Komentáře - Listopad 2020

Stránky: 

Dlaň milosrdenství

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Překlad malinko drhne (ach ty přívlastky neshodné...), ale v celku příjemnému prožitku z povídky nebrání. "Ale kdo by na to mohl přijít? Málokdo zatouží vidět nahého Severuse," z téhle Albusovy jistoty mi vždycky zatrne.”

New World, New Men

Autor: lesyeuxverts (chiralove)      Jazyk: AJ

finde:

“Nemám ráda tento pár, ale tady až tak nevadilo.”

New World, New Men

Autor: lesyeuxverts (chiralove)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Trošku mě mátl ten mnoholičný lektvar, ale jinak představa, že Brumbál tam na Snapea počká, místo aby se na něj vykašlal, se mi líbí.”

Brumbálovo tajemství

Autor: libik      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Humor, jo? No nevím, spíš divné. Jsem asi tak zaskočená jako Severus.”

Один из нас (Jeden z nás)

Autor: Gavry      Jazyk: RJ

bedrníka:

“Potěšilo. V žánru orgií naprostá špička. (Google translate z ruštiny do angličtiny je na překvapivě slušné úrovni.)”

Eclipse

Autor: Mijan      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Tohle snad bylo napsáno přímo pro mě. Tahle povídka má všechno, co bych si jenom mohla přát (hurt/comfort, bože, všechen ten krásný hurt/comfort!). Sranda je, že v mojí knihovně čekala na přečtení snad deset let, než jsem v rámci nostalgického vzpomínání na staré dobré (a provždy ztracené) časy přišla do své druhé Drarry fáze a vykutala ji na světlo boží. Lepší příběh mě ve staré domovině přivítat nemohl. Slow burn získává s Eclipse nový rozměr. Chápu, že někteří čtenáři na to prostě nebudou mít nervy. Je to ten nejdelší camping trip, co kdy zažijete, na to vemte jed. A přitom jsem si na začátku říkala, jestli to ti hoši neberou nějak hopem. Vtip je v tom, že vývoj jejich vztahu začíná hned v první kapitole, kdy se jeho povaha změní zkrátka jen tím, že spolu poprvé v životě vedou normální rozhovor uprostřed neopakovatelných okolností, které by na školní půdě nikdy nemohly nastat. A jak příběh odsýpá, jejich vztah a pohled a názor jeden na druhého se proměňuje a obohacuje, jejich nepochopitelné pouto prochází řadou zkoušek a pokaždé z nich vyjde o něco silnější. Zasazení děje do liduprázdné krajiny na sklonku léta, do lesů, na louky a k jezerům, byl pro mě zásadní prvek, díky kterému jsem měla z celého příběhu tak skvělý pocit. Navíc si neumím představit lepší prostředí, kam umístit člověka, který se snaží pochopit sebe sama a svoje emoce, svou sexualitu, svoje místo ve světě. Od chvíle, kdy Draco zmínil vílí kruh, jsem se na něj nehorázně těšila, a nebyla jsem zklamaná. Fascinovalo mě sledovat Dracův vnitřní boj. Taky mě nehorázně baví, jak je Potter kanonicky natvrdlý poleno. Když to tak vidí 95% fanfikcí, tak to asi musí být pravda, což? Vím, že jsem dřív mlátila hlavou do zdi nad tou jeho zabedněností, ale pak se mi v životě stalo totéž a od té doby mám pro Pottera zvláštní pochopení. To je hned, ani nevíte, jak snadný je být za blba a emocionálního retarda. Ale to odbočuju. Na Eclipse miluju i provázanost s originálními knihami, a taky pohled na vztah Harryho s Dracem v celém rozsahu, už od prvního setkání (a vlastně i nějaký čas před ním) skrz vzpomínky. A i když jsem samozřejmě věděla, že to bude mít happy end, stejně jsem při napínavých scénách ani nedýchala, a to je dobrý ukazatel kvalitní literatury. Konec mě jaksepatří dojal a nahajpoval pro pokračování, kterého se však bohužel nedočkám. Ale působil jako začátek nové kapitoly, dokonale si připravil půdu pro druhý díl, který bych si fakt moc ráda přečetla. Co nadělám. Použití textu písně Somewhere Only We Know v úplném závěru byl poslední tah k dokonalosti. Bravo, mám nového oblíbence mezi fanfikcemi.”

Uvidět bez očí

Autor: Věrka Womi (womiska)      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nápad s osleplým-chudinkou-bez-magie-bez-domova Snapem super. Harry jako léčitel mi úplně nesedl, ale budiž. Nejlepší dialogy a chemie mezi Harrym a Georgem, zato Snape někdy zněl jako Harryho vrstevník, což je škoda. Napsané je to jinak pěkně, přiměřeně vygradované kapitoly, žádná nuda, jen jsem rostla z toho kvanta přechodníků a "zastřených hlasů".”

No Rush

Autor: blacktofade      Jazyk: AJ

belldandy:

“Nikdo nezemřel, všichni žijí, zejména včetně Auguste, Regent je neznámo kde a mladý princ Laurent se pokouší sbalit zahraniční návštěvu.”

Bright as Lightning

Autor: blacktofade      Jazyk: AJ

belldandy:

“Velice pěkně napsaná klasika fandomu o dohodnutém manželství s chytrým Laurentem odhalujícím spiklenecké plány Aikeloského dvora. Jink také fix-it fanfikce, ve které zemřou jenom ti zlí.”

Collection of Dark Tobirama-centric fanart

Autor: Alasse_m      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Vůbec neznám ten fandom, ale velmi se mi líbí, jak Alasse_m maluje. Zvlášť prvotní dojem, kterým působí ty kulatě zarámované obrázky a ještě v kombinaci s pastelovými barvami, je v přímém protikladu s jejich explicitním sexuálním obsahem - a to jim podle mě dodává extra šťávu.”

Rescue - fanart

Autor: Alasse_m      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Ok, je to asi tak slashové, jako Tolkienova předloha, takže to tam člověk musí chtít vidět. A na to, že jsou v pustině, tak jsou nějak moc vymydlení... (Alasse_m jde o moc lépe ilustrovat Naruto). Ale zkrátka je to můj oblíbený pár a moc se nevyskytuje. :-)”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Skutečně jen pár slov, ale výstižných. Debata pod článkem dobře ilustruje ambivalentní vztah, až averzi, jaké část fandomu k mpregu chová.”

Ano, pane - fanart

Autor: anonymní      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Fakt se mi líbí tenhle styl kresby. (Jiná věc je, jestli bych bez popisu poznala Snapea.)”

Double Scoop - fanart

Autor: MaesterChill      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Ty kočičky! A Teddy, který si vklidu plete duhovou šálu, je taky super.”

Five small kinky artworks - fanart

Autor: mific      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Postavy mi nic něříkají, ale líbí se mi koncept malých výseků z těch zobrazených situací a taky jak jsou stylizované, jak autorka pracuje s obrysy.”

tie a knife with a ribbon

Autor: iliacquer      Jazyk: AJ

belldandy:

“4-5. Asi má nejoblíbenější od iliacquer. Lotusový pilíř byl zničen, Wei Ying se stal Yillingským patriarchou o něco dřív. Nikdy necestoval do Oblačných zakoutí, nikdy se nesetkal s Lan Zhanem. Válka s Weny se vede už nějaký rok a zdá se, že Yillingský patriaracha by jako jediný dokázal Wen Ruohana porazit. Děj začíná uprostřed jednání. Zdá se, že jediné, oč by měl Yillingský patriarha zájem na oplátku za pomoc proti Wenům, je hezký malý bratr vedoucího sekty Lan. A tak vznikne dohoda. Budu se opakovat (co se týče tvorby iliacquer), je to temně romantické a erotické a líbí se mi to.”

the shadow of a name in skin

Autor: iliacquer      Jazyk: AJ

belldandy:

“Pro záchranu přežívajících Wenů před kanonickým osudem obětuje Wei Ying to poslední co má. No, není to přímo jeho život, ale vlastně to jistým způsobem jeho život je. Lan Zhan ho přijde zachránit anb variace na téma "láska je nejmocnější magie", akorát tady má ta láska oproti pohádkám docela explicitní rozměr. Jak má iliacquer ve zvyku je to témně romantické a erotické. Vlastně taková nepřímočará PWP obdařená i nějakým tím dějem.”

out to get you (to get you)

Autor: iliacquer      Jazyk: AJ

belldandy:

“3-4 Válka s Weny začala dřív, Oblačná zákoutí byla vypálena, Lan Zhan upadl do zajetí Wen a nyní je součástí sekty Jin. Vydávaje se za "kurtizánu ve veřejném domě v Yilingu má zá úkol vypátrat a zabít nebezpečného Yillingského patriarchu. Do klikala jsem se k tvorbě téhle autorky skrze tuhle fanfikci a strávila s její tvorbou několik dní. Bylo to takové osvěženení. iliacquer má viditelně slabost pro temnější verze svých postav, speciálně pak pro Wei Yinga obývajícího pohřební mohyly, a taky pro psaní explicitních scén. Její FF mají vesměs své mouchy. Tady v té třeba trápí, že na to, jak je v kánonu Wei Ying slepý k Lan Zhanovým činům a hlavně jejih motivacím, tak tady ho strašně rychle a přesně prokoukne. Vztah mezi postavami, extra ve srovnání s kánonem, se vyvine až trochu moc rychle. Nicméně ... třeba že to asi má své mouchy, tak to celé, asi včetně těch much, iklinuje k něčemu, co mému osobnímu vkusu vyhovuje. Je to prostě takové osvěžení ve fandomu, kde se to na tenhle ústřední pár hemží vesměs samými fluff povídkami. A protože z ého poitu ty mouchy se daří iliaquer nejlépe zakrát v její kratší tvorbě, tak od ní přidávám ještě aspoň dvě povídky, pro které mám osobně asi největší slabost, třebaže hodnocení většiny podle počtu udělenýh kudos není s tím mým úplně v souladu.”

Right Where I Want You

Autor: someoldcat (acatnamedeaster)      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Víc se mi líbí, jak je maluje v dospělosti. Nejvíc mě zaujala Siriusova hůlka v zadní kapse.”

Death Eater Strip Poker - fanart

Autor: madcarrot (viking-carrot)      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Roztomilé. Carrot se na Smrtijedy specializuje a maluje je s láskou. :-)”

Snupin story

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

bedrníka:

“V podstatě taková blbinka, žádná světoborná zápletka, spíš jen na kostru okleštěný popis vzniku vztahu. Nejlepší (a to si myslí i Severus) je Sex. Na pozadí jako bonus HP/DM.”

Lux in tenebris lucet - fanart

Autor: AkiMao      Jazyk: fanart

bedrníka:

“To je tak, tak krásné. To světlo, ty knížky. Ten vkusně zakrytý klín... nemůžu se vynadívat.”

Stránky: