Komentáře - Březen 2019

Stránky: 

O kapitánu Johnu Watsonovi, genetice a dalších praštěných věcech

Autor: cyerus      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Krásné teď jsem přišla na zub téhle dvojicí”

Universita

Autor: SallyPejr      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Sladké”

Důvodná pochybnost

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Vau to byla sila velmi zvláštní podání zlého brumbala”

As It Began

Autor: AsItBegan      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“Pomalé takové rodinné jednoduché”

Us

Autor: Pangea      Jazyk: AJ

belldandy:

“No do pr... Něco napíšu až najdu slova... Tak snad už. EDIT: Rozbitá, po přečtení téhle fanfikce se cítím ROZBITÁ. To slovo nějak resonuje s tímhle příběhem, se způsobem vyprávění, s jeho postavami, s tím, co se stane Charlesovi. Zatraceně dlouho jsem se nemohla začíst. Bylo to takové zmatené, bez emocí, nedávalo to smyl. Přeskakuje se tam v čase, postavy se nechovají jako ti, kterými mají být. Napřed jsem tomu příběhu nedůvěřovala, pak jsem se do něj zamilovala, jenže nakonec ... mě roztrhal. Snad se dám zas zítra dohromady. :´( Trvalo to až skoro do půlky než jsem se aspoň nějak chytla. Věci do sebe konečně začali zapadat. Emocionálně mě to chytlo. On je to příběh lásky, jenže vyprávěný retrospektivně a to ne v stálém časovém sledu. Jenže tenhle "rozbitý" způsob vyprávění v nějakou chvíli na emocionální úrovni začal dávat smysl. O čem to teda je? Charles a Erik prožívají své první setkání podobně jako v kánonu, seznámí se, spolupracují, jenže pak jedna událost všechno změní. Charles jako Erik si projde osobním setkáním s panem Shaw. To, co mu Shaw udělá, ho navždy změní. Nyní je Charles víc jako Erik. Erik se to na oplátku snaží napravit. Chce být Charlesovým klidem, jeho brzdou, jeho svědomím. Není to úplně jeho parketa, ale snaží se, seč může. A tak tu sice máme na počátku Xaviera, který řídí školu pro nadané děti, a Erika, který vede Bratrstvo mutantů, jenže s tím rozdílem, že v tomto světě spolu tyhle skupiny nebojují, ale spolupracují. Žádní X-Meni nejsou třeba, ozbrojenou složkou mutantů a jejich školy, jsou členové Bratrstva. Jak k tomu došlo a jaké mají další plány, to vše by asi mělo být odhaleno až čtením, už takhle jsem toho asi vyspoilerova o trochu víc než by se patřilo. Řeknu jen, že čtení nakonec zatraceně bolelo, ale bolelo mě to, protože já jsem tomu příběhu uvěřila. Původně jsem nemyslela, že snesu bezskrupulozního Charlese, vždyť se jako Charles nechová! Ale ukázalo, že snesu. Teda, když mi ho někdo umí prodat. Tady jsem našla, co mi chybělo v podobně zaměřených FF od glacis, reakce jiných postav na takhle mimoidního Charlese. Jejich vědomí, že takový stav u Charlese prostě není normální. Tady to ví nejen všichni kolem, ale ví to i Charles sám. Každopádně teď bez skrupulí a jen s poněkud méně náročným svědomím v podobě Erika, může Charles uskutečnit svůj poněkud megalomanský plán. Tedy ne Charles sám, ale oni. "My"- "Us", jak o sobě říkají ... Možná ´jsou nedokonalí, možná zlomení, ale na všechno jsou spolu, oni dva a v jejich stopách další.”

Pochopení po snapeovsku

Autor: Ladymage Samiko      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Ron je Ron ale jinak moc sladký konec”

Rapsodie v růžovém

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Totální komedie a ještě tak krátká”

Společně

Autor: Kasp      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Krása. ”

Vsázet s Pansy se (ne)vyplácí

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Sladké”

Warm Me Up (From the Inside Out)

Autor: gracerene      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“”

Pravidla hry

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Božíí”

Travičská sága

Autor: Nerla, Mae      Jazyk: ČJ

Haniiinka:

“Vtipné jen my ten konec přišel nedokončený”

Love, Lily

Autor: sevlily4ever      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“Moc se to táhne takové nijak. dalo by se z toho vyzdimat víc”

Draco meets the internet

Autor: Samayel      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“Vtipné hlavně ten konec”

FavHindsight

Autor: loralee1      Jazyk: AJ

Haniiinka:

“Pěkné krásná odpočinkovka”

The Attempt

Autor: Yahtzee      Jazyk: AJ

belldandy:

“4-5. Erik je homosexuál, Charles je heterosexuál. Erika děsí, že by se měl před někým otevřít. Charles se cítí nejvíc šťastný, když může odhodit kontrolování svých schopnosti a bez zábran vnímat mysl druhého člověka. Takový vztah přece nemůže fungovat! Nebo může? / Ale do prdele... AU! To bolelo! A ne, tohle nešlo vyjádřit bez toho sprostého slova. To není pěkné tohle dělat svému čtenáři. Tahle fanfikce je jedna taková velká "misang scenes" a to napojení na kánon tady v podstatě jen a jen bolí. Bůů... :´(”

Enigma

Autor: Yahtzee      Jazyk: AJ

belldandy:

“4-5 To je tak nechutnej doják až je to nepěkné, ale fungovalo to, no. :´( Když zemřel Profesor X, Erik lituje jediné věci, že se s ním nestihl nerozloučit. A tak cestuje časem, aby se vrátil k hlavnímu zvratu svého života. Nebude to ale smrt Charlese, jak si plánoval, ale smrt jeho matky. To mohl nakonec Erik čekat. Takže začne svůj život od počátku, tentokrát úplně jinak. Dost evidentně lépe. Je to tak milé, milé, milé a později na víc tak moc jímavé, až na hranici kýče. Ale pod kůži se mi to dostalo, tak tedy dobrá, ale doufám, že příště potkám něco méně prvoplánově dojímacího. To jako fakt. Myslím, že yathzeeino "The Hidden Heart" bylo mnohem lepší, právě proto, že nebylo tak hrozně sentimentální.”

Dead Man s Paradise

Autor: Yahtzee      Jazyk: AJ

belldandy:

“3-4 Erik a Charles v soutěži, kde mutanti bojují na život a na smrt pro zábavu diváků. Erik se tam dostane za trest, protože byl trochu moc tvrdý při honbě svých bývalých nacistických věznitelů a Charles, protože zde hledá svou nerozumnou sestru. Pevní půle byla super a já se radovala, že jsem obejvila ještě někde takovou povedenou Yahtzee. Pak se ale hromadilo pár iritujících věcí. Neberu třeba to, že Erika přiměje nějaký takovýhle podnik opustit své názory, jak nakládat s lidmi, když ho před tím zkušenost s koncentračním táborem naučila leda tak to, že příště on nechce být ta oběť. Druhá půle mi připomněla, že vlastně fakt nesnáším klišé, jak se dva milují, jen se špatně pochopí, už proto, že pak nutně následuje chvíle, kdy si to vysvětlí a melodramaticky si padnou do náruče. Zkrátka ta druhá půle byla už moc romantické klišé a melodrama. Nicméně trojku dávám s tím, že je to Yahtzee a já vím, že ona to umí i mnohem líp. V rámci jejího díla je to spíše slabší kousek, ale ta ženská umí psát fakt dobře a někdo jiný by mohl i za tohle být rád.”

Utopia

Autor: Takmarierah      Jazyk: AJ

belldandy:

“4-5. Tak nějak vím, že emocionálně ujíždím na temných příbězích, ale z tohohle jsem měla strach. Uběhlo pět let od rozvodu na pláži a čtyři roky, co Charlesovo sídlo dobylo Bratrstvo. Charles je držen v zajetí a v pohodlí v bezpečném domě. Mezitím bylo lidstvo poraženo a jeho podstatná část zničena. A Erik se vrací. Jak z tohohle bodu chcete vystavět hodnověrně jakýkoli vztah mezi diktátorem, který je původcem celo genocidy a takovým humanistou jako profesor Xavier. Nicméně jsem měla nakonec při čtení pocit, že to až překvapivě funguje. Jde o klasický Charlesův POV a Charlesovi pocity jsou vesměs správně dichotomní. Charles vyjednává ústupky s tím jediným, co má, což je vlastně už jen on sám. Plánuje atentát na diktátora, který mu každý večer předčítat. Tuší, že není dostatečně racionální, aby dokázal mít s někým sex a vůbec se u toho emocionálně nezapletl. Takže tu uhýbá, tu ustupuje. Vzato kolem a kolem, by to celé fungovalo, i kdyby Erik měl na svědomí i jen něco menšího než největší genocidu lidstva, což je věc, která se odpouští fakt špatně. Nicméně, celé téma, jak jsem ho popsala v úvodu bylo dané výzvou, na jejíž podnět tahle fanfikce zvykla. Vzato kolem a kolem si autorka s tématem poradila dobře. Jo a chybí konec, ale věděla jsem to od začátku. Zas mě jednou někdo přiměl vymýšlet vlastní konce, jakože jsem si aspoň dva vlastní průběžně během čtení vymyslela, nicméně to, co je, je vlastně až překvapivě hodnověrné. Takže dávám lepší čtyři body z pěti. Je možné, že mít silný konec, bylo by to i pět. Jenže... nebo taky ne. A ten konec to nemá.”

FavHindsight

Autor: loralee1      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“jednoduche, ale pekne”

Poškození pod kontrolou

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

DenDella:

“Jako samostatná povídka by to bylo asi lepší. Ačkoli je to rozhodně pokračování na úrovni. Z Naruby jsem byla poprvé úplně vykolejená, ale po této povídce už bych se nad ničím nepozastavila. Je zajímavé, do jakých hloubek utrpení děj spadl. Najednou jakoby mě to nutilo k nostalgickým vzpomínkám na dobu, kdy mohl ještě Harry nosit oblečení a povídat si s přáteli. Ale nevím, jestli je to úplně dobře. Původní dílo mělo zkrátka svoje kouzlo, i když tam k tak velkému mučení nedocházelo. Tohle je zkrátka ráj pro sadisty, ale kouzlo se vytratilo. A to jsem opravdu necítila žádný diskomfort ani při jedné scéně. Myšlenka na to, že je Snape ve skutečnosti na dobré straně se mi rozhodně zamlouvá. Takový ostatně byl i v kanonu. Ale bohatě by stačilo, kdyby kolaboroval a občasně pomáhal Harrymu. Naprosto mi sem neseděl jakýkoli motiv lásky. Harryho bych ještě pochopila – ve společnosti tyranů se chorobně zamiloval do tyrana nejmenšího. Ale proč mu Snape lásku oplácel? Každopádně úžasný nápad a čtení jsem si stále užívala.”

Diamantem

Autor: Eodrakken      Jazyk: ČJ

DenDella:

“Nejslabší, zbytečné, hloupé...nesahá předchozím dílům ani po kotníky. Jediná útěcha – možná je to překladem.”

Draco meets the internet

Autor: Samayel      Jazyk: AJ

DenDella:

“Zábavná blbinka na zamyšlení. V jednu chvíli jsem se úplně zamotala do toho, co je fikce a co ne :). A drobný zátah do mudlovského světa mi v tomto případě vůbec nevadil.”

Balzám

Autor: rose_whispers      Jazyk: ČJ

Luczaida:

“Oddechové, zajímavý pár, vtipné. Už jsem to četla dvakrát :D”

Medvídek

Autor: Eva Pospíšilová      Jazyk: ČJ

Lilda:

“Wow. Nádherná povídka, možná spíš novela. Velice dobře napsaná a čtivá. Nemohla jsem se během čtení odtrhnout. Hlavní postava Efram mi okamžitě přirostl k srdci. Už jen proto, že neměl lehký život a zasloužil si konečně najít lásku. A Koda s Nielsem byli taky super.”

Stránky: