Komentáře - Srpen 2021

Stránky: 

Nothing with nothing

Autor: Lilliburlero      Jazyk: AJ

bedrníka:

“To jsem přesně po dočtení Krále Krysy potřebovala. Krásně napsané, velmi hutné. (A toho Eliota bych bez komentáře nepoznala, musím si ho zase zopakovat.)”

Yes, Master

Autor: Snegurochka      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Snegurochka si umí pohrát s vypravěčskými postupy! Výborně napsáno. Zajímavá dynamika vztahu. A kdyby někdo chtěl vidět tu Lizardinu ilustraci k závěrečné scéně, tak ji mám k dispozici =)”

A Family Matter

Autor: Heavenstands      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Z rukou Hankela je Spencer unesen Winchestery. Ti mu tvrdí, že je jejich bratr, snaží se ho vycvičit a přimět ho, aby jim daroval svoji krev na nějaký rituál. Tým je nervózní a domnívají se, že jejich nejmladší člen trpí stockholmským syndromem. Taková klasika na toto téma, bohužel zatím nedopsaná, takže se těžko soudí, jaká povídka bude dál.”

Opening old wounds

Autor: alienspronkles      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Jeden z mnoha crossoverů na tyto dva fandomy. Po smrti Winchesterů, Hotch s Morganem vyslýchají Samovu kamarádku z VŠ. Oblíbený námět: pohled do životů hrdinů cizíma očima nějakého svědka. Pobavil mě závěr s Reidem.”

The Plan

Autor: Angelci5      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Milá povídka, vychytralý Bodie, který plánuje Doylovi za zády, ale myslí to dobře, se mi moc líbí. A Doyle má po padesátce přece jen už obroušené hrany.”

Prokletý obraceč : Harry Jones

Autor: JanaJana374      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Tady touhle povídkou vše začalo. Přesněji moje láska k snarry. Má místo v mém srdci navždy.”

Prokletý obraceč : Harry Potter

Autor: JanaJana374      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Velice povedený druhý díl. Líbí se mi jak kolem sebe krouží jako můry kolem lampy. Autorka má obrovský talent.”

Stíny osudu

Autor: Nell (vanelinka)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Takovýchle povídek kdyby na wattpadu bylo víc, četla bych tam častěji. Přiměřeně napínavé, hutná dobová atmosféra, čtivá čeština (až na chudáky přechodníky, ale to je v tomhle případě jen drobná vada na kráse).”

The Perfect Couple

Autor: Diegina      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Předpokládám, že to má být legrace, spíš než vážně míněné PWP. (Nakolik se tedy PWP dá brát vážně.)”

Bob a Bobek z CI 5 aneb Bodie a Doyle z klobouku - fanvid

Autor: Diegina      Jazyk: fanvid

bedrníka:

“Je to roztomilý a vtipný, hezky načasovaný (ty zrychlené scény jsou pěkný detail).”

Desiderium Intimum

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Ačkoliv mám dosud rozečteno, odložím si tu krátký komentář, neb už mi jistý Němec klepe na dveře, a než dočtu tenhle příběh dlouhý jak týden před výplatou, mohly by se mi bezprostřední dojmy z první třetiny už dávno rozkutálet. Nuže: o téhle povídce jsem slyšela, že je to jedna z mála povídek, kde se opravdu dá věřit vývoji příběhu ve snarry. A proti tomu, že je tu Snape až moc zlý. V podstatě ani s jedním (zatím) nesouhlasím. Chápu, že je Harry jistou měrou přitahován temnotou, kterou mu může poskytnout jenom Severus, ale zatím mi to k jeho povaze vůbec neladí. Harry je v povídce takový ukňouraný a naivní, že mám docela problém uvěřit vysvětlení, že ve skutečnosti touží po bolesti a ponížení. Děsně mě štve, jak pořád u Snapea žadoní - nechá se ojet způsobem, že by se každý jiný člověk během toho nejspíš rozpadl, ale sotva se na něj Snape zle podívá, převaluje se v noci v posteli a pofňukává jako třináctka, které zatím ještě nedošlo, že si ji Justin Bieber pravděpodobně nikdy nevezme (už jenom proto, že o ní nikdy neslyšel). Harry mi prostě v téhle poloze (charakterové, ne sexuální, na co myslíte, vy zvrhlíci?) moc nesedl. Snape je naopak výborný ve své IC roli krutého, nelítostného Smrtijeda, který postupně objevuje, že má taky nějaké srdce, ale zase mi u něj až tolik nesedí jisté "perverzáctví", které se ovšem projeví jen tu a tam, takže vesměs se mi tu Snape moc líbí. Ale uvidíme, jsem lehce za třetinou, třeba to ještě celé nakonec bude jinak... Každopádně povídka je to čtivá, a na to, že má asi tak miliardu a dvě stránky navrch, se čte rychle a prakticky sama; navíc se mi oproti řadě ostatních čtenářů jejich toxický, narušený vztah moc líbí (je to zase něco jiného, než je ve fandomu obvyklé), takže čtyřka je víc než zasloužená. Kromě výše zmíněného vykolejení Harryho charakteru ji možná trochu kazí i značné množství překlepů v překladu, chtělo by to korekturu. Edit 25. 8.: Mám dočteno a ani po dočtení nevím, jak se k povídce postavit lépe než velmi pěknou čtyřkou. První třetina opravdu byla slabší, některé věci mi připadaly nelogické, a jakkoli to vypadalo, že budou mít nějaké vysvětlení, tak nakonec neměly. Čekala jsem třeba, že Severus trpí výbuchy agrese kvůli tomu, že si např. dočasně z hlavy vyndává hezké vzpomínky, když jde plnit smrtijedské úkoly, a Harry ho občas zastihne ještě bez nich, proto je Severus tak zlý. S temnou stránkou jeho osobnosti plně počítám a souhlasím, ale i tak byly některé jeho výbuchy mimo vší logiku. Stejně jako Harryho dolejzání, vzdorování, dolejzání, vzdorování... Na druhou stranu, druhá třetina byla absolutně brilantní, a i když ke konci povídka už zase ztrácela tah, minimálně její pointa byla opravdu srdce- i kulervoucí. Ta toxicita jejich vztahu i jich samých tu zkrátka má svůj význam a oceňuji, že se do zpracování takhle těžkého a pro mnohé nepřekousnutelného tématu autorky pustily. S potěšením tedy musím říct, že se tahle povídka zařadila mezi mé nejoblíbenější, byť ji objektivně kvůli některým dějovým lapsům i docela problematickému překladu musím hodnotit tak, jak ji hodnotím.”

Mirror - hra

Autor: ac1d6urn (Acid)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Hezky nakreslené, hezky ozvučené (ten oheň praskající v krbu). Docela hodně textu, takže jsem si zahrála zatím jen jednu verzi. Každopádně zajímavý počin.”

Ponožky na nožky stonožky

Autor: islandsmoke      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Taková hřejivá povídka. :-) K překladu mě motivoval rozkošný fanart od bananagege, který mi ji po létech připomněl: https://archiveofourown.org/works/31982161”

Zpomalte všichni

Autor: Laume      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Skvělá parodie, ovšem založená na řadě celých fanfikcí, což je celkem průser :-D Benny zde v komentářích tomu napsala skvělé pokračování :-D”

Ananke

Autor: Eunike      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Váhala jsem, jestli tuto povídku nemám uřadit do Snary, přišlo mi docela pravděpodobné, že skončí těhotná s Harrym, který bude synem Severuse a až poté se vrátí do své doby, ale teprve uvidím, jestli se to potvrdí. Jinak je to pěkná povídka.”

Oboustranně výhodná dohoda

Autor: Ivík Bublík      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Není to nic zázračného, ale jako čtení na odreagování od každodenního šílenství z práce či ze školy, to ujde.”

Bless The Child

Autor: Richenza      Jazyk: ČJ

Garfielda:

“Přečetla jsem dvě knihy a chápu to vysoké hodnocení tady. Je to originální, plné zajímavých nápadů, ale na druhou stranu pekelně nudné. Okrajové postavy mě bavily víc než ústřední. Číst dále nebudu.”

Prokletý obraceč : Konec cesty

Autor: JanaJana374      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Když jste s povídkou skoro od začátku az do konce určitě se vám do očí při čtení posledni kapitoly zacnou drát slzy. No tak to bylo aspoň u mě. Ta povídka je dílo samotné bohyně a proto mě mrzí tak nízké hodnocení které tam má.”

Prokletý obraceč : Daniel Jackson

Autor: JanaJana374      Jazyk: ČJ

Badinek:

“I když je tato část kráčí rozhodně to neubírá na její obsahlosti a kráse.”

Osudová sázka aneb Tvrdohlavá Láska

Autor: POPO      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Tuhle povídku miluji mohu ji číst pořát dokola a nikdy neomezí. Myslím Si že 5 je málo zasloužila by si aspoň 8.”

Freedom Is Slavery

Autor: Delphi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Ahc, Delphi, to je slast číst. "Severus, faithful Severus, loving and hateful and his."”

In the Ocean of Crash Landings

Autor: Xaik      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Milé. Severusek potřebuje objímat, to je jasné.”

Severa Snape

Autor: Taxonomic      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Charakterizace Severy, která se opájí mocí, je vynikající. To s tím rtem je velmi vzrušující, zjevně málo čtu femslash, že jsem na takové přirování ještě nenarazila. Válka s Voldemortem se zjevně neděje, nebo se děje nějak jinak, ale zas člověk od eorické povídky nemůže chtít všechno.”

Lenka Láskorádová a Deník Temného Pán

Autor: The madness in me      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Bylo to vtipné, i když po takových patnácti kapitolách jsem se dostala do fáze, když mi to připadalo pořád stejné. Nic se nedělo a rozhovory o ničem mezi Tomem a Lenkou mě začaly nudit. Naštěstí se to pak zase rozjelo, něco se dít začalo :D a mě to začalo zase bavit, takže jsem se s chutí pročetla až na konec.”

SEVERUS SNAPE KNIHY VS FILMY - fanvideo

Autor: Ivoch      Jazyk: fanvid

belldandy:

“Knižní Snape je skutečně krutější, vzteklejší ale (co mi tam trochu chybí) také mladší méně pohledný, protože Alan Rickaman byl vyrovnaný, pohledný starší pán. :)”

Stránky: