Komentáře - Srpen 2013

|<  << 10 11 12  >>  >|

Cesta do školy

Autor: Nikola Marešová      Jazyk: ČJ

Skořice:

“:D”

Nebezpečné sliby

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Salome:

“Tohle je nesporně zajímavá povídka. Mám ale dojem, že autor podřídil potřebě "zajímavosti" logiku charakterů i příběhu. Že hlavním cílem bylo ukázat" "já to umím jinak", že autor si spletl kvalitu a čtenářovo překvapení. Rozhodně je povídka napsána nadprůměrným jazykem, počet hrubek je v toleranci přirozené chybovosti. Oceňuji také vcelku ještě uvěřitelné "společné dílo" hlavních aktérů , i když mě vždy pokusy - nacpu celou knihu do jedné povídky - přišly vždy trochu směšné; trochu drhnout musí tohle z podstaty věci. Myslím, že podstatu věci vyjádřila v komentářích pod povídkou Mystick, byť ona to považuje za klad: "Snape byl hulvát a Lily mrcha, to se mi líbí :))". Mně se právě tohle nelíbí: Lily rozhodně nepovažuji za mrchu, a ani touha po pomstě by z ní mrchu neudělala. Neprosnout lvici, ano. Zlou, vulgární kurvu - ne, rozhodně ne. Severus má spoustu špatných vlastností, ale není hulvát, a co víc - není hlupák.A Severus se tady hloupě choval – muselo mu být jasné, že si musí připravit věrohodné vysvětlení, pokud ji má získat. Třeba za pomoci Brumála, který by jí lehce vysvětlil, proč nesmí utéct, aby udržel Severuse jako špeha.To, že ho autorka líčí jako idiota, mi vadí na to všem nejvíc. I když snad ještě horší je vulgární, až psychopatická Lily. Možná se mýlím, ale mám dojem, že kanonickou Lily oceňovali zejména za její schopnost najít v každém dobro. Nikdo ji nepopisoval jako psychopatku, která necítí smutek, jen nenávist. Scéna s Karkarovem nebyla nevěrohodná nejen z pohledu psychologie Lily, ale i toho, že by Severus neměl dům zabezpečený natolik, aby se tam mohl Karkarov dostat. Velmi se mi ale líbila práce autora s detaily - schopnost málem vyjádřit hodně. Takže abych to shrnula: způsob napsání se mi líbil (až na zbytečně vulgárně psanou závěrečnou scénu, která to celé hodně shodila), nelíbilo se mi pojetí postav, které bylo nejen povrchní (to je ale vzhledem k délce omluvitelné), ale hodně nekanonické.”

Návrat domů

Autor: Salazaret      Jazyk: ČJ

Benny:

“I přes výhradu jako je jistá zromantizanost pro tuhle povídku mám slabost.Mpreg, Harry spolu se Severusem a malý roztomilý chlapeček(ve ff děti miluji, v realitě je to horší;D)Takže silnější trojka.”

Legolas and Aragorn

Autor: Annna94xd      Jazyk: AJ

Zástupkyňa:

“:)”

Šílenství má jméno

Autor: Brygminka      Jazyk: ČJ

Zástupkyňa:

“.”

Děťátko na druhou

Autor: Rose & Lebel      Jazyk: ČJ

Trinyx:

“...”

Poslední z rodu Fénixe

Autor: Andy      Jazyk: ČJ

Trinyx:

“Až na ty hrubky dobrý :)”

Strom poznání

Autor: Philo      Jazyk: ČJ

Ryumi:

“Vůbec to nebylo špatné. Harry se mi v téhle povídce obzvlášť líbil a díky téhle povídce se mi začal líbit pár Neville x Draco, nevím jestli se k ní někdy vrátím, protože to není zrovna krátká povídka, ale rozhodně stála za to :3”

Osudové pouto

Autor: Exa      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“No, věrohodné to fakt není, ale sranda rozhodně ano. :)”

Návrat domů

Autor: Salazaret      Jazyk: ČJ

l.terka:

“:)”

Tvá

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Benny:

“Konečně žádný něžňoulinký femslash o krásných křivkách a jasně modrých očích..povedené, po tomhle bych se také netěšila domů za manželem.| Na doporučení puštěno Placebo..to je..užasný zážítek:)Díky”

Manscaping

Autor: didodikali      Jazyk: fanart

kami:

“Autorka vybabrala úplne zo všetkými. :)”

Píšťalka

Autor: Delphi      Jazyk: ČJ

kami:

“V určitej rovine to bolo vtipné.”

Nic než sen

Autor: Delphi      Jazyk: ČJ

kami:

“Na päťku mi tam čosi vadí, myslím, že spôsob rozprávania nebol dobre dotiahnutý, ale inak je to na tento pár veľmi obľúbená poviedka, hoci popravde je to najmä pre Severusa. (Možno tomu raz zvýšim hodnotenie.)”

Tvá

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Vážně jsem zvědavá, zda mi tahle kraťoučká záležitost opravdu utkví. Každopádně mám zrovna pocit, že to věc, která mi přijde v Estrielině tvorbě jako zapamatováníhodná, asi proto, že femslashe je obecně tak málo. A když jsem si k tomu textu pustila Post Blue od Pacebo, byl to dohromady skvělý zážitek. :)”

Bella & Andy

Autor: Andy      Jazyk: ČJ

l.terka:

“Škoda že neni ukončená”

Děťátko na druhou

Autor: Rose & Lebel      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ne, tohle vážně nedávám. Mpreg mě vždycky trochu děsil a když se navíc přidá hrůzné zpracování.... Brrr!”

Tolik se ti po mně stýská?

Autor: Calligraphy      Jazyk: ČJ

leporelo:

“vyyyborná snarry... Na prvý pohl'ad sa dielko zdá strohé, skúpe na slovo, no už po pár riadkoch čitatel' pocíti to množstvo emócií, ktorými je napeckovaná oblasť "medzi riadkami" ;-) K slashu som sa dostala len nedávno a pri viacerých poviedkach mi najviac vadil presladený Severus, tu sa toho naštastie nedočkáme. Ďakujem prekladatel'ke za vydarenú prácu, som si istá, že takýto literárny štýl sa neprekladá l'ahko”

Tvá

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“:-)”

Harry&Draco | My Sweet Prince

Autor: volchiha      Jazyk: fanvid

Benny:

“Bell mi tohle video doporučovala, stydím se, že jsem si ho pustila až dnes:)Hudba tvoří větší část výsledné známky(jsem hudební maniak-napříč žánry)A vždy mne dokáže vytočit debilní cajďák od Celine Dion..tady teskne kvučí Brian Molko z Placebo(mám je spojené s Buffy-milá vzpomínka)Dále rozhoduje o známce kvalita;jasně tady to bylo myšleno úmyslně-bez námitek.A příběh samotný..miluji dominantního Draca a takové ff by se na Drarry psát měly.Romantiku bych odsunula a chtěla bych Drarry ze kterého mne zamrazí.Možná v budoucnu?:D”

Boromir's Catapult

Autor: AcidFlux      Jazyk: AJ

kami:

“Ja to zbožňujem! :D”

Lorienlove

Autor: The Theban Band      Jazyk: fanart

kami:

“Mne tí elfovia až tak nesedia, sú moc nóbl.”

Dva tisíce obrátek

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Dva tisíce obrátek je moc pěkným spojením milostné romance s časovratným příběhem. Dodržet logiku takového příběhu a zároveň dát příběhu nějaký citový náboj to jsou dva náročné úkoly a TruTru jim dle mého dostála se ctí. Schopnost napsat scény, které v sobě mají emocionální rozměr považuji pro TruTru za typickou přednost. Patří zcela jasně k té skupině českých fanfikčních autorů, kteří začali psát pod vlivem EK a na jejich textech to je do jisté míry znát. Poněvadž mám TruTru opravdu ráda, troufnu si k ní být přísná ... nejsem si moc jistá, zda oprávněně ... Mám pocit, že TruTru se snaží nejen odvyprávět časovku, ale také příběh s postupným rozvíjením vztahu, což je, mám pocit, na takové malé ploše téměř pokus o kvadraturu kruhu. Tu a tam jsem aspoň já přišla o svou čtenářskou víru v příběh. Přesto spokojenost výrazně převládá. Tohle je asi jedna z nejsmysluplnějších FF časovek, které jsem četla (ne, že by jich byly zrovna mraky). Jako jedna z mála je postavena na pojetí, ve kterém všechny události na sebe nakonec zapadnou. - Což je úkol složitý i pro profesionála, takže s pochybnostmi o tom, zda by Hermiona všechno nevyzvonila už dřív, se pošlu někam. - Při čtení závěru se mi vybavila Heinleinova povídka "Všechny tvé stíny" a slova z ní: "Had, který se věčně kouše do ocasu...Já vím, odkud se tu beru: ale co vy, odkud se tu berete vy?", Harry by se s nimi možná mohl trochu ztotožnit, však tu stvořil citát velmi podobný: "Byl to had požírající svůj vlastní ocas. Uroboros. Ukázkově uzavřený kruh, který nemá konec, ani začátek. " Každopádně je to právě tohle pojetí cestování časem, které považuji za kanonické. Pětku si ale (předběžně) schovávám až pro TruTruinu Vivere portu.”

How Lord of The Rings Should Have Ended - fanvid

Autor: filmables      Jazyk: fanvid

Zástupkyňa:

“:)”

Poslední z rodu Fénixe

Autor: Andy      Jazyk: ČJ

l.terka:

“Velmi pěkné :)”

|<  << 10 11 12  >>  >|