Komentáře - Listopad 2019

Satisfakce

Autor: Rina      Jazyk: ČJ

ZelenáMandelinka:

“Těžko říct, jak tuhle povídku hodnotit. Je o hrozném násilí, jenže ji napsal někdo, kdo se v něm očividně nevyžívá, a kdo možná couvnul dřív, než asi chtěl. Naštěstí! Ani tak to nebylo pěkné počtení. Ale prostě se mi dobře četla a když jsem na ni po letech znovu padla, kupodivu jsem si ji i pamatovala. (Navazuje na první film Avengers.)”

Dáreček

Autor: Alice Nasweter      Jazyk: ČJ

ZelenáMandelinka:

“Jedna z mých nejoblíbenějších Avengers povídek vůbec. Strašně mě baví. Ano, je to ptákovina. Nechechtám se u toho jako blázen. Prostě mě baví :-D”

Princ na zabití

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

ZelenáMandelinka:

“Bavila jsem se skvěle :-)”

Agorafobie

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Budu upřimná v odůvodnění svého hodnocení. Existuje jistá míra, ve které je možné jiný komentář považovat za jiný názor. Pak existuje taková míra, že si jeden říká, že hloupost je prostě třeba vyrovnávat. Posuzovat fanfiction podle míry svého osobního zranění, že má oblíbená postava trpí víc než si zaslouží, je dle mého ta druhá eventualita. Jinak, Draco je samozřejmě kanonicky mizera, který klidně svede vlastní chybu na druhého jen když si zachrání vlastní zadek. Ale to - samozřejmě - nemá zásadní vliv na fakt, co se mu můžu nebo nemůže ve fiktivním příběhu stát. A jestli mu chce někdo jeho charakterní profil vylepšit tím, že ho nechá osvobodit se od vlivu jeho aristokratické smrtijedské rodiny, té party pozérských povýšenců, já nejsem úplně proti. Taky teda vycházím z představy, že kouzelníci to mají ve věcech jako alkohol a spol. úplně stejně jako mudlové. Informace, že nepijí alkohol, by pro mě byla naprostá novinka. A jestli nemají nikdy sex, tak jsem přehlédla, že používají kouzla i k rozmnožování. I když možná je to jako v Monty Pythonově Smyslu života, že tam mají postavy sex JEN když plodí děti. Upřimně, tohle není má oblíbená od Lanevry, ale mám pocit, že i tak si zaslouží být hodnocena z nějakých rozumných pozic, takže dá-li někdo bezhlavě odpad, tak snad já může dát pět a pořád se ve výslednici ocitneme stěží na neutrálních třech, takže dle mého je to fér.”

Agorafobie

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Malá myš:

“Tak tohle si Draco opravdu nezasloužil, taková čistá, nezkažená nevinná duše, tolik výjimečná a ojedinělá, jakou se nikdo jiný pochlubit nemůže. Škoda že není takových lidí jako je on více, možná by svět pak nebyl tak zkaženým místem... Krom toho, on je demisexuál a takový člověk by za boha takových věcí o kterých je tu psáno, nebyl schopný, vlastně by ho to ani ve snu nenapadlo. Draco je člověk, kterému jde o čistou lásku, city a emoce, než o sexuální život. Navíc, on by nevěděl, co jsou to drogy, to je čistě mudlovská záležitost a mudlovský styl "zábavy". On je jiný a má jiné zájmy a jiné smýšlení, než většina lidí. I kdyby se o drogách dozvěděl, nezajímaly by ho. Mu jde v životě o úplně odlišné věci, než o takové povrchní pitomosti které dělají mudlové, kteří neví co jiného by mohli tak dělat (chlastat, sexovat, fetovat). A kromě tohototo, on svou rodinu miluje nadevše a nebyl by schopný, je opustit. Nojo, ale koho to zajímá, nikomu na Dracovi doopravdy nezáleží, nikdo jej skutečně nemiluje, lidé si jej chtějí představovat dle svého a přetvořit si ho dle obrazu svého. Ale proč? Proč někoho tak moc jedinečného, měnit? To jaký Draco je, ho dělá naprosto výjimečným. Nač si jej představovat jiného, než jaký je? Nač měnit celou jeho osobnost? To už pak není on. Jsem hrdá na to, že ho miluji takového jaký je a nepotřebuji o něm fantazírovat a dělat z něj úplně jiného člověka... Je mi Draca tak líto, každý ho chce mít dle obrazu svého, i jeho vlastní rodiče ho nebrali takového, jaký prostě byl. Je to smutné, jak si jej každý mění, přetváří. Nikdo nevidí, jak moc úžasnou osobnost má. Nebo spíš, nikdo to nechce vidět... Tohle si Draco opravdu nezaslouží. Není žádnou hračkou, aby si s ním každý dělal co chce a měnil ho, ničil ho.”