Komentáře - Květen 2021

Stránky: 

Zřetězení důsledků

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“No jo, tenhle pohled v Májovkách poněkud chybí...”

Einsamkeit, Ein Erfülltes Leben (Ace Awareness Week 2020 - Karl May)

Autor: Arvi      Jazyk: NJ

bedrníka:

“Líbilo. Na Old Shatterhanda tahle interpretace docela sedí a líbí se mi dvě verze, které obě dávají smysl a ta dvě různá řešení/přístupy nabízejí užitečný vhled do aroace prožitku.”

Poskládej můj obraz ze střepů minulosti

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Melodrama, ale kvalitně napsané.”

Do posledního dechu

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“No jo, která Snapeova fanynka s potěšením nečetla aspoň pár povídek, kde ho Voldemort pravidelně týrá... je-li Snape masochista, jak tady tvrdí Sirius, tak my jsem teda zřejmě sadistky.”

Návrat domů

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Klasické snapeovské téma v kondenzované podobě. Řekla bych obyčejné, ale grafické provedení to v mých očí pozvedá o úroveň výš.”

Náhoda je blbec

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nemůžu se rozhodnout, jestli by tohle Severus opravdu nahlas řekl, nebo ne. Ale odpověď je to dokonalá, takže by si zasloužila zaznít. :-)”

Osvobození Sisyfa

Autor: StarCrossed      Jazyk: AJ

FemmeFragile:

“Tahle povídka mě finálně přesvědčila k přísaze, že už nikdy nevydám nic, co nebudu mít dopsané. Je neskutečně iritující, když čtete skvělý příběh, který končí v 15. kapitole z 18 plánovaných, navíc těsně v bodě, kdy ještě úplně netušíte, jak to skončí, ale víte přitom, že byste se to dozvěděli hned v té následující kapitole. Kdyby existovala. To, že Osvobození Sisyfa zůstalo nedokončené (a po tolika letech už nejspíš není naděje na zvrat), je navíc bolestné v tom, že je to povídka vskutku jedinečná, která by naprosto fenomenálním způsobem dovršila celou trilogii. Je zcela odlišná od předchozích dvou povídek, je v ní krásně vidět, jak se všechno vrací ze vzrušujícího, ale nebezpečného a přepjatého světa do normálu, který je zdánlivě nudnější, ale přesto stále ještě skrývá jisté nebezpečí bublající pod povrchem, pořád tu samou spalující vášeň. Harry za ty roky, co uplynuly v "bezčasí" mezi povídkami, značně dospěl, dokázal se od Severuse násilně odpoutat a znovu se k myšlenkám na něj vrací, jen tentokrát s čistou hlavou, dobrovolně, ze své svobodné vůle. Severus mezitím zůstal Severusem, se všemi dobrými i špatnými stránkami, a do konce povídky není jasné, jestli to bude stačit ke šťastnému konci. A i když se rozuzlení nejspíš nikdy nedočkáme, stejně si myslím, že tahle povídka stojí za přečtení.”

Jak svět přichází o velitele

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pobavilo, myslím, že postavy jsou docela IC, typické Karotkovy vzdušno-zámkové nápady.”

Splněná přání

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ehmmm, mám slabost pro Owsův styl - většinu děje zprostředkovává pomocí živých dialogů postav, doplněných velmi řídkou omáčkou. Velmi mi konvenuje jeho pojetí Severuse Snapea (nejen zde, ale obecně v jeho tvorbě). No a samotné přešupačení kánonu vzešlé ze Severusova zařazení do Nebelvíru, to se mu podle mě povedlo na jedničku. Zbylí Pobertové jsou dokonce moc sympatičtí kluci, když už Severuse nešikanují. :-) Krásně rozehráno pro pokračování.”

Things Worth Knowing

Autor: Femme (femmequixotic), noeon (noe)      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Sice jsem tuhle povídku četla na dvě etapy, ale už jen skutečnost, že jsem se k ní i po měsících přetržky měla chuť vrátit a pamatovala jsem si, co se tam dělo, dokazuje, že to byla dobrá povídka. Jak to tak vypadá, tak povídky s úryvky písňových textů v úvodu kapitol budou vždycky mít zvláštní místo v mým srdci, i když nemám ponětí proč :D Moc mě bavila psychologie postav, jejich traumata, jejich vzájemné vztahy a vývoj těch vztahů (byť by mi nevadilo, kdyby se na konci všechno dokonale nepopárovalo, to bylo trochu divný). Potter je úchyl, ale má nečekanou hloubku. Draco toho má hodně na talíři a tím je mi blízkej. Zamilovala jsem si i dva nové profesory, hlavně Raviho, který mi přišel jako kombinace Snapea a Tana France z Queer Eye - jakkoli děsivě to může znít lol. Sexuální náboj mi zkratoval nejdřív počítač, potom i čtečku, vypálil díry tam, kde dřív žádný nebyly... no byl to obraz zkázy. Realističnost sexuálních scén mě překvapila – tím spíš, že nějakým způsobem pořád zůstala v rovnováze s jejich emotivností. Vůbec poprvé jsem se tu setkala s motivem „sex pollen“, což mě jako nadšenou pěstitelku nesmírně bavilo :D Chválím i to, že Ron tu nebyl úplně vypatlanej, což obvykle je snad v 90 procentech Drarry fanfikcí. Tichá voda a vždy nápomocná a všímavá Hermiona se mi líbila možná až moc. Za mě tam klidně mohlo být víc angstu, ale nakonec je možná dobře, že se to s ním nepřehánělo a možná je to jen o zvyku. Konec dobrý, všechno dobré – a myslím, že tady to stopro platilo.”

První den po konci světa

Autor: Esti Vera      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Má to ten správný knižní feeling, to oceňuju. :-)”

Prokletí

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hm. Od jedenácté kapitoly jsem začala přeskakovat, závěrečný sex jsem jen tak prolítla, přišel mi takový nahonem přimontovaný, aby tedy avizovanému snarry bylo učiněno zadost. Spousta filmového fánonu a divností (čtyři primusové? prokletí DADA od roku 1945?), rušily mě anglicismy. Líbil se mi Harry jako odeklínač a nápad s Vlaštovčím lektvarem. Zřejmě mi hlavně nevyhovuje, jak AnnieMirai píše Snapea (kdežto líčení z Harryho pohledu ve Vers l'avant mě oslovilo velmi). Namlsána Vers l'avant jsem bohužel zklamaná.”

Co má zůstat skryto

Autor: strigga      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Už mě fanfikce přiměly litovat Pettigrewa, teď i Petúnie... působivé drabble.”

Pain

Autor: Perpetual Motion (perpetfic)      Jazyk: AJ

jajafilm:

“No, je to jen o tom jednom. Ne že bych si myslela, že napsat erotickou povídku je špatné, ale tady není nic, žádná zápletka či charakterový moment.”

What You Deserve

Autor: soberloki      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zajímavě napsané, má to své momenty, zvlášť dokud po sobě jen touží.”

Pain

Autor: Perpetual Motion (perpetfic)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Roztomilé. :-)”

Crime and Punishment

Autor: melolcatsi      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Klasický Severitus. Severus zjistí, že jeho předpoklady o chlapci, který přežil, jsou chybné, když ho vyzvedne z vězení, kde je Harry zatčen a neoprávněně obviněn za Dudleyho krádež. Snape, který sám dobře ví, jaké to je být šikanovaným a zneužitým dítětem, se rozhodne, že se stane Harryho rodičovskou postavou... ale může jí být, když je sám vinen z toho, v jaké je chlapec situaci?”

Profesor

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Klasická Mary. Smutná jednohubka. Spencer a Aaron spolu dříve chodili, Jack dokonce vnímal Reida jako svého otce, ale pak to celé Hotch pohnojil.”

Faktor úspěchu

Autor: Eso Rimmerová      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“:-D, chudák Humphrey, ten bude mít práce, až se vykurýruje.”

Udělat správnou věc

Autor: Dain      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vtipné, zvlášť Bernard s těmi svými upřesňovacími poznámkami je přesný. :-D”

Tajná ingredience

Autor: Danae      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Severuskův poťouchlý úsměv je boží. :-) (A za shlédnutí stojí i další výtvory z toho drabblově-komiksového tématu.)”

Do škol!

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“:-D ("cynický pokus okrást politickým pletichařením děti o školní svačiny")”

Život v rámci rámů

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Kouzelné počtení. Moc se mi líbilo, jak má Regi fungování života portrétů promyšlené. Severus, který učí OPČM z obrazu je geniální nápad. Vztahová linka by tam ani být nemusela, ale nakonec dává smysl a Severus si po smrti zaslouží odměnu. Bohatý obrazový doprovod od Katty je dostatečně rozostřený, abych překousla, že je na něm Rickman.”

Od úplňku

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zatím se mi to moc líbí. Prožitek obou mužů v cizích, různými bolestmi stíhaných (ale přesto pěkných) tělech, je krásně popsaný. Dialogy mi připadají velmi IC.”

Myslet na budoucnost

Autor: a.j.rimmer      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Výstižné.”

Stránky: