Komentáře - Červenec 2021

Stránky: 

A Snarry Wedding

Autor: Xuxunette      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Parádní, všechny čtyři verze.”

Zvíře v nás

Autor: Amratin      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“První kapitola působí slibně vtipně ("Snape nechtěl ani domýšlet, jaký rebel musel v mládí Albus Brumbál být. Jistě by se mu vůbec nezamlouval.), následující kapitoly se však nesou v úplně jiném duchu - buď v nich probíhá absurdně protahovaný souboj zvěromágů s vlkodlakem (jedna se zřejmě omylem opakuje), nebo Remus, Severus, Lily a spol. konverzují způsobem, který postrádá uvěřitelnost. Snapeova neumyslná záměna Harryho za Lily je povedená, ale na záchranu dojmu je to málo. (A přeskakování mezi skloňováním Severusi a Severe tomu taky nepřidává.)”

Azkabanský strážca

Autor: MeropeMerzmer      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Začátek se mi líbí, má docela spád a karty jsou rozehrané dobře. Líbí se mi idea, že vězení je tak prosycené černou magií, že má téměř vědomí a pobyt v něm je nepříjemný i pro strážné, ne jen pro vězně. Líbí se mi, že Snape je schopen tuto silně magií napuštěnou realitu využívat a po vězení se myslí pohybovat, ovšem po té, co dojde k první konzumaci vztahu, se příběh začíná zamotávat a rozplizávat: objevuje se jakási dívenka zanechaná zde svému osudu odborem záhad, Harryho někdo uspí, aby mu ukradl Snapeovy vzpomínky, Harry trošku pracuje na Snapeově obhajobě (ale intimně už se nestýkají), Snape ho zaškoluje do nitrobrany, ale je u toho stále stejně nepříjemný jako ve škole, do toho řeší nesnadné ukončení vztahu s Ginny... na mě je to moc načatých linek; čtivosti neprospívá množství nešikovně formulovaných vět, někdy není úplně jasné, kdo pronáší jakou přímou řeč. Kostrbaté čtení. V poslední kapitole jsou ovšem všechny zdržovací vedlejší linie utnuté (nemrzí mě to) a vyústění příběhu vůbec není špatné, třebaže je v porovnání s předchozími kapitolami nebývale stručné (díky bohu za to, ovšem). (A osobně nejsem nadšená ze všech těch evidentě filmem inspirovaných scén - loděnice, Godrikův důl... na můj vkus moc neknižního fánonu.)”

Shirtless

Autor: EverybodyLovesEggsy      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Ehm, zraněný Severus je moje oblíbené klišé, ale musí u toho být svalnatý? To jako ve volném čase zvedá činky? Podprůměrná angličtina, podprůměrná výstavba příběhu (druhou verzi rozhovoru jsem rovnou přeskočila), líbil se mi jen nápad s omlouvacími dopisy o prázdninách po pátém ročníku, ale je odbytý jedním odstavcem, aby bylo více odstavců pro Severusovy svalíky. :-/”

Never Tickle a Sleeping Dragon (Without Explicit Instructions)

Autor: eeyore9990      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Překvapivě povedené a netrapné, až mě mrzí, že jsem se téhle povídce deset let výhýbala.”

Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)

Autor: eeyore9990      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Překvapivě chytrá povídka, na to jaké je to praštěné téma. „Bude to součástí našich NKÚ?“ hlásí se s dotazem Hermiona po té, co popsala mnoho stop pergamenu detailními poznámkami, Pomona Prýtová si pro účely školení pěstuje speciální okurky s varlaty a zatímco ona a Kratiknot se na podání každoroční lekce těší, Snape s McGonagallovou do sebe pak musí kopnout panáka, krásně vystiženo, úplně to vidím. (Překlad je slušný, ale ten rohlík se teda do něj tiberii vloudil omylem.)”

Vtáčik v klietke

Autor: Sonka      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Milá povídka. Netradičně odhaluje, že Snapeovým přítelem byl posléze i James, jen mám trochu pochybnosti o tom, že by si Snape vedl deníček (respektive ty záznamy působí moc okatě jako služba zápletce a postrádám v nich autenticitu). Líbí se mi Harry jako spisovatel i neurčité zasazení do doby "mnoho let po Snapeově smrti". Hezkou (a důležitou) roličku si odehrál Lucius Malfoy. Závěr je velmi něžný a kvituji, že absentuje sexuální scéna, vůbec by se k poklidnému plynutí povídky nehodila.”

Writing the Past

Autor: avioleta      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Taková laskavá fix-it povídka - konverzace Harryho a mladého zchytralého Snapea v minulosti je úplně rozkošná, pak ten jejich sex na dálku, krásně se to vyvíjí a líbí se mi, jak je Snape v současnosti velmi rezervovaný.”

Stránky: