Komentáře - Srpen 2013

|<  << 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26  >>  >|

A štipka láskavosti k tomu

Autor: odogoddess      Jazyk: SJ

belldandy:

“Už je to nějaká chvíle, co jsem ji četla a proto si ne můžu být extra jistá tím, co tvrdím. Myslím, že jedno z kouzel AU je v atmosféře zvoleného prostředí. Mám pocit, žetahle FF ho v sobě kousek měla. Já měla pochybnosti o dobové věrnosti i tak trochu charakteru postav, ale ... obojí mi připadá, že je v rámci FF v takové té snesitelné úrovni. / Poněkud na okraj mimo téma mám potřebu dodat, že si pěstuji přesvědčení, že charakter postav je cosi jiného než jejich životopis a že je možné napsat postavu in charakter, i když změníme leckteré další okolnosti v jejich životě. (Ovšem taky mám pocit, že platí, ne všichni si pod IC představíme vždy úplně to samé. A co přesně by která postava mohla či nemohla udělat ze nějakých okolností bude v FF asi vždy náplní bouřlivých debat.)”

Harlekýn

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Estriel asi nikdy nebude mojí srdcovou autorkou. Ta míra cenzurujícího poetického závoje, s níž snímá realitu, mě osobně lehce odpuzuje. Nicméně uznávám, že psát umí. Má to tu potřebnou jiskru kvůli které, domnívám se, velká část z nás fanfiction či přímo slash čte. A tahle povídka je toho důkazem.”

Practicing Liars

Autor: lomonaaeren      Jazyk: AJ

sarin:

“Líbí se mi postupný vývoj vztahu mezi Harrym a Snapem, dodává to povídce na realističnosti.”

Draco & Harry |ϟ| Every Memory is a Weapon

Autor: Sapphiamur      Jazyk: fanvid

Lanevra:

“Já už si pro ty drarry, co jsou hezky udělané a mají příběh, udělala i speciální oddíl v YT. Takhle, možná jednou seberu odvahu a sílu přečíst si nějaké skutečné drarry. :-D (To video mi v některých scénách dost kostičkuje, tak by mě zajímalo jestli je to mým PC nebo čím...)”

Saving Draco Malfoy - Zachraňte Draca Malfoye

Autor: Dayspring      Jazyk: ČJ

belldandy:

“V rámci Mpreg je to jeden ze snesitelnějších kousků. :) Jeden z mála případů, kdy těhotentví má i nějaký potenciál vytvářet zápletku, ale když jsem ji začínala číst, doufala jsem, že tahle povídka dokáže změnit můj vztah k drarry a to se nepovedlo... (Povedlo se to až u Redeem me:) ) Asi bych to měla ještě zkusit - znovu, protože teď se změněným vztahem k drarry by mi to možná přišlo mnohem lepší. Každopádně bylo to krásně ujeté. :)”

Desiderium Intimum

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Uznávám, že je tady Harry bez sebekontroly - a to od začátku až do konce ... už se mu nikdy nevrátí. (Platí to víceméně všech 70 kapitol, které jsem v polštině přečetla ) :) No jo, mně se to tak líbí, co dělat? Dokonce i těsné kalhoty se mi tam líbí. Nad ně není ... :) Každopádně uznávám, že realistické tohle není. Já to považují spíše za romantické - ve smyslu onoho stylu 19.století - krajní city, protiklady se přitahují (dokonce se tam občas objevuje alegorické spojení hlavních postav s protiklady světla a tmy , tepla a chladu). A romantismus je do určité míry antitezí realismu. Zamýšleno jako parodie to podle všeho nebylo. V tomhle případě jsem krajně pozitivně zaujatá, protože tohle je moje FFF neboli fatální fanfikce. Díky ní jsem (doopravdy) začala číst snarry, slash i fanfiction.”

Choosing Loyalties

Autor: ntamara      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Ach jo. První dvě kapitoly sice hodně pomalý rozjezd a navzdory skvělému námětu, jsem se musela trochu prokousávat, ale jakmile se na scéně objevil Severus, příběh získal mnohem větší tempo a hlavně hloubku. Byla jsem uchvácená, protože emoce a myšlenka člověka lapeného mezi dvěma pány, byly vykresleny s klaustrofobickou opravdovostí. Tom byl k sežrání a děsivý zároveň, hodně se mi líbil Harry, který byl "svůj". Napětí stoupalo, blížilo se závěrečné vyvrcholení a pak... A pak přišla poslední kapitola. Normálně se mi chtělo brečet. A zahodit mobil. Zkrátka zoufalství v nejčistší podobě. Nic proti retrospektivě, ale shrnout třináct let do jedné kapitoly? Odbýt nejočekávanější část příběhu neosobním popisem? Smést veškeré emoce, které si člověk za celý příběh střádal výcucem jako vystřiženým ze čtenářského deníku? Jsem frustrovaná. Jako že dost. Kurnik. Když se tedy vykašlu na to, jak jsem se cítila na konci okradená, zkusím hodnotit ten zbytek a ten byl excelentní. Úžasně napsané a skvěle čtivé. Se zavřenýma očima klikám na čtyřku, ale vážně mi jde z uší pára.”

A Slytherin's Guide to Hugging Professor Snape

Autor: lastcrazyhorn      Jazyk: AJ

Salome:

“Skvělé!”

Harlekýn

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Zástupkyňa:

“.”

Obojstranne výhodná dohoda

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

Benny:

“Líbilo.Jde o zajimavou povídku.Krásné PWP:)”

Dôverne známe miesto (A Familiar Place)

Autor: Anne M. Oliver      Jazyk: SJ

Lucie:

“Napínavý, romantický, dosti zamotaný příběh. Místy trošku překombinované, ale určitě stojí za přečtení.”

Bláznivo, úprimne, hlboko

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

Lucie:

“Romantické, milé, příjemné čtení. Jen by vůbec by neškodilo, kdyby byl konec povídky trošku podrobnější.”

Potter's Maddness - Potterovo bláznovství

Autor: pekeleke      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Milé, možná až moc, ale zkrátka ... milé. // Doznávám, že před zmáčknutím onoho čísla jsem přemýšlela nad tím, zda je nutné vše hodnotit, ale ... pokud si chci na FF deníku zařadit něco mezi přečtené, tak zkrátka musím. Také jsem uvažovala nad tím, jak problematické je nějaké hodnocení "příběhu" nebo charakterů u drabblíků. Je! Ale je pár takových, které to přesto v mých očích zvládli geniálně. (Třebas Zkouška od KalamityJane mě v tomhle směru nadchla:) ) Tenhle potěšil ... :)”

You Asked Me Once [Sarek and Amanda Star Trek 2009]

Autor: Misplaced776      Jazyk: fanvid

belldandy:

“I když se zhodnocením nového Star Treku docela souhlasím s Lanevrou (Jak si mám zamilovat AU příběh, kde mi vyvraždí hned z kraje mou oblíbenou rasu :) ), nešvary tohoto videa vidím spíše v něčem jiném :). Tedy v tom, že to je cosi jako vystřihnutý příběh Amandy a Sareka z nového ST. Tohle prostě natočil režisér a jeho štáb a autor videa už příliš mnoho invence nepřidal. Nicméně trpně doznávám, že jsem na konci tím Sarekovým pohledem byla dojatá a to jsem ty Vraždy ve Vulkánské akademii kdysi dávno četla. :) Ono to souvisí celkově i s tím, jak je Sarek právě v tomto filmu ztvárněn. Stejně jako se Spockem jsem s ním spokojená tak stěží na půl, ale už jsem si hold zvykla. :)”

Voldy nemá mimino

Autor: Beketamen      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Ze mne tu infantilitu ještě pořád nikdo nevytloukl. :) Takže bych se nejspíš nad "Máma mele Emu" ještě pořád bavila. Mám ráda to surreálné potkání naivity se sadismem či obscénností. /// Koukám, že povídka, již není na původním odkazu (http://timeeater.sosaci.net/viewstory.php?sid=36&ageconsent=ok&warning=4) na sosacích dostupná. Snad autorku nenaštvu, když dodám na odkaz na její nejspíš neautorizované uveřejnění (http://tercza.blog.cz/0705/o-tohle-se-musim-podelit).”

Remember Your Heart

Autor: bramblerose-proudfoot      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Bylo to skvělé. Nemůžu tvrdit, že je to čistokrevná pětka, ale ten příběh je úžasně komplexní a navíc má něco jako detektivní zápletku, která mě hrozně bavila, včetně velkého finále a lá detektivky ze staré školy, kdy se všichni zainteresovaní sejdou v jedné místnosti a dojde k odhalení. :) Navíc bych autorce líbala nohy za epilog. Protože co si budeme povídat, jen málokdy bývá úplný závěr vyvážený. Tady se to úžasně povedlo. SPOILER? Snapeův malý velký problém se sice s léty nevyřešil a přesto ho oba přijali jako součást života. Vážně mě to dostalo. KONEC SPOILERU. Rozhodně spokojenost. (Povídka existuje i v českém překladu, ale ten dlouhodobě zůstává nedokončený.)”

A Slytherin's Guide to Hugging Professor Snape

Autor: lastcrazyhorn      Jazyk: AJ

Nex:

“Miloučké.”

Woman and Slash Fanfiction

Autor: Laura Hinton      Jazyk: AJ

belldandy:

“Dobře, není to žádný originální článek, ale byl to ten můj úvod do teorie slashe. :) Takže právě těmito brýlemi na něj stále koukám. Takový výtah z dila Hanry Jenkinse, Camille Bacon-Smith a Kazuko Suzuki. Předpokládá se, že slash a yaoi jsou dvě strany téže mince, ženský svět, který tvoří ženy pro ženy. V slashi se ženy učí uvažovat o ganderu jako o něčem vykonstruovaném. V těchto příbězích mohou překračovat hranice stereotypů: Mohou muže vyobrazovat s mužskými i ženskými vlastnostmi. I muž se může octnou v roli objektu. Eliminuje ženský strach z otěhotnění ... atd.”

Vytříbené umění kritického komentáře I: Jak psát kritický komentář

Autor: Peg Robinson      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Cítím to asi trochu jinak než většina zde hodnotících. Já totiž mám pocit, že se tu vyjadřuje cosi podstatného ... Pokud jde o intelektuální přínos této práce je jistě naprosto minimální. S tím, že víceméně popisuje základy slušného chování, ke kterým mnozí z nás sáhnou čistě intuitivně, taky souhlasím. - Ovšem sama jsem se vždy cítila jako osoba s menším množstvím empatických schopností a pro mne možná není zbytečné si taková pravidla připomínat. A přiznávám, že většina zde vyjmenovaných bodů se mě dotkla na citlivém místě. :) Takže možná, že jde jen o můj problém, přesto ... - 1. Mám pocit, že se tento článek dotýká tématu velmi důležitého pro komunitní fungovaní společenství fanoušků fanfiction. Dotýká se dilemat se kterým se při psaní komentářů potýkám dnes a denně. 2. A myslím si, že někdo musí začít s definováním problému nebo vymezováním pravidel, protože to dává možnost z nějakého bodu zahájit diskuzi, která by mi v tomto případě vůbec nepřišla škodlivá. - Mimojiné kdyby se tento článek týkal na jedné straně profesionálních spisovatelů a na druhé straně literárních kritiků, prohlásila bych ho celý za naprosto nesmyslný, v čele s tím tvrzením, že musíte získat svolení autora k tomu psát o jeho díle kritiký kometář. Jenže tak to není a já si nesmyslností tohoto požadavku vůbec jistá nejsem. / Význam komentářů, jaký panuje mezi autorem a čtenářem ve fanficktion je specifický. Já ho považuji mimojiné za alternativu k autorskému honoráři. :) A jako komentující čtenář se necítím být (jen) v roli kritika, který píše recenzi určenou pro další čtenáře. Jsem v jistém smyslu i trochu v roli rodiče, kterému dítě přineslo ukázat svůj výtvor a čeká od něj radu doufaje v ocenění. Ta rada by proto nejlépe měla být citlivá, protože můžu zbytečně odradit od jakýchkoli dalších pokusů o kreativitu. // A komentář SaryPolansky mě ponouká dodat/připomenout/upozornit, že tato esej má také druhý díl o přijímání kritických komentářů, který do značné míry vyjadřuje tvůj názor. :) - http://www.sosaci.net/test/?q=node/27. Tento druhý díl představuje ono pověstné B, stejně důležité jako A.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

kami:

“Neoslovilo ma to prvý krát pri vlastnom čítaní a už vôbec ma to neslovilo po citovom vydieraní a iných podobách mailov od autorkinich "akčných" fanúšikov.”

Tonari no Totoro Bus Stop - fanart

Autor: Sachsen      Jazyk: fanart

belldandy:

“No dobrá, asi to sem nezapadne. Ani to nemám možnost zařadit do fandomu. (Co takhle ještě fandom - other :) Ale klidně mi to smažte, já se s tím smířím). Když já miluju Totora a o tuhle jeho děsivou antitezi jsem se s někým musela podělit. Jak se dětský fantazijní přítel může změnit v děsivou noční můru. (PS: Pokud neznáte a poznat chcete: http://en.wikipedia.org/wiki/My_Neighbor_Totoro. Mimojiné v dětském pokoji mého syna by jste právě tuhle scénu našli taky - namalovanou na zdi, samozřejmě ne v té děšivé verzi. :) )”

Slash ( přednáška na Animefestu 2011 )

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Právě teď mám pocit, že jsem pochopila, co S.L. tolik vadí na teoreticích slashe. :) Ten pocit, mě nejspíš za chvíli přejde, ale využívám chvíli tohoto intelektuálního optimismu k napsání svého komentáře. // K přednášce: Nagatina přednáška byla celkem zábavná, ale je jasné, že nemá žádnou akademickým kritériím odpovídající úroveň. V době, kdy jsem si ji pouštěla jsem věděla o slashi opravdu tak málo, že to pro mě přínosné bylo. Teď po pár měsících, zatím pořád je - třeba pořád sháním tu FF, která má být psána v du-formě, protože jsem zvědavá, jestli ve slashi zkouší někdo nějak experimentovat s formou? V zásadě mi docela imponuje kolik Nagat vyzkoušela fandomů. Na to se určitě nikdy nezmůžu :), ale je jasné, že to bylo letem světem a její soudy typu fanfikce o jap. kapelách jsou hrozné, zatímco ty o evropských ujdou, nelze brát jinak než s nadsázkou. Zrovna tak asi všechny ostatní soudy. Principiálně samozřejmě nevěřím, že lze jen podle námětu soudit úroveň jakéhokoli literárního textu. Ale já od té přednášky žádný seriózní náhled nečekala. Heslo "Jste-li žena, nemusíte slash hledat, on si vás najde sám" si pamatuji stále :) . / Ále, čert to vem. Pokud tuhle přednášku nebude brát vždy na sto procent doslovně, tak je vynikající. Je přesně tím, čím má být - úvodem do problému. A řekla bych, že je zasvěceným úvodem. // K teorii FF:. Asi se opravdu staví spousta lidí mimo fandom, včetně teoretiků, ke slashi pouze z hlediska klišé a trochu povýšeně. Myslím, že má-li se nějaký jev obecně vysvětlit, dost dobře to ani jinak nejde (tedy bez těch klišé = zobecnění, nikoli té povýšenosti). Přiznávám, že mně třeba Henry Jenkins připadal jako výjimka, jako někdo, kdo se sám považuje za fanouška a s lidmi z fandomu se stýká a necítí se nad ně povznesený. Pravda, svůj dojem zakládám jen na málo informacích. Každopádně mi jeho teorie přišly nejzajímavější. Odpověď na otázku: "Je FF literární škvár?" zní podle mne: "Často je, ale nemusí být. Z podstaty věci to tak není." (Nějak tak to říkal Scott McCloud o komiksu :) ) Ale věřím, že i ten literární škvár přináší někomu radost (minimálně snad autorovi) a tak si zaslouží svou existenci. Na FF je přece mimojiné skvělé, že vnáší do umění určitou demokracii, náhle neexistuje hluboký předěl mezi vysoko usazenými umělci a obyčejnými lidmi. (Což nemá znamenat totéž jako že neexistují žádné rozdíly v literární a umělecké úrovni různých textů. )”

Okamžik

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

sisi/ctenar:

“Je to tak jeden okamžik záleží na veškerém dalším dění. Jsi obdivuhodný talent Alice, máš cit, preciznost a chladnou náruč, která zahřeje každé tvé dílo a opravdu dokážeš kouzlit.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

sisi/ctenar:

“Mohu říct, že přes veškerou skromnost je samotinká Alice klíčem, ale není sama. Nikdy nejsi sama.”

Česká trojka

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

sisi/ctenar:

“Je to pozdvižení, které zvedá tlak i touhu ty lidi znát. Nabídnout ruku pomocnou i poznání, že vtom nejsou sami.”

|<  << 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26  >>  >|