Komentáře - Říjen 2014

|<  >|

Strom poznání

Autor: Philo      Jazyk: ČJ

Cora:

“Přečetla jsem celé a některé pasáže sála jako houba. Z mnoha důvodů to ale není můj šálek kávy...”

Osudová sázka aneb Tvrdohlavá Láska

Autor: POPO      Jazyk: ČJ

Cora:

“Výborné, milé a vtipné. SKUTEČNĚ vtipné. Děkuji, POPO, prozářila jsi mi den. Chystám se na druhé čtení :-)”

Zda smím jít blíž... zda smím jít dál

Autor: A-SISI      Jazyk: ČJ

Cora:

“Tak tohle je přesně ten případ, kdy bych se raději nechala dobrovolně zašít do cely předběžného zadržení, než abych byla i nadále frustrovaná tím, že je povídka nedokončená. Škoda, přeškoda. Za (zdá se, že definitivní) absenci konce svoje hodnocení snižuji. Ale dělám to nerada.”

Neschopen hadího slova

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

Cora:

“Jedna z těch netradičních; za přečtení stojí minimálně kvůli té neotřelé zápletce. Divím se sama sobě, jak mi sex s TÍMHLE druhem tvora může přijít tak... normální??! :-)”

Neobvyklé okolnosti

Autor: Sansa      Jazyk: ČJ

Cora:

“To byla... hodně zvláštní povídka. Opravdu hodně zvláštní. Z počátku jsem nabyla dojmu, že se autorka nadobro pomátla, ovšem nedokázala jsem se od čtení odtrhnout a na pointu čekala jak v Africe na déšť. Ne, nemyslím, že by s oním kolektivním kouzlem souhlasilo tolik kouzelníků, a rozhodně nemyslím, že náplň práce "dozorujícího" Lupina a ostatních dobrovolníků by byla reálná a uskutečnitelná. Nicméně originální a jedinečný je ten nápad rozhodně; jako celek byla tato kapitolovka působivá a zanechala ve mě mnoho dojmů.”

Quid Pro Quo

Autor: Aucta Sinistra      Jazyk: ČJ

Cora:

“To byla krásná oddechovka; přečetla jsem ji v kuse na jeden zátah. Naprosto se mi trefila do momentálního rozpoložení, byť jsem ze Severusovy "indispozice" tak, jak s ní bylo v povídce naloženo, byla poněkud v rozpacích. Hláška "A Pottere.. bude se mi STRAŠNĚ stýskat!", při které jsem smíchy vyprskla a poslintala si displey, je dokonalá. Něco mezi 4 a 5, ale protože jsou prvotní rozhovory mezi HP a SS napsány tak hravě a humorně, okroulím nahoru.”

Tolik se ti po mně stýská?

Autor: Calligraphy      Jazyk: ČJ

Cora:

“Tahle povídka rozmetala na hadry celou škálu mých předsudků. Především jsem si do té doby myslela, že psaní v ich formě se vážně blbě čte (Slimčo, za ten překlad zasloužíš minimálně metál!), dále jsem si byla jistá, že příběh, který by se z drtivé části odehrával výhradně v hermeticky uzavřeném bytě, je zkrátka nenapsatelný, a v neposlední řadě by mě ve snu nenapadlo, že strohé a úsečné popřání dobré noci ("Žádné sny!") může mít takovou sílu... Pětka. za věrohodný, nepřeslazený (a přitom mou navýsost extrémní touhu po dobrém konci splňující) epilog navíc hvězdičku :-)”

Cokoliv

Autor: Brygminka      Jazyk: ČJ

Trinyx01:

“...”

Cambiare Podentes – Madurare

Autor: Jordan Grant      Jazyk: ČJ

Cora:

“No... já zkrátka nevěřím tomu sledu událostí v obou dílech tak, jak by čtenář asi uvěřit měl. Ona tragická scéna před obřadem způsobila mladšímu z obou hrdinů trauma, během obřadu (byť pod vlivem lektvarových dryáků) se na to jaksi pozapomnělo, načež v pokračování následuje dalších několik desítek kapitol, které se odvíjejí prakticky výhradně jen od onoho děsivého zážitku. 3 - 4, ale protože jsem první díl hodnotila čtyřkou, a tento je kvalitou zdařilý méně, nemohu jinak... Btw překlad vynikající!”

The Tattoo

Autor: Bleudiablo      Jazyk: AJ

Trinyx01:

“...”

Cambiare Podentes: Invocare

Autor: Jordan Grant      Jazyk: ČJ

Cora:

“Hodně čtivé (ve smyslu nejíš, nepiješ, nespíš, dokud máš co číst), byť občas s lehkým pocitem nudy nad místy roztahaným textem. Zápletka je z mého pohledu docela dobře uvěřitelná a pozvolné fyzické sbližování před obřadem velmi pěkně postupující. Jen... ta povídka jako celek pro mě nemá TO NĚCO, kvůli čemu mívám intenzivní tendenci se k dané povídce se znovu nabytým očekáváním vrátit; (mimo jiné) z tohoto důvodu snižuji na 4.”

Kámen manželství

Autor: Josephine Darcy      Jazyk: ČJ

Cora:

“Souhlasím s Belldandy; můj názor je zcela totožný a jen bych ji opakovala... A jako tradičně: děkuji, Josephine, četlo se to jedním dechem!”

Osvobození Sisyfa

Autor: StarCrossed      Jazyk: AJ

Cora:

“Tak nad tímhle (z osobních důvodů doufejme zatím) nedokončeným "epilogem" celé trilogie srdce až krvácí. Nezbývá než doufat, že autorka v budoucnu svoje megadílo dokončí a těch zbývajících 6 kapitol nakonec přece jen dopíše...”

Invictus: Neporažený

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

Cora:

“Dtto Noci v zahradě. Navíc - pokud jsem si někdy myslela, že má nějaký autor ff svůj příběh dějově skutečně promakaný a v hlavě nalajnovaný JEDNU CELOU (a nikterak krátkou) další povídku dopředu... tak Kayla mi ukázala, zač je toho loket. Nevěřila jsem, že druhá kniha z této trilogie bude mít co vyprávět - vždyť jde jen o jiný POV, heršvec! No... a to jsem se tedy spletla. A Adelaine - bezbřehá úcta a obdiv k tvé vytrvalosti v překladu, děkuji!”

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

Cora:

“Hodnotím až po dočtení celé série. A neměla jsem to dělat - teď už se pocity ze všech tří příběhů hodně těžko koncentrují jen na tuto (první) povídku. Čili za pět; jiný počet pro mě nepřichází v úvahu. Ano, některé věci mi občas lehce brnkaly na nerv (konkrétně nechutné mučící techniky zúčastněných - především pak blonďatých - SM, opakující se sekvence cičení s míčky atp.), ale celkově byl děj enormně záživný a strhující. Jednu věc bych zde ráda vypíchla - neustále se měnící (ve smyslu "zlepšující") vztah mezi HP a SS byl v této povídce popisován krůček po krůčku tak geniálně pomalu a nenápadně, že jsem do takřka třičtvrti příběhu skutečně netušila, zda-li ty nevraživé bariéry půjdou vůbec prolomit... Děkuji, Adelaine, že jsi nám umožnila svým navýsost kvalitním překladatelským umem vychutnat si text i v rodném jazyce... Jsi skvělá!”

Pán cti

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Souhlas s Velvet, až na to, že tohle moje první historická gay romance nebyla ;-) Extasy se šikovně vyhla určování historického období, takže vyčítat historické nesrovnalosti nelze.Adommy se celkově musí brát s nadhledem a autorka je umí zasadit do jakéhokoli prostředí a mě to zkrátka baví.Takže bez rozpaků, za pět.”

Desiderium Intimum

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Podivně nemocný vztah dvou podivně narušených jedinců. V tomhle si fakt nelibuju.”

Tea series

Autor: Telanu      Jazyk: AJ

Cora:

“Přesně takhle má podle mého snarry vypadat. Přesně TAKHLE. Víc, víc, VÍC takových snarry fanfikcí.... a jsem v hajzlu, neb dozajista skonám na dehydrataci, popraskané žilky na očním bělmu a zahálku. Druhá polovina série byla o píď horší, nicméně celkově má tato série tak elektrizující atmosféru a švih, že nehodlám v hrdlo lhát - jednoznačně ta nejsilnější pětka, kterou to tu mohu ohodnotit. Děkuji, Telanu (a Adelaine), jsem uchvácena!”

Boat of Passion

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Velvet:

“Originál jsem neviděla, takže příběh nemůžu srovnávat. Každopádně je to vtipný, napínavý, docela i romantický. A hrozně se mi líbí protnutí dvou rozdílných kultur.”

Desiderium Intimum

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: ČJ

Cora:

“DI je pro mě fanfikce psaná tak neuvěřitelně strhujícím a dechberoucím stylem a fromou, že jsem její četbu dokončila v polštině (Merlin žehnej on-line překladačům)! Primární zápletka (popsaná už v první kapitole) slabší, ale konec konců - nějaká být musí, že. Následná scéna ve třídě (tamtéž) tak trapná, že se mi zkroutily i prsty na nohou, v důsledku čehož jsem nabyla intenzivní potřeby zachumlat Pottera do deky a ukrýt ho někde hóóódně daleko. No a pak už to jelo. Kdybych měla doma soupravu na cévkování, jsem si jistá, že bych ji opravdu použila, jen abych se nemusela od dalších kapitol zvedat. Emoce ve mě vířily jako bouře, nahoru-dolů, dobře-špatně, naděje-konečná. Poslení kapitola... neuvěřitelná. Kdybych mohla, ohodnotím na víc. Povedlo se vám to, holky, DĚKUJI!!!”

Eclipse of the East

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Velvet:

“Tenhle příběh je fakt drsný. Dostával mě Adamův strach o Jacka, jeho zoufalství a beznaděj. Mimoto miluju YunJae a líbilo se mi, že mu dala autorka v povídce prostor. Mlátička je bezkonkurenční!”

Pán cti

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Velvet:

“První gay historická romance co jsem četla a jsem nadšená. Podmínku krále by možná zvládli, kdyby Tommy tak úžasně neházel Adamovi klacky pod nohy :-) Extasy je moje nejoblíbenější autorka příběhů. Vždy vím dopředu, že se nebudu nudit :-)”

Harry Potter: Desiderium Intimum - Harry/Snape SLASH

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: fanvid

Cora:

“Jednoznačně odpovídá příběhu, neuvěřitelně sešité na míru, věrohodné. Na webu autorek je těch videí víc, tenhle je ale nejvíc... nejvíc.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Cora:

“Tahle povídka se dělí o první místo v mém osobním žebříčku ff povídek. Hlubokosklon, Alice! Pocity, které ve mě tvůj příběh vyvolal, vyvolává a vyvolávat bude, je nad mé síly i nad můj um popsat. Jen v jediném dalším případě snarry tvorby jsem se dokázala dostat do tak hypnotického stavu, že jsem tímhle příběhem žila, zacímco realita všedního dne byla v mlze. A pokud náhodou z té mlhy vykoukla... zalila jsem jí bez problémů rtutí :-) Děkuji!!!”

This Hour's Duty

Autor: Majestrix & Little Muse      Jazyk: ČJ

Velvet:

“Úžasná věc. Krásně vymyšlený příběh plný romantiky a napětí!”

|<  >|