Komentáře - Leden 2015

|<  >|

Thank you for loving me

Autor: andie      Jazyk: ČJ

Salome:

“Tento příběh není ničím výjimečný. Na nic si nehraje, nic zásadního nesděluje, neřeší otázky života a smrti, nehledejte v něm nic jiného než tápání první zamilovanosti. A přesto, myslím, stojí za přečtení. Je to příběh z období Pobertů, které se autorce podařilo vystihnout velmi živě. Jen zcela ignoruje Petříčka – což i chápu, ale přesto považuji za chybu. Děj plyne pozvolna, andie má talent na zachycení každodenních detailů, pěkně vylíčená atmosféra – jak prostředí (naprosto úchvatná byla scéna Briany a Jamese na koštěti, hodně se mi líbila korespondence Briany se Siriusem), tak i psychologie dospívajících. Všichni jsou děsně rozjívení adolescenti. A někteří pak i děsně smutní adolescenti. Tedy naprosto věrně zachycení adolescenti. Přestože příběh autorka neměla vymyšlený od počátku a dost podle svých slov improvizovala, není to na výsledku poznat, příběh působí kompaktně, je vygradován, má hezkou pointu. Mně osobně však rušilo dost chyb (kolem deseti na kapitolu), mimochodem tak důsledných, že nemohlo jít o překlepy (Mně/mě, čárky před než , důsledkové poměry, čárky mezi spojkami, zlatonka, nebelvírka… ku podivu, ne jen ve významu „nejen“ – což mimochodem dost zásadně mění význam.). Hrubka byla i v upoutávce. Jazyk byl velmi živý, přirozený, snad jen „pusinkové kouzlo“ působilo jako pro předškoláky. Pobertové jsou vylíčeni výborně, doplňkové postavy neurazí, trochu jsem měla problém s hlavní hrdinkou, o kterou se pořád všichni zajímají – přestože je učebnicově nezajímavá, nešikovná (to bylo až přehnané, myslím), protivná a ubrečená a podle svých slov nijak zvlášť hezká (což si v tomto věku ovšem myslí i vyložené krasavice). Takže - nečekejte moc, a možná budete příjemně překvapeni. Je to sice jen dívčí románek, ale docela zábavný, a ne hloupý – pečlivě schovaný je tam i náznak něčeho navíc (to když Briana ví, že nemá usilovat o někoho, kdo ji nechce, a přestože ji to bolí, racionálně to chápe – tyhle pocity byly vylíčeny skutečně silně). Samotnou mě překvapilo, jak lehce se to četlo – a přestože mi tam pár věcí na nervy lezlo, je to milá záležitost. Nemám ráda povídky, kde se řeší jen zamilovanost, a tady se řeší jen zamilovanost – a přesto se mi to líbilo. Možná každodenními detaily, živými dialogy, pochybnostmi, vlastně přesně nevím, ale jako celek to na mě působilo jako kytice polních květů – schovají se v ní i ty méně hezké, je sice obyčejná, ale přesto potěší. Hodnocení: Příběh, originalita zápletky – 3, logika děje – 3, reálie, faktografie – 4 (bod dolů za absenci Petříčka), struktura – 4, styl – 5, formální stránka – 3, přesah – 3, celkový dojem – 4; celkem 3, 2)”

Mystik

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Cora:

“Souhlasím s belldandy...”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Vive la révolution! Nejvíc mě ani tak nedostali bačkůrky, jako dvoucentimetrový cár hadru. :-D Ale to byl asi nechtěný humor. :-D”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Někdo už by měl ale vysvětlit, že ta její revolta je poněkud kontraproduktivní, pokud dává hodnocení pět každé kravině. Nevinní lidé pak propadají dojmu, že jí přidaná povídka stojí za přečtení. :-/ A ty drabble nefungují ani jako parodie.”

Osmkrát

Autor: Fabula Rasa      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Mezi nimi to bylo dokonalé, ta politika na pozadí pokulhavala”

Post-Coital - fanart

Autor: camillo1978      Jazyk: fanart

KalamityJane:

“Ten Krum!”

Dívám se, dívám

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Líbí se mi ten závěr, ten je opravdu dobrý.”

Koule a koumáci

Autor: Champbacca      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nepropadejte panice. :)”

Muggles

Autor: ghwalta      Jazyk: fanart

leporelo:

“Uzasne trefne...uzasne vkusne...uzasne vystihujuce...a este ma to i uzasne pobavilo :)))”

Portrét pro Bradavice

Autor: evi      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Zaujímavý nápad, mne sa tento príbeh páčil. Obvykle mi nové postavy vadia ale Natalia bola skvelá.”

Láska navzdor králi

Autor: tesinabaan sim      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tak tohle je nářez! Smíchy opravdu brečím. :D :D :D Už ty neskutečně růžově afektované úvodníky mě rozesmály, "lovískové komentíky" a absence pravopisu v nich mě zlomily v pase dokonalou ranou na můj solar a blnďák zasadil poslední úder! Knockout! Stařík v hajzlu a parádní překlepy v textu jsou už jen snášející se konfety na mé bezvládné tělo. :D Ano, bylo to opravdu dech beroucí. Smíchy jsem nebyla schopná se nadechnout. :D Jestli je to opravdu badfic, tak smekám klobouk, protože... Já z toho fakt nemůžu! :D :D :D”

Mystik

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Z prvního dílu jsem byla nadšená, druhý byl tak nějak zklamáním. Už to nebylo ono.”

Láska navzdor králi

Autor: tesinabaan sim      Jazyk: ČJ

sweraine:

“No, upřímně nevím, co od toho očekávat. Začátek se jevil naprosto příšerně, tak doufám, že alespoň konec bude obstojný. Jestli je to badfic, tak velmi dobrý badfic a autorky mají na parodie talent.”

Zázraky se dějí. O Vánocích.

Autor: Blesk      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Váhám mezi 3 a 4 ale asi se přikloním spíše k hodnocení 3. Začátek povídky mi nějak nesedl, pak to sice bylo lepší, ale stejně...”

Nightmare

Autor: GoddessOfPudding      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nápad celkem dobrý, ale zpracování pokulhává a sloh je podprůměrný. Přečíst se to dá, ale není to žádná sláva.”

Elves and Dwarves

Autor: KARIFOO      Jazyk: AJ

Sargo:

“:-D :-D”

Elves and Dwarves

Autor: KARIFOO      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Tohle je moje oblíbená scéna z Hobita (Legolas prvně spatří Gimliho), ale kdyby ji natočili tak jako v komiksu, byla by totálně legendární!”

Elves and Dwarves

Autor: KARIFOO      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Bože! Vzhledem ke konotacím... jo, řehtám se tu jako kůň. :-D”

Elves and Dwarves

Autor: KARIFOO      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Dost vtipné”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nápad nebyl špatný a nad představou Voldemorta v papučkách jsem se opravdu musela usmát. Ale jako mnoho jiných padá na zpracování. Tenhle způsob podání opravdu nebyl nejšťastnější.”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

lymmet:

“No, tři kousíčky čehosi, co má být vtipné...”

Krev není voda

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Jak už tu kdosi napsal - vracím se k ní a pokaždé mě dostane ... výborná, skvěle napsaná povídka.”

Z jiného pohledu

Autor: Teclaireddy      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Voldemort jaksi není typ melancholického záporáka se sklony k sebezpytování.”

Krev není voda

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Cora:

“Nemohu jinak než plný počet, a to i přes to, že Severitus obecně nevyhledávám. Povídka je extrémně záživná a nepustí, dokud ji nepřečtete. Ta temná stránka Harryho mi v příběhu sedla jako pr*el na hrnec, a Snapeovy projevy, byť by si na mnoha místech zasloužily ráznou fyzickou konfrontaci, byly strhující. Čtení jsem si moc užila.”

Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

Cora:

“S mnoholičným večírkem jsem se v povídkách setkala úplně poprvé, a ten nápad mě uchvátil (člověk jako já potom až žasne, jak strašně přízemní myšlení má...). Na mě osobně tahle povídka neměla bohužel nijak výrazný vliv, ale na druhou stranu by mě ani nenapadlo ji nedočíst. Ne výborné, ale dobré rozhodně ano.”

|<  >|