Komentáře - Říjen 2015

Stránky: 

Nelíbejte učitele za jízdy

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

neviathiel:

“Za mě asi nejlepší a "nejrealističtější" HG/SS fanfiction. Čas od času se k ní vracím, líbí se mi skvěle promyšlená policejní práce londýnských bystrozorů, atmosféra adventního velkoměsta, strastiplné řízení ve sněhu a břečce (brrr) a skvěle odsejpající děj s milými maličkostmi a nečekanými obraty.”

Útočiště

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

neviathiel:

“Jedna z nejlepších romancí, co jsem četla v celé fanfiction vůbec, a jedna z tří Danainých povídek, které mně hluboce zasáhly a ovlivnily do budoucna.”

Jahody

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

neviathiel:

“Lehce hororová povídka o ctižádosti, souboji dvou tvrdohlavých osobností. Na ten podivný měsícek jsem ještě spoustu let nezapomněla.”

All Life is Yours to Miss

Autor: Saras_Girl      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Tahle povídka je úžasná. Podzimně-vánoční pro takové ty večery, kdy se člověk zkroutí do křesla před krbem (pokud má to štěstí a nějaký má) s hrnkem horkého čaje/kakaa/svařáku a chce si přečíst něco milého. Přesně to to je. Milé, něžné, pomalé. Čím dál raději mám povídky z Dracova pohledu, protože tam obyčejně neprudí moc vedlejších postav. V téhle povídce sice jsou, ale ve snesitelném množství. Co mi na povídce vadilo, bylo, že Draco byl takový moc dokonalý. Na začátku ne, vlastně mi to připomnělo pohádku O Napravené čarodějnici. Stejně jako ona byl Draco na začátku protivný a neoblíbený, ale jakmile se musel starat o někoho jiného, než jen o sebe, začal se měnit, až byl tím hrdinou, ke kterému všichni vzhlíží. Tu pětku nakonec zachránil Stanley. Tak originálního mazlíčka jsem nikde jinde ještě neviděla.”

Harry Potter a bystrozor

Autor: Karlos-sama      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Tato povídka by mohla být půvabná, ale z různých důvodů mne neskutečně rozčilovala. Jazyk je vcelku pěkný, čte se příjemně. Chyb je docela dost, občas i hrubých, chtělo by to dobrou betu. A opravdu by bylo fajn, kdyby autor lépe nastudoval používání velkých písmen. Co říct k příběhu? Přiznávám, nemám moc ráda přespříliš mocného Harryho ani zrovna nemiluju Moodyho. Na druhou stranu mám ráda příběhy, když se Harry dostane od Dursleových a jeho osud se vyvíjí příznivěji. Takže jsem nějak skousla, že se Harry naučí jazykům pouze tím, že si přečte knihu omylem věnovanou v onom jazyce (je mu pět a trvá mu to tak týden), že neverbálně čarovat zvládá na první dobrou – v sedmi letech dostane hůlku a okamžitě umí kouzla, která si dříve přečetl. No já vím, je prostě geniální a neobyčejně mocný a později se některé jeho schopnosti vysvětlí, takže řekněme, že tohle v pořádku. Horší je, že autor patrně vůbec neví, jak se vyjadřují a chovají malé děti. Na počátku pětiletý Harry, který zatím neumí číst, na televizi se dívat nesmí (pokud na rozdíl od kánonu smí, měl to autor zmínit) a nikdo dospělý se mu nevěnuje, prostě nebude mluvit v tak dlouhých a komplikovaných větách. Taky zalíbení sedmiletého Harryho v tanci a Sáře mi připadalo nevěrohodné. Zdá se mi škoda psát o malém dítěti a nechat ho působit jako puberťáka. Kdybych nevěděla, že je mu sedm, odhadovala bych tak třináct. Další věc, která mne rozčilovala jsou nelogičnosti: Harryho dva roky od pěti do sedmi učí Moody. Jak je možné, že nechodí do školy? Nebo chodí a autor to nezmínil? Harry je celé dny pryč. Kdy dělá ty domácí práce, které po něm údajně teta chce? Jak se může učit kouzlit na dětském hřišti, kde, jak autorka zmínila, poté, co ho Moody opravil, chodí stále více lidí? Harrymu je sedm a Brumbál se diví, že se umí podepsat – nebude on geniální? (Harry, samozřejmě, Brumbál je spíše tupý, když se něčemu takovému diví.) Harry je připraven se dostat do svých jedenácti na úroveň NKU a pak nastoupit do Bradavic. Co tam bude dělat? To by přece byla naprostá ztráta času... -------------- Byly tam i světlé okamžiky, ale další díl už číst nebudu.”

Promise

Autor: Kayleigh      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Přeloženo pomocí překladače, takže vím o co šlo, ale požitek ze čtení nic moc. :/”

Spoznali sme more

Autor: luckei1      Jazyk: SJ

Akkarra:

“Ne, není to pro mě.”

Here's The Pencil Make It Work

Autor: lettered      Jazyk: AJ

mariaa:

“...”

Upřímné přiznání (spasí duši, ale zkazí pověst)

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

lia:

“krása”

Krádež v ředitelně

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

Kardama:

“Už jsem to jednou četla když to vycházelo každý týden. Teď jsem potřebovala něco na pohodu. A bavila jsem se zas. Doporučuju na dovču nebo lenošnou neděli.”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Na tohle snamione jsem narazila úplně náhodou, ale četla se naprosto úžasně - ano je to dokonalá červená knihovna, ale někdy prostě takovou povídku prostě potřebuje. Krom toho jsou zajímavé i dodatky k Amber jako takové.”

Makoto

Autor: NoriTenshi      Jazyk: SJ

Akkarra:

“Slíbila jsem, že to nebudu číst, ale už nemám na čtení nic jiného, takže se ti omlouvám ZJ. Ze začátku se mi to docela líbilo, jenže pak se objevil "divný" Makoto, který mě až neskutečně iritoval a ke konci jsem už musela hodně přeskakovat.”

Velikonoční pohádka

Autor: Severka      Jazyk: ČJ

Cora:

“Bavila jsem se míň, než jsem asi měla. Příliš se mi netrefilo do vkusu, pardon...”

Štěstí je tam, kde ho najdeš

Autor: Razzberry      Jazyk: ČJ

Cora:

“Chytlavá, moc dobře napsaná povídka. Nerozumím ale tomu, proč těm dvěma dala autorka až tak striktně heterosexuální minulost bez jediného "škraloupu". Takhle náhlé vzplanutí asi není nemožné, ale nepravděpodobné podle mě ano. Hodně se mi líbily Siriusovy stavy plynoucí z domácí izolace; jeho letargicko-euforické výkyvy tady byly hodně věrohodně podané. A vylíčenou vyzbu Snapea na Malfoye jsem přijala z nejednoho důvodu s povděkem. Úplný závěr jejich romance jsem si v duchu dopsala sama. Dopadlo to dobře :)”

Upřímné přiznání (spasí duši, ale zkazí pověst)

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

Cora:

“Vtipné :)”

Stříbrný měsíc

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: ČJ

Cora:

“Po dočtení jsem měla prakticky stejné pocity jako po Resistance. Napsáno i přeloženo skvěle, to bez diskuze. Tak moc se mi ale nelíbí námět (resp. fakt, že by vůbec byl někdo ochotný zřízení podobného táboru odklepnout), že nejsem schopna objektivního posouzení... minimálně tu čtyřku by si to zasloužilo, ale já ji dát nedokážu.”

Jak Draco Malfoy přestal být hetero

Autor: Faith Wood      Jazyk: ČJ

Cora:

“-”

V jednom pokoji za jediný den

Autor: Lilithka      Jazyk: ČJ

Cora:

“Jedna z těch, na které se asi těžko zapomíná, ať už člověk z napsaného tu husí kůži má nebo ne. Já jsem měla.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

lia:

“neuvěřitelná povídka. Vpůlce jsem ji musela přestat číst a vrátila se k ní až po velmi dlouhé době. Stejně jsem jí půlku probrečela. krásná povídka, ale některé csény už číst nechci”

Náhražka

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

lia:

“v nouzi je člověk vynalézaví”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

lia:

“:)”

Honba za sluncem

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“Dobré. Trochu divné... trochu dosť chvíľami, obrátené na hlavu. Ale dobré.”

Life and Death in Limbo

Autor: seren_ccd      Jazyk: AJ

Danae:

“Velmi povedené AU, jehož zápletka by obstála jako samostatná fantasy/duchařská a romantická povídka zasazená do poválečné Británie. Zároveň plnokrevná cesta tam (a ne tak úplně zpátky), kdy se známé dějové zvraty odehrají značně překvapivě, nechybí napětí ani hrůza. seren_ccd umí výborně psát ženské postavy, které ve svém srdci zůstávají Bilbem, hrdinou proti své vůli, který nakonec překvapí druhé, ale nejvíce sám sebe. A budování pomalu rostoucího romantického vztahu Bellou a kapitánem Thorinem Durinem jí jde prostě báječně. Skrz naskrz příjemný zážitek.”

Jak to ve skutečnosti je?

Autor: Mariana      Jazyk: ČJ

assez:

“Má to svůj půvab./Proč 5, když jsem měla své výhrady? Za ten konec. Za princip, který mi nedošel. Za ukřevdění povídce na začátku. Za tak skvělou myšlenku, kterou má málokterá Mary Sue povídka. Za brilantní češtinu a gramatiku, kterou bych si mohla přát jednoho dne ovládnout. Za přínos do této oblasti. Za dokončení jednoho příběhu. Za Christinu takovou, jaká byla, a Severuse s Remusem, které jí ze srdce přeji. Za to, že tohle není tak docela Mary Sue povídka. A za spoustu věcí mezi řádky, které se tak snadno poztrácí těm, kteří vidět nemohou, nebo nechtějí. Děkuji, Mari. P.S. Dokončení hledejte zde: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/3234%7cJak-to-ve-skutecnosti-je/?/”

Tik... tak...

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Salome:

“Také upřednostňuju civilnější styl a mám nedůvěru vůči tomuto typu pokusu o umění. Nemůžu si pomoc, ale působí na mě hysteroidně a nezrale. To je samozřejmě můj problém. Ocenit lze nápad, pěknou stavbu příběhu. Poslední věta... to je záměrný vtip, nebo nezdařený pokus o poetiku?”

Stránky: