Komentáře - Listopad 2021

Stránky: 

The boundaries of blue and red

Autor: Comedia      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Především počáteční představení Guerneyho vnitřního prožívání, když trénuje Paula, je moc pěkné. Zbarvení štítu podle druhu zásahu je na můj vkus moc filmové, ale zase ten Gurney je docela knižní, tak se to vyrovnává.”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Pěkná povídka, místy hodně naivní a až nepravděpodobně milá, ale oči po ní klouzaly samy. Potěcha duše.”

obligare

Autor: bropunzeling      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Germinare se mi líbilo o malinko více, ale stále je to dost dobré (pro změnu Letův POV). Každopádně Duna je konečně fandom, kde si můžu užívat kanonické het shipy, protože ty ženské postavy jsou svébytné a mají vlastní agendu, místo aby se staraly jen o chlapy. Hurá sláva.”

Rychlé šípy v Bradavicích - Rok 1.

Autor: Invin      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilý začátek, vypadá to na příjemnou YA oddechovku. (Gramatický beta-read by neuškodil, ale číst se to dá.)”

Late Night Talk

Autor: Winter_Bird1818      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Milé a něžné. Zrovna u Frozen, které znám jen útržkovitě, mi stačí ty holky zasazené do libovolné prostředí, stačí, že je dodržená ta dynamika mezi nimi, což tady je. :-)”

Mezi čtyřma očima

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“:DDDD”

Gurney's Meeting

Autor: Little_Punk_Bee      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Opět něžný fluffík, ale docela IC - Gurney taky řeší útoky na Altreidovské těžební zařízení na nějakém off-planet měsíci, cituje z O. C. Bible a na závěr hraje na balisetu. :-)”

Dokážeš mi slíbit?

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Poetický popis přátelství, které se právě přerozuje v lásku, politickým dilematům navzdory. (A současně předpříprava na pokračování, až ti Piráti konečně něco odhlasují...) Edit: Druhá kapitola napsaná po hlasování je takovým jeho zrcadlem - Piráti schválili účast ve vládě a hoši si vzájemně schválí účast ve vztahu.”

Fridays - Pátky

Autor: Aunt Gytha      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Musím říct, že mě překvapilo až tak negativní hodnocení. Chování Harryho i Severuse je samozřejmě iracionální, ale hlavně v tom, že mi není moc jasné, kde se vzala ta láska a to tak silná, že přečkala pět let, jen na zjevně dost odtažitém sexu. Ale na druhou stranu je to pěkná pohádka, u které se mi místy i chtělo plakat (uznávám, možná hormony jakožto čerstvé matky trochu zaúřadovaly, ale na druhou stranu se mi to moc často nestává). Hlavně bylo celkem osvěžující, že Harry není naprosto věrný trouba, který čeká na něco, co zjevně nepřichází a nehodlá zahodit své mládí, i když zde se vracíme k tomu iracionálnímu chování, kdy by si normální lidé promluvili a taky je to tak trochu nemorální a nefér vůči všem. Mně se to však líbilo, bavilo mě to a byla jsem napjatá, jak si to ti dva konečně vyříkají. Určitě si to ráda přečtu znovu. Fajn osvěžení po všech těch dramatech, válkách, otroctví, nucených manželství apod. Co se týče překladu, všimla jsem si jen pár chyb a to navíc ještě většinou překlepů, takže nechápu to množství kritiky v tomto směru, pokud ovšem autorka od té doby povídku neopravila.”

Přiveď ho

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Na začátku šok z Harryho chování, které se však v závěru ukáže být úplně jiné než jak se na začátku jeví. Nedovedu si představit takovou dohodu mezi Voldym a Potterem, i když je pravda, že Voldemort z toho vytěžil, co jen mohl a co si Harry na začátku asi nedokázal vůbec představit a domyslet. Dobrých neslazených Harrymortů je však poskrovnu a k tomuto řízlému se Snarry se ráda vracím. Obzvlášť první rozhovor a společnou noc Harryho se Severusem si užívám.”

Všechnovid

Autor: Perfica      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Zjistila jsem, že jaksi nedávám Severuse jako nedotčeného panice.”

Unwell

Autor: SocksForDobby      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Tady je věčná škoda nedokončené povídky. Jedná se pomalu o rozsáhlý epos, díky čemuž se autorka může vyžívat v pitvání se v hlavě obou hlavních hrdinů, jejich myšlenkám, psychickému stavu apod. A to se jí také velmi povedlo. Myslím si, že poměrně věrně zachycuje koncept otroctví a psychické narušení člověka, který si prošel peklem, s čímž se musí nějak vyrovnat a velmi postupně se může začít uzdravovat, i když rozhodně už nikdy nebude jako dřív. Přesto občas na povrch vypluje ten sarkastický mizera a autorka i v této rovině balancuje na výbornou. Co mě občas trochu zaráželo, jsou časové údaje (vyjádření před lety evokuje spíše deset let než necelé dva roky), ale otázkou je, jestli za to nemůže taky překlad, což pro mě však, přiznám se, nepředstavuje takový problém, abych hledala v originále. Dále jsem taky jaksi nestihla postřehnout, jak vlastně došlo k tomu, že se Harry se Severusem pokusí vytvořit opravdový pár, ale to je jen další drobnost v tak rozsáhlém díle. Přečteno dvakrát a i na podruhé spokojenost a to je co říct, jelikož většinou dávám přednost počinům, ve kterých je přece jen trochu víc žhavých scén. Pokud k dokončení chyběly pouze 2 kapitoly, nedovedu si představit, jak to autorka chtěla zakončit a obávám se, že by to působilo příliš narychlo a násilně ukončené, jako tomu často u tak dlouhých věcí bývá, kdy se toho autor už chce prostě zbavit... O to víc by mě to zajímalo.”

shake me from my sleep (tell me it was all a dream)

Autor: Yesimevil      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nijak výjimečná zápletka, ale ani úplně strašná. Ficletík na téma přátelství.”

Amid all the chaos (and I thought to myself, I am glad I had a chance to know you)

Autor: Yesimevil      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nejvíc fluffíkový fluff. Duncanova oddanost Paulovi začala velmi brzy.”

Oficiální žádost

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Rozkošná povídečka přesně pro dnešní večer. :D (Ať už to hlasování na pirátském fóru dopadne jakkoliv.)”

Rivalry in Guilt of Every Kind

Autor: svegliatevi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Další character study, tentokrát zaměřená na Rabbana. Pre-canon a velmi IC.”

Meloun, okurka, máta

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zrodila se nám tu další krásná trilogie, tentokrát veskrze pozitivní a velmi explicitní. Myslím, že tohle pokračování Knoflíčky a Pod kontrolou završuje naprosto dokonale.”

An End Will Come

Autor: svegliatevi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Svegliatevi tak krásně pracuje s jazykem: "The boy stood with his hands on his hips, chin raised with an air of haughty authority that still seemed to suit him ill. Were it a garment, it would have billowed and swallowed his wiry frame, too large by far, its hem trailing on the floor." A ovšem Piter v jejím podání, nakouknutí do jeho minulosti na Tleilaxu, je lahůdkový.”

Proti samotě

Autor: M.R.K.E.V.      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Twilight knižní ságu jsem kdysi přečetla jedním dechem a vždycky jsem nejvíc milovala Jaspera. Toto je první slash z tohoto světa, kterou jsem četla a musím přiznat, že se mi moc líbí, i když určitě by tam byl potenciál pro vyrovnání se Alice s tím, co viděla. Za mě naprostá spokojenost.”

Narozeninový dárek

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mám ráda Rona a mám ráda friends to lovers a tohle je ňuchňací.”

Magnum Opus

Autor: svegliatevi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Ach, svegliatevi, to je jazykový koncert. Báječná character-study. Piterova obsese Jessicou mi vždycky přišla jaksi neuvěřitelná, tohle je mnohem uvěřitelnější.”

Je skoro půlnoc

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hoši prostě trvají na tom, že se budou trápit. (Zdá se, že tohle téma se jen tak nevyčerpá, mně k tomu taky mají tendenci sklouzávat.)”

Jak to bylo po dvaceti letech

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jindra s pivním bříškem?! No toto!”

Pojednání o neblahém vlivu pornočasopisů na bezelstnou dětskou duši

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jo jo, nejsou bobříky jako bobříky. :-DDD”

Pojednání o neblahém vlivu pornočasopisů na bezelstnou dětskou duši

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

finde:

“už za přečtení vás čeká peklo, ale nešlo odolat. A vůbec, za vše může Bedrníka.”

Stránky: