Komentáře - Duben 2019

Stránky: 

Vsázet s Pansy se (ne)vyplácí

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Keta Mar:

“Líbilo se ;-)”

Poslední z rodu Fénixe

Autor: Andy      Jazyk: ČJ

Keta Mar:

“:)”

Poctivý obchod

Autor: Minx      Jazyk: ČJ

Keta Mar:

“Klasika. Neohromí, ale rozhodně ani neurazí”

A Family Again

Autor: lastcrazyhorn      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Simple, but lovely.”

Burnt

Autor: lastcrazyhorn      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Zaujimave, tazke, dobre... unavne v niektorych smeroch. Tazke citanie proste. Ale zaujimave. Len zaludok dostal zabrat.”

Potio felis

Autor: Pale-Slytherin      Jazyk: ČJ

Keta Mar:

“:) Rozkošná”

Brácha

Autor: Klára Foldynová      Jazyk: ČJ

AdelleR:

“♥♥♥”

Pochopení po snapeovsku

Autor: Ladymage Samiko      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“...”

Digging for the Bones

Autor: paganaidd      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Poctiva poviedka. Ale depresivna.”

A Diamond Sky Above Titanic

Autor: Darjeweling      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Nejsem si jistá, jak se tahle ff ocitla v mojí čtečce. Good Omens vůbec neznám (teda až na upoutávku na chystanej seriál) a ship Aziraphale/Crowley mě nijak nezaujal. Nejspíš za to může moje slabost pro skutečnou "ship" jménem Titanic, teda spíš pro love stories, který na tuhle loď lásky situují různí autoři. A můžu vám říct, že Diamond Sky Above Titanic patří k těm HODNĚ dobrým Titanic AU. Ať už jsem si ji do čtečky nahrála pod vlivem čehokoli, díky Bohu za to. Myslím, že to vypovídá hodně o kvalitě povídky, že jsem se od ní nedokázala odtrhnout, přestože to absolutně nebyl můj fandom, a zamilovala jsem se do hlavních hrdinů tolik, že se můj současnej OTP otřásl v základech. Bez nějakýho násilnýho vysvětlování pro mě nebyl problém všechno chápat – autorka perfektně skloubila Titanic, Good Omens a realitu, a navíc to vše napsala krásným jazykem a s minimem chyb. Atmosféra a styl psaní, záplava emocí, gradování příběhu, zapojení hudby, symboliky a mytologie... to všechno mi úplně rozhodilo sandál. Mělo to tak akorát poměr tragédie, hřejivýho humoru a srdcervoucí romance. Zatím nevím, jestli si o Crowleym a Aziraphalovi přečtu i něco dalšího, ale i kdyby měla tahle povídka být mou jedinou zkušeností s nimi, pak byla nezapomenutelná a přišla právě tehdy, kdy bylo potřeba.”

Some Such Place (The Big Screen Classics Remix)

Autor: pocky_slash      Jazyk: AJ

belldandy:

“-”

Orphans of Forgetting

Autor: pocky_slash      Jazyk: AJ

belldandy:

“Magneto umírá a v posmrtném životě dostává čas na zhodnocení svého života. A možná dostane ještě jednu šanci vést ho pro tentokrát jinak.”

Brácha

Autor: Klára Foldynová      Jazyk: ČJ

Popelka:

“Naprosto bez přehání jedna z nejlepších buzna originálek, co jsem kdy četla. Děkuju, děkuju a ještě jednou děkuju.”

irreconcilable differences (make for surprisingly good bedfellows)

Autor: pocky_slash      Jazyk: AJ

belldandy:

“-”

A Tutor for Teddy

Autor: lore      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“Sladké”

Mistr a vlk

Autor: ntamara      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“....”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Mani Hindrich:

“Asi nejsem úplně klasický čtenář FF, rozhodně ne tohoto koutu. Přesto Klíč považuji za jednu z nejlepších knih co jsem měl tu čest číst (čtu hodně, klasiku, takže tam problém nehledejme :)). Klíč mi sedl svým částečně asexuálním/zdrženlivým tak i queer laděním. V době, kdy láska je silně zneužívané slovo, v diskuzi kolem vztahů kraluje ubohý humor o nevěrách a hrubost obecně je společností prostoupená imho daleko víc, než po revoluci, je čtení Klíče oázou a blahodárnou expedicí do světa, kde pocity nejsou jen slabostí a citlivost nevýhodou v ekonomickém procesu. Nemám takové nadání psát, ale dostalo se mi požehnání číst Klíč, ještě jednou bych rád poděkoval autorce. --- Kdyby se někdo z vás chtěl vydání Klíče zbavit (nepravděpodobné, vím), napište mi prosím mani@polyamorie.cz --- ps: Klíč sem četl před lety, na tento web narazil před hodinou :) škoda, že sem nepotkal víc lidí co to četli, mám pocit, že máme něco společného :D no min o čem mluvit, CZ/SK FF je malá komunita (ve které se navíc prakticky nepohybuji), určitě to má i své plus. Každopádně udělat sraz fanoušků Klíče by nebylo marné :)”

Sweet Dreams

Autor: rimle      Jazyk: AJ

belldandy:

“3-4. Na konci X6 požádá Charles Erika, aby zůstal v jeho škole. A na rozdíl od kánonu, v této FF Erik skutečně zůstane a stane se z něj učitel. Pietro se následně opakovaně snaží získat Erikovu pozornost a sdělit mu, že je jeho syn, což si Erik špatně vyloží jako pokus zamilovaného studenta o dvoření. Tož takhle. Pietro Maximoff je skvělá postava a cherik fanfikcí s ním je minimum. Znám jen dvě a tohle je jedna z těch dvou. Takže za Pietra body nahoru. Je to takové milé a vtipné, ale taky blboučké. Ráda bych věřila, že se s tím tématem dá naložit i líp a vymáčknout z toho víc, třeba vztah Charlese a Erika se tu vlastně vůbec neřeší a dostane jen minimální prostor.”

The stars incline us, they do not bind us

Autor: ikeracity, Pangea      Jazyk: AJ

belldandy:

“4-5. Charles Xavier je mutant a vesmírný pilot a má za úkol spolu s dalšími pěti piloty přemístit více než dva tisíce trestanců do nové vězeňské pevnosti umístěné ve vnějších oblastech galaxie. Na kosmické lodi velmi záhy dojde k převratu. Moci se ujmou vězni/mutanti včele se Sebastianem Shaw. Při rozdělování zajatců požádá o Charlese jeden z vězňů, jmenuje se Erik Lehnsherr. Dobře, tohle mě zas jednou usvědčuje jako úchyla. Je to vězeňská a vesmírná AU a zatraceně dobrá. Za tohle a za "Us" si Pangeu zapisuji mezi oblíbené autory. Upřimně, ne že by Pangea nepsala nic než truchlivé (Us) nebo sadistické (The stars incline us...) příběhy, to vůbec ne, jen mám podezření, že z nějakého důvodu jsou zrovna tyhle její věci nejlepší. Hodně se to podobá "Power and Control" od FuryRed, s tím, že tahle FF mi přijde lépe napsaná. A taky děsivější. Hodí se asi vysvětlit, proč jsem tedy FuryRed dala čistou pětku a proč tady není čistá. Ta pětka totiž platila v rámci děl od FuryRed, ale v tomto případě osobně asi stavím "Us" o kousek výš, třebaže pokud jde o kudos na AO3, je to obráceně. K té děsivosti: Varování k této FF, která mluví o popisném líčení násilí, je třeba brát vážně. Zejména to platí pro devátou až jedenáctou kapitolu. Tehdy dostane větší prostor Sebastian Shaw, který je samozřejmě vždycky zmrd, ale myslím, že mi ještě v žádné jiné cherik fanfikci nepřišel tak děsivý jako tady. Je to čistej psychopat a sadista a já z něj měla strach. Je možná trochu problém, že třebaže se mi i zbytek téhle FF líbil, jeho vystoupení bylo tak silným emocionálním zážitkem, že zatlačilo emoce s ostatních částí kamsi na pozadí. Brrr... Pak je tu ještě ten konec. Nebojte se, na záchranu dojde. Deadpool ex machina se o záchranu v poslední chvíli postará. :) Nicméně, nečekejte na konci příval štěstí. Postavy tu dělají dospělá a odpovědná rozhodnutí, takže dostanete spíš naději, že jednou se k tomu konečnému štěstí dopracují.”

Try, Try Again

Autor: and_backagain      Jazyk: AJ

belldandy:

“Typ: Variace na hromnice o den více. Erik se stále dokolečka a dokola prožívá den rozvodu na pláži. Když sem to četla hrozně moc mě to bavilo a říkal jsem si , že takhle vypadá čistý a povedený fix-it. Ale ve chvíli kdy bylo zřejmé, že se blíží konec, mě najednou napadlo, že z takového skvělého námětu by se dalo sakryš dalo dostat mnohem víc. Mohli jsme taky nějak prozkoumat, co ten den zažívaly další postavy, prostě vidět ten příběh z více úhlů pohledů a tak. Když vedle toho postavím podobně postavený johnlock od TruTru (Na rozlučce o den více), tak myslím, že TruTru vede. Ale i tak platí, že se mi to líbilo.”

Mi Casa, Su Casa

Autor: ZairaA      Jazyk: AJ

belldandy:

“3-4. Charles Xavier se stěhuje do nového bytu a překvapeně zjišťuje, že už ho někdo jiný obývá a ten někdo odmítá odejít. Dala bych za tři, protože mi to přišlo celou dobu jako takový průměr, ale zjistila jsem, že to v mých očích pár věcí táhne vejš. Za prvé to, že si autorka nezalekla popisu paraplegického sexu, čemuž se z různých důvodů většina FF vyhýbá. Za druhé proto, že se mi líbla myšlenka, že gen X není jeden gen, ale sekvence genů. Nechci si dělat iluze, že X-Menovské mutace mohou dávat někdy smysl, ale takhle mi to přišlo logičtější. A nakonec se mi líbila ta Charlesova řeč pro televizi. Takže za tyhle věci za čtyři, i když jinak je to v mých očích taková ta neurazí/nenadchne povídka, kde se všechno děje tak nějak moc rychle a hopem.”

Mistr a vlk

Autor: ntamara      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Bože další pohádka ”

Choosing Loyalties

Autor: ntamara      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“Úžasně propracované a zajímavý nápad”

A Curious Carriage of Crystal and Cold

Autor: Etharei      Jazyk: AJ

belldandy:

“Taková AU sci-fi pohádka. Kdysi dávno, před staletími, se mutanti a za nimi i lidé vydali do vesmíru a postupně osídlili svět "deseti sluncí", zvaný "Ten Sol". Mezi prvními cestovateli vesmírem byl Magneto, zakladatel rodu Eisenhardtů a Lehnsherrů, kteří osdílili Eisen, planetu oplývající množstvím kovů. A byli mezi nimi také zakladatelé rodu Xavia, telepatů putujících v nedostižných lodích, po níž zůstalo množství kulturních odkazů včetně přísloví "Být Xavia znamená mít loď, být lodí Xavia znamená žít." Před asi třiceti lety byli všichni členové rodu Xavia vyvražděni, během tzv. Velkého Oslepnutí. Svět je od té doby smutnější místo i proto, že velká část mutantů od té doby trpí tzv. M-nemocí a lidé se jich nyní bojí víc než kdykoli před tím. A pak kdesi na planetě Eisen zachrání jeden muž z hornické a převážně mutantské kolonie, který je telepatem bez původu, život Eriku Lehnsherovi, poslednímu členovi zámožné rodiny Eisehnhardt-Lehnsherrů, vlastnící mimojiné celou planetu Eisen. Ten zcela jistě není mutant, jen shodou okolností se kovové předměty občas chvějí v jeho přítomnosti. A tady ten příběh začíná... / Podívejte, je to AUčko a podle toho to vypadá. Vztah ke kánonu je tady klasicky sporný, ale vzato kolem a kolem to vůbec není špatně napsaný příběh. Opravdu hodně mě tady bavil Wolverine, ten se poved, a návštěvní roli dostal i Tony Stark. A vůbec - pěkný to bylo.”

Undone

Autor: Yahtzee      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Ty vogo, jak to Yahtzee dělá, že mě dokáže citově rozložit na takové krátké ploše. A to je první kapitola vlastně jen čisté PWP a na jihnutí ji tudíž zbyla z větší části už jen druhá. Určitě tomu teda nahrává fakt, že jsem ve fázi, kdy mi k "rozpadnutí"stačí i jedna věta, když je to konstatování (nikoli vyznání, ale prosté konstatování): "Budu tě milovat dokud budu živ." Aww... Prostě dokázat mě tak dostat v povídce o ploše pouhých šest a půl tisici slovech, to si rozhodně nějaké ocenění zaslouží.”

Stránky: