”

Remember Me to Cheetham Hill

Autor: Delphi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Dokonalost! Naprostá dokonalost. Sex na veřejných záchodcích, podlý šestnáctiletý Snape, který se neštítí v zásadě ničeho, líčení ve druhé osobě, které se k Filchovi nesmírně hodí. A ta angličtina. Literární zážitek.”

Budeš pro ni plakat?

Autor: Esti Vera      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi pěkné doplnění kánonu.”

Harry Potter a metody racionality

Autor: Less Wrong      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“O této povídce jsem slyšela již před dlouhou, dlouhou dobou. Patří mezi ty slavné a všemi opěvované FF, kterým se už raději vyhýbám, protože mají tendenci mě zklamat. Nicméně narazila jsem na celkem dobře (až profesionálně) načtené audio této FF a to mi nedalo (miluji audioknihy). Po 41 kapitolách musím říct, že tato povídka je vážně dobrá. Autorovi se povedlo najít střed mezi vzdělaným Harrym (nebudeme říkat geniálním, protože takový ve skutečnosti v této povídce náš brýlatý hrdina není) a nechutnou Mary Sue. Zároveň by to celé nefungovalo tak dobře, kdyby se nejednalo žánrově o komedii/parodii (což je věc, kterou mi všechny chvalozpěvy na toto dílo zatajily). Nejsem si jistá, jestli si na další kapitoly nepočkám, až budou načteny v onom profi audiu (když se to tak krásně poslouchá při práci), nebo jestli budu nedočkavá (a možná si zbytek pokazím, až to budu zase louskat po svém)... tak jako tak, zaujalo a můžu s klidným srdcem říct, že to stojí za přečtení/poslech.”

The Spy Exposed

Autor: MarshLuray      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Všichni se chovají nelogicky, počínaje autorkou, která děj zasazuje na Grimmauldovo náměstí, třebaže v první válce ho Sirius rozhodně k dispozici neměl, jelikož jeho matka ještě byla naživu. Odbytá povídka.”

Avenge

Autor: Sw-0608      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Moc pěkný gen crossover se Severusem v hlavní roli. Jak do prvních Avengers přimotat postavu Snapea, aby to tak nějak dávalo smysl. Loki je zde ovládán Thanosem, když napadne Zemi a Severus po vysilujícím boji, se mu podaří boha neplechy osvobodit. Mistr lektvarů je kamarád s Bannerem, společně cestují a pomáhají léčit chudé, než je kontaktuje Nataša s Furym. Je to trochu mařenka, ale líbilo se mi to, jak je to takové akční a neromantické.”

Second Chance, a new choice

Autor: moonbird      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Dlouhá a moc pěkná povídka. Severus se zde ze začátku pere s tím, že je mu mentálně 38, ale fyzicky mu je 16. Chce žít šťastný život s Lily, ale musí nejprve pochopit, že bez porážky Voldemorta to není možné. Nejprve na to jde po dobrém a malými krůčky. Ve škole buduje klub obrany, který má pomoc sjednotit Zmijozelské studenty, kteří mají opačný názor než budoucí Smrtijedi a pomoci v mezikolejní družnosti, ale poté vystupuje mimo Bradavice opět jako špion a temný kouzelník bojující za stranu světla. Je z něho zde trochu mařenka, ale nevadilo mi to (není to moc přehnané). Pobertům přijde jeho náhlá změna a příklon na strnu světla divná, protože to, že Severus již jeden alternativní život žil, ví pouze Lily a později Brumbál.”

The Spy Exposed

Autor: MarshLuray      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Lily, James a ostatní z řádu za první války se dozvědí, kdo je Albusův tajný informátor. Povedená jednohubka, až je skoro škoda, že to má jen jednu kapitolu.”

The Bravest Man

Autor: ac1d6urn (Acid)      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Krásně nakreslené (líbí se mi, jak kombinuje černobílá políčka s barevnými), a zatím to vypadá hodně napínavě, těším se na pokračování.”

His Name

Autor: JudasOnTheTree      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Rozpačité pocity. Jsou tam samé pěkné nápady, Filch, který kouká po nenápadném zmijozelském studentovi, ale tajně si myslí na mladého profesora lektvarů (to je moje oblíbené období, ale málo se píše), jenže je tam spousta překlepů a nešikovných formulací, četba je to škobrtavá.”

Stránky: