Komentáře - Srpen 2013

|<  << 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20  >>  >|

Harry Potter: Book 1, Ch.03

Autor: TheGeekCanPaint      Jazyk: fanart

Benny:

“Dudley dál bašťí.Zřejmě jiné priority?”

S vůní levandule

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Já jsem tuhle povídku ještě nekomentovala? Ale to je chyba, velká chyba... Je výborná a zejména (nejenom) svým koncem se liší od standardních modelových klišé. Oceňuji na ní hlavně velmi dobrý jazyk, autorka má velmi čtivý styl. Jeslti je cituplná... jo, asi je, ale není přeslazená. Vlastně vůbec není sladká, voní jen tak jako ta levandule...”

*Vzpomínky*

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Velmi kvalitně napsaná povídka. Neotřelý námět, skvěle načrtnuté postavy, skvělý jazyk. Autorka má velmi sevřený styl, kde nic nepřebývá, nemá sklony k zbytečnému natahování - co stačí náznakem, jen naznačí. Zajímavé úvahy o tom, zda máme právo zasahovat druhým do života, a jak. Doporučuji všem, kromě těch, komu zapřisáhlým odpůrcům jakékoli romantiky - jdo o povídku založenou hodně na vztazích. Ale nemyslím, že jde jen o ně. Rozhodně tato povídka má přesah, protože se zabývá až symbolicky vinou a trestem. Ocenila jsem také netradičně méně kladnou Hermionu, která ale nebyla mimo svůj charakter. OOC nebyly ani ostatní postavy ne, samozřejmě až na Snapea, ten samozřejmě OOC je a většinou mi to vadí. Zde to ale beru jako záměr autorky, který vysvětlila a mně to vysvětlení přišlo srozumitelné, a tedy je akceptuji.”

Harry Potter: Book 1, Ch.08

Autor: TheGeekCanPaint      Jazyk: fanart

Casiopea:

“Hermiona. :D”

Harry Potter: Book 1, Ch.08

Autor: TheGeekCanPaint      Jazyk: fanart

Benny:

“Já jsem se do toho autora zamilovala.Snapeovi bych sice vygumovala vous, ale jinak líbí.Hodně:)”

Harry Potter: Book 1, Ch.14

Autor: TheGeekCanPaint      Jazyk: fanart

Casiopea:

“Jééé! :)”

Harry Potter: Book 1, Ch.14

Autor: TheGeekCanPaint      Jazyk: fanart

Benny:

“"Teď už mě vopravdu pozná, jen se podívejte.Norberte!Norberte!Kdepak máš mamičku?"”

The Direct Approach (Enlightenment in a Blowjob)

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Na mě až moc stručné, Harrymu bych tentokrát dala po držce, ale konec sice předvídatelný, přesto milý. 2-3”

To Keep Calendars in the Absence of Time

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Ano! Ano! Ano! Tohle je přesně typ povídek, na které se prostě nezapomíná, které si člověk otevře, když nutně potřebuje zažít něco hezkého. Severus na onom světě. Rozhodně to není čtení do čekárny nebo na autobusovou zastávku. U FF se mi nestává často, abych příběh viděla před očima jako film, ale u téhle povídky ano. Na konci jsem byla rozcupovaná na kousky. A ani k tomu nebylo třeba velkých slov. Zkrátka povídka o osamělosti, na kterou si člověk může i sáhnout. A o tom, jaký je to pocit, když je před ní člověk zachráněný.”

An Excess of Holiday Cheer

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Hezké, milé, nenáročné. Člověk z toho na rozdíl od Draca kopřivku nedostane. :-)”

The Frailty of Hope

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Myslím si to jen já, nebo na něj byla NEUVĚŘITELNĚ hodná?”

The Willingness to Be Duplicitius

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Mno... Povídka je o tom, proč ve skutečnosti došlo k rozkolu mezi Zmijozelem a Nebelvírem. Nápad zajímavý, ale nějak jsem tomu nedokázala věřit. Plán to byl jistě krásně zmijozelský, ale k Roveně mi ani trochu neseděl...”

For as Long as Thy Walls Stand

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Neříkám, že ten nápad není zajímavý. (Ačkoli bych - když zůstanu u formulace z anotace - očekávala, že té krve, potu a semene tam bude víc než jen Salazarova...) Zatím s přehledem nejslabší povídka od r_grayjoy. Vlastně úplně nechápu účel... Dvojka za nápad.”

The Direct Approach (Enlightenment in a Blowjob)

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Milé. Myslím, že název zcela vystihuje situaci. :D Draco se pokouší dvořit Harrymu, ale ten to nechápe a vidí za tím nějaký komplikovaný plán, jak ho chce Malfoy ponížit nebo využít. Draco se proto rozhodne k praktické demonstraci, jak mu situaci osvětlit.”

A Small Touch of Luck

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Myslela jsem, že po páru Lucius - Hagrid už na podivnější dvojku narazit nemůžu, takže když jsem zjistila, kdo s kým v téhle povídce, trochu ve mně hrklo. Jenže... ono to bylo tak krásný... Nejsem si sice úplně jistá, jestli by milý malý profesor Formulí dokázal Severuse skutečně tak fascinovat, ale mě rozhodně fascinoval. Přiznávám bez mučení, že na sexuální scény, ač explicitně popsané, moje fantazie prostě nestačila. Přesto si myslím, že se k tomu ještě vrátím, protože to bylo... jaké by bylo nejlepší slovo? Pohlazení?”

(Ne)milá ozva minulosti

Autor: snapeovky      Jazyk: ČJ

Richenza:

“Rozvětvený příběh pro lidi, co nemají co dělat a přitom nemají náladu na náročné příběhy. Občas se najde i dobrý moment, celkově je to rozvleklé, charaktery jsou nezralé a nelogické. Snape je klasický fanfiction Snape, s originálem má společné pouze jméno a profesi. Hlavní hrdinka je zpovykaný, zlý a hloupý fracek, bohužel ji ale autorky nenechaly zabít, jak by si bezesporu zasloužila, ale dělají z ní kladnou postavu. Vlastně zpovykaným hloupým frackům by se to mohlo líbit, a těm to vřele doporučuji. Jejich rodičům ne, neobstojí to ani jako parodie.”

Poškození pod kontrolou

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

Salome:

“Opravdu už za hranou, která dělí literaturu a porno. Jistě, bylo tam varování. Brutalitu bych nekritizovala, kdyby byla logická a nezbytná. Tedy, kdyby nebyla účelem, ale prostředkem - protože to je to, co dělí porno od erotické literatury. Násilí má také svou logiku - ať už v motivech násilníků, či v důsledcích pro psychologii oběti. Pokud jde násilný sex jen samoúčelným, nebojme se to nazvat pravým jménem - porno. Pokud má navíc kýčovitý závěr, je to navíc kýčovité špatné porno. Tento "příběh" byl nejen brutální, ale nelogicky brutální. Závěr byl nejen sladky, ale nelogicky sladký. Tedy bylo to špatné i v rámci svého žánru. Pro normálního člověka nestravitelné. Tedy: Problém není v tom, že je to HARDCORE, ale, že je tam "růžovoučký konýsek".”

Rodina jako žádná jiná

Autor: Aspen in the Sunlight      Jazyk: ČJ

Salome:

“Touto částí nejsem tolik nadšená, jako Rokem, a nejsem asi sama. A není to jen tempem autorky, které neumžňuje se do příběhu skutečně ponořit; prodlevy několika měsíců jsou skutečně příliš. Hlavně se ale autorka doputila jednoho z autorských hříchů, který sice dokázala vcelku odůvodnit (ona umí skvěle odůvodnit téměř cokoli), přesto po něm stále ve mně zůstává kus zklamání a frustrace. Jistě, je to dobře napsané, stále to zůstává nadprůměrné, výjimečné dílo. Ale je to opravdu příliš pomalé, peripetie kolem Harryho jednoho problému se točí v jejich čase měsíce, v reálném už snad roky... Takže čtu dál, ale prvotní nadšení již v tom není...”

Träumerei

Autor: Vraní oko      Jazyk: ČJ

kami:

“...”

Poď a ja ťa zachránim

Autor: Jett Alice Black      Jazyk: SJ

Salome:

“Přečetla jsem tři kapitoly a stačilo. Je to hysterické. Opravdu HYSTERICKÉ. Autorka pro zvýraznění tohoto rysu píše každou větu na nový řádek. Zřejmě to má zvyšovat umělecký dojem, nevím. Mně to spíše znemožňovalo udržet dějovou linku. Ale možná tam žádná nebyla. Pro představu si dovolím citovat z originální upoutávky autorky, už ta by měla varovat čtenáře (moje chyba, že nevarovala): Varovanie: OOC, OC, Fpreg, AU; Miestami silne depresívne a sadistické. Samovražedné sklony sú normálka a vraždiace maniere, či mučenie… nápodobne…" Takže komu se dělá špatně z ženského těhotenství, nečtěte (autorka před ním varuje, jako před něčím zvlášť odpudivým). Na druhou stranu, pro toho, kdo má rád silné CITY (ano, pro zvýšení uměleckého dojmu autorka rozhodně velkými písmeny nešetří), text plný vykřičníků, a opravdu silně pubertálního Harryho, tak s chutí do toho.”

Dítě dobra a zla

Autor: Viky      Jazyk: ČJ

Salome:

“Pokusím se na začátek pochválit: Tak, vzhledem k tomu, že úroveň ukazuje na malé dítě, tak je opravdu nutné ocenit skutečně pěkný sloh, s minimem pravopisných chyb (hlavně interpunkce), které se dají odpustit. Psychologicky je to naprosto mimo. Už od začátku - „kamarádství“ tříletého a ročního dítěte, hlavní hrdinka je papírová Mary Sue, její vývoj je absolutně nepropracovaný a nevěrohodný; pokud u Mary Sue má smysl hovořit o psychologii. Není sice míněno jako humor, ale některé momenty mě skutečně pobavily (a díky tomuj sem to dočetla): Voldymu říká „papi“, Voldík přestane páchat zlo a věnuje se výchově nadaného bejby, pak se jí svěří, že má strach... Velmi sofistikované pojetí nitrozpytu: myšlenky v hlavě jsou seřazené v šuplíčcích – 1 rok, 2 roky… A samozřejmě najde právě tu, kterou potřebuje. Jak jinak. Vždyť je to Mary Sue. A přerod k dobru…stačí se dotknout přívěsku jednorožce. A vyjde sluníčko. (Ale zrovna ta symbolikas počasím se mi líbila; ostatně když to prošlo Tolkienovi...) Je tam toho mnohem víc, ve vhodné společnosti a s lahvinkou něčeho dobrého si s ním užijete mnoho zábavy při hlasitém předčítání. Také to můžete vzít jako docela pěknou pohádku pro malé děti, protože jak jsem psala - na rozdíll od jiných příběhů s plochými postavami a bez špatky logiky, tohle má hezký jazyk. K druhému dílu jsem odvahu nenašla, nemám v sobě tu lahvinku.”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Salome:

“Rozsáhlá a zajímavá analýza, je vidět, že za tím je hodně systematické práce. Mám ale jednu výhradu - chybí charakteristika výzkumného vzorku. Autorka sice zmiňuje, že počet respondentů je reprezentivní, ale ponechá si pro sebe, kolik jich bylo. Kde byla anketa zveřejněně? Nemohlo to náhodou ovlivnit výběr respondentů? To je ale zásadní pro reprezentativnost, ve skutečnosti více, než počet respondentů. (Jak reprezentativní je třeba průzkum na ochotu žen mít děti na stránkách serveru pro maminky nebo na procento věřících dělaná u východu z kostela po mši?)”

s e c r e t [•]vampire!Draco•Harry[•]

Autor: SciFiNerd92      Jazyk: fanvid

Trinyx:

“zajímavé”

Träumerei

Autor: Vraní oko      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Romantické... dle mého přesahuje kvalitou běžné ff povídky. Prostě Literatura.”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Přiznávám na poli teorie jsem barbar.O takové věci se příliš nezajímám.Ale na tuhle anketu jsem byla hodně zvědavá(otravovala jsem bell i na dovolené-hluboce se omlouvám;))Výsledky nepřekvapily?Asi ne, ovšem článek mi rozšířil obzory.Jediný názor s kterým nesouhlasím je ten, že změna sexuální orientace jakékoli postavy z HP, je automaticky hází do kolonky OOC.Jak mi sdělila Lanevra, ve FF se gay chová spíš jako pravý chlap, než v reálnem životě většina zženštilých homosexuálů.S tímhle názorem se ztotožňuji.Skvělá práce, díky.”

|<  << 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20  >>  >|