Komentáře - Leden 2021

Stránky: 

In the Biblical Sense

Autor: Delphi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Tím vším, co je nevyřčeno, jen naznačeno, je to velice, velice svůdné. Mám pro Delphiny drabbly slabost.”

Whisky. Hebkost. Dokonalost.

Autor: Archea Majuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Stručné, uvěřitelné.”

the heart of perfect wisdom

Autor: malfaisant      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Plnokrevná romantika, hezky se to četlo.”

confrontations

Autor: WerewolvesAreReal      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Laurence jako asexuál, čímž se mnohé vysvětluje.”

remember (you deserve this)

Autor: WerewolvesAreReal      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Velmi dobře zpracované téma sebepoškozování, k Laurencovi to sedne.”

An Irrevocable Condition

Autor: puckling      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Temeraire je šmudlíček, co by si bez jeho bezelstných zásahů ve svůj prospěch Laurence počal?”

We Meet at Dawn and Dusk

Autor: CSHfic, VSfic      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkný fluff :-)”

and they were roommates

Autor: darkandstormyranger      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Sladké. A velmi se mi líbí, jak darkandstormyranger kreslí Tharkaye (má na tumblru taky pěkné obrázky se sokolíkem a jeho maminky.)”

Bonaparte - fanart

Autor: thedragondeck      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Opravdu povedené.”

Laurence Temeraire - fanart

Autor: DanielGovar      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Je to strašně pěkně nakreslené, autor je na draky specialista.”

Naděje

Autor: Slimča      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkně vystižené pocity v bezvýchodné situaci, jejíž pokračování je na fantazii čtenáře. (Kdo by se přátelil s bývalým Smrtijedem, chudáčkem malinkým... :-P)”

Skryté vzpomínky

Autor: Diana Williams      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“No jo, stará, ba zastaralá klasika (první vlna Master and the Wolf Challenge, únor 2004), slušný překlad.”

The Lord of the Wings, or To the World and Back Again

Autor: Mirach      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Parádní crossover, v němž Azi a Crowley jsou maiar a vynalézavě nahrazují různé Tolkienovy postavy, do toho si stihnou vyjádřit city, prožít hurt/comfort a nakonec se spolu usadit v Kraji. Povídku jsem zhltla na posezení, včetně dodatků. :-) A ty ilustrace jsou nádherné.”

Vynález zkázy

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilé. :-)”

Until Proven

Autor: Tira Nog      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“První Snarry, které se mi doopravdy líbilo, a vadily mi jen drobnosti (např. celoroční školní tresty, WTF?). Oběma jsem pomalu se vyvíjející vztah věřila a ohromně si čtení užila. Zvlášť rozkošené jsou ozvěny Tiřiných starých profíkovských fanfikcí (třeba ten první sex v lese je jako přes kopírák z Catch a Fallen Star, včetně polibku popsaného na stránku a Severuse ignorujícího vlastní potěšení). Harryho amnézie (další Tiřin oblíbený fanfikční prvek) mně překvapila, příjemně, i její krátkodobý crossoverový důsledek (hrozně sympatický kluk, tenhle John) a velice mi udělala radost přítomnost profesionální terapie, to se ve slashi často nevidí. Jo a ten magicky vylepšený sex byl skvěle popsaný, mocný Harry mi konvenuje a pokud se jeho moc projevuje takto… :-D navíc se tím uvěřitelně vysvětluje, proč si nedokáže najít stálého partnera, dokud nenarazí na Severuse, jenž je na rozdíl od ostatních jeho mocí neodolatelně přitahován. Do překladu jsem jen nahlédla, především abych zjistila, co má být ten „lektvarista“, na něhož si stěžuje Salome a přičítá ho Tiřině nezkušenosti. Lektvarista je ovšem vložka překladatelky, která podle mě jinak slušnému (místy příliš doslovnému, ale u té délky se ani nedivím) překladu ubírá na kráse a čtivosti. Viz např. z kapitoly 37 překladu: . „To ani já,“ řekl Harry a nepřestával si hrát s lektvaristovými vlasy. / vs. originál: "Me, either," Harry said, still playing with his hair.”

Of Purebloods and Wings

Autor: Sablesilverrain      Jazyk: AJ

Rulie:

“Druhý díl nezklamal, zůstal ve stejném duchu jako první díl.”

Of Potions and Wings

Autor: Sablesilverrain      Jazyk: AJ

Rulie:

“Nebylo to špatné, četlo se to dobře. Neskutečně Au, ale jako oddechovaka to stačí.”

Pohádka o spícím hadovi

Autor: SORA 77      Jazyk: ČJ

Rulie:

“četla jsem povídku kvůli netradičními párování, místy je to velmi dětské. Nicméně myslím, že po více jak roce nepřidání kapitol již zůstane nedokončená.”

Magie krve

Autor: GatewayGirl      Jazyk: ČJ

Rulie:

“velmi dobré. Má to velmi dobrý děj. Sice některé chování postav je trochu mimo, ale nevadilo mi to. S radostí se k ní ještě vrátím.”

Rub a líc

Autor: Ryiuhi      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Sladká oddechovka, nic geniálního, ale snadno se to čte.”

Harry Potter a Jára Cimrman

Autor: Calwen, Ampér, Jacomo      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Já se rozhodně pobavila, ale uznávám, že míra zábavnosti se odvíjí od toho, jaký vztah má člověk k oběma fandomům.”

Druhý život

Autor: Cassandra7 a nwhiker      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Mně tahle povídka hrozně sedla jak stylem vyprávění, tak námětem. Povídek o tom, jak se dva potkají v patnácti (nebo už ve školce) a pak je z toho životní VŠL, je fůra a netvrdím, že jsou nutně špatné, ale tak nějak prferuju příběhy o lidech víc otřískaných životem, co už lecos prodělali (i podělali) a přesto dokážou zase začít znovu. A tohle byl vážně nesmírně silný čtenářský zážitek.”

Better Be Slytherin

Autor: Jharad17      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“...”

Child of the Sun - fanart

Autor: vvveverka      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Opět se mi zvlášť líbí vvveverčino pozadí. A ten vítr ve vlasech je taky moc pěkně namalovaný, má to dramatický náboj.”

Karolina - fanart

Autor: vvveverka      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Speciálně se mi líbí ty kapky krve na pozadí, dodávají tomu takový ten kulhánkovský feeling.”

Stránky: