Komentáře - Únor 2021

Stránky: 

Formy lásky - Severus Snape & Remus Lupin (1 a 2)

Autor: ZuzzeFor      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hm, hm, když už byla první kapitola nadepsána "Pohled Severuse", čekala jsem, že druhá bude "Pohled Remuse", nu, není tomu tak. Takových úkroků je tam více - nejednotné skloňování "latinských" jmen, jakýsi "hnědovlasek" a podobně, beta read by tomu prospěl. Severusovy vnitřní pochody jsou ovšem docela povedené, autorka se nebojí vyrovnat s jeho vztahem s Lily. První bolestný sex, ke kterému Lupin Snapea donutí pouze se slinami jako lubrikantem, poněvadž má taky nulové zkušenosti, je popsán docela realisticky (a Snape je zřejmě masochista, když se mu to nakonec líbí).”

Formy lásky - Sirius Black & Severus Snape

Autor: ZuzzeFor      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Laňka fiktivně okusující lesní porost, zatímco se Severuse hlídá, aby ho nikdo nerušil, je boží. Vykreslení vztahu se Siriusem zajímavé, ale hodně AU. Škoda těch překlepů/chybek a to vypískávání k dospělým lidem fakt nehodí.”

Dej si záležet

Autor: Rex Luscus      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Taková blbina, když mně prostě hrozně moc pobavily ty doutníky :-D”

Resonance

Autor: GreenGecko      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Už potřetí se pokouším tuto povídku přečíst a pokaždé mě někde u patnácté kapitoly přemůže nuda a nedokážu číst dál. \nsvíc mi připadá, že všichni dospělí de chovají opravdu divně. tváří se, že mají pro Harryho pochopení, ale ve své podstatě dokonale ignorují jeho problémy. Vážně to nezvládnu dočíst, přes veškerou snahu ne.”

Láska je predsa silnejšia ako zlo, však?

Autor: Nosferatu      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Originální nápad s návštěvou Siriusova hrobu. Minulost vztahu je zhuštěná na několik scén, které nejsou špatné, ale tu písničku jsem teda přeskakovala...”

Doučovanie alebo...

Autor: Sabriel Snape      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Roztomilé. :-) Představuju si to v kontextu Šmíráka a docela to do něj zapadá :-)”

Varianty lásky - Wingardium leviosa

Autor: Věrka Womi (womiska)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“IC a roztomilé (až na ty womisčiny obligátní přechodníky, které tomu dodávají příchuť nedotaženého překladu).”

Varianty lásky - Nevillův uvolněný schod

Autor: Věrka Womi (womiska)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Milé a něžné. :-) Hezký detail s prstýnekm.”

Varianty lásky - Překvapení

Autor: Věrka Womi (womiska)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Snape jako malíř je zvláštní, nicméně pozorný (a nahatý) Sirius vymýšlející přenašedlová těžítka je velmi IC. Roztomilé PWP. (Akorát se mi už zajídají ty womisčiny všudypřítomné přechodníky; oceňuju, že jeaspoň používá ve správných tvarech, ale k nenáročné romantice nebo pwp se fakt nehodí).”

Chess

Autor: ProgramasaurusRex      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nic světoborného, spíš jen suché vyprávění na pozadí kánonu, jak ho známe. Lupin docela IC a všechny ostatní postavy lupinovsky uhlazené, včetně Snapea. Ale tak když má s Lupinem kamarádit a snad i něco víc... Autor ani nevládne příliš květnatou slovní zásobou a moc nad její volbou nedumá (že by Snape prohlásil o svém úkolu, že je "top secret" nebo soustavně používal Siriusovo jméno, to mu teda nezbaštím). Ale jsou tam i velmi pěkné momenty, třeba překvapivě lidský rozhovor s Petrem.”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

Keta Mar:

“Zapůsobila. :-)”

Zabudnutý

Autor: Sonka      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Snape se do Harryho zamiluje, protože je to první, kdo ho políbil, ok, tomu věřím. Proč se do něj zamiluje Harry, je záhada. Samotný nápad s kouzlem způsobujícím zapomnění pro případ partnerovy smrti je pěkný.”

Zelené pro Severuse

Autor: AQeris (Lucie Brandon, Skřítě)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Líbí se mi ty dvě poslední věty, zbytek mě moc neoslovil, kromě pasáže o životě s Ginny, protože ji přece jen má Harry rád a má s ní děti. (Čtenářům Elysejského klíče se to asi bude zamlouvat více.)”

Nedorozumění

Autor: Věrka Womi (womiska)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Má to své momenty (Severus líbající prsty, jimiž se předtím dotkl Harryho trička), líbil se mi popis Harryho úvodního utrpení, ale pak mi to přišlo takové uspěchané a nevěrohodné - asi mi tam chybí důkladnější popis Severusova prořívání, tak jak ho dostaneme z Harry strany: kdy se z nenávisti stala láska atd.”

Sluha dvou pánů a jedné ženy

Autor: jajafilm      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hm. Na drabble je pěkné, když je fakt krátké, úsporné a přesto výstižné. Tohle jsou spíš tři ficlety, přičemž ten poslední ukročuje od pohledu na Snapea cizíma očima, takže se do té trojky ani moc nehodí. Přitom námět samotný není vůbec špatný.”

In Recompense

Autor: eyeus      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Romantická romantika. "To know that I was the dearest thing to you in the world was enough."”

We´ll Take a Cup of Kindness Yet

Autor: dueltastic      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Docela hezká, nijak dramatická povídka o uzdravování, doplněná sexem mezi všemi postavami (po dvojicích i dohromady), bez kterého bych se v tomhle případě i obešla. Nejvíc se mi líbilo rozpracování postavy Aberforta.”

Rubbed the Right Way

Autor: Mousapelli      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Osvěžující párování, pěkně napsané.”

Stages of Life - fanart

Autor: mywitch      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Mywitchina pestrobarevná klasika, na které oceňuju široký věkový záběr a zajímavou volbu Severusových "přátel" pro každou z fází jeho života. Barevně se mi nejvíc líbí nazelenalý liliový panel, a pak ta liška má úžasný výraz a chudák vyčerpaný Severus je na obejmutí. (Koťátkový panel se dá interpretovat různě, jeden komentující jejich otcovství připisuje Křivonožkovi...)”

a different music

Autor: twistedly      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to špatné, scéna s Lily je dokonce velmi dobrá, jen mi asi chybí trochu víc vhledu do toho, jak se ta trojka dala dohromady.”

Velká Regata

Autor: kratula      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Při čtení jsem se blaženě usmívala i nahlas smála. Charakteristiky lodiček jsou vtipné, od profíkovského motoráčku, přes kosmickou lodičku Spirku až po jistý gumový člunek. Kouzelná věc.”

The Werewolf and His Lover

Autor: smallbrownfrog      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Milá, melancholická povídka. Líbila se mi hlavně postava vypravěčky a postupné nakukování do budoucnosti (bělovlasý profesor Longbottom např.). A srdce usedá nad chudákem Severusem :-(”

Heart in My Hand

Autor: AmandaHuffleduck (scree_ratling)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Hřejivé PWP. "I want to do some research first." To je celý Severus. :-)”

“What a mess you´ll make of me”

Autor: Gefionne, Pangaea      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Líbí se mi styl obrázků i styl psaní PWP, s pěknými dialogy, které ale nezdržují, sex nijak zvlášť protahovaný, ale ani odbytý. (Možná by bylo zajímavé víc si pohrát s tím genderqueer aspektem, který mi připadal víc heteronormativní než queer.)”

Flowers - fanart

Autor: AnastasiaMantihora      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Kouzelné, Lilyin pohled a ten její prstík. A s tím tetováním si Mantihora vyhrála.”

Stránky: