Komentáře - Červen 2020

Duodecim

Autor: Lasiurys      Jazyk: ČJ

Katekyo:

“...”

Conditionally

Autor: Lomonaaeren      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nečekala bych, že po tolika letech v HP fandomu narazím na zajímavé zpracování tak provařeného klišé jako je severitus, ale Lomonaaeren zkrátka umí přijít s originální interpretací. A je velmi uvěřitelná, byť kromě Harryho nezůstane na nikom nit suchá.”

Stargazer

Autor: Lomonaaeren      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Fakt nápadité AU, na Harryho v Mrzimoru jsem myslím narazila poprvé. Gró příběhu spočívá v tom, že Harry usiluje zlepšit se v magii natolik, aby rodičům dokázal, že je taky tak dobrý jako jeho sourozenci, a časem se dostane do stavu, když už mu na jejich mínění až tak nezáleží. Snape mu spíš jen sekunduje, ale vývoj jejich vztahu od špatného učitele a žáka bez zájmu, přes mentora a učedníka až po manžele, je příjemným okořeněním. (V tomhle podání i věřím, že by si k sobě mohli najít cestu, na rozdíl od drtivé většiny Snarry.) Oceňuju taky, jak autorka nenásilným způsobem nastavuje zrcadlo předloze - nejvíc jí leží v žaludku právě Snape a jeho přístup k dětem, ale schytá to třeba i Turnaj tří kouzelníků. Dojem mi trochu zkazil přeslazený konec, heteronormativní až na půdu, ale zase to vyvažuje stručností.”

Příběh fanynky

Autor: Paula Smith      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Parodiím se vyhýbám, ale tahle je povedená: dostalo se na všechno, a přitom není zbytečně rozvleklá, ani únavně sžíravá. A překlad do češtiny je radost číst.”

Unexpected Developments

Autor: Slayer_of_Destiny      Jazyk: AJ

Rulie:

“Nečekaně dobré”

Kitty Paradise

Autor: phoenixmaiden13 (LadyPhoenix)      Jazyk: AJ

Rulie:

“Nejslabší z celé serie a to jsem to brala jako odechovku.”

Kitty Trouble

Autor: phoenixmaiden13 (LadyPhoenix)      Jazyk: AJ

Rulie:

“Našla jsem a četla jako pokračování serie. Za mě to bylo kvalitativně stejné jako první díl, prostě jen taková sladká pohodovka na ukrácení času. :D”