Komentáře - Duben 2021

Stránky: 

Unknown male

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Cas je zraněný v nemocnici. Hotch a jeho tým se snaží přijít na to, kdo je a jestli je nebezpečný, či byl obětí nějakého trestného jednání. Smutný a emotivní crossover.”

Nevinná poznámka

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkná jednohubka, u které vykouzlí na tváři úsměv. Romanťárna, která prostě pobaví.”

Konzultant

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Další z mnoha crossoverů o setkání postav z různých fandomů. Tým BAU je povolán k dalšímu podivnému případu, jenže na místě činu se setkají s Johnem Smithem a jeho asistentkou. Je to docela zábava.”

Relatives

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkný crossover, mám ráda, když je Reid za lovce, nebo má s nimi něco společného...”

Zpátky na Zemi

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Jo, fajn povídka. John, který zjistí, že jeden z jeho synů má vztah s andělem, je vždy docela zábava.”

Něco o důvěře a síle přátelství

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Na Mary trochu slabší, dalo by se vymyslet lepší propojení a zápletka těchto fandomů... ale jinak fajn.”

Mt. Angel

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Další z mnoha Maryniných povídek s OC postavou, která je ovšem do příběhu umístěná jen pro to, abychom na známé postavy mohli nahlédnout cizíma očima. Jinak pěkná emotivní romanťárna.”

He who walks alone

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkný crossover, i když setkání Doktora s bratry si představuji trochu jinak. Nicméně je tu jak démoni utíkají před "zlým mimozemšťanem" a i si člověk hezky vychutná to záhadno "whou, whou, do to je, jaký neznámý cizinec, mocná bytost, která se zná s Casem?" od Sama s Deanem.”

Dům naproti

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pohled OC postavy na souseda Deana a jeho přítele Castiela, který ho občas navštěvuje. Z nějakého neznámého důvodu, mi tato Marynina povídka v paměti uvízla více, než "And the days feel like years...". Nicméně Belldandy má pravdu. Tyto díla jsou si celkem podobná.”

Černé zrcadlo

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Hororová jednohubka, což je pro Mary nezvyklé... ale i tak je to moc povedené.”

Café

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Klasická Mary, prostě pohodová jednohubka vhodná, když si člověk chce odpočinout.”

Born again

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Dojemné...”

Bless the broken road

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Jedna z mnoha jednohubek, u kterých si člověk hezky oddechne, bohužel ne na tolik výrazná, aby to člověku nějak zůstalo v paměti i po několika letech.”

Blame it on Charlie

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkná sladká jednohubka pro relax po dlouhém dni. Samové uvědomění je legrační, ale tentokrát souhlasím s belldandy, je divné, že počkali.”

Angeltalk

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Hotch jako padlý anděl a starý známy Case... zajímavá myšlenka, ale upřímně, Mary má i lepší povídky, než je tato povídková série s názvem Angel verse.”

And the days feel like years...

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Také nemám ráda, když česká povídka má anglický název, nicméně myslím, že Mary to dělá kvůli platformám, na kterých publikuje. Přeci jen AO3 a fanfiction.net jsou zahraniční weby. Co se týče "nedějovosti" tvorby od Mary. Jak epické dílo nemůže mít děj? Povídka může mít plytký děj, nebo málo akční děj - určitě. Povídky od Mary jsou převážně založeny na dramatičnosti dialogu, je to poklidnější, více o dumavé a akčních scén od ní moc nedočkáme, nicméně její povídky rozhodně děj mají... a i kdyby ne, na lyrických dílech není nic špatného. Omlouvám se, že se tak pouštím do debaty, když by se mělo jednat jen o záznamový deníček, ale prostě jsem si nemohla pomoci. Povídka je moc povedená. Ráda se k ní zase někdy vrátím.”

An angel in his office

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Dovolím si s ostatními komentujícími nesouhlasit. Je vidět, že se tu příliš dobře nezná fandom Myšlenek zločince, jestliže se někomu zdá hloupé, že Aaron se tu podobá slashové holce, která dokáže dedukovat vinu a vztah ostatních postav z pohledů a mimiky, pak je správně za to obvinit původní předlohu, nikoliv Mary, která se zde pouze držela canonu. A co se týká Case, tak nevidím, že by zde byla nějaká odchylka od předlohy a předvídal budoucnost. V seriálu samotném se neustále prorokuje, že Dean zastaví apokalypsu, porazí Lucíka, než se člověk dozví, že je to míněno tak, že se má nechat posednout Michaelem... A pak stejně nakonec Lucíka porazí Sam, který se nechá posednout vyhraje nadvládu nad svým tělem a skočí do klece. Za mě je to normální dobře napsaná jednoubka od Mary, která je tradičně o dobře napsaném dialogu a situaci, na čemž není nic špatného.”

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Přiznám se, že Noci a Neporaženého jsem četla souběžně. Přišlo mi to tak lepší, ale díky tomu mohu danou trilogii posoudit jen komplexně celou. Neumím si to rozdělit na jednotlivé díly. Sem tam je to až moc obscénní a monotónní. V podstatě se tu střídají hlavně tři aktivity: sex, mučení a tréning. Z některého mučení i sexu mi sem tam bylo až zle. Nicméně povídka má i své nesporné kvality. Líbí se mi, jak je tu vykreslen Snape. Je to chytrý, prohnaný parchant, který ale zároveň Harryho miluje a pro zničení Voldemorta udělá cokoliv. Hezky to definoval sám Tom (viteál uvnitř Harryho), když tvrdil, že Severus je nebezpečný pokud miluje. Je také znát, že to psala vzdělaná osoba. Je zde mnoho narážek a rozborů klasické literatury. Trochu mě mrzí, že tu nebyl větší náhled i do toho, co si o událostech myslí třeba členové Řádu.”

Hippokratova přísaha

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

Danae:

“Harry Potter meets Dr. House - akorát větší, lepší a nikdo nemá lupus. Touhle povídkou jsem nadšená od první kapitoly. Naprosto kanonické postavy v naprosto uvěřitelném prostředí britského špitálu (Snape jako vedoucí ARO, Black jako vychlastanej, ale pořád brilantní chirurg, Lupin jako nejlaskavější pediatr všech dob, Zlaté Trio jako medici na praxi...), parádní dramatická zápletka (Voldemort v realitě je ještě o něco děsivější než přízrak z pohádek), brilantní dialogy, humorné scény střídají thrillery z operačního sálu, velmi uvěřitelný vývoj postav, prostě lahůdka. Povídka vzniká v rámci sosácké Padesátky (tedy challenge "každý týden v roce jednu kapitolu"), autor zatím píše a vystavuje pravidelně jako švýcarské hodinky, je tedy věru na co se těšit!”

A Great and Gruesome Height

Autor: mokuyoubi      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Fíha! Tolik porna a krve! Naprosto uvěřitelné pokračování - podle mě by 4. série vypadala přesně takhle :D Pokud jste někdo viděli film "Anna" od Luca Bessona, pak jste nejspíš zažili ten divnej paranoidní pocit, že v každé místnosti, kam vkročíte, je zespodu na nábytku přilepenej kvér. Ne že by ten film s touhle povídkou jakkoli souvisel, akorát u téhle fanfikce si místo kvéru dosaďte lubrikační gel a pochopíte, jak jsem se cítila. Nicméně psychologie byla eňoňůňo, děj mě nenudil, zlatej bludišťák patří Willově lásce ke psům, a dokonce se ukázal i Jack a ti dva tajní teploušci z laborky, a to mě náramně potěšilo. Mám pocit, že další povídky na tyhle dva už číst nepotřebuju, protože tahle měla všechno. A nejsem si jistá, jestli je to dobře nebo špatně.”

Sbohem navždy, má Mary Sue

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Rozkošná, hravá parodie, která ani po letech zejvně neztratila nic ze svého vtipu. "Chlapec s jizvou ve tvaru znaku vysokého napětí" je TOP.”

My Soul Alone

Autor: wednesdays__child      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Docela dobrá jednohubka. Škoda, že není zde víc rozveden Aaronův pohled na věc.”

Vše nejlepší, agente Hotchnere

Autor: bluerabbit12      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Další jednohubka od stejné autorky. Hotch má narozeniny, ale nenávidí oslavy. Přesto mu tým jednu uspořádá. Pěkná povídka.”

Sázka

Autor: bluerabbit12      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Kraťounká jednohubka. Když Morgan zjistí, že Reid má rád někoho v týmu, vsadí se s Rossim o to, aby zjistili, kdo je onen šťastlivec. Sázka je veliká, jde o placení piv… Jedna z mála českých FF na tento fandom a pár.”

Not So Difficult After All

Autor: Thinking_of_a_Dream      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Reid zde je jen konsultant policie a s BAU nemá nic společného. Povídka zcela ignoruje pravidlo FBI o bratříčkování na pracovišti. Celkem je to sladké, i když já bych ocenila, kdyby se autorka více věnovala tomu tajemství „píši s ním, nevím s kým".”

Stránky: