Komentáře - Červen 2014

|<  >|

One Million Lines

Autor: HapticMimesis      Jazyk: fanart

Lanevra:

“Vidím v tom jednu snad z úplně nejdůležitějších události ve Spockově a McCoyově života. Tak schválně; jaká to je? :-)”

Výchova dívek v Bradavicích

Autor: grimmy      Jazyk: ČJ

NikaV:

“S BDSM vztahem to nemá moc společného. Chybí nějaká počátečné důvěra před začátkem hrátek... Celkově postavy jednají docela nelogicky. Ale na druhou stranu je nadprůměrný sloh a dobře navozuje atmosféru, hrátky se různě mění, takže se nikdy nic neopakuje. Proto dávám tři body.”

Kirk/Spock - Hey Jealous Lover

Autor: ashayavar's channel      Jazyk: fanvid

Benny:

“Valná většina Spirk videí je o žárlivosti.Tohle je moc hezké a myslím,že tomu i napomáhá Frank Sinatra.Úžasná a trefná píseň.”

Wooing Harry Potter

Autor: Mahaliem      Jazyk: AJ

finde:

“"I will teach you to moan from a look, harden from my scent, even come from my voice alone." není co dodat”

Checkmating

Autor: Mahaliem      Jazyk: AJ

finde:

“manipulativní Ron je neobyklý”

Kirk/Spock - Hey Jealous Lover

Autor: ashayavar's channel      Jazyk: fanvid

Lanevra:

“Hehe! :-D Na řadu těch Spockových pohledů si pamatuji, ale když je to takto sestříhané, je to ještě větší zábava.”

Láska v dopisech

Autor: MizSphinx      Jazyk: ČJ

Salome:

“Nenáročná, příjemná a vtipná romantika. Výborně napsané i výborně přeložené, po formální stránce oceňuji naprosto bezchybný styl bez anglikanismů a výborný pravopis. Pokud nečekáte víc než příjemný romantický příběh, budete spokojeni. Hermiona je trochu OOC - ale u každé kapitoly je v tomto smyslu varování, takže to nebudu kritizovat, vlastně mi připadá OOC méně, než jse očekávala. Autorka moc hezky pracuje s postupujícím erotickým napětím, přitom jí neschází hravost a šarm. Bod nad průměr je ale hlavně za nadprůměrný překlad.///Nedá mi to, abych nedoplnila pokus o objektivní hodnocení podle mých vlastních kritérií:Příběh: originalita zápletky - 1/Styl – jazyk - 3/ Formální stránka: gramatika, stavba vět - 5/Struktura, stavba (gradace, vypoinotvání) - 3/ Postavy – odpovídají předloze, je jejich vývoj logický, jsou jejich motivy uvěřitelné? -1 /Děj: Je logický a uvěřitelný? - 1 /Přesah - 0 /Celkový dojem (věc osobní obliby) - 3. Tedy průměr je 2, 1. Pokud přidám bod za výborný překlad, zůstaneme na tom průměru.”

Ostuda trampů

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Taková legrácka.... pobavil mě Jidřišek”

Chrám

Autor: Sssnake      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Tak nevím, nějak mě to nezaujalo...”

Čajová sága

Autor: Telanu      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“překlad jsem dočetla do 15. kapitoly a samozřejmě jsem si nedokázala představit, jak čekat na další kapitolu, takže dočteno v originále, ale protože češtinu děsně miluju, hodlám si na překlad počkat a číst znovu. Povídka je dokonalá a překlad ještě dokonalejší, krásně se čte a pozvedává povídku ještě o stupeň výš. ♥ Díky za něj ♥”

Tea series

Autor: Telanu      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Ach. Ach... Jedna z těch povídek, kdy se z lidí stávají monstra ignorující okolní svět, rodinu, přátele i potřeby těla. Díky téhle povídce se ze mě opět na několik dní stala protivná bestia netoužící po ničem jiném než klidném místečku ke čtení. Velmi originální, zajímavě pojaté postavy, děj, mytologie. Dokonalý mix. Maličko (zcela nepatrně) mě rozčilovaly poslední dvě a půl kapitoly poslední části série, protože byly tak neskutečně jiné oproti celku - najednou se všichni a všechno chovalo úplně jinak a ta napínavá dějová část klidně mohla být rozvedena už v předchozích dílech. Ale v takovém rozsahu a tolik dokonalosti, čert to vem... Miluju tuhle povídku a rozhodně se k ní budu vracet. Jo, a v Čajové sáze naprosto bezmezně miluju Snapea a jeho kontrasty. To, jak absolutně ztrácí sebeovládání v Harryho přítomnosti, je tak... skvěle napsané... ach jo, jdu si někam zalízt, než se seberu”

Legacies

Autor: Markath      Jazyk: AJ

Lex-san:

“Jak autorka sama předestírá, tento příběh se odehrává po finále třetí série. Příběhů, které vypráví o tom, co se dělo s Johnem a Haroldem poté, co se rozešli, se po konci série vyrojilo velké množství. Bohužel jsem nenarazil na takový, který by mi vyrazil dech. Tento příběh se sice vyvíjel zajímavě, ale nemůžu si pomoct, čekal jsem od něj více. I když poslední kapitola s ratingem NC-17 mi moje zklamání trochu vynahradila :) // Hodnocení 3, 5”

Láska v dopisech

Autor: MizSphinx      Jazyk: ČJ

Benny:

“Dnes jsem se dozvěděla zajimavou statistickou hodnotu-až 70% českých žen, alkoholiček, se stává závislými na mateřské dovolené.Škoda jen, že neexistuje také statistika ve které by bylo prokázáno kolik procent žen měkne mozek z podobných románových zvěrstev.Lidi, ok, překladatelka varuje před lehce naivní románovou Hermionou.Což je v pořádku, pokud by ta slečna byla alespoň kousičkem zmiňovanou Grangerovou.A Lucinka je nechutně dokonalý..ó, fuj, to není HP fandom!To je Pilcherka.1-2”

Broken Promise - Draco/Harry

Autor: Gaby M      Jazyk: fanvid

Benny:

“Málem bych zapomněla, že je sobota a musím přidat drarry video :) No jo, obrazová kvalita nic moc, příběh až srdcebolně romantický(že to u toho páru tak k tomu táhne), smrt a nešťastný krásný hošík.Být to ff, je trojka jasná volba, ale to video mám zvrhlým způsobem ráda.Písně jsem se nedopátrala, osobní tip je King of Leon.Kdyby někdo chtěl pátrat.”

Lullaby

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Benny:

“Jsem protekční spratek.Četla jsem to za čerstva, před vydáním.A neudivilo mě to.Protože Lana zná ptactvo dokonale.Pták je prase, netopýr..a spousta jiných zvířatek.Tak proč by prase nemohlo být ptákem? :)”

Jabloňový květ

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Benny:

“Je to označeno jako slash, ale prvoplánově jde o het na Sareka a Amandu.Ono se od toho těžko odděluje Spirk, uvidíme jak moc toxický v tom bude;D || U Lanevry mi komentáře dělají problém.Vše co mě napadá zní jako masturbační projev nad oblíbeným autorem ;-) Klady jsou jednoznačné;het na ST v českých vodách je vzácnost.Nebo alespoň můj názor.Je to typická Lana.Humor, nápad, nevíte zda Vulkánce milovat či je vykastrovat za jejich chování, vražedný doktor McCoy a pak druhý pár;Spirk.Nakonec i ta Amanda žila ve vulkánské společnosti příliš dlouho, dle jejího rozhodnutí na konci.Teď mě omluvte, půjdu hučet do autorky ať začne psát ff na Leonarda a Sareka(slash je slash ;-) )|| Akkarra: Túdle.Postav se do řady.Tvůj Mirror!Spock a Mirror!Leonard počkají..nakonec utřem obě a bude fem!Spirk :-D”

Lullaby

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tak ti moc dík, Lani. Teď abych našla starý sešit z přírodovědy, protože si mi to dokonale zamotala - prase je pták, liška kokrhá, kůň plete na zakázku šály a sousedův Žeryk diriguje rybí pěvecký sbor a po lesích běhají mutanti... Ale jinak to bylo strašně roztomilé. :D”

Jabloňový květ

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Těším se, těším... :D /// Perfektní. Sarek a Amanda sice nejsou můj oblíbený pár, vlastně jsou mi jinak celkem lhostejní, ovšem v Lanině podání jsem si je docela zamilovala. O kvalitě spirku a Kostrova hudrování se není třeba vůbec zmiňovat. Prostě za plný počet a já si to jdu přečíst celé znova. :D / Benny: Ne, napřed doktora a Spocka. ;)”

What was your name again?

Autor: iscalox      Jazyk: fanart

Akkarra:

“To je kruté. :D”

Prvorozený

Autor: Fabula Rasa      Jazyk: ČJ

Salome:

“Skvělá Molly, skvělý Bill, hezky vystižená atmosféra v Doupěti. Formálně je perfektní - jak styl, tak pravopis, tak i struktura. (Zvláštní ocenění proto patří překladatelce.) Mně se líbilo, že se to zaměřuje na vztah matky a syna, a povedlo se to navíc velmi pěkně. Nelíbila se mi tam jen jedna lehce podbízivá scéna, která z pěkného příběhu dělá něco lacinějšího, vcelku nechápu proč. Autorka to nemá zapotřebí. Je to millé, lehce dojímavé, ale ne kýčovité.”

Srdce si nevyberá

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

jesssnape:

“já ji mám ráda =)”

Světlo v písku

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Kirkovo vzplanutí mi připadlo poněkud unáhlené, ale .. no jo ... vždyť on je to od mládí přelétavý námořník - V každém přístavu jedna holka. :) Ach jo ... já to řeknu ... tu větu, kterou jsem si slibovala, že říkat nebudu: "Škoda, že to není delší..." Ovšem Lanina dokonalého, ale nevyhraněného Spocka, který působí jako, že ještě neví, co si má počít sám se sebou (v přesném protikladu ke Kirkovi, který má ve všem jasno), jsem si tu zamilovala ... víc než před tím. Je-li to tedy vůbec možné? :)”

Manželské intermezzo

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“krása a konečne som pochopila tie narážky v neznalost nepřítele :)”

Jak je důležité míti Nevilla

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

bwews:

“Snape s Nevillem jsou v podání Lanevry vážně úžasní. Bavilo:)”

What was your name again?

Autor: iscalox      Jazyk: fanart

Benny:

“Koho víc litovat?Asi Jima-kvůli tupé :-)”

|<  >|