Komentáře - Říjen 2015

Stránky: 

Severusův syn Harry

Autor: Alis      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Přečíst se to určitě dalo, ale četla jsem lepší povídky na téma severitus .... tohle pro mě bylo prostě míň uvěřitelné”

Temné stíny

Autor: Salazaret      Jazyk: ČJ

lia:

“tuto povídku jsem četla před dlouhou dobou a pořád si pomatuji velmi emotivní příběh. Škoda že Salazaret nedončí ostatní své HP povídky”

The Pain of Misunderstandings

Autor: betsanne      Jazyk: AJ

lia:

“velmi ooc charaktery a velmi přeslazený konec, ale zasmála jsem se”

The Road Less Traveled

Autor: verityburns      Jazyk: ČJ

lia:

“opravdu dobrý johnlock”

Přiveď ho

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

Rulie:

“líbilo”

The Merry-Go-Round

Autor: Abstract Concept      Jazyk: AJ

jesssnape:

“páni!”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“to je kravina...”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Kromě posledního drabble všechno špatně”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Takže zatím jsem zhruba v polovině, ale ráda se podělím o své první dojmy. Ano, nemůžu se od toho odtrhnout. Ano, dost často na to myslím, když zrovna nemůžu číst. Ano, nesnáším, jak moc mě to ovlivňuje, zvlášť ve chvílích, kdy bych měla být nohama na zemi a myslet na realitu! Co mi prozatím utkvělo v paměti je styl psaní, se kterým jsem se musela nejprve nějak sžít, ale vím, že je to mnou, jsem zkrátka na něco zvyklá, sama píšu úplně jinak, což se pak na autorovi dost podepíše, samozřejmě k jeho škodě :) Malou výtku mám k délce, už jsem s EK strávila hodně času a pořád toho mám ještě hodně před sebou a nevím, jestli to zvládnu, díky náporu emocí, které z toho sálají. Jednou jsem to chtěla i vzdát, ale k tomu se vrátím až po dočtení. No, snad to dočtu. Prozatím je to úchvatné, poutavé, neustále překvapující. Mám ráda tento pár, i když se k němu obracím jen sporadicky. Rozhodně nelituji ani jedné minuty, kterou jsem čtení EK prozatím věnovala, ačkoliv mne to stojí hodně duševních sil :) Dodatek: dočteno, dobojováno. Za pět, ale znovu už to asi nedám.”

Zázraky se dějí. O Vánocích.

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“První polovina ještě celkem šla, ale ta druhá.... :/”

Srdce bez společníka

Autor: Michmak      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Mám dojem, že tohle bude jedna z těch povídek, které buď milujete nebo nesnášíte. Mě osobně se líbila - sice nevím jestli se k ní vrátím, ale byla poutavá ( a pro mě s hlubokým podtextem)”

Zázraky se dějí. O Vánocích.

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Pohádka, ale celkem uvěřitelná, když se přimhouří očka”

Z vlastní vůle

Autor: Slimča      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Patří mezi moje Top Ten”

Dangerous

Autor: Faith Wood (faithwood)      Jazyk: AJ

jesssnape:

“mě to moc nebavilo...”

Phosphenes

Autor: oliverdalstonbrowning      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Tenhle příběh zaťal hluboko. Podobně jako třeba „The Wounding and Healing of Man“ je to hořkosladká povídka s ne-tak-docela happyendem, koláž poslepovaná stejnou měrou ze šťastných i smutných kousíčků, kde vše potřebuje svůj čas, a to jí dodává na realističnosti. Bard s Thranduilem překonávají fyzickou i duševní bolest, aby k sobě našli cestu, jen aby nakonec zjistili, že někdy může být největší překážkou člověka on sám. Bylo tu dost scén, u kterých jsem měla dojem, že glgám z čokoládové fontány a samou sladkostí puknu. Ale byly tu i dlouhé pasáže, u kterých jsem si připadala jako Bella Swanovic, když 3 měsíce seděla a zírala zdeptaně z okna (včetně toho slzodojnýho songu). Nejčastěji se ty dojmy mísily, protože v téhle povídce nic není úplně růžové, ale ani černé. Styl vyprávění je úžasný, vtáhlo mě to a donutilo cítit emoce s postavami, což je kumšt, před kterým smekám. Moc se mi líbilo vypodobnění vztahů obou mužů k jejich potomkům i k jejich práci. Autorka dovede mistrně vylíčit ducha a atmosféru místa a pravý význam slova „domov“. Milostné scény byly přesně takové – milostné; žádné popisování tělesných funkcí, při němž moje libido páchá sebevraždu, protože něco tak edukativního a totálně ne-sexy už nechce nikdy vidět. Plus body dávám za název povídky, šokujícího Elronda, tragikomickou etudu s vinným sklepem, Thranduilovy svačiny, Leggyho dislexii, Sigridinu tajnou lásku a poslední scénu s Legolasem, ze které jsem div nezačala laktovat.”

It Was We Who Were The Cliché (But We Carried On Anyway)

Autor: ignatiustrout      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Harry se chová jako idiot, Draco se chová jako idiot, a tak je Teddy zavře v pokoji, \"aby měli rande a začali se mít rádi\". A ono to funguje. Lepší průměr”

IDK My BFF Hermione?

Autor: lettered      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Harry je přesvědčen, že Draco má něco za lubem, a všichni ho přesvědčují o opak. Pak jsou zase všichni přesvědčeni, že Draco má něco za lubem a Harry je přesvědčuje o opaku, protože někde mezitím s Dracem začal spát. S Dracem, který je tak trochu v prdeli a neví, co se životem. A Harry ostatně taky ne.”

Hey, Potter

Autor: SunseticMonster      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Skvělý originální a vtipný nápad.”

Dangerous

Autor: Faith Wood (faithwood)      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Být vlkodlak znamená mít obří penis a vyznávat nehynoucí lásku. Takže tak.”

Coffee, Cakes and Doorknob Snakes

Autor: Omi_Ohmy      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Prostě průměr. Neurazí, nenadchne.”

Vlk uvnitř Remuse

Autor: Cmere      Jazyk: ČJ

Cora:

“"Siriusharry!" :)”

Tisíc podob lásky...

Autor: Falkira      Jazyk: ČJ

Cora:

“Asi by se jim ještě dlouho nerozsvítilo, kdyby nebylo těch bubáků :). Délky je vážně, vážně škoda, málo prostoru bylo. Dopřát jim ho víc, byl by tak velký skok asi lépe uvěřitelný. Navíc - jednu větu tázací v 1. části jsem vnímala jako natolik nešťastnou, že se mi otravným způsobem neustále vracela a kazila dojmy až do konce. Mozek si zkrátka jede po svém. 2+.”

Tajemství je ve vyprávění

Autor: Sakuri      Jazyk: ČJ

Cora:

“Bylo to příjemné čtení. Některé scény strhující, místy občas nuda. Střídalo se to hezky ve vlnách. Paradoxně mi tady ten nastíněný Snupin přišel tak nějak navíc; Snape je pro mě postava natolik podmanivá, že ho málokdy snesu jako odstaveného na druhou kolej. A tady hraje prim Draco a Harry a jde jim to spolu moc dobře. Výborný je samotný závěr. Občas mě (i u hodně dobrých děl) konec neuspokojí nebo vyloženě zklame. U téhle povídky je poslední kapitola podle mě ta jednoznačně nejlepší ze všech. Za překlad jsem - vzhledem ke své chabé angličtině - samozřejmě! vděčná, nicméně četl se mi občas ztuha; místy byl příliš doslovný a tak nějak neučesaný (Vnímavou zahradu ale naopak hodlám vychválit až do nebes, její překlad je čisté pohlazení po duši). Znovu asi nepřečtu, ale na trojku to není...”

To ta vůně II.

Autor: Sssnake      Jazyk: ČJ

Cora:

“3+.”

To ta vůně

Autor: Darkness deStination      Jazyk: ČJ

Cora:

“Škoda přeškoda, že nejsou obě povídky sešité do jedné; tahle mě, bohužel, oslovila podstatně méně. Moc se mi ale líbí název povídky. Ve vztahu k obsahu i sám o sobě.”

Stránky: