Komentáře - Červenec 2021

Stránky: 

Něha vlků

Autor: countesszero      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“...”

La dame en souspirant

Autor: fernlyan_epho      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Perfektně vystižené postavy. Chani je ve Spasiteli přesně takováhle - důvtipná, chápavá, vědoma si nevyhnutelnosti toho, do čeho ji život s Usúlem uvrhl. Irulán je ovšem v nezáviděníhodné pozici, ale dělá ji to lidskou a ovšem byla to právě ona, kdo obětavě pečoval o dvojčata. (Jo a pochopitelně Duna potřebuje všechen femslash, co to jen jde, ty mraky silných ženských postav jsou tam trestuhodně nevyužité.)”

divided affections

Autor: fernlyan_epho      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Na mě je to moc PWP, málo zdůvodnění - hlavně v případě Jessicy.”

Něha vlků

Autor: countesszero      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mám hrozně ráda úplný začátek, jak Lupin Snapea pozoruje v Obrtlé uličce. Zbytek taky není špatný, dokonce mi přestalo vadit, jak se ten vlkodlačí sex ve druhé části zdržuje vzpomínáním na minulost.”

Show Me?

Autor: fernlyan_epho      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nejvíc se mi líbí interakce Alii s dědečkem, protože já mám pro něj slabost, pro ten jeho hédosnimus a sobectví a fascinuje mě ten dvojí život, který společně vedou. Hezky napsané, z úvodních vět o plýtvání vodou hned člověk pochopí, že se právě ocitl na Arrakis.”

Mazy Road

Autor: the_throwaway_account      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Není to špatné, co se charakterizace vztahu Snapea a Lupina týče, ale ani to není výjimečné. Asi mi úplně nesedne, jak snadno Gilles změní strany.”

Vlažný

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Nějak nevím, co si s touhle povídkou počít... Něco mi na ní strašně nesedí, a něco jiného mě zase extrémně přitahuje. Asi tuším, kde bude zakopaný pes toho podivného vnitřního nesouladu - je opravdu krásně napsaná, moc se mi tu líbí vyprávění v ich-formě, které je tak dobré, že to překonává moji obvyklou preferenci er-formy. Je výtečně přeložená. Ale zároveň se mi tu strašně příčí vyobrazení Snapea jako takového nedomytého ubožáka. S tímhle motivem se prostě asi nikdy nesmířím. Takže jsem hodně na vážkách, jak to ohodnotit - pětku tomu dát nemůžu, ta je vyhrazená mým srdečním záležitostem. Ale za tu formu a překlad musím dát čtyřku s velkým plus na konci... Opravdu to ve mně "něco" zanechalo.”

Sázka na jistotu

Autor: SallyPejr      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Povedený Reyin POV, vývoj vztahu mezi Poem a Finnem celkem nepřekvapivý, je to takový samozřejmý páreček. Zážitek trochu kazí překlepy atd.”

Body

Autor: kohrin      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Mám mnoho výhrad (Harryho rychlému přerodu od nenávisti k vzrušení moc nevěřím, extrémní purple prose: "he could already imagine waking up sore the morning after taking such a thick, blunt rod", nešikovné střídání POV, stylově rozhárané - na začátku intenzivní pocity, na konci rozverné dialogy), ALE je to snack s krásným Siriusem v posmrtném životě a to snarry mezi tím není zas tak strašně neuvěřitelné, dokonce je to i celkem funknčně zapracované do kánonu.”

Harryho tajné doučování

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Snarry v kostce. Líbí se mi, jak je to stručné, a přesto pochopitelné. Ale asi to úplně není povídka pro milovníka snarry, který si chce užít vývoj toho vztahu. ;-)”

Mučivé snění

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Autenticky zamilovaná vypravčka (ty onyxové oči, OMG!), líbí se mi, že se nebojí být explicitní. :-)”

Krvavý polibek

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Námět téhle povídky zněl vážně dobře, sklouznutí k černé magii ne pro moc, ale ze zoufalství, mi připadá jako SKVĚLÝ nápad. Oživení Snapea za pomoci Voldemortova rituálu taktéž, i když ohledně Snapeova viteálu mám jisté pochybnosti (nemám ale zatím dočteno, tak třeba mě to ještě překvapí logickým vysvětlením). Ale tyjo... Snape je tu tak moc OOC, z toho až bolí zuby. Jeho obvyklá latentní něha obalená do chladné a nepřístupné povýšenosti je tu nahrazena chladnou a nepřístupnou povýšeností obalenou do kruté kreténskosti. U první sexuální scény se mi udělalo poněkud nevolno ze způsobu, jakým ponižujícím způsobem do toho Snape Harryho nutí, přičemž nevím, jestli to v mých očích víc ponižuje Harryho, nebo právě Snapea… U dialogů si zase vždycky musím připomenout, že to FAKT říká Snape, protože občas sklouzávám do pocitu, že právě čtu něco, co řekl puberťák, se kterým extrémně mlátí puberta. Proti tomu Harry, který v podstatě ještě puberťák je, se tu chová jako dítě v mateřince, které si vzalo hračku, která mu nepatří, a hrozně se diví, že to taky má nějaké následky. Nebaví mě tu dokonce ani McGonagallová, obvykle moje nejoblíbenější postava… ale i ta je tu ve své podstatě dost OOC (nemyslela bych si, že se někdy dožiju povídky, kde bude McGonagallová na někoho ŘVÁT, i kdyby se stalo cokoli… Skoro jako by pochytila „HARRY DID YA PUT YA NAME IN DA GOLBET OF FIYAAAAAAH mód“ od filmového Brumbála. Příběhu rozhodně nepřidává ani množství interpunkčních a pravopisných chyb, někde dokonce vyšinutí z větné vazby. Čekala jsem nějakou fakt hodně drsnou a krvavou postwar, ale celek působí spíš jako parodie na tenhle fanfikční typ. Jsem zhruba za třetinou, tak už to asi dočtu, ale obávám se, že rereading v případě téhle povídky nehrozí. Edit po dočtení: původní hodnocení dvěma hvězdičkami měním na tři. Druhá polovina příběhu byla podstatně lepší než první (zdá se mi, že se autorka během Krvavého polibku jaksi „vypsala“, redukoval se dokonce i počet chyb), hlavní zápletka byla skvěle vymyšlená a dotažená do konce. Ale bohužel kvůli té první polovině, přes kterou bylo docela náročné se pročíst, nemůžu udělit hodnocení vyšší. Z ní navíc do druhé půlky zůstala jistá „iracionalita“ vztahu Severuse a Harryho. Harry prostě pořád tak trochu kňučí, že ho nikdo nemá rád, snaží se na sebe strhnout Severusovu pozornost a úplně zbytečně vyvolává hádky s ním, na které si pak může stěžovat. A Severus mu ty situace rozhodně dost ulehčuje. Sice už se v druhé polovině nechová jako násilný perverzák, ale zůstává mu taková podivná nepřátelskost. Oba jsou kvůli tomu neustále uražení, odcházejí od sebe a vracejí se k sobě, což mi nějak neštymuje k jejich věku ani životním zkušenostem… Taky bych asi uvítala ještě důkladnější rozbor té věci s viteálem – místy je to popsané trochu zmatečně. Takže jako celek je to takový lepší průměr, který má ovšem potenciál na zatraceně dobrou povídku, kdyby prošel ještě nějakou dodatečnou betací/přepisem.”

Hříchy minulosti

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Lyda:

“Trochu nezvyklý pár u autorky, ale vtáhlo mě to do děje. Takhle nějak se to skutečně mohlo odehrávat. Až na ten konec. Ten mě dostal.”

Raději dohola

Autor: Beketamen      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilé. "Ideální student se v Bradavicích nevyskytuje." "Hysterická slepota."”

Toxic

Autor: GenesisCrisis      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Harry a Severus jsou manželé. Harry má Snapea rád, ale spolu mají docela toxický vztah a tak se rozhodnou rozvést, i když to Potterovi trhá srdce. Docela dobrá povídka, ale předvídatelná (až to člověka pomalu nudí).”

First and Last and Always

Autor: Vermoulian      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zajímavě podané postavy, Sirius je myslím o něco povedenější, Snape asi až moc zoufalec, ale mě to jeho sebetrýznění se docela baví číst. Výborná jsou třetí a čtvrtá kapitola, v nichž Snape neúmyslně Siriusovi prozradí, jak moc se jím v duchu zaobírá, plus velmi přesné líčení naprosto zbytečné "porady" Fénixova řádu a Brumbálovy přesně vypočítané bodrosti.”

The Road to Hell

Autor: Kuronekochan      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Slušné omegaverse PWP, otravné americké parchaňtění slove come. (Patří do celé série, ke které má autorka vymyšlená vlastní pravidla A/O/B světa, například soužití ve čtveřici.)”

Uvidět bez očí

Autor: Věrka Womi (womiska)      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Nápad dobrý, provedení už trošku horší. Některé pasáže moc utahané, jiné by naopak potřebovaly rozepsat. Konec mi přišel dost utnutý, mnoho věcí nedořešeno, což je škoda.”

Nevěsta v bílém

Autor: bedrníka      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“...”

The Second-Youngest Professor

Autor: Chickenpets      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Severus hezky žasne nad Harryho bystrozorským tréninkem vypracovanou fyzičkou. Harry je zjevně především nadržený. Povedené PWP.”

Aftermath

Autor: avioleta      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Docela hezké, vztah začne po té, co se "magicky" sblíží, jak Harry Snapeovi zachraňuje život v Chroptící chýši. Pěkný první sex (až na tu mudlovskou sprchu), pak už jsem jejich souložení přeskakovala. Harry se chvíli živí jako číšník v baru, což mu docela sedne, Snape tam za ním dochází kecat s barmanem. Otravně americká angličtina v dialozích. Pěkný závěr a oceňuju, že Snape chodí posedět k Prasečí hlavě s Argusem.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Tak už došlo i na mě. Dlouho jsem se Klíči bránila, odrazovala mě jeho značná popularita, která často napovídá, že se dané dílo nebude líbit mně, věčnému rebelantovi proti proudu. Ale Klíč mě naštěstí v tomhle ohledu zklamal – dost možná mě chytly jiné pasáže, než co jsem četla, že se líbí ostatním, ale podstatné je, že chytly. Ano, někde se Klíč trochu opakuje a sklouzává k patosu – v podstatě nejzajímavější je pro mě zhruba prostředek, kterým by to pro mě mohlo končit, protože ten mě z Klíče dojal nejvíc. Dokola omílané začne po čase trochu nudit. Ale naprosto mě naopak nadchly filozofické pasáže, v nichž se podle mého ne tak skromného názoru dá najít hodně životní pravdy, navíc člověk musí žasnout nad slovními spojeními, obraty a úžasnou slovní zásobou, kterou autorka v těchhle filozofických pasážích, jež dalece přesahují obyčejnou „vztahovku“, používá. Právě tyhle pasáže spolu s popisem brutálního mučení, ve kterém je Alice opravdu úžasně vynalézavá (a rozhodně se nebojí nechat postavy pořádně trpět, nepromíjitelná vražedná kletba je oproti čemukoli jinému z povídky vlastně absolutně milosrdná dětská říkanka), jsou na téhle povídce podle mého to nejhodnotnější. To a skutečnost, že si na Klíči každý může najít to své – někdo jde po příběhu, chce vědět, jakým způsobem si autorka poradila s kánonem, jak hodlá zlikvidovat Voldemorta atd. Někdo jde po intrikách, zajímají ho vztahy mezi postavami a dialektika dobra a zla. Pak tu určitě bude celý zástup těch, kteří přišli na dlouhou, pozvolnou vztahovku a kvalitně napsaný sex. A někomu ke štěstí stačí, že si během četby mohl poznamenávat pasáže, které v něm něco zanechaly, k nimž se chce vracet a znovu a znovu nad nimi přemítat, protože na ně nestačí jen jedno čtení, aby člověk pochopil. Jakkoli je v něčem povídka klišé, to, co je v ní výjimečného, dalece převažuje. V tomhle smyslu je ale délka tohoto opusu jho největší zhoubou – věřím, že leckdo se k těm nejlepším pasážím zkrátka ani neprokouše, vzdá to dřív, než se pořádně začte. Patnáct set stran je patnáct set stran.”

A Snarry Wedding

Autor: Xuxunette      Jazyk: fanart

FemmeFragile:

“Snape v šatech (a hlavně bílých) mi moc nesedí, ale technické zpracování je moc pěkné, hlavně pokud jde o různé verze - krásně je udělaná hlavně animace, kde Snape DÝCHÁ. Na to spousta lidí při animování zapomene...”

A Moment Longer

Autor: Xuxunette      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nemnoho slov, ale napětí, i současně jistí spočinutí před bouří, je zcela hmatatelné.”

Don'ts

Autor: Xuxunette      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Stručné, přesné, dojemné. (Já se nad Sevíkem ráda dojímám.)”

Stránky: