Komentáře - Březen 2021

Stránky: 

Vers l'avant

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ginny je ze scény odstraněna velmi pěknou scénou odhalující její homosexualitu, na což plynule navazuje vysvětlení, že kouzelnická společnost má dost homofobní zákony. Harry pak z nezbytí tráví čas v úkrytu u Snapea (protože Snape má prostě saving-Harry-komplex) a velmi pozvolna si uvědomuje vlastní ne-standardní sexualitu. Snape je celou dobu docela IC, jen trochu zmoudřel. Hezky se to četlo, akorát mě rušily překlepy a anglicismy (ale objektivně vzato jich není nijak extra moc.)”

Přijít a odejít

Autor: Esti Vera      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hezky napsané.”

Maškaráda

Autor: Raaya      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Úplně si nemyslím, že Snape v tu chvíli cítil naději, přikláním se spíš k beznaději, ale představa je to hezká.”

The Colours of the World

Autor: MaiKusakabe      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Vážně skvělá povídka, škoda jen že není dokončená. Roy je poměrně v charakteru se svoji samolibostí i „zeleným mozkem vojáka“. Je tu několik zajímavých momentů… („spalte tu čarodějnici“ zde nabírá nového významu). Moc se mi líbil i náhled na to, že ačkoli Brumbál vede Řád, Mustang je jako velitel mnohem schopnější. Jinak většinu času Roy tráví jako profesor v Bradavicích a události, které se dějí, jsou dost podobné těm z knihy (Voldemortův návrat a smrt Cedrika, zlá Umbridgeová…)”

Utrpení starého Snapea

Autor: MilwaCZ      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“FF psaná ve formě básně. Ačkoliv rytmus občas vrže, jedná se ovšem o dílko s vtipem, který je třeba ocenit. Navíc poukazuje také na často opomíjený fakt, tedy že Severus není jen král friendzone, ale také všech zklamaných kariéristů.”

Wishing For Somewhere to Belong

Autor: Know_It_All_Hermione      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Gay Geralt mi nesedí, ale je to zajímavý crossover. Trochu mě mrzí, že je to jen taková jednohubka. Zajímala by mě nějaká jejich společná akční scéna, jak zabíjejí nějaké monstrum, nebo jak na Harryho reagují jiní kouzelníci a třeba i Marigold. Bohužel toho se zde nedočkáme.”

Rok jako žádný jiný

Autor: Aspen in the Sunlight      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Ještě jsem nedočetla, ale to, co jsem zatím přečetla se mi líbilo.”

Dvoutýdenní výpověď

Autor: Vanityfair      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Je to moc pěkné a umírněné. Nic převratného, ale dobré na relax.”

Dohodnutý sňatek

Autor: Vanityfair      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Další z mnoha povídek na téma dohodnutého sňatku. Zajímavé je to, že Snape to tady alespoň do půlky hraje na obě strany.”

Rytíř na ...

Autor: Sevik99      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Temná povídka, ale řekla bych, že je povedenější než ff "Kde je pravda?".”

Kde je pravda?

Autor: Sevik99      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Severus zde tak nějak mařenkovatí, ale jinak to bylo celkem záživné čtení. Líbil se mi motiv nepříjemného pomstychtivého Moodyho.”

Post Tenebras Lux

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Postavy dost mimo charakter a mnoho rozumu nepobraly, ale hádám, že skalním čtenářům Snamione se tohle bude líbit... Hodně slabá čtyřka.”

Člověk míní, život mění

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Už je to nějaký pátek, co jsem to četla. Tehdy mi přišlo hezké to propojení mudlovského a kouzelnického světa. Má to však mnoho chyb faktografických, logických i jazykových. Vracet se nebudu. Dávám slabou trojku.”

Budoucnost začíná dnes, ne zítra

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Velmi temná a velmi smutná FF, což svou epičností a patosem připodobnila k Teriologii: Štastné dny v pekle, Shodit okovy, Skrze zdi.”

The Honeymooners

Autor: emynn (orphan_account)      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Taková oddechová jednohubka. Nejvíc se mi líbil začátek. Trochu mi vadí, že tu není více to, jaký má na události pohled Harry.”

An Honourable Man

Autor: Cithara      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Klasická vdávací Snarry. Severus je ze začátku parchant a pak toho lituje.”

Something Like a Hero

Autor: blanchepottermalfoy      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Jo, no... takový dobrý průměr.”

Na druhý pohľad

Autor: Lucy      Jazyk: SJ

jajafilm:

“Asi pěkná povídka, už je to dávno, co jsem ji četla, takže se mi píše ztuha nějaké větší podrobnosti.”

Good Omens (Good Old Fashioned)

Autor: CloverDropistic      Jazyk: fanvid

bedrníka:

“Boží. Ten cosplay je hrozně roztomilý, je to krásně sestříhané a takové milé a hřejivé (a na to, že je 11 let staré, tak má překvapivě dost styčných bodů s předloňským seriálem).”

The Housekeeper

Autor: enchanted nightingale      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Většina crosoverů HP a CM je zaměřena na vztah Hermiona a Reid. Dává to smysl, dva inteligentní a mladí lidé… Nicméně, žádná z těch povídek nedosahuje kvality i originality této. Povídka má vše, co bych od takového tématu chtěla. Rodinný pohodový život, napětí v tajemství a anagnórisis (odhalením) toho že je Harry čaroděj, pozadí s řešením případů, či sladká romantická zápletku.”

Unrestrained

Autor: Lizzy0305      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Pěkné dlouhé Snarry. Mám pocit, že Harry je zde tak trochu masochista, ale do tegů jsem to nedávala. Shipy Ginny/Harry a Ron/Hermiona jsou zde jen vedlejší.”

Nezbytná podmínka

Autor: Abbybanks      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Povedená povídka se smutným koncem.”

Fire on Darkness

Autor: Asrai      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Docela pěkná povídka. Možná bych ocenila, kdybychom i pozorovali více druhého Harryho, jak se snaží ohřát ledové srdce Smrtijeda Snapea.”

Vers l'avant

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Podobná povídka jako je „Bílá“ od Slimči. Snarry ve kterém oba aktéři jsou ve srubu za sněhové vánice. Celkem pěkná povídka, akorát taková trochu ucouraná. Nejhezčí je její první polovina do odhalení pravé identity Sebastiána. Pak se to trochu zvrtne v hnidání se v pocitech, kdy Harry je vůči tomu, co cítí, natvrdlý.”

Prokletí

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkná povídka. Autorka má za sebou řadu Snarry a tuto FF bych hodnotila jako tu zatím nejlepší z nich.”

Stránky: